Μήπως καλομάθαμε στα πολλά άλογα; Μήπως τελικά τα 85 άλογα είναι ιδανικά για οικογενειακό και αν ναι, πως το καταφέρνουν;
Μήπως καλομάθαμε στα πολλά άλογα; Μήπως τα τριψήφια νούμερα και ιπποδυνάμεις 150 και πλέον ίππων τις θεωρούμε τόσο συνηθισμένες που οτιδήποτε λιγότερο ακούγεται πλέον απλά λίγο; Μήπως τα 85 άλογα είναι αρκετά για ένα μικρομεσαίο, ειδικά αν έρχονται με τούρμπο;
Καλομάθαμε, σίγουρα. Όταν από 1.0 λίτρo με τούρμπο οι ιπποδυνάμεις ξεπερνούν τα 140 άλογα. Όταν ένα οικογενειακό μικρομεσαίο σε μια απλή έκδοση κάνει το 0-100 σε 8 δλ. Όταν το προσπέρασμα στους επαρχιακούς δρόμους δεν θέλει πλέον καν κατέβασμα, σίγουρα μάθαμε και στην ισχύ, και στην ροπή.
Όμως οι υψηλές ιπποδυνάμεις στοιχίζουν. Σίγουρα στην αγορά, αφού προσφέρονται σε μεσαίες και πάνω εκδόσεις, ενώ σίγουρα κοστίζουν και σε κόστος χρήσης, είτε είναι η κατανάλωση είτε τα τέλη κυκλοφορίας είτε τα ασφάλιστρα.
Αυτό που έγινε όμως είναι ότι αρχίσαμε να αγνοούμε τις βασικές από άποψη κινητήρα εκδόσεις των μικρομεσαίων, ως «ισχνές», «αργές» και «πιεσμένες». Και έτσι χάνουμε την αρχική τιμή, την φθηνή έκδοση, την προσιτή. Γιατί έχει μόνο 85, 90 ή 95 άλογα.
Εντάξει, για 1300 κιλά, τα 85 άλογα δεν είναι σπουδαία. Όταν τα ατμοσφαιρικά μικρομεσαία είχαν 85 άλογα ζύγιζαν 900 κιλά. Δύο δεκαετίες πριν, όμως, όταν στις δοκιμές EuroNCAP θα γίνονταν αλοιφές.
Είναι φυσικό με 85 ή 90 ίππους από ένα μοτέρ 900, 1.000 ή 1.200 κ.εκ να μην περιμένεις θαύματα. Το 0-100 θα είναι πάνω από 11 δευτερόλεπτα, η τελική το πολύ 180 χλμ./ώρα. Είναι όμως κακά αυτά τα νούμερα; Σίγουρα δεν συγκρίνονται με τις ισχυρότερες εκδόσεις των ίδιων μοντέλων, δεν είναι όμως και νούμερα ντροπής. Τα 11 δευτερόλεπτα ήταν για χρόνια «καλή» επίδοση για μικρομεσαίο ή ακόμη και μεσαίο, κι ας μιλάμε για δύο δεκαετίες πριν.
Εξάλλου αυτά τα αυτοκίνητα σήμερα έχουν το τούρμπο που τους προσφέρει ροπή που ούτε τα 1600άρια ατμοσφαιρικά δεν έπιαναν κάποτε. Κοντά στα 180Nm, η ροπή αυτή είναι αρκετή για ικανοποιητικότατες ρεπρίζ, που σημαίνει πως το προσπέρασμα στο δρόμο για το χωριό δεν είναι ούτε απαγορευμένο, ούτε επικίνδυνο.
Με κατανάλωση που ξεπερνάει πολλά ντίζελ (ίδιων ή και χειρότερων επιδόσεων), αυτές οι εκδόσεις αγνοήθηκαν πριν, όμως τώρα είναι μάλλον κελεπούρια, αφού έχουν, σε αντίθεση με τα ντίζελ, και πολύ χαμηλότερη τιμή αγοράς. Μήπως είναι ώρα να τα δούμε καλύτερα;
Εσείς βλέπετε τα 85 άλογα αρκετά για ένα μικρομεσαίο; Για ένα Golf ή Leon, ή Astra ή Rapid; Ή μήπως σας «πέφτουν» λίγα; Μήπως κρίνετε με παλιές εμπειρίες και τα πράγματα είναι σήμερα αλλιώς; Τι λέτε; Τα έχετε σκεφτεί;
Έχω ένα ψοφίμι είναι και το καλύτερο... για μένα δεν φτάνουν 85 άλογα σε καμία περίπτωση στο βωμό της οικονομίας θυσιάζονται όλα τα αλλά ... ο φίλος λέει για Almera η μηχανή αθάνατη αλλά η παθητική ασφάλεια μηδέν ενεργητική μηδέν και μου το βγάζει θεϊκό αμάξι τι να πεις από εκεί και πέρα....
Αλμερα του 2000, 1500 κυβικα 128 ροπη απο τις 2800 στροφες.Τον αυγουστο για διακοπες στην εθνικη ολα τα μπαγαζια και 4 ατομα με το αιρκοντισιον 140 χιλιομετρα πηγαινε μια χαρα, αν σκεφτη κανεις πως ειναι 18 ετων αμαξι δεν καιει σταγονα λαδι, 0 ζημιες , αφου οταν ερχεται ο καιρος να αλαξω λαστιχα μου φενεται περιεργο. Συμπερασμα με 90 αλογα κανω μια χαρα τη δουλεια μου.Στην Ελλαδα μας εφαγε η μαγκια και ας φοραμε τρυπιο βρακι.
Μια χαρά φτάνουν. Ειδικά τώρα που άπαντες επιθυμούν απλά μια αξιοπρεπή μετακίνηση χωρίς πολλά καύσιμα και μικρό κόστος αγοράς, είναι ιδανικά. Οι υπόλοιποι που θέλουν το κάτι παραπάνω πληρώνουν και παίρνουν παραπάνω.
σε κα μια περιπτωση, πριν 20 χρονιο που τα καλοπουλημενα αυτοκινητα ειχαν βαρος λιγοτερο από 1 τόνο μπορεί, σημερα στην ιδια κατηγορια τα πιο πολλά από αυτά ζηγυζουν πανω από 1,3 τόνους αδεια… βαλτε και 60 λιτρα βετζινη , 4 ατομα , αποσκευες…..
τα 85 άλογα σε καινούργια αυτοκίνητα με πολυ φόρτωμα ειναι λίγα. Βλεπε τι γινοταν σε FORD FOCUS 1.4 και SCODA OCTAVIA 1.4 που ειχαν και 80 και 75 άλογα αντίστοιχα. Σε μεγάλη καρότσα θελεις 110 αλογα και πάνω για να μην ασθμαινει το αμάξι και να έχεις και μια ενεργητική ασφάλεια...
...αν η ιπποδύναμη είναι σε λίγα κιλά τότε υπάρχει ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ, ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΟΓΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣ, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ... ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΑΣΤΕΙΟ.-
Έχω ένα ψοφίμι είναι και το καλύτερο... για μένα δεν φτάνουν 85 άλογα σε καμία περίπτωση στο βωμό της οικονομίας θυσιάζονται όλα τα αλλά ... ο φίλος λέει για Almera η μηχανή αθάνατη αλλά η παθητική ασφάλεια μηδέν ενεργητική μηδέν και μου το βγάζει θεϊκό αμάξι τι να πεις από εκεί και πέρα....
Αλμερα του 2000, 1500 κυβικα 128 ροπη απο τις 2800 στροφες.Τον αυγουστο για διακοπες στην εθνικη ολα τα μπαγαζια και 4 ατομα με το αιρκοντισιον 140 χιλιομετρα πηγαινε μια χαρα, αν σκεφτη κανεις πως ειναι 18 ετων αμαξι δεν καιει σταγονα λαδι, 0 ζημιες , αφου οταν ερχεται ο καιρος να αλαξω λαστιχα μου φενεται περιεργο. Συμπερασμα με 90 αλογα κανω μια χαρα τη δουλεια μου.Στην Ελλαδα μας εφαγε η μαγκια και ας φοραμε τρυπιο βρακι.
Μια χαρά φτάνουν. Ειδικά τώρα που άπαντες επιθυμούν απλά μια αξιοπρεπή μετακίνηση χωρίς πολλά καύσιμα και μικρό κόστος αγοράς, είναι ιδανικά. Οι υπόλοιποι που θέλουν το κάτι παραπάνω πληρώνουν και παίρνουν παραπάνω.
σε κα μια περιπτωση, πριν 20 χρονιο που τα καλοπουλημενα αυτοκινητα ειχαν βαρος λιγοτερο από 1 τόνο μπορεί, σημερα στην ιδια κατηγορια τα πιο πολλά από αυτά ζηγυζουν πανω από 1,3 τόνους αδεια… βαλτε και 60 λιτρα βετζινη , 4 ατομα , αποσκευες…..
τα 85 άλογα σε καινούργια αυτοκίνητα με πολυ φόρτωμα ειναι λίγα. Βλεπε τι γινοταν σε FORD FOCUS 1.4 και SCODA OCTAVIA 1.4 που ειχαν και 80 και 75 άλογα αντίστοιχα. Σε μεγάλη καρότσα θελεις 110 αλογα και πάνω για να μην ασθμαινει το αμάξι και να έχεις και μια ενεργητική ασφάλεια...
Τώρα είναι λίγα τα 85Hp.
n
...αν η ιπποδύναμη είναι σε λίγα κιλά τότε υπάρχει ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ, ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΟΓΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣ, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ... ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΑΣΤΕΙΟ.-