Δεν ωριμάζουν όλα τα αυτοκίνητα σαν το κρασί, κάποια μοντέλα όμως, ακόμη και αν δεν ήταν τα πιο γρήγορα, ή πιο ακριβά της εποχής τους, έχουν την δική τους αξία, και αυτή μεγαλώνει, όσο μεγαλώνουν και αυτά. Μήπως το δικό σου δεν είναι απλά παλιό, αλλά λίγο κλασσικό;
Δεν χρειάζεται να έχεις Rolls Royce για να μην ντρέπεσαι που είναι παλιά. Και δεν χρειάζεται να έχεις καμία Alfa Romeo Montreal για να καμαρώνεις παρά την ηλικία της. Κάποια μοντέλα γερνάνε καλύτερα από άλλα, και έτσι ακόμη και μια Alfa 33, σήμερα είναι παραπάνω από απλά ένα μικρομεσαίο 30 ετών. Είναι λίγο από κλασσικό.
Και δεν χρειάζεται να είναι απαραίτητα ιταλικό, αν και τα ιταλικά έχουν τη χάρη, είτε μιλάμε για την 33, είτε ακόμη και για ένα απλό, φτηνό, βασικό Fiat Panda πρώτης γενιάς. Ναι, έχει και αυτό κάτι από κλασσικό.
Εντάξει, εδώ το θέμα δεν είναι αν το αμάξι αξίζει να μπει σε μουσείο να το θαυμάζει η ανθρωπότητα, αλλά όπως και να το κάνουμε, κάποια παλιά αυτοκίνητα, έχουν πάνω τους κάτι που τα κάνει πιο αγαπητά, πιο ξεχωριστά, πιο ενδιαφέροντα από άλλα.
Δες ένα Peugeot 205 για παράδειγμα. Δε χρειάζεται να είναι GTI, ακόμη και το απλό. Έχει κάτι παραπάνω από σκέτη ηλικία. Και τα γαλλικά, όπως τα ιταλικά, έχουν επίσης κάποια μοντέλα με χαρακτήρα κλασσικού. Μια Citroen BX ή ένα Renault Twingo πρώτης γενιάς. Και άλλα πολλά. Ακόμη και ένα Ibiza πρώτης γενιάς έχει τη χάρη του, χάρη στην λιτή σχεδίασή του. Και έτσι αποπνέει χαρακτήρα.
Δεν χρειάζεται να είναι σπάνιο ένα αμάξι. Όπως το πρώτο Yaris, πολύ συνηθισμένο, αλλά έχει σίγουρα κάτι να πει περισσότερο από το «παλιό Yaris» που δείχνει στην πρώτη ματιά. Και μια και μιλάμε για Toyota, τότε σίγουρα το πρώτο RAV4, ειδικά αν είναι και σε χτυπητό χρώμα όπως οι εκδόσεις του όταν λανσαρίστηκε.
Βάλε το Suzuki Swift, πρώτη γενιά, όχι GTI. Απλό, λιτό, κλασσικό. Ή ένα Samurai, ο βασιλιάς των νησιών για τόσες δεκαετίες. Όποιος το έχει ακόμη, κοντό ή μακρύ, αξίζει παραπάνω από τα χρόνια του.
Και πόσα άλλα ακόμη, ίσως και το δικό σου. Ναι, παλιά μοντέλα, αλλά και λίγο κλασσικά. Και έτσι αξίζει να τα δεις με άλλο μάτι, γιατί δεν δείχνουν προς τα έξω ότι «ξέμειναν», αλλά ότι εκτιμήθηκαν τόσο που άξιζαν να τα κρατήσεις και να είναι σήμερα το αυτοκίνητό σου.
Εσένα ποιό μη-κλασσικό μοντέλο είναι το δικό σου κλασσικό;