
Τι συμβαίνει τελικά με τις εκπομπές CO2; Βρήκε το κράτος ακόμη ένα εισπρακτικό μέσο;
Πρόφαση το περιβάλλον;
2.190 Επισκέψεις στο άρθρο (16/12/2015)
Η καταβολή ενός ποσού ως τέλος κυκλοφορίας έχει ως σκοπό την προστασία του περιβάλλοντος ή την ενίσχυση των κρατικών ταμείων;
autotriti team
Βέβαια τα τέλη αποτελούν και ένα πολύ σημαντικό «αιμοδότη» για την «αιμορροούσα» ελληνική οικονομία, αφού κάθε Γενάρη εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ εισρέουν στα ταμεία της. Εδώ εισέρχεται λοιπόν το ερώτημα: Οι αλλαγές που προκύπτουν στον υπολογισμό τους τα τελευταία χρόνια που στοχεύουν; Στο περιβάλλον ή στην τόνωση των κρατικών ταμείων;
Αν ο σκοπός λοιπόν είναι η προστασία του περιβάλλοντος γιατί μειώθηκαν τα τέλη στα παλιά ρυπογόνα οχήματα και αυξήθηκαν στα καινούρια που είναι αντιρρυπαντικής τεχνολογίας; Σκεπτόμενος κάποιος ύποπτα θα μπορούσε να πει πως είναι σχεδόν αδύνατο κάποιος που έχει αυτοκίνητο πενταετίας και νεότερο να καταθέσει πινακίδες, άρα όσο και να αυξηθούν τα τέλη οι ιδιοκτήτες θα τα πληρώσουν.
Αρα έξτρα έσοδα από τα καινούρια οχήματα. Στο ίδιο πάντα σκεπτικό η μείωση σε όσους έχουν ένα παλιό αυτοκίνητο μπορεί να λειτουργήσει ενθαρρυντικά ώστε να μην καταθέσουν πινακίδες, όσοι το σκεφτόντουσαν. Αρα συν κάποια ευρώ ακόμα...
Όμως τελικά πέρα από τα άμεσα έσοδα μακροπρόθεσμα δε λειτουργεί εις βάρος των κρατικών εσόδων; Δε χάνει το κράτος έσοδα από τις νέες ταξινομήσεις; Όταν τα περισσότερα καινούρια μοντέλα βρίσκονται μεταξύ 90 και 100 γραμμαρίων, άρα πλέον θα καταβάλουν τέλη, αρκετοί δε θα σκεφτούν και δεύτερη φορά να αλλάξουν το παλιό (ρυπογόνο) όχημά τους;
Επίσης πως προστατεύεται το περιβάλλον όταν καταργούνται τα κίνητρα αγοράς αυτοκινήτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας; Με αυτή την απόφαση δε θα μείνουν στους δρόμους τα παλαιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα; Μη συνυπολογίσουμε σε αυτό και το τέλος του μέτρου της απόσυρσης...
Αλλά και όσοι αποφασίσουν να αγοράσουν ένα καινούριο όχημα γιατί να μην επιλέξουν ένα αυτοκίνητο που εκπέμπει 120 γρ./χλμ. CO2, από τη στιγμή που η διαφορά στα τέλη θα είναι ελάχιστη, από ένα άλλο που εκπέμπει 95 γρ./χλμ.;
Εσάς όμως ποια είναι η γνώμη σας για τα τέλη κυκλοφορίας; Ο σκοπός τους είναι να προστατέψουν το περιβάλλον, ή απλά να ενισχύσουν τα αποθεματικά των κρατικών ταμείων;
καποιος που εχει ενα ρυπογονο και κανει 1000/ετος ρυπαινει > καθαρο και κανει 20000/ετος;
Δεν νομίζω ότι τα 100 ευρώ το χρόνο είναι αρκετό κίνητρο για την αλλαγή αυτοκινήτου, ειδικά σήμερα. Εξάλλου για προφανείς εισπρακτικούς λόγους, όσο αυξάνεται ο "πληθυσμός" των αυτοκινήτων με χαμηλούς ρύπους, τόσο το όριο θα κατεβαίνει και με αυτόν τον ρυθμό, σε λίγα χρόνια μόνο τα υβριδικά (και τα ηλεκτρικά, βεβαίως βεβαίως) δεν θα πληρώνουν τέλη.