• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Η Fiat σήμερα είναι μέλος του ομίλου που περιλαμβάνει τρεις ιταλικές μάρκες (Fiat, Alfa Romeo, Maserati) και τέσσερις αμερικανικές μάρκες (Jeep, Chrysler, Dodge, Ram).

Fiat: Καλύτερη ή χειρότερη απότι πριν 20 χρόνια;

Διαβάστηκε από 9197 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 1/2/2019
 

Πως είναι η Fiat σήμερα; Καλύτερη ή χειρότερη από τη Fiat πριν 20 χρόνια;

Με τον τραγικό θάνατο του επικεφαλής του ομίλου Fiat-Chrysler (FCA), Σέρτζιο Μαρκιόνε, κλείνει ένας κύκλος για τις ιταλικές μάρκες. Πως είναι όμως η Fiat σήμερα, τι κατεύθυνση της έδωσε ο εκλιπών και πως συγκρίνεται με τη Fiat των προηγούμενων ετών;
 
Αν κάτι χαρακτήριζε τον Μαρκιόνε, αυτό ήταν η αποφασιστικότητα για αλλαγές χωρίς να λογαριάζει παραδόσεις, και εμμονές στο παρελθόν. Μια ματιά στο που ήταν ο όμιλος πριν αναλάβει τα ηνία, και που είναι σήμερα αρκεί.
 
Η Fiat σήμερα είναι μέλος του ομίλου που περιλαμβάνει τρεις ιταλικές μάρκες (Fiat, Alfa Romeo, Maserati) και τέσσερις αμερικανικές μάρκες (Jeep, Chrysler, Dodge, Ram). Χωρίς να λογαριάζουμε τη Ferrari που είναι σε φάση αυτονόμησης, αλλά πολύ κοντά στον όμιλο.
 
Στα αμέσως προηγούμενα χρόνια ο όμιλος έχασε (ή έσβησε) την Lancia, μείωσε τις γκάμες σε τρεις μάρκες και αύξησε τις γκάμες σε τέσσερις. Έτσι η Fiat, Chrysler και Dodge βρέθηκαν με μόλις μία χούφτα μοντέλα, ενώ η Jeep, Maserati, Alfa Romeo και Ram (pickup) άνθισαν με νεά μοντέλα και τοποθετήσεις στην αγορά.
 
Η αλλαγή στον όμιλο έχει να κάνει με μία απλή, και σκληρή συνειδητοποίηση. Αν δεν είσαι premium δεν επιβιώνεις. Έτσι το όραμα του Μαρκιόνε ήταν να κάνει τον όμιλο premium. Σήμερα το 65% των εσόδων προέρχονται από την Jeep, την Alfa Romeo, την Maserati και την Ram, αφήνοντας τις άλλες τρεις μάρκες να προσθέτουν μόλις 13% με τα επαγγελματικά να συμπληρώνουν την εικόνα.
 
Ο όμιλος οραματίζεται τις τέσσερις αυτές μάρκες να φτάσουν το 80% των εσόδων μέχρι το 2022, με παγκόσμια απήχηση, αφήνοντας τις άλλες σε τοπικές αγορές, με ειδικά μοντέλα. Έτσι η Chrysler και η Dodge με δύο μοντέλα ανά μάρκα θα προσφέρουν MPV και muscle cars αντίστοιχα στην Αμερική, ενώ η Fiat θα μείνει ουσιαστικά με το 500 και την γκάμα του στην Ευρώπη.
 
Ειδικά για τη Fiat το επίκεντρο της προσπάθειας θα είναι το ηλεκτρικό 500, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα το Panda και το Tipo εκτός της γκάμας αυτής. Ο Μαρκιόνε είχε ξεκόψει πως δεν θα υπάρξει νέο Punto, οπότε και με το τέλος του μοντέλου πριν λίγους μήνες, δεν θα δούμε μικρό Fiat ξανά. 
 
Είναι καλύτερα όμως έτσι για τη Fiat; Μήπως η έμφαση στο premium μέσα από το 500 την έκανε και πάλι κερδοφόρα, αλλά της στέρησε και τα μοντέλα που συνηθίσαμε να περιμένουμε; Τι λέτε; πως βρίσκετε εσείς τον όμιλο και τη Fiat μετά από αυτά τα χρόνια;

Tags: FIAT
 
Σχολιάστε την είδηση 3 σχόλια

Ψηφιακό κλειδί μέσω smartphone από την Hyundai

Νέο Opel Corsa: Όλα όσα ξέρουμε πριν την αποκάλυψη

Nέα Toyota Corolla VS Hyundai i30 VS Opel Astra

Δοκιμή: Hyundai i30 Fastback N

Η κίνηση στους δρόμους

Νέο Micra με 117 άλογα vs ανταγωνισμός

Βriatore: «H Ferrari είναι το ίδιο αργή 8 χρόνια»

Παλικάρι τα βάζει με δύο κλέφτες!

Γαλαζοπράσινες στιγμές στο Ιόνιο

Εκεί που θα νιώσεις «σαν καινούριος»

Η «κρυμμένη» ομορφιά των Δωδεκανήσων

Δέκα ιδέες για ανοιξιάτικες και αποδράσεις στην Ελλάδα

Πανηγύρι σαν Ικαριώτικο! Πότε και πού

Εκεί που η ιστορία σμίγει με το Θείο Δράμα

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

MITSUBISHI: Ατοκο χρηματοδοτικό: 0% επιτόκιο,100 ευρώ/μήνα

NISSAN: Qashqai το απόλυτο SUV από 20.490€

CITROEN: Νέο C5 Aircross με 130PS από 22.550€

PEUGEOT: Nέο Peugeot 508 από 29.900€

RENAULT: Ανακάλυψε το CAPTUR με το νέο turbo κινητήρα βενζίνης 1.3 TCe

MICHELIN: Επιδόσεις που φτιάχτηκαν για να διαρκούν

SEAT: Eπίλεξε το δικό σου Αrona από 15.245€

Ψηφίστε και κερδίστε 4 μοτοσυκλέτες

περισσότερα »