Την παραγωγή σε μικρή κλίμακα του crossover iX5 Hydrogen ξεκίνησε η BMW. Η αυτοκινητοβιομηχανία κατασκευάζει το νέο μοντέλο στο Κέντρο Έρευνας και Καινοτομίας του Μονάχου, με τον στόλο των δοκιμαστικών οχημάτων να τίθεται σε λειτουργία σε όλο τον κόσμο από την άνοιξη του 2023.
Περίπου 900 άτομα εργάζονται στα τμήματα αμαξωμάτων, συναρμολόγησης, μηχανολογίας, κατασκευής πρωτοτύπων και προσθετικής κατασκευής (τρισδιάστατη εκτύπωση). Κάθε τμήμα εργάζεται πάνω σε έως και έξι projects οχημάτων ταυτόχρονα και είναι επιφορτισμένο να διασφαλίσει ότι τόσο το προϊόν όσο και η διαδικασία κατασκευής είναι έτοιμα για μαζική παραγωγή.
Δύο δεξαμενές υδρογόνου
Το εργοστάσιο του BMW Group στο Spartanburg των ΗΠΑ προμηθεύει τα βασικά οχήματα για το μοντέλο υδρογόνου, το οποίο έχει εξελιχθεί πάνω στην πλατφόρμα της BMW X5. Στο τμήμα αμαξωμάτων τα οχήματα αυτά εφοδιάζονται με μία νέα δομή πατώματος η οποία καθιστά εφικτή την τοποθέτηση δύο δεξαμενών υδρογόνου στο κεντρικό τούνελ και κάτω από το πίσω κάθισμα. Τα ηλεκτρικά συστήματα των 12 V και 400 V, η μπαταρία, ο ηλεκτροκινητήρας και η κυψέλη καυσίμου, ενσωματώνονται όλα κατά τη διάρκεια του σταδίου συναρμολόγησης, μαζί με τα εξαρτήματα της στάνταρ παραγωγής. Μόλις συναρμολογηθεί και βαφτεί, το κάθε μοντέλο περνά από πλήρη έλεγχο.
Toyota, Hyundai και Honda «ασπάζονται» επίσης το υδρογόνο
Κλείνοντας αξίζει να σημειωθεί πως η BMW δεν είναι μόνη στις προσπάθειές της για το υδρογόνο. Η Honda ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα ότι θα λανσάρει ένα μοντέλο με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου βασισμένο στο CR-V. Επίσης με το υδρογόνο ασχολείται εντατικά και η Toyota που ετοιμάζει κινητήρα εσωτερικής καύσης που «καίει» υδρογόνο, ενώ υδρογονοκίνητα αυτοκίνητα έχει και ο όμιλος Hyundai.
Βγαίνουν τα πρώτα δοκιμαστικά μοντέλα!
- Σε μικρή κλίμακα η παραγωγή αρχικά.
- Περίπου 900 άτομα στις επάλξεις.
- Δύο δεξαμενές υδρογόνου.
- Toyota, Hyundai και Honda «ασπάζονται» επίσης το υδρογόνο.
Καλύτερο το υδρογόνο από το ρεύμα; Τι λες;