ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Η Mercedes υιοθετεί τιμόνι yoke για την τεχνολογία steer-by-wire

 Σχολιάστε 
2.290 Επισκέψεις στο άρθρο (23/4/2025)
Η Mercedes υιοθετεί τιμόνι yoke για την τεχνολογία steer-by-wire
11 Φωτογραφίες »

Έρχεται στις Mercedes από το 2026.
Τι είναι και πως λειτουργεί η τεχνολογία steer-by-wire.
Η Mercedes αποκάλυψε το νέο τιμόνι yoke.
Φήμες πως η ανανεωμένη EQS θα είναι η πρώτη Mercedes με το steer-by-wire.

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Έρχεται στις Mercedes από το 2026

Η Mercedes ανακοίνωσε πως εργάζεται πάνω σε ένα νέο σύστημα διεύθυνσης steer-by-wire, που αναμένεται να φτάσει στα οχήματα παραγωγής έως το 2026, συνοδευόμενο από ένα τιμόνι σε σχήμα ζυγού ή αν προτιμάτε καλύτερα ένα yoke τιμόνι. Η τεχνολογία steer-by-wire δεν είναι κάτι που βλέπουμε για πρώτη φορά, ωστόσο η Mercedes υποστηρίζει πως θα είναι ο πρώτος Γερμανός κατασκευαστής που θα την προσφέρει στα αυτοκίνητά της.

Τι είναι και πως λειτουργεί η τεχνολογία steer-by-wire

Για όσους δεν γνωρίζουν τι ακριβώς κάνει και πώς λειτουργεί η τεχνολογία steer-by-wire, να θυμίσουμε πως επί της ουσίας δεν απαιτεί μηχανική σύνδεση μεταξύ του τιμονιού και των μπροστινών τροχών, αφού οι εντολές του οδηγού μεταδίδονται ηλεκτρονικά, «μέσω καλωδίου». Πιο συγκεκριμένα, ανάλογα με την ταχύτητα οδήγησης και την κατάσταση, ένας ενεργοποιητής στο τιμόνι (μονάδα διαχείρισης διεύθυνσης – SFU) στέλνει δεδομένα προς την κρεμαγιέρα (μονάδα συστήματος διεύθυνσης – SRU), η οποία με την σειρά της κατευθύνει τους τροχούς.

Μάλιστα, η Mercedes αναφέρει πως το νέο σύστημα έχει ήδη διανύσει πάνω από ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα δοκιμών σε δοκιμαστήρια και έναν παρεμφερή αριθμό χιλιομέτρων σε πίστες δοκιμής και δρόμους. Παράλληλα, υπογραμμίζει πως «το σύστημα εφαρμόζει αρχιτεκτονική με εφεδρικά κυκλώματα, αισθητήρες υψηλής ακρίβειας και πανίσχυρες μονάδες ελέγχου, διασφαλίζοντας λειτουργικότητα ακόμη και σε περίπτωση αστοχίας. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει διπλή διαδρομή σήματος, διπλοίενεργοποιητές και εφεδρική παροχή ενέργειας. Ακόμη και σε εξαιρετικά απίθανες περιπτώσεις πλήρους βλάβης, η πλευρική καθοδήγηση είναι δυνατή χάρη στην τετραδιεύθυνση και τις παρεμβάσεις του ESP».

Η Mercedes αποκάλυψε το νέο τιμόνι yoke

Η νέα τεχνολογία steer-by-wire θα έρθει μαζί με το νέο τιμόνι yoke που ετοίμασε η γερμανική φίρμα. Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι το συγκεκριμένο τιμόνι απελευθερώνει χώρο στην καμπίνα, διευκολύνοντας την είσοδο και έξοδο από το αυτοκίνητο, ενώ παράλληλα παρέχει ανεμπόδιστη θέα στον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Μην έχοντας μηχανική σύνδεση με τους τροχούς, το τιμόνι μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμη και για παιχνίδια και είναι καταλληλότερο για τα οχήματα με αυτόνομες λειτουργίες οδήγησης, σύμφωνα πάντα με τη Mercedes.

Φήμες πως η ανανεωμένη EQS θα είναι η πρώτη Mercedes με το steer-by-wire

Μέχρι αυτή τη στιγμή δεν γνωρίζουμε ποιο θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο της Mercedes που θα έχει στη... φαρέτρα του την τεχνολογία steer-by-wire και το νέο τιμόνι. Η luxury μάρκα πάντως, μαζί με τις πρώτες πληροφορίες, έδωσε στη δημοσιότητα και εικόνες από ένα καμουφλαρισμένο πρωτότυπο της ανανεωμένης EQS, όπου φημολογείται πως θα είναι το αυτοκίνητο που θα ανοίξει το δρόμο και θα ηγηθεί της νέας τάσης.

Toyota
4green