ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Χειρότεροι οδηγοί παρά τη βοήθεια;
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Χειρότεροι οδηγοί παρά τη βοήθεια;

2.651 Επισκέψεις στο άρθρο (9/9/2015)

Αν κάποτε μερικοί κορόιδευαν τους οδηγούς αυτοκινήτων με αυτόματα κιβώτια γιατί, δήθεν, δεν μπορούσαν να αλλάξουν ταχύτητες μόνοι τους, τώρα τι λένε, που η μισή οδήγηση γίνεται χωρίς επέμβαση του οδηγού;

autotriti team

Ας πάρουμε μια απλή περίπτωση ικανότητας στην οδήγηση: το παράλληλο παρκάρισμα. Αυτό που κάνουμε κάθε μέρα ίσα με είκοσι φορές, αφού στην Ελλάδα είναι το πιο σύνηθες να παρκάρουμε πίσω ή εμπρός από άλλα αυτοκίνητα. Στις χώρες της Ευρώπης όπου η στάθμευση γίνεται με έλεγχο, όπως στην Γερμανία, το Βέλγιο, την Ολλανδία τη Μ. Βρετανία αλλά και αλλού, το παράλληλο παρκάρισμα είναι μάλλον σπάνιο πλέον. 
Η στάθμευση στο δρόμο δεν είναι συνήθης, κι αν είναι γίνεται σε προδιεγραμμένα διαστήματα που είναι τόσο ευρύχωρα που ακόμη και μία S-Class παρκάρει όσο άνετα όσο κι ένα smart. Σε έρευνα που έγινε σε 12 χώρες τις Ευρώπης για το ποιός είναι ο δυσκολότερος χειρισμός ενός αυτοκινήτου, η απάντηση που επικράτησε στις παραπάνω χώρες ήταν το παράλληλο παρκάρισμα. Αν δεν το κάνεις, απλά το ξεχνάς. 
Στην Ελλάδα φυσικά είμαστε μανούλες στο παράλληλο παρκάρισμα, ενώ μανούλες είμαστε και στην οδήγηση σε δρόμους με στροφές, σε προσπέρασμα με κατέβασμα ταχύτητας, σε αλλαγή λωρίδας και άλλες τεχνικές που υπαγορεύονται από τις ιδιαιτερότητες του οδικού δικτύου αλλά και του τερέν της χώρας μας. 
Τι γίνεται όμως όταν όλες αυτές οι τεχνικές αντικαθίστανται με ηλεκτρονικά συστήματα; Όταν πάψουμε να πρέπει να μελετήσουμε πότε και πόσες ταχύτητες πρέπει να κατεβάσουμε για να προσπεράσουμε με ασφάλεια, όταν πάψουμε να χρειάζεται να κοιτάμε με μία ματιά εμπρός, πλάι και όλους τους καθρέπτες πριν αλλάξουμε λωρίδα, όταν πάψουμε να πρέπει να προσέξουμε πότε θα φρενάρουμε κατεβαίνοντας ένα βουνό για να μην ανάψουν τα φρένα; 
Μήπως τα ξεχάσουμε όλα; Μήπως οι επόμενες γενιές οδηγών απλά δεν θα τα μάθουν ποτέ; Μήπως χάνονται τεχνικές και δεξιότητες που συγκροτούν αυτό που θα λέγαμε καλός οδηγός; 
Είναι όμως αυτό πρόβλημα; Γιατί τελικά το αποτέλεσμα μετράει. Το ποιός εφαρμόζει τις οδηγικές αυτές ικανότητες δεν έχει ιδιαίτερη σημασία. Αν όλα τα αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα να κάνουν όλους τους οδηγούς να οδηγούν σαν Σουμάχερ, ακόμη κι αν οι ίδιοι δεν ξέρουν τι θα πει συμπλέκτης, πειράζει; Δεν είναι καλύτερο ακόμη και οι πιο άσχετοι να είναι τέλειοι οδηγοί με όλα αυτά τα μαραφέτια; Δεν είναι καλύτερα να μην αφήνονται οι λιγότερο έμπειροι και ικανοί να εκτίθενται σε κίνδυνο; 
Τι έχει τελικά σημασία; Να ξέρουμε να οδηγούμε εμείς, ή να κινούνται τα αυτοκίνητα με ασφάλεια ασχέτως ικανότητας του οδηγού τους; Τι λέτε;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Hyundai
NISSAN