
Πόσο ίδια είναι δύο αυτοκίνητα που μοιράζονται ανταλλακτικά, πάτωμα κλπ;
Ίδια ανταλλακτικά
Κάνουν τα κοινά μηχανικά μέρη δύο αυτοκίνητα ίδια; Εσείς τι λέτε; Σε ποιο βαθμό δύο αυτοκίνητα που μοιράζονται τα ίδια ανταλλακτικά είναι και ίδια μεταξύ τους;
autotriti team
Πόσο ίδιο είναι ένα Fiat 500X και ένα Jeep Renegade; Ένα Ford Ka και ένα Fiat 500; Και τελικά πόσο ίδια είναι δύο αυτοκίνητα επειδή μοιράζονται κοινά μηχανικά μέρη;
Αλήθεια, αν δεν σας έλεγε κανείς πως το Fiat 500X και το Jeep Renegade συγγενεύουν, εσείς θα το μαντεύατε; Θα βλέπατε κάτω από τις λαμαρίνες ότι τα αυτοκίνητα αυτά έχουν τις ίδιες διαστάσεις σασί, ώστε να μπορούν να φορτωθούν στην ίδια γραμμή παραγωγής; Θα σκεφτόσασταν ποτέ πως τα μοτέρ που φοράνε φτιάχνονται στο ίδιο εργοστάσιο; Και πως η πλατφόρμα, ο σκελετός αυτός πάνω στον οποίο χτίζονται τα αυτοκίνητα σήμερα είναι ίδιος;
Μάλλον όχι. Γιατί με εξαίρεση αυτά τα όχι και τόσο εμφανή μέρη, όλα τα υπόλοιπα τμήματα είναι 100% διαφορετικά. Μια ματιά στα δύο αυτοκίνητα εξάλλου αρκεί για να δει κανείς πως δεν έχουν καν την ίδια πρόθεση, την ίδια τοποθέτηση στην αγορά, δεν είναι καν ανταγωνιστές. Και τέτοια «κρυφά» αδέλφια υπάρχουν πολλά. Δεν μιλάμε για παραλλαγές στο ίδιο θέμα, όπως είναι το Golf με το Seat Leon και το Audi A3, που όμως ακόμη κι έτσι, αποτελούν τελείως διαφορετικά αυτοκίνητα, αλλά μοντέλα που δεν έχουν καμία απολύτως σχέση. Δες την νέα BMW X1 και το Mini Cooper. Καμία σχέση. Κι όμως πολλά μηχανικά μέρη, από αυτά που δεν φαίνονται, είναι ίδια.
Θέλεις ακόμη ένα «κουφό» ζευγάρι; To νέο μικρομεσαίο Infiniti κρύβει μηχανικά μέρη της A-Class. Θα έχουν τα αυτοκίνητα αυτά ομοιότητες; Μάλλον λιγότερες από ότι το Smart Fourfour με το Twingo, που αν δεν ήταν τα πολύ ιδιαίτερα μηχανικά, κανείς δεν θα έλεγε ότι συγγενεύουν. Δεν μιλάμε δηλαδή για Up/Citigo/Mii ή την άλλη τριπλέτα C1/108/Aygo. Μιλάμε για τελείως διαφορετικά αυτοκίνητα.
Ευχή ή κατάρα λοιπόν η κοινή πλατφόρμα; Οι κακεντρεχείς θα πουν «κατάρα» και θα γκρινιάζουν πως όλα τα αυτοκίνητα είναι ίδια. Ισχύει όμως ακριβώς το αντίθετο. Πως επειδή ακριβώς πολλά μέρη μοιράζονται ανάμεσα σε πολλά μοντέλα, είναι τώρα πιο εύκολο από ποτέ να έχεις ότι διαφορετικό μοντέλο θέλεις. Και γι αυτό οι κατασκευαστές αντέχουν να έχουν τόσο πολύπλοκες γκάμες.
Εσείς τι λέτε; Είναι δύο αυτοκίνητα ίδια επειδή μοιράζονται πάτωμα και κινητήρες; Μήπως το υπόλοιπο είναι αρκετά διαφορετικό για να τα κάνει εντελώς ξεχωριστά το ένα από το άλλο; Και τελικά είναι καλή ή κακή εξέλιξη η χρήση κοινών μηχανικών; Τι λέτε;
Για μένα μπορεί όσα αυτοκίνητα μοιράζονται κοινά ανταλλακτικά, να μην είναι ακριβώς ίδια, αλλά κατά μεγάλο ποσοστό είναι ίδια. Για παράδειγμα το τζιπ Renegade, που φέρατε και εσείς ως παράδειγμα, απέχει τόσο πολύ από τα υπόλοιπα Αμερικάνικα Jeep, που σε καμιά περίπτωση δεν θα το αγόραζα, για να θεωρώ ότι έχω ένα αληθινό Jeep. Αν το συγκρίνουμε με τα Αμερικάνικα αδέλφια του, φαίνεται σαν ένα κακό αντίγραφο, σαν μια απομίμηση κακής ποιότητας. Επομένως, μπορεί να το θεωρώ πιό όμορφο από το αντίστοιχο Fiat 500X, αλλά ξέροντας ότι από τη μιά έχουν τα ίδια μηχανικά μέρη και από την άλλη μοιάζει σαν κακέκτυπο Jeep, δεν θα με ενδιέφερε ως αυτοκίνητο. Χίλιες φορές θα αγόραζα ένα μεταχειρισμένο αλλά γνήσιο Jeep, παρά ένα καινούριο απομίμηση. Τώρα τα αυτοκίνητα με κοινά ανταλλακτικά, παρέχουν την ευχέρεια να βρίσκεις πιό φθηνά ανταλλακτικά, αφού παρόλο που είναι ίδια, δεν έχουν και τις ίδιες τιμές, οπότε αγοράζεις τα πιό φθηνά και ξέρεις ότι είναι ίδιας ποιότητας, από τα ακριβότερα όμοια. Επίσης είναι πιό πιθανό να υπάρχουν και στο μέλλον τα ανταλλακτικά αυτά, λόγω μεγάλης παραγωγής, οπότε δεν κινδυνεύεις να μην τα βρίσκεις, ιδιαίτερα αν δεν σκοπεύεις να αποχωριστείς το αυτοκίνητο σου σύντομα, αλλά θέλεις να το κρατήσεις για πολλά χρόνια.