Με «έξυπνη» τετρακίνηση και 4 προγράμματα λειτουργίας

25.342 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 2/2/2016

Σε αντίθεση με τα προηγούμενα δύο Focus RS, το νέο διαθέτει σύστημα τετρακίνησης Ford Perfomance All Wheel Drive. Δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενοι συμπλέκτες (ένας σε κάθε άξονα) ελέγχουν την κατονομή ροπής εμπρός/πίσω, ενώ υπάρχει δυνατότητα κατανομής ροπής μεταξύ των δύο πίσω τροχών (torque vectoring). Έως και το 70% της ροπής μπορεί να μεταφέρεται στον πίσω άξονα, ενώ έως και το 100 % της διαθέσιμης ροπής στον πίσω άξονα μπορεί να μεταφέρεται σε κάθε πίσω τροχό. Η πίσω μονάδα ελέγχου κίνησης μεταβάλλει συνεχώς την κατανομή ροπής εμπρός / πίσω και στους δύο πίσω τροχούς σύμφωνα με την τρέχουσα οδηγική κατάσταση, παρακολουθώντας δεδομένα από πολλαπλούς αισθητήρες του οχήματος 100 φορές το δευτερόλεπτο.
Όταν το όχημα στρίβει, η πίσω μονάδα ελέγχου κίνησης προληπτικά κατανέμει την ισχύ στον εξωτερικό πίσω τροχό άμεσα σύμφωνα με τη γωνία διεύθυνσης, την πλευρική επιτάχυνση, το βαθμό περιστροφής του αμαξώματος και την ταχύτητα. Αυτή η μεταφορά ροπής βελτιώνει την είσοδο στη στροφή, την ευστάθεια και ουσιαστικά εξαφανίζει την υποστροφή. Το AWD σύστημα έχει ρυθμιστεί ώστε να προσφέρει εξαιρετική πρόσφυση (με πλευρική επιτάχυνση που ξεπερνά το 1 g), αλλά και προσαρμοζόμενη συμπεριφορά στο όριο με ικανότητα ελεγχόμενων υπερστροφών ισχύος. Στοχεύοντας στη βέλτιστη δυναμική συμπεριφορά, το σύστημα AWD Ford Performance ρυθμίστηκε σε συνδυασμό με το προηγμένο Electronic Stability Control, κυρίως με το σύστημα Torque Vectoring Control που βασίζεται στο σύστημα πέδησης και λειτουργεί παράλληλα με το torque-vectoring AWD. Φυσικά για την ευχαρίστηση του οδηγού σε σχέση με το ST έχουν γίνει μεγάλες αλλαγές στην ανάρτηση, με νέα γεωμετρία, με πιο σφιχτά ελατήρια και ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ δύο σταδίων, νέους συνδέσμους στο εμπρός μέρος, επαναρυθμισμένο ηλεκτρικό τιμόνι και νέα σινεμπλόκ. Επίσης για βελτίωση της ακαμψίας το αμάξωμα έχει ενισχυθεί σε καίρια σημεία.
Το νέο Ford Focus RS έχει 4 προγράμματα λειτουργίας. To Νοrmal με τη σχετική ρύθμιση σε τετρακίνηση, αμορτισέρ, τιμόνι, απόκριση κινητήρα, ESP και εξάτμιση. Στο Sport όλα, εκτός από τα αμορτισέρ και το ESP, αποκτούν πιο επιθετική ρύθμιση. Στο πρόγραμμα Track (πίστα), τα πάντα είναι σε ρύθμιση Sport. Tέλος, στην επιλογή Drift, το τιμόνι και τα αμορτισέρ γυρίζουν στο normal, ενώ η τετρακίνηση λειτουργεί ώστε το Focus RS να στρίβει με εντυπωσιακές πλαγιολισθήσεις, σαν πισωκίνητο!

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Έκδοση Focus RS
Κινητήρας (κ.εκ./κύλινδροι/τύπος) 2.261/4/16
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 350/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 440 (470)/2.000-4.500
0 -100 χλμ./ώρα (δλ.) 4,7
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα) 266
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 7,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 175
Ανάρτηση Ε/Π Γόνατα ΜακΦέρσον/Πολλαπλοί σύνδεσμοι
Φρένα Ε/Π Αερ. Δίσκοι/ Δίσκοι
Διαστάσεις ΜxΠxΥ (χλστ.) 4.390x2.010x1.472
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.647
Βάρος (κιλά) 1.599
Tags: FORD FOCUS
 
  • Billis TS

    Για αλλη μια φορα μεσα απο ιστορια 45 ετων,FORD και COSWORTH δειχνουν την αγαπη και τη γνωση για δημιουργιες αντρικες,μακρια απο τα συνηθισμενα.Μπραβο!!

      8
  • timos

    Το μόνο μειονέκτημα είναι ο κυβισμός του 2261 κ.ε.κ, διαφορετικά είναι κορυφαία επιλογή!!!!

      3
  • Fanis

    ΕΓΩ ΘΑ ΠΡΟΣΘΕΣΩ ΑΛΛΟ ΕΝΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑ.ΕΠΡΕΠΕ Η ΚΑΡΟΤΣΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΡΙΠΟΡΤΗ.ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΕ ΤΥΧΟΝ ΕΚΔΟΣΗ RS 500

      1