Το απόλυτο «γκάζι» σε αυτή την κατηγορία είναι το SEAT Ibiza FR. Μπορεί να ξεπερνά ελαφρώς τα 15.000 ευρώ που έχουμε θέσει ως όριο, ωστόσο δεν γίνεται να λείπει από την παρουσίαση. Δεν θα βρείτε άλλωστε άλλο τόσο γρήγορο αυτοκίνητο σε αυτά τα λεφτά.

Ιδιαίτερα ικανή είναι σε επιδόσεις η Skoda Fabia με τον 1.000άρη TSI κινητήρα των 110 (μόλις) ίππων. Βάζει τα γυαλιά σε αυτοκίνητα της κατηγορίας με αρκετά περισσότερους ίππους. Κρίμα που οι επιδόσεις δεν συνδυάζονται με αντίστοιχα σπορτίφ οδική συμπεριφορά.

Αλλο ένα μοντέλο που συνδυάζει με τον καλύτερο τρόπο από τις απλές του κι όλας εκδόσεις, τις επιδόσεις με την ανάλογα ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά, είναι το Ford Fiesta.

Το Citroen C3 μπορεί να εστιάζει στην άνεση, ο κινητήρας του ωστόσο είναι ικανός να το κινήσει ιδιαίτερα σβέλτα.

Τον ίδιο κινητήρα των 1,2 λίτρων του C3, «φοράει» και το Peugeot 208 το οποίο συνδυάζει τις καλές επιδόσεις με σπορ οδική συμπεριφορά.

Κατηγορία: Μικρά

25.917 Επισκέψεις στο άρθρο

Εξαιρώντας τις GTi προτάσεις, η μικρή κατηγορία έχει να επιδείξει πολλά και σημαντικά μοντέλα με αρκετό «γκάζι». Από το ισχυρότερο όλων SEAT Ibiza FR των 1,5 λίτρων με τους 150 ίππους μέχρι και  τα Peugeot 208 και Citroen C3 των 110 ίππων, όλα τους είναι ικανά να προσφέρουν αυτό το κάτι παραπάνω που συχνά λείπει από την συγκεκριμένη κατηγορία. Βασική προϋπόθεση για να συμπεριληφθούν στο αφιέρωμα αυτό αποτελεί φυσικά η τιμή τους, επιλέγοντας τα αυτοκίνητα που κοστίζουν έως 20.000 ευρώ. Η απόδοση τους όπως και στα μικρομεσαία δεν ξεπερνά τους 150 ίππους, ενώ η εικόνα τους κρίνεται τόσο με βάση την επίδοση στο 0-100 χλμ./ώρα.  όσο και τις ρεπρίζ. Τέλος, φυσικά επιλέξαμε αποκλειστικά αυτοκίνητα με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων αφού τα αυτόματα ή τα διπλού συμπλέκτη σαφέστατα έχουν ένα πλεονέκτημα στις επιδόσεις εν κινήσει που πραγματοποιούμε. 

Σημαντικά πιο γρήγορο από όλα τα αυτοκίνητα του ανταγωνισμού είναι το SEAT Ibiza FR το οποίο κοστίζει 15.750 ευρώ. To FR εφοδιάζεται με 1,5 λτ. υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 150 ίππων που σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος του αμαξώματος (1.184 κιλά) και το 6τάχυτο πυκνής κλιμάκωσης κιβώτιο του χαρίζουν εντυπωσιακές τιμές επιδόσεων.  Το Ibiza FR χρειάζεται μόλις 8,2 δλ. για να ολοκληρώσει τη διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα από στάση, ενώ και οι ρεπρίζ του είναι εντυπωσιακές με 6,7 δλ. για τα 60-100 χλμ./ώρα και 8,7 δλ. για τα 80-120 χλμ./ώρα με 4η και 5η αντίστοιχα. Το Ibiza σαφέστατα στην έκδοση FR εκφράζει και έναν πιο σπορ χαρακτήρα οδηγικά, ενώ είναι και από τα πιο ενδιαφέροντα μικρά και στις υπόλοιπες εκδόσεις του. 

Το Ibiza ωστόσο δεν είναι γρήγορο μόνο σε αυτή του την έκδοση. Αντίστοιχα οι εκδόσεις με τον τρικύλινδρο 1.000άρη TSI κινητήρα των 115 ίππων συμπεριλαμβάνονται στα πιο φθηνά γκάζια της κατηγορίας. Με αυτό τον κινητήρα αλλά απόδοση 110 ίππων συναντάμε το πιο γρήγορο από τα mainstream αυτοκίνητα της κατηγορίας, τη Skoda Fabia. Η Fabia εκπλήσσει ευχάριστα με τις επιδόσεις της, αφού καταφέρνει ένα πολύ εμφατικό 9,0 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα. 

Πολύ ικανά σε επιδόσεις είναι και τα Ford Fiesta στις δυο πιο ισχυρές εκδόσεις του με τον EcoBoost 1.000άρη τρικύλινδρο κινητήρα. Τόσο στην έκδοση με τους 140 (αποκλειστικά στην σπορτίφ οδηγικά και αισθητικά έκδοση ST-Line), όσο και σε εκείνη με τους 125 ίππους, το Fiesta καταλαμβάνει τις επόμενες 2 θέσεις στην κατηγορία. Το Fiesta φυσικά συνδυάζει τις επιδόσεις και με ανάλογα σπορτίφ οδηγική διάθεση και συμπεριφορά σε όλες του τις εκδόσεις. 

Μέσα στα πιο γρήγορα μικρά συναντάμε επίσης δυο μοντέλα με τον ίδιο κινητήρα αλλά και εντελώς διαφορετική φιλοσοφία. Τα Citroen C3 και Peugeot 208 συμπληρώνουν τα σβέλτα μικρά αυτοκίνητα με την επίδοσή τους στα 0-100 χλμ./ώρα να βρίσκεται οριακά κάτω από τα 10,0 δλ. ενώ καλές είναι και οι επιδόσεις τους εν κινήσει. Εφοδιάζονται με τον 1,2 λτ. τρικύλινδρο PureTech κινητήρα του ομίλου PSA στην υπερτροφοδοτούμενη εκδοχή του που αποδίδει 110 ίππους και συνδυάζεται με 5τάχυτο κιβώτιο. 

Τα δυο γαλλικά μοντέλα ωστόσο προβάλλουν εντελώς διαφορετική προσέγγιση, με το Citroen C3 να εστιάζει περισσότερο στα αυξημένα επίπεδα παρεχόμενης άνεσης προς τους επιβάτες, ενώ το Peugeot 208 να διακρίνεται για την πιο ευχάριστη στην γρήγορη οδήγηση συμπεριφορά του. Το Peugeot 208 επωφελείται φυσικά της έκπτωσης της εισαγωγικής εταιρείας και μπαίνει οριακά στο θέμα των «προσιτών γκαζιών», με τιμή ακριβώς 15.000 ευρώ στην έκδοση με αυτό τον κινητήρα.

Aξίζει να αναφέρουμε πως το «δυνατό» Renault Clio με τον 1,2 λτ. ΤCE κινητήρα του, δεν μπαίνει οριακά στην παρουσίαση λόγω ενός μέτριου 0-100 χλμ./ώρα (10,3 δλ.), ωστόσο μέσω του κοντής κλιμάκωσης κιβωτίου του, είναι και εκείνο από τα πιο γρήγορα μικρά στις ρεπρίζ.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

LINGLONG STOXOS TOP 5
Audi