Τιμές Αυτοκινήτων ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Η έξυπνη ανάρτηση επιστρέφει! Όχι για άνεση μα σαν… «γκατζετιά»

(10/11/2025)
Η έξυπνη ανάρτηση επιστρέφει! Όχι για άνεση μα σαν… «γκατζετιά»

Οι κινεζικές μάρκες στην «κόντρα» μεταξύ τους, φορτώνουν τα μοντέλα τους με περισσότερη τεχνολογία.
Η έξυπνη ανάρτηση διαβάζει το δρόμο και αλλάζει την απόκριση των ελατηρίων και αμορτισέρ.
Στην F1, αλλά και σε μοντέλα της Lexus η έξυπνη ανάρτηση κρατούσε το αυτοκίνητο χωρίς κλίσεις.
Οι κινέζοι έχουν στο μυαλό τους «άλλα κόλπα», πέρα από την άνεση.

autotriti team

Οι κινεζικές μάρκες στην «κόντρα» μεταξύ τους, φορτώνουν τα μοντέλα τους με περισσότερη τεχνολογία

Μπορεί στην Ευρώπη και στην Ελλάδα να αντιμετωπίζουμε τις κινεζικές μάρκες ως ένα ενιαίο «μέτωπο» απέναντι στους παραδοσιακούς κατασκευαστές, όμως η πραγματική «κόντρα» είναι αυτή που υπάρχει μεταξύ τους. Μόνο ενιαίο δεν είναι το κινεζικό μέτωπο, με τους κατασκευαστές να «σφάζονται» για την εγχώρια αγορά. Λογικό αφού γνωρίζουν πως σε βάθος χρόνου, όπως σε κάθε άλλη αγορά, και σε κάθε άλλο τομέα της βιομηχανίας, δε θα παραμείνουν όλες. Και η κόντρα αυτή γίνεται στο πεδίο της τεχνολογίας.

Η έξυπνη ανάρτηση διαβάζει το δρόμο και αλλάζει την απόκριση των ελατηρίων και αμορτισέρ

Η έξυπνη ανάρτηση είναι το πιο πρόσφατο δείγμα αυτής της κόντρας. Η Nio, που έχει ήδη έρθει στην Ευρώπη και την Ελλάδα, δείχνει τώρα το νέο της σύστημα που μπορεί να ελέγχει ανά πάσα στιγμή την κλίση του αυτοκινήτου. Αυτό σημαίνει πως δεν γέρνει στις στροφές, και δεν ανεβοκατεβαίνει στις ανωμαλίες. Η διαφορά στην άνεση είναι τεράστια, ενώ ακόμη περισσότερο η πρόσφυση, ή καλύτερα η απώλειά της από τη μετατόπιση βάρους, παύει να είναι πρόβλημα. Στη ναυαρχίδα της μάρκας, το ΕΤ9, το σύστημα SkyRide διαβάζει το δρόμο 1000 φορές το δευτερόλεπτο και μειώνει την μετατόπιση των επιβατών κατά 75%.

Στην F1, αλλά και σε μοντέλα της Lexus η έξυπνη ανάρτηση κρατούσε το αυτοκίνητο χωρίς κλίσεις

Έξυπνη ανάρτηση είχε η Williams στην αρχή της δεκαετίας του `90 στην F1 και σάρωνε χρόνους, ρεκόρ και αγώνες μέχρι που απαγορεύτηκε. Πρόκειται για ένα σύστημα που θα άλλαζε τα δεδομένα στην αυτοκίνηση αλλά ήταν απλά πολύ ακριβό εκείνη την εποχή. Προμηθευτές όπως η Bose είχαν μια έτοιμη λύση για πολλούς κατασκευαστές αλλά μόνο η Lexus την πέρασε σε παραγωγή, και συνεχίζει σήμερα σε μοντέλα όπως το RZ450e. H έμφαση είναι στην άνεση, όμως η ασφάλεια είναι που κερδίζει περισσότερο αφού το αυτοκίνητο δεν χάνει την πορεία του ακόμη και με δύο ξαφνικά κλαταρίσματα.

Οι κινέζοι έχουν στο μυαλό τους «άλλα κόλπα», πέρα από την άνεση

Για το κορυφαίο Nio ΕΤ9 το σύστημα αυτό θα προσθέσει σημαντικά περιθώρια άνεσης, όμως αυτό είναι μάλλον το παράπλευρο όφελος, και ο κύριος στόχος είναι αλλού. Βλέπεις με αυτή την ανάρτηση το αυτοκίνητο εκτός από το να αλλάξει ύψος, μπορεί να κάνει και διάφορες κινήσεις. Για παράδειγμα να τινάξει το χιόνι από πάνω του, όπως οι σκύλοι το νερό όταν βραχούν. Πιο σημαντικά για την κινεζική αγορά όμως, μπορεί να προσφέρει πιο έντονη κινηματογραφική εμπειρία όταν βλέπεις ταινίες στο αυτοκίνητο. Θα περπατά ο δεινόσαυρος στην οθόνη και θα τρέμει το αυτοκίνητο. Εκτός από το σινεμά, στόχος είναι και το gaming αφού η ανάρτηση θα κάνει την καμπίνα μέρος του feedback των χειριστηρίων των παιχνιδομηχανών. 

Εσύ πως βλέπεις αυτή την κούρσα για περισσότερη τεχνολογία που όμως έχουν στόχο τομείς που ενδιαφέρουν βασικά την κινεζική αγορά; Μπορεί ακόμη και έτσι να αποκτήσουμε χρήσιμα συστήματα και στα εδώ αυτοκίνητα;