• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Ο τελευταίος περιστροφικός κινητήρας παραγωγής που τοποθετείτο στο Mazda RX-8.

Κινητήρες Wankel

51.558 Επισκέψεις στο άρθρο (30/8/2021)

Quick info

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Εύρος κυβισμού: Δεν έχει έννοια όπως με τους συμβατικούς κινητήρες. Σε λογιστικό επίπεδο, εξαρτάται από τον αριθμό των στροφείων και την γεωμετρία του θαλάμου καύσης  
Εύρος ιπποδύναμης: Εξαρτάται από την αναπνοή και των αριθμό των στροφείων. Δεν υπάρχει αυτήν την στιγμή στην παραγωγή. (Στο RX-8 απέδιδε 192 και 231 ίππους)
Κύλινδροι: Δεν έχει εφαρμογή στον συγκεκριμένο κινητήρα
Τοποθέτηση στο αμάξωμα: Εμπρός διαμήκως ή εγκάρσια

+ Απλό σχέδιο, ομαλή λειτουργία
- Χαμηλή σχέση συμπίεσης, χαμηλός βαθμός απόδοσης, χαμηλή ανάπτυξη ροπής, αξιοπιστία, διάρκεια ζωής, πολύ υψηλή κατανάλωση, αδυναμία λειτουργίας σαν diesel.


Ο περιστροφικός κινητήρας αν και είναι ευφυής και ταυτόχρονα απλός σαν λειτουργία, εντούτοις αποτελεί μια πονεμένη ιστορία. Στην πραγματικότητα, εδώ τον ρόλο του πιστονιού, τον αναλαμβάνει ένα δισκοειδές έμβολο το οποίο εσωτερικά έχει οδόντωση και είναι συνδεδεμένο με έναν άξονα. Εντός του θαλάμου καύσεως δημιουργούνται 3 ελεύθεροι χώροι από τους οποίους ορίζεται και η χωρητικότητά του από την διαφορά των όγκων μεταξύ του μέγιστου και του ελάχιστου. Ο λόγος μετάδοσης κινούμενου άξονα και εμβόλου είναι 3:1 . Ο κινητήρας αυτός σε κάθε περιστροφή του άξονα διαθέτει έναν χρόνο καύσεως σε αντίθεση με τους συμβατικούς κινητήρες όπου διαθέτουν έναν χρόνο καύσης για δύο περιστροφές στροφάλου. Η απλότητα του Wankel έγκειται στο γεγονός ότι δεν διαθέτει στρόφαλο, διωστήρες εμβόλων, εκκεντροφόρους και βαλβίδες με αποτέλεσμα πολύ λιγότερα κινούμενα μέρη και δυνατότητα για πολύ υψηλούς ρυθμούς περιστροφής. Το βασικό μειονέκτημα που δεν επέτρεψε την ευρεία εξάπλωση του είναι η ελλιπής στεγανότητα μεταξύ των 3 σχηματιζόμενων όγκων εντός του θαλάμου καύσεως που οδηγεί σε χαμηλούς βαθμούς συμπιέσεως με τελικό αποτέλεσμα την αδυναμία λειτουργίας του ως Diesel, τον χαμηλό βαθμό απόδοσης και η αδυναμία του να ακολουθήσει την αντοχή των συμβατικών κινητήρων βενζίνης. Επίσης η υψηλή θερμική του καταπόνηση στο σημείο του μπουζί δεν επιτρέπει τη χρήση του σε μεγάλες διαστάσεις. Ο τελευταίος των Μοϊκανών για τους κινητήρες του είδους είναι η Mazda με τελευταία εφαρμογή το κατηργημένο RX-8, ενώ για το μέλλον του περιστροφικού κινητήρα μελετάται η χρήση του ως ηλεκτροπαραγωγός γεννήτρια σε υβριδικά οχήματα με περαιτέρω εξέλιξή του για την βελτίωση του βαθμού απόδοσής του.

Προηγούμενη

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
(κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »