
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Χειρότεροι οδηγοί παρά τη βοήθεια;
2.651 Επισκέψεις στο άρθρο (9/9/2015)
Αν κάποτε μερικοί κορόιδευαν τους οδηγούς αυτοκινήτων με αυτόματα κιβώτια γιατί, δήθεν, δεν μπορούσαν να αλλάξουν ταχύτητες μόνοι τους, τώρα τι λένε, που η μισή οδήγηση γίνεται χωρίς επέμβαση του οδηγού;
autotriti team
Η στάθμευση στο δρόμο δεν είναι συνήθης, κι αν είναι γίνεται σε προδιεγραμμένα διαστήματα που είναι τόσο ευρύχωρα που ακόμη και μία S-Class παρκάρει όσο άνετα όσο κι ένα smart. Σε έρευνα που έγινε σε 12 χώρες τις Ευρώπης για το ποιός είναι ο δυσκολότερος χειρισμός ενός αυτοκινήτου, η απάντηση που επικράτησε στις παραπάνω χώρες ήταν το παράλληλο παρκάρισμα. Αν δεν το κάνεις, απλά το ξεχνάς.
Στην Ελλάδα φυσικά είμαστε μανούλες στο παράλληλο παρκάρισμα, ενώ μανούλες είμαστε και στην οδήγηση σε δρόμους με στροφές, σε προσπέρασμα με κατέβασμα ταχύτητας, σε αλλαγή λωρίδας και άλλες τεχνικές που υπαγορεύονται από τις ιδιαιτερότητες του οδικού δικτύου αλλά και του τερέν της χώρας μας.
Τι γίνεται όμως όταν όλες αυτές οι τεχνικές αντικαθίστανται με ηλεκτρονικά συστήματα; Όταν πάψουμε να πρέπει να μελετήσουμε πότε και πόσες ταχύτητες πρέπει να κατεβάσουμε για να προσπεράσουμε με ασφάλεια, όταν πάψουμε να χρειάζεται να κοιτάμε με μία ματιά εμπρός, πλάι και όλους τους καθρέπτες πριν αλλάξουμε λωρίδα, όταν πάψουμε να πρέπει να προσέξουμε πότε θα φρενάρουμε κατεβαίνοντας ένα βουνό για να μην ανάψουν τα φρένα;
Μήπως τα ξεχάσουμε όλα; Μήπως οι επόμενες γενιές οδηγών απλά δεν θα τα μάθουν ποτέ; Μήπως χάνονται τεχνικές και δεξιότητες που συγκροτούν αυτό που θα λέγαμε καλός οδηγός;
Είναι όμως αυτό πρόβλημα; Γιατί τελικά το αποτέλεσμα μετράει. Το ποιός εφαρμόζει τις οδηγικές αυτές ικανότητες δεν έχει ιδιαίτερη σημασία. Αν όλα τα αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα να κάνουν όλους τους οδηγούς να οδηγούν σαν Σουμάχερ, ακόμη κι αν οι ίδιοι δεν ξέρουν τι θα πει συμπλέκτης, πειράζει; Δεν είναι καλύτερο ακόμη και οι πιο άσχετοι να είναι τέλειοι οδηγοί με όλα αυτά τα μαραφέτια; Δεν είναι καλύτερα να μην αφήνονται οι λιγότερο έμπειροι και ικανοί να εκτίθενται σε κίνδυνο;
Τι έχει τελικά σημασία; Να ξέρουμε να οδηγούμε εμείς, ή να κινούνται τα αυτοκίνητα με ασφάλεια ασχέτως ικανότητας του οδηγού τους; Τι λέτε;
ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΑΠΟΚΑΛΕΙΤΕ ΟΔΗΓΟΥΣ,ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΑΠΛΑ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ ΜΕΤΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΜΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΑΠΟ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ''Α'' ΣΤΟ ''Β''. ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΠΡΟΣΒΟΛΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΕΜΑΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΠΑΘΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ 4 ΤΡΟΧΟΥΣ (ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ 2). ΟΔΗΓΩ 30ΧΡΟΝΙΑ,ΤΑ 24 ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ,ΕΧΩ ΚΑΝΕΙ 1,7 ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΑΚΟΜΑ ΤΡΕΛΛΕΝΟΜΑΙ ΓΙΑ ΓΚΑΖΙΑ,ΝΤΡΙΦΤ ΚΑΙ ΣΤΡΟΦΙΛΙΚΙΑ!
Εξαρτάται από το τι εννοούμε όταν λέμε καλός οδηγός. Αν καλός οδηγός είναι αυτός που κάνει καλούς χρόνους σε μια πίστα, τα βοηθήματα οδήγησης μάλλον δεν τον "βοηθούν". Αν όμως καλός οδηγός είναι αυτός που θα μεταφέρει εαυτόν και συνεπιβάτες με ασφάλεια από το Α στο Β με οποιεσδήποτε συνθήκες, τότε τα βοηθήματα έχουν ρόλο να παίξουν.
Καλά, είναι γνωστό πως στην Ελλάδα, όλοι είμαστε γαμάτοι οδηγοί και πως σνομπάρουμε κάθε βοήθεια της τεχνολογίας επειδή στερεί τη χαρά της οδήγησης. Γιατί το να πατάς με το αριστερό το συμπλέκτη και να κάνεις με το δεξί χέρι την κίνηση 1η-2α-1η-2α στο μποτιλιάρισμα της πόλης είναι το υπέρτατο της οδηγικής απόλαυσης! Όπως επίσης το να αναβοσβήνεις τα φώτα σε τούνελ ή να ανοιγοκλείνεις τους υαλοκαθαριστήρες, σε μερικούς φαίνεται ότι είναι οι απόλυτοι αφέντες του αυτοκινήτου! Όσο για αισθητήρες παρκαρίσματος; Μπαααα... Γι' αυτό είναι οι προφυλακτήρες! Ναι σε όλα στην τεχνολογία, εκτός από το lane departure το οποίο στην Ελλάδα είναι άχρηστο λόγω μη διαγράμμισης του δρόμου και της αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, γιατί είπαμε.. Eίσαι στην Ελλάδα, άρα δεν υπάρχουν όρια ταχύτητας. Το collision warning με το brake assist έχει αποδειχθεί πως γλυτώνει ένα από τα συνηθέστερα ατυχήματα εντός πόλεως. Η κάμερα οπισθοπορίας; Ίσως υπερβολή, αν υπάρχουν αισθητήρες, αλλά μεγάλη ευκολία σε αυτοκίνητα με περιορισμένη ορατότητα πίσω. Τέλος, το parking assist. ΟΚ, μπορεί να φαίνεται ανούσιο, αλλά γιατί να χάσεις μία θέση παρκαρίσματος επειδή νόμιζες πως δε χωράς; Το μόνο μείον φυσικά σε όλα αυτά: η τιμή, η οποία σε premium μάρκες ειδικά, εκτοξεύει το κόστος. Αλλά γενικά, γι' αυτό υπάρχει η τεχνολογία. Για να μας λύνει τα χέρια.