Στο δρόμο – Ένα supercar για κάθε μέρα

25.356 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 2/2/2016

Πατώντας το κουμπί start μπαίνεις στο κλίμα με το καλημέρα χάρη στο βαρύ, στακάτο, ήχο του ρελαντί. Οφείλουμε να ομολογήσουμε πως κάθεσαι λίγο ψηλότερα από το ιδανικό, ενώ το παχιά Recaro υπόσχονται πλευρική στήριξη, αλλά δεν έχουν τον hardcore χαρακτήρα των (έξτρα) λεπτών ημιαγωνιστικών. Αρχικά εντύπωση προκαλεί πόσο ελαφρύς είναι ο συμπλέκτης και πόσο γλυκός είναι στο κούμπωμα ο επιλογέας. Μερικά σταμάτα ξεκίνα είναι αρκετά για να καταλάβεις πόσο εύκολο στην καθημερινή χρήση είναι το νέο Focus RS, αν φυσικά δείξεις κατανόηση στο τιμόνι, που «κόβει» λίγο. Αλλά το Focus RS δεν θα το οδηγάει η μαμά, αλλά ο ενθουσιώδης petrolhead. Πατώντας τέρμα το γκάζι κολλάς στο κάθισμα και χάρη στην τετρακίνηση εκτοξεύεσαι μπροστά. Όσο οι στροφές του κινητήρα ανεβαίνουν, τόσο ο ήχος γίνεται πιο έντονος και πωρωτικός, ενώ στη λειτουργία Sport τα μπαμ-μπαμ σε κάθε άφημα του γκαζιού θυμίζουν σύστημα antilag σε αγωνιστικό μοντέλο. Οι σχέσεις γεμίζουν γρήγορα, το σηματάκι RS στο στροφόμετρο αναβοσβήνει για να σου θυμίζει να επιλέξεις μεγαλύτερη και πριν το καταλάβεις το κοντέρ δείχνει νούμερα που αρχίζουν από 200 και καταλήγουν στις ισπανικές φυλακές. Με τόσο γκάζι το πρώτο κομμάτι στην εθνική τελειώνει γρήγορα και φτάνουμε σε ορεινό στροφιλίκι για να αρχίσει το πραγματικό πάρτυ! Το τιμόνι είναι γρήγορο, καλοζυγισμένο και σου επιτρέπει να νιώθεις τις άκρες των δακτύλων σου προέκταση των ακρόμπαρων. Τόσο πληροφοριακό είναι. Σημαδεύεις με χειρουργική ακρίβεια την κορυφή της στροφής και στο Normal πρόγραμμα κρατάει γερά, χωρίς υποστροφή και διατηρεί με άνεση την γραμμή που έχεις επιλέξει. Σε πιο Sport προγράμματα νιώθεις τη διαφορά στη ρύθμιση των αμορτισέρ, οι κλίσεις μηδενίζονται και κυρίως νιώθεις το πίσω μέρος πιο συμμετοχικό βοηθώντας το πλασάρισμα. Ο οδηγός νιώθει μια μικρή βοήθεια στο να κλείσει ιδανικά την στροφή και να επιτεθεί στην επόμενη. Ακόμη και με το ESP απενεργοποιημένο η τετρακίνηση «δουλεύει» εντυπωσιακά μοιράζοντας κατάλληλα τη ροπή χωρίς να αφήνει την ουρά για ξεφύγει πολύ. Στο Drift Μοde τα πράγματα αλλάζουν και το Focus RS γίνεται το τετρακίνητο καυτό χάτσμπακ, που μπορεί να στρίβει με το γκάζι σαν… πισωκίνητο. Φτάνεις στη στροφή με τέρμα γκάζι, σημαδεύεις την κορυφή και το Focus RS πλαγιολισθαίνει με έναν άκρως εντυπωσιακό, αλλά και ελεγχόμενο ταυτόχρονα, τρόπο. Για τους παραδοσιακούς οδηγούς πισωκίνητων, η τάση της τετρακίνησης να δώσει και μπροστά για να «τραβήξει» το αυτοκίνητο, ή τα τσιμπήματα στα φρένα από το Dynamic Torque Vectoring, ίσως φανούν λίγο περίεργα, αλλά σε τελική ανάλυση το Focus RS είναι το πιο απολαυστικό και fun to drive τετρακίνητο μοντέλο της κατηγορίας του. Και αν στην ισπανική άσφαλτ, που θυμίζει σμυριδόπανο, το Focus RS κάνει γούστα και μπορεί να γυρίζει σε μια πλατεία με συνεχή πλαγιολίσθηση, φανταζόμαστε τι θα κάνει στους καλογυαλισμένους ελληνικούς δρόμους. Για τα επικά φρένα δεν έχουμε να πούμε τίποτα περισσότερο από τον χαρακτηρισμό, ενώ παρά τις σφιχτές ρυθμίσεις η ανάρτηση δεν είναι «κούτσουρο» στην απόσβεση, προσφέροντας υψηλή ποιότητα κύλισης και σχετική άνεση στις μετακινήσεις.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Έκδοση Focus RS
Κινητήρας (κ.εκ./κύλινδροι/τύπος) 2.261/4/16
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 350/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 440 (470)/2.000-4.500
0 -100 χλμ./ώρα (δλ.) 4,7
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα) 266
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 7,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 175
Ανάρτηση Ε/Π Γόνατα ΜακΦέρσον/Πολλαπλοί σύνδεσμοι
Φρένα Ε/Π Αερ. Δίσκοι/ Δίσκοι
Διαστάσεις ΜxΠxΥ (χλστ.) 4.390x2.010x1.472
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.647
Βάρος (κιλά) 1.599
Tags: FORD FOCUS
 
  • Billis TS

    Για αλλη μια φορα μεσα απο ιστορια 45 ετων,FORD και COSWORTH δειχνουν την αγαπη και τη γνωση για δημιουργιες αντρικες,μακρια απο τα συνηθισμενα.Μπραβο!!

      8
  • timos

    Το μόνο μειονέκτημα είναι ο κυβισμός του 2261 κ.ε.κ, διαφορετικά είναι κορυφαία επιλογή!!!!

      3
  • Fanis

    ΕΓΩ ΘΑ ΠΡΟΣΘΕΣΩ ΑΛΛΟ ΕΝΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑ.ΕΠΡΕΠΕ Η ΚΑΡΟΤΣΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΡΙΠΟΡΤΗ.ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΕ ΤΥΧΟΝ ΕΚΔΟΣΗ RS 500

      1