• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Το Diesel πέθανε. Ποιες είναι οι πρώτες αντιδράσεις της αγοράς και τι έχουν οι κατασκευαστές στην γκάμα τους για να το αντιμετωπίσουν;

Με κινητήρες καλύτερους από diesel

Διαβάστηκε από 15936 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 13/9/2016

Το Diesel πέθανε. Ποιες είναι οι πρώτες αντιδράσεις της αγοράς και τι έχουν οι κατασκευαστές στην γκάμα τους για να το αντιμετωπίσουν;

 
Ας δούμε λίγο αναλυτικά τα γεγονότα των τελευταίων ημερών.
 
Αρχικά σημειώστε πως για τα νέα όρια εκπομπών ρύπων που θα ισχύσουν από το 2018 (Euro7) προβλέπεται οι έλεγχοι να γίνονται στο δρόμο, και όχι στο πάγκο ενός εργαστηρίου.
Αυτό όμως είναι κάτι που κανείς κατασκευαστής δεν μπορεί να το πετύχει. Μέχρι τώρα, όλοι ελπίζανε πως ο κανονισμός θα αλλάξει. Αντί για αυτό όμως, οι εξελίξεις είχαν ως εξής: 
 
1. Η Ειδική Επίτροπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κα. Vera Jourova ήρθε σε επαφή με τις Γ.Γ. Προστασίας των Καταναλωτών σε 20 χώρες (από τις 28) προαναγγέλλοντας σκληρά πρόστιμα για τι εταιρείες που πιάνονται να ρυπαίνουν.
 
2. Η αντίδραση της Renault (που δίνει diesel κινητήρες και στη Nissan και στη Mercedes) ήταν άμεση. Ανακοίνωσε πως με τα νέα δεδομένα εγκαταλείπει την εξέλιξη των diesel για τα καθημερινά αυτοκίνητα (μικρά-μικρομεσαία) και πως μετά το 2020 θα έχει diesel κινητήρες μόνο στα πολύ ακριβά και στα επαγγελματικά αυτοκίνητα (διαβάστε εδώ τη σχετική είδηση).
 
3. Την ίδια στιγμή, στην Ελλάδα η Κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι τελικά δεν θα προχωρήσει στην αύξηση της τιμής του diesel, αλλά θα το κάνει αν δεν πιαστούν οι στόχοι των εσόδων. Αρα όπου να ναι έρχεται και η αύξηση αυτή.
 
Το συμπέρασμα μετά από όλα αυτά είναι εύκολο. Το Diesel πέθανε.
 
 
Στη συνέχεια θα βρείτε περισσότερα σχετικά με το τι δήλωσαν στο AutoΤριτη οι άνθρωποι της αγοράς (συνεχής ενημέρωση)
 
Η BMW κινείται σε 3 βασικούς άξονες: ο πρώτος είναι οι τεχνολογίες Efficient Dynamics, ο δεύτερος οι TwinTurbo βενζινοκινητήρες και ο τρίτος η τεχνολογία BMW eDrive, δηλαδή τα ηλεκτρικά οχήματα.
 
Η Citroen έχει στην γκάμα της τον 1,2 PureTech βενζινοκινητήρα που αποδίδει 110 και 130 άλογα και η απόδοσή του είναι καλύτερη από ενός πετρελαιοκινητήρα, ενώ η κατανάλωση εξίσου χαμηλή. Μάλιστα, φέτος βραβεύτηκε ως ο καλύτερος κινητήρας της χρονιάς στην κατηγορία του.
 
Από τη μεριά της Fiat, στο επίκεντρο βρίσκεται ο μόλις 875 κυβικών TwinAir βενζινοκινητήρας που έχει αντίστοιχη ροπή με diesel, αλλά μεγαλύτερη ιπποδύναμη και συναντάται στα Panda, 500, 500L, καθώς και ο 1,4 Tjet των 124 Spider, 500X και Tipo.
 
Στη συνέχεια, η Ford είναι αυτή του άνοιξε με τον 1,0 Ecoboost το δρόμο στους μικρούς κυβισμού βενζινοκινητήρες και ακολούθησαν οι υπόλοιπες κατασκευαστές (δεν είναι τυχαίο πως ο κινητήρας αυτός φοριέται από το Fiesta μέχρι και το Mondeo), ενώ η Honda θα μας παρουσιάσει τρεις νέους turbo βενζινοκινητήρες άμεσου ψεκασμού που θα χρησιμοποιηθούν σε μεγάλο αριθμό μελλοντικών της μοντέλων.
 
Η Nissan, επίσης, διαθέτει μια ολοκληρωμένη γκάμα μοντέλων και σε βενζινοκίνητες εκδόσεις, που καλύπτουν στο έπακρο τις ανάγκες και τις απαιτήσεις των υποψήφιων αγοραστών (βλ. 1,2 DiG-T), όπως και η Renault η οποία διαθέτει τον μικρού κυβισμού 0,9 TCe, αλλά και τον 1,2 TCe ο οποίος συναντάται στο νέο Renault Kadjar και το επερχόμενο Renault Megane.
 
Η Peugeot διαθέτει τον 1,2 PureTech κινητήρα του ομίλου PSA, ο οποίος όπως αναφέραμε έχει πάρει τον τίτλο του καλύτερου κινητήρα στην κατηγορία του, ενώ η SEAT είναι στην «ευχάριστη θέση να διαθέτει ήδη στη γκάμα της μικρούς και αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης, με αιχμή του δόρατος τους κορυφαίους TSI, σχεδόν στο σύνολο των μοντέλων της», ενώ
 
H Toyota είναι μια από τις εταιρείες που έχει συνδέσει το όνομά της με την υβριδική τεχνολογία ως αντίβαρο του diesel, ωστόσο στην γκάμα της διαθέτει και το 1,2 Turbo βενζινοκινητήρα που αποδίδει 116 ίππους και έχει κατανάλωση 4,8 λτ./100 χλμ.
 
Τέλος, η Volkswagen διαθέτει νέους καθαρούς και οικονομικούς κινητήρες TSI στην γκάμα όλων των μοντέλων της, ενώ ταυτόχρονα έχει επενδύσει πολλά και σε εναλλακτικές μορφές κίνησης, όπως το φυσικό αέριο, τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά. Ενδεικτικά, το VW Golf είναι ένα μοντέλο που διατίθεται με κάθε μορφή καυσίμου. 
 
 
 
Παρακάτω αναλυτικά θα βρείτε τις δηλώσεις των ανθρώπων της αγοράς (συνεχής ενημέρωση)
 

 
  • Fotis

    τελευταια φορα που μπαινω και διαβαζω αρθρο σας... Εχω μπει σε 4 διαφορετικα τον τελευταιο καιρο με θεμα "ο ντιζελ ειναι πολυ κακος, μην του μιλατε", "παρτε βενζινη, θα σας πουμε γιατι", "ο ντιζελ πηγε με την μαμα σας, μην τον αγοραζετε"!! Και να πω οτι δικαιολογειτε καπως σωστα και με πολλα επιχειρήματα γιατι να επιλεξουμε βενζινη..? ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΕΤΕ!!!!! υ.γ. αποστασεις μεγαλες, με 1000αρη κινητηρα...? σοβαρα τωρα? νταξ.. εδω θα μ πεις αλλοι το κανουν και με τα σμαρτ τους και αλλαζουν κινητηρες καθε 4 χρονια

      20
    • autotriti

      Απάντηση: Πριν δυο μερες γινανε οι ανακοινωσεις της ευρωπαικης επιτροπης. Πρωτη φορά γράφουμε για το θέμα

        9
  • GREG

    ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΑΦΗΣ ΠΑΡΑΝΟΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ DIESEL ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΧΑΜΞΛΟΤΕΡΗΣ ΤΙΜΗΣ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΗ ΒΕΝΖΙΝΗ. ΜΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΣΙΓΟΥΡΑ ΣΥΜΦΕΡΕΙ, ΑΔΙΑΦΟΡΩΝΤΑΣ ΟΜΩΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΡΥΠΟΥΣ (ΈΧΕΙ ΦΟΒΕΡΑ ΥΨΗΛΆ ΝΟx). ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΚΟΣΜΟ ΟΜΩΣ ΟΠΟΥ ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΒΕΝΖΙΝΗΣ-DIESEL ΕΊΝΑΙ ΠΕΡΊΠΟΥ ΙΔΙΕΣ ΚΑΙ ΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΟΥ ΥΠΟΨΙΝ ΟΤΙ ΟΙ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΒΕΛΤΙΩΝΟΝΤΑΙ ΣΥΝΕΧΩΣ ΔΝ ΤΙΘΕΤΑΙ ΘΈΜΑ. ΟΙ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ, ΦΘΗΝΟΤΕΡΟΙ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΠΙΟ ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΊ ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΟΤΕΡΟΙ. ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΕΝΑ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΟ ΜΙΚΡΟΎ ΚΥΒΙΣΜΟΥ ΜΕ TURBO, ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΝΕΤΟ ΚΑΙ ΓΡΗΓΟΡΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΠΟΛΛΆ ΚΥΒΙΚΆ ΤΟΥ DIESEL, ΠΟΥ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΟΥ TURBO 3000-3500 ΣΤΡΟΦΕΣ "ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ"...... ΑΡΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΣΩΣΤΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΙ ΦΙΛΟΙ ΜΕ ΤΑ DIESEL, ΠΑΡΑΚΑΛΑΤΕ ΝΑ ΚΡΑΤΗΘΕΊ Η ΤΙΜΗ ΤΟΥ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ, ΔΙΟΤΙ ΟΣΟΙ ΠΕΡΑΣΑΝ ΤΙΣ 80-100000 ΧΙΛ ΜΕ DIESEL ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΑΝ ΟΤΙ ΟΣΑ ΚΕΡΔΙΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΑ ΠΛΗΡΩΣΑΝ ΣΕ ΦΙΛΤΡΟ ΣΩΜΑΤΙΔΙΩΝ Η ΚΑΙ ΣΕ ΤΡΟΜΠΑ.....

      8
  • Skoypidiaris

    Είναι λογικό ότι κάθε 5 με 10 χρόνια οι εταιρίες πρέπει κάτι να σκαρφίζονται για να γίνεται μαζική αλλαγή στόλου οχημάτων. Αλλιώς θα κλείσουν. Μου θυμίζει τους γνωστούς κύκλους ατμοσφαιρικών vs turbo όπου τη μία πενταετία τα μοντέλα έβγαιναν τουρμπισμένα και την επόμενη ατμοσφαιρικά και πάντα μα πάντα οι δικαιολογίες ήταν η χαμηλότερη κατανάλωση, καλύτερη λειτουργία και άλλες τέτοιες ιστορίες για αγρίους. Βασικά το πρόβλημα με τα οξείδια ήδη αντιμετωπίζεται με τους euro6 είτε μέσω ειδικών καταλυτών είτε μέσω ουρίας οπότε τα περί πιο ρυπογόνων diesel δεν ισχύουν. Όσο για τις βενζίνες και τα downsizing με το που θα βαρύνει έστω και ελάχιστα το πόδι του οδηγού, οι κατανάλωση εκτοξεύεται οπότε υπάρχει ακόμα μεγάλη διαδρομή που πρέπει να καλύψουν μέχρι να φτάσουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα (ίσως οι μεταβλητής συμπίεσης ή οι HCCI να καταφέρουν καταναλώσεις ντιζελ...αφού θα λειτουργούν ως ντίζελ με καύσιμο βενζίνη). Για να μην αναφέρουμε και την αιθάλη (που μεταφράζεται σε άκρως επιβλαβή μικροσωματίδια) που βγάζουν όλα τα βενζινοκίνητα άμεσου ψεκασμού και όλοι το κάνουν βαβα. Καλό και σωστό καύσιμο και σωστή συντήρηση χρειάζονται τα ντιζελ (όχι πως τα άμεσου ψεκασμού βενζινοκίνητα δε χρειάζονται το ίδιο) και από εκεί και πέρα έχει λόγο η τσέπη και το προφίλ του οδηγού.

      3