
Είσαστε έτοιμοι για την ψηφιακή εποχή στην καμπίνα των αυτοκινήτων;
Κουμπάκια ή αφή
Τι γνώμη έχετε για την ευκολία χειρισμού του νέου σας τηλεφώνου; Προτιμάτε τα μενού, την οθόνη αφής και το λειτουργικό του, ή σας λείπουν ακόμη τα απλά κουμπιά που ξέρατε που είναι και τι κάνουν κάθε φορά;
autotriti team
Το αυτοκίνητο αλλάζει.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Και αλλάζει όχι απαραίτητα γιατί το θέλουμε εμείς, αλλά γιατί το θέλουν οινεότερες γενιές. Στα επόμενα χρόνια ενηλικιώνονται οι πρώτες γενιές πουγεννήθηκαν στην ψηφιακή εποχή. Που δεν γνώρισαν ποτέ πως είναι οι γυάλινες«παλιές» βαριές τηλεοράσεις. Που δεν είδαν ποτέ τον υπολογιστή σαν ένα μπεζκουτί στο τραπέζι της κουζίνας. Που δεν πάτησαν ποτέ αριθμούς για να πάρουν ένατηλέφωνο.Σε αυτή την γενιά ηκαμπίνα του αυτοκινήτου όπως την ξέρουμε εμείς φαντάζει σαν το σαλόνι τηςγιαγιάς με τον μπουφέ από τη Σμύρνη και το τραπέζι-προίκα με το συρτάρι με ταμαχαιροπήρουνα. Με μία λέξη, αρχαίο.
Οι κατασκευαστές είναιπλέον υποχρεωμένοι να αλλάξουν την φιλοσοφία του πως λειτουργούμε τα συστήματατου αυτοκινήτου μας. Για έναν οδηγό της νέας γενιάς το να περιστρέψει ένακουμπί για να αλλάξει την ένταση του ήχου του συστήματος ψυχαγωγίας,φαντάζει το ίδιο απαρχαιωμένο με εκείνο το «στρογγυλό» με τις τρύπες που είχαντα αναλογικά τηλέφωνα με το κουδούνι 40 χρόνια πριν. Και ας είναι «απλό» ή«εύκολο» για εμάς, για εκείνους είναι πρωτόγνωρο.
Οι κατασκευαστές θα προσαρμοστούναναγκαστικά στους νέους τρόπους, και οι νέοι τρόποι δεν περιλαμβάνουν ούτε ένακουμπί, ούτε έναν διακόπτη. Η ψηφιακή καμπίνα έχει ξεκινήσει ήδη, με κάποιεςυποχωρήσεις ώστε να μπορούν και οι «παλιότεροι» να την χρησιμοποιήσουν. Είναιόμως θέμα χρόνου, και όχι πολύ, που αν δεν αλλάξουμε τις συνήθειές μας, σύντομαθα μπούμε σε ένα αυτοκίνητο το οποίο δεν θα μπορούμε να οδηγήσουμε.
Όχι κουμπάκια, κουμπιά!, αρκετά μεγάλα για να μην μπερδεύονται με το διπλανά τους, και να κάνουν και "κλικ" για να καταλαβαίνεις ότι πήραν την εντολή.
Η λύση είναι απλή! Κουμπιά για τις βασικές λειτουργίες όπως το κλιματισμό, την αυξομείωση της έντασης κλπ, τις οποίες ίσως χρειαστεί να αλλάξεις την ώρα που οδηγείς μιας και δεν απαιτούν να πάρεις τα μάτια σου από το δρόμο ούτε αποσπούν τη προσοχή σου και μια καλή οθόνη αφής για τα υπόλοιπα, όπως επιλογή τραγουδιών, GPS κλπ, τα οποία τα προγραμματιζεις εύκολα κ γρήγορα μέσω αυτής πριν καν ξεκινήσεις. Επίσης, πολύ σημαντικό και απαραίτητο κατά τη γνώμη μου, χειριστήρια στο τιμόνι για την αλλαγή τραγουδιών, αυξομείωση της έντασης, cruise control, συνομιλίας μέσω Bluetooth και έλεγχο μιας οθόνης στα όργανα η οποία δείχνει πληροφορίες όπως κατανάλωση, ταχύτητα κλπ. Αυτός είναι ο ιδανικός συνδυασμός για μένα!
κουμπακια, ειναι και βολικα, ειναι και πιο καλαισθητα στο ματι, "γεμιζει" και το ταμπλο, και αν χαλασει ενα φτιαχνεις αυτο το ενα, ενω η οθονη...αντε γεια!!! Και λιγο να γελασουμε, για φαε τυροπιτα και αγγιξε μετα την οθονη με την λαδιλα...χου χου χου
Ούτε κουμπάκια ούτε αφή: απευθείας φωνητικές εντολές. Ευχαριστώ
Αν αρνούμαστε να δούμε την πραγματικότητα τότε θέλουμε κουμπιά (τεράστια όπως λένε μερικοί, κλπ). Το κακό είναι ότι οι νέες λειτουργίες στο αυτοκίνητο επιβάλουν χρήση πολλών πλέον κουμπιών. Δυστυχώς όμως χώρος δεν υπάρχει, η εργονομία αγγίζει μερικές φορές τα όρια της υποκειμενικότητας (εγώ θέλω τα κουμπιά ταξινομημένα έτσι, εσύ τα θες αλλιώς) και φυσικά τα κουμπιά δεν παύουν να είναι ... hardware, δηλαδή μηχανικά μέρη που τελικά κοστίζουν και φθείρονται. Επομένως η βιομηχανία θα πάει σίγουρα στα ψηφιακά μέσα. Ένας και μόνο connector από την ECU (ή OBD) του αυτοκινήτου μπορεί να προβάλει πάνω στην οθόνη σας ότι ένδειξη θέλετε. Και με πολύ χαμηλό κόστος - άλλος θα τα βλέπει sport τα όργανά του, άλλος θα τα βλέπει luxury, άλλος θα τα ταξινομεί όπως θέλει (favorites, όπως στα smartphones μας). Ομοίως και οι διακόπτες θα είναι πάνω στην οθόνη, αλλά ομαδοποιημένοι πιο εργονομικά. Φυσικά η απόλυτη λύση είναι οι φωνητικές εντολές (με αναγνώριση φωνής του οδηγού, κλπ). Τώρα αν κάποιοι ρομαντικοί θέλουν διακόπτες τότε ευχαρίστως να τους κρατήσουν, απλά οι πατεράδες τους ακόμη αναπολούν τα καρμπυρατέρ SOLEX & WEBER (και εκεί θα είχαμε μείνει) ενώ οι ίδιοι - που σήμερα γουστάρουν διακόπτες - μιλάνε για τα απαραίτητα 16V, direct injection, Turbo, ASP, TCS, κλπ!!!! Δυστυχώς θέλουμε δεν θέλουμε όλα τα καταναλωτικά προϊόντα είναι καταδικασμένα να...εξελίσσονται..