Καινούργια λάστιχα: Να φρενάρουν καλύτερα ή να καις λιγότερο;

Καινούργια λάστιχα: Να φρενάρουν καλύτερα ή να καις λιγότερο;

8.901 Επισκέψεις στο άρθρο (20/8/2022)

Επιδόσεις ή οικονομία; Η ερώτηση τώρα ισχύει και στην επιλογή ελαστικών, αφού μπορείς με ένα λάστιχο να γλιτώνεις πολλά λίτρα σε κάθε γέμισμα, ή ως και μερικά μέτρα σε κάθε φρενάρισμα. Τι διαλέγεις;

Λιγότερα μέτρα στο φρενάρισμα Vs καύσιμα στο πρατήριο!

Το λάστιχο είναι αυτό που σε συνδέει με την άσφαλτο. Είναι το μόνο σημείο επαφής με τον δρόμο, και μπορεί να κάνει τη διαφορά ανάμεσα σε ένα απότομο φρενάρισμα ή μία σύγκρουση, αλλά και σημαντική διαφορά στην κατανάλωση. Απλά δεν μπορεί να τα κάνει και τα δύο μαζί.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »


Τα ελαστικά χαμηλής κατανάλωσης δεν είναι καινούργια ιδέα. Υπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια, και εξοπλίζουν αυτοκίνητα που δίνουν έμφαση στην χαμηλή κατανάλωση. Από την πρώτη του γενιά το Prius είχε τέτοια λάστιχα, ενώ με τη μάχη για τους ρύπους διοξειδίου, μάρκες όπως η Goodyear και η Michelin έφτιαξαν τέτοια λάστιχα για μοντέλα ακόμη και της Rolls Royce.

Η λογική είναι απλή. Όταν ένας κατασκευαστής επενδύει δισεκατομμύρια για να μειώσει τους ρύπους του, η χρήση ενός ελαστικού πρώτης τοποθέτησης που κάνει το ίδιο, του γλιτώνει πολλά λεφτά. Πάρα πολλά.

Τα λάστιχα υψηλής ενεργειακής απόδοσης έχουν πολύ χαμηλή τριβή, με αποτέλεσμα να κυλάνε χωρίς να χάνουν τη φόρα τους. Συνδυάζονται καλύτερα με ψηλότερα προφίλ και έτσι προσφέρουν μαζί με την οικονομία, και άνεση.

Όμως η μειωμένη τριβή έχει και αντίκτυπο στην πρόσφυση. Έτσι αυτά τα λάστιχα χάνουν σε επιδόσεις όπως το σλάλομ και σπινάρουν λίγο πιο εύκολα. Μέχρι εδώ το πρόβλημα είναι μικρό, αφού ένα αυτοκίνητο που κινείται από το Α στο Β, δεν έχει μεγάλες απαιτήσεις τέτοιων επιδόσεων, και έτσι η θυσία για χαμηλότερη κατανάλωση είναι μάλλον ανεπαίσθητη.

Υπάρχει όμως και μια άλλη πτυχή. Το φρενάρισμα. Και αυτά τα λάστιχα είναι πίσω από τα λάστιχα επιδόσεων μέχρι και δύο μέτρα στο 100-0. Δηλαδή το ίδιο αυτοκίνητο στην ίδια άσφαλτο να σταματήσει δύο μέτρα νωρίτερα με ένα άλλο λάστιχο, σε σχέση με το λάστιχο οικονομίας καυσίμου.

Αυτά τα δύο μέτρα ακούγονται αθώα, και είναι, αν δεν βρίσκεται κανένα εμπόδιο στη θέση τους. Αν όμως σε αυτά τα δύο μέτρα είναι ένα άλλο αυτοκίνητο, το πράγμα αλλάζει. Και ακόμη περισσότερο αλλάζει αν είναι ένα μηχανάκι, ποδήλατο ή ένας πεζός. Αυτά τα δύο μέτρα, όσο λίγα και αν είναι ως ποσοστό, είναι δύο πραγματικά μέτρα.

Φυσικά για έναν οδηγό που η ταχύτητα δεν είναι σημαντική, το 100-0 δεν είναι πολύ συνηθισμένο. Και από μικρότερες ταχύτητες η διαφορά στο φρενάρισμα δεν είναι τόσο σημαντική. Ομως υπάρχει.

Οπότε τι κάνουμε; Πως διαλέγουμε λάστιχα; Αν οδηγείς με σκοπό την οικονομία, τότε ένα τέτοιο λάστιχο μπορεί να σου ταιριάζει. Είναι όμως αυτό που θα βάλεις;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Toyota
test center