Μία γρήγορη έκδοση ή δύο απλές εκδόσεις; Εσείς τι λέτε; Μήπως κάποιες εταιρείες υπερχρεώνουν τα προϊόντα τους;
Ένα γρήγορο ή 2 απλά;
Είναι δυνατόν ένα γρήγορο GTI να κοστίζει ακόμη και πάνω από δύο φορές από την αντίστοιχη απλή έκδοση;
Πάρε ένα αυτοκίνητο.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Οποιοδήποτε αυτοκίνητο. Βρες τη φθηνότερη και την ακριβότερη έκδοσή του. Πόσοδιαφέρουν σε τιμή; Δες τώρα την ειδική έκδοση, GTI, RS ή όπωςλέγεται. Πόσο ακριβότερη είναι; Γιατί;Τι διαφορά έχει ένα Audi A3 στην έκδοση 1,2 TFSI με τοβασικό εξοπλισμό, από την 1,8 TFSI με τον πλούσιο; Ας δούμε πρώτα τι είναι ίδιο. Τοσασί. Το μεγαλύτερο μέρος των αναρτήσεων, τα βασικά μέρη του σαλονιού, μέροςτων ηλεκτρικών, τα κρύσταλλα και η βαφή.
Δεν ακούγονται πολλά γιαένα ολόκληρο αυτοκίνητο, όμως περιλαμβάνουν το μεγαλύτερο εξάρτημά του, δηλαδήτο αμάξωμα. Και πάνω στο ίδιο αμάξωμα είναι χτισμένο το 1,8 TFSI. Μόνο που στοιχίζει σχεδόν 8.000 ευρώ παραπάνω. 37% περισσότερο από τοβασικό. Γιατί;
Μα είναι πολλά 8.000 γιαένα τελείως διαφορετικό μοτέρ με σχεδόν τη διπλάσια απόδοση αλλά όχι και τηνδιπλάσια κατανάλωση; Είναι πολλά για διαφορετικές αναρτήσεις, φρένα, λάστιχα,ζάντες, καθίσματα, υλικό ταπετσαρίας, ηχοσύστημα, κλιματισμό και αυτοματισμούς;Είναι πολλά όταν στα οκτώ αυτά χιλιάρικα περιλαμβάνεται και το αυτόματοκιβώτιο;
Ακόμη και σε ντίζελ ναπας στο άνω άκρο, το 2λιτρο A3 TDI είναι ακόμη επτά χιλιάρικα. Καιμην πει κανείς πως είναι πολλά μόνο για ένα μοτέρ διαφορετικό. Γιατί εκτός απότο ντίζελ μοτέρ, διαφορετικά είναι τα φρένα, οι αναρτήσεις, το κιβώτιοταχυτήτων, το φίλτρο σωματιδίων, και το σημαντικότερο, ο φόρος των δύο λίτρων.Οπότε και έτσι, το απολύτως ακριβότερο Α3 είναι σχεδόν 70% ακριβότερο από τοβασικό.
Η κορυφαία όμως έκδοσητου μοντέλου, το S3, είναι 114% ακριβότερο. Αυτό σημαίνει πως με ταλεφτά του S3 αγοράζεις δύο βασικά Α3 και σου μένουν και ρέστασχεδόν τρία χιλιάρικα. Πως γίνεται αυτό;
Να τα πούμε από την αρχή;Πιο λίγα είναι τα κοινά ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα παρά τα διαφορετικά. Μεεξαίρεση δηλαδή το αμάξωμα και τις βάσεις του εσωτερικού, κάποιους διακόπτεςκαι τα κρύσταλλα, όλα τα υπόλοιπα, και εννοούμε όλα, είναι διαφορετικά.
Ξαναδείτε τώρα τα μοντέλααπό τη μία άκρη στην άλλη. Οι διαφορές είναι τεράστιες. H Audi για παράδειγμα κινείται από τη βάση στην κορυφήστο 114%. Ακόμη και το μικρό S1 είναι πάνω από δύο φορέςακριβότερο από το βασικό Α1.
Τι λέτε όμως εσείς; Σαςφαίνεται λογική η διαφορά ή ακόμη κι έτσι, είναι μεγάλη και όχι συμβατή με τηνπραγματική απόσταση των αυτοκινήτων; Και ποια μάρκα θεωρείτε ότι κοστολογεί πιοφυσιολογικά τις κορυφαίες εκδόσεις της; Πιστεύετε πως κάποιες εταιρείες υπερχρεώνουν τις εκδόσεις τους; Τι λέτε;
Στην ερωτηση απαντω φυσικα οτι 2 απλα αξιζουν πολυ περισσοτερο απο ενα γρηγορο. Ειναι γεγονος αλλωστε οτι οντως οι πολυ γρηγορες εκδοσεις υπερχρεωνονται πολυ απο τις εταιρειες. Αυτη η διαφορα δικαιολογειται εν μερει στο οτι η εκαστοτε εταιρεια χρρησιμοποιει πιο ενισχυμενα και ανθεκτικα υλικα, διαφορετικες σκληροτερες αναρτησεις για σπορ στησιμο και επεμβασεις στον κινητηρα οπως μεγαλυτερα silent blocks και αλλες ενισχυσεις. Aκομη, εφοδιαζονται με ενα πιο επιθετικο bodykit αν και οχι απαραιτητα. Παντως, το πολυ θα πρεπει να απεχει το πολυ 4.000 με 5.000 ευρω περιπου και οχι περισσοτερο. Εκει που θα επαιρνα ενα γρηγορο, θα μπορουσα να παρω δυο μικρα η ακομη και μικρομεσαια. Τρεις ''καυτες'' εκδοσεις που θα επαιρνα με κλειστα ματια, ειναι η κουκλαρα Mercedes CLA 45 AMG, το ακαταμαχητα γοητευτικο και πανεμορφο Opel Insignia OPC, και το εκρηκτικο Audi RS5. Για να τιμησω και τους εκπληκτικους Ιαπωνες, ακομη το Subaru WRX STI αλλα και το πολυ αποδοτικο Nissan Juke Nismo RS.
Νομίζω ότι οι γρήγορες εκδόσεις κοστολογούνται ακριβότερα για μερικούς επιπλέον λόγους, που δεν αναφέρατε, όπως είναι η περιορισμένη παραγωγή αυτών των εκδόσεων, που ανεβάζει το κόστος, ίσως ακόμη τα αυξημένα εργατικά και πιθανό και άλλα, που δεν τα ξέρουμε.