• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Εσείς θα πάτε από ένα μικρομεσαίο σε ένα μικρό αυτοκίνητο για να γλιτώσετε χρήματα; Αξίζει η διαφορά στην τιμή τη διαφορά στο μέγεθος;

Μικρό ή μικρομεσαίο;

Διαβάστηκε από 10095 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 10/4/2017

Πόσα λεφτά θέλετε να γλιτώσετε αγοράζοντας καινούργιο αυτοκίνητο; Σίγουρα οι προσφορές των αντιπροσωπειών είναι οι καλύτερες όλων των εποχών, αν θέλετε όμως το κάτι παραπάνω τι κάνετε; Πάτε σε μικρότερο αυτοκίνητο; Πόσα λεφτά αξίζει όμως αυτή η διαφορά;

 
Το μικρομεσαίο αυτοκίνητο στην Ελλάδα είναι το κατεξοχήν μοντέλο για την οικογένεια. Οι εσωτερικοί χώροι είναι πλέον αντίστοιχοι ενός μεσαίου, ενώ και ο χώρος αποσκευών, χάρη στο μεγάλο άνοιγμα, φτάνει ακόμη και τα 400 λίτρα.

Τα μικρομεσαία έχουν σήμερα την καλύτερη και πληρέστερη γκάμα κινητήρων. Μπορεί κανείς να διαλέξει έναν πολύ μικρό κινητήρα με λίγο «νεύρο» αλλά με σίγουρη την οικονομία ή να πάει στο άλλο άκρο και να βρεθεί με ένα μοτέρ κοντά στα 200 άλογα. Πριν ερευνήσει την υποκατηγορία των GTI.

Δεδομένου ότι στη μικρομεσαία κατηγορία συμμετέχουν όλοι οι κατασκευαστές, μπορεί κανείς να διαλέξει ακριβό και premium ή φθηνό και τίμιο. Μπορεί να πάρει ένα καταπληκτικό αυτοκίνητο με πλήρη εξοπλισμό και πολύ καλές επιδόσεις χωρίς να ξεφύγει και πολύ από τις 15.000 ευρώ. Χώρια οι προσφορές.

Όμως ακόμη και τα 15.000 ευρώ ακούγονται πολλά κάποιες φορές. Το ερώτημα είναι, θυσιάζεις όλες αυτές τις αρετές ενός μικρομεσαίου για να κατεβείς στην μικρή κατηγορία και να γλιτώσεις λεφτά; Και πόσα;

Ένα πλήρες μικρό μπορεί να κοστίζει κάτι περισσότερο από 11.000 ευρώ, ή ακόμη λιγότερο με τις προσφορές που τρέχουν. Μπορεί να είναι πιο γρήγορο και πιο οικονομικό από ένα μικρομεσαίο. Όμως είναι και αρκετά μικρότερο.

Ακόμη και τα μικρά που έφτασαν και ξεπέρασαν τα 4 μέτρα σε μήκος δε μπορούν να ανταγωνιστούν σε χώρους οποιοδήποτε μικρομεσαίο. Η διαφορά είναι στο μεταξόνιο που πλέον έχει φτάσει κοντά στο 2,6 μέτρα για τα μικρομεσαία, μέχρι και 35 εκατοστά περισσότερο από τα μικρά μοντέλα. Μια διαφορά τεράστια αφού είναι καθοριστική για τους χώρους της καμπίνας.

Και μετά είναι το φάρδος που επίσης κάνει τη διαφορά ανάμεσα σε ένα άνετο και ένα στριμωγμένο μοντέλο. Τέλος ο χώρος αποσκευών έχει ακόμη μεγαλύτερη διαφορά αφού στα μικρά τα 200 λίτρα είναι κοντά στο μέσο όρο της κατηγορίας, σχεδόν το μισό από τα μικρομεσαία. Και αυτό γιατί τους λείπει ο πίσω πρόβολος, και το πίσω κάθισμα είναι όσο πιο πίσω γίνεται για να κερδίσουν χώρους οι επιβάτες.

Δεν υπάρχει σύγκριση. Το θέμα είναι η διαφορά αυτή πόσο αξίζει; Πόσα λεφτά θέλετε να γλιτώσετε; Πόσο θα χάσετε σε χώρους και πόσο θα κερδίσετε σε οικονομία; Πιστεύετε πως μπορείτε να αντικαταστήσετε ένα μικρομεσαίο με ένα μικρό χωρίς πρόβλημα; Αξίζει; Τι λέτε;

 
  • Κυριάκος

    Στην εποχή της κρίσης ευτυχώς γίναμε πιο λογικοί. Προσωπική επιλογή suzuki baleno για οικογενειακό αυτοκίνητο, όταν το πρωτοείδα δεν ενθουσιάστηκα, τώρα το αγαπώ όλο και περισσότερο.

      14
  • Στάθης

    Σε καμιά περίπτωση δεν θα αγόραζα καινούριο αυτοκίνητο σήμερα, για τον απλούστατο λόγο ότι δεν έχω τα λεφτά, αλλά και δεν θέλω να πληρώνω με δόσεις. Θα αγόραζα μόνο μεταχειρισμένο και σε μια τιμή, το πολύ, μέχρι 3000 ευρώ.

      5
  • σπυρος

    Τι λες βρε autotriti.το μικρό μου με μηκος 4,14 εχει εσωτερικούς χωρους προέχουν αυτοκινητα της μεγάλης κατηγοριας.και 380 λιτρα πορτμπαγκαζ.όσοι έχουν μπει δεν το πιστεύουν.

      5
  • Νίκος

    Επειδή με απασχόλησε και εμένα στην πράξη αυτό το δίλλημα για το 2ο αυτοκίνητο μου, διαπίστωσα οτι για να πάρεις ένα καινούριο μικρό με αξιοπρεπή εξοπλισμό και κινητήρα (όχι χιλιαρια κ.λπ.) χρειάζεσαι τουλάχιστον 14-15.000 € και όχι ασφαλώς 11.000. Επίσης και ελαφρώς μεταχειρισμένο μικρό να επιλέξεις (1-2 ετών μέχρι 30.000), βλέπεις οτι κάτω απο 12-13 χιλ. € δύσκολα πέφτεις. Τα μικρά λοιπόν ειναι υπερεκτιμημένα μάλλον επειδή έχουν μεγάλη ζήτηση (κυρίως γυναίκες και ηλικιωμένοι ανεβάζουν τη ζήτηση). Αντίθετα με 15 χιλ. € βρίσκεις ωραιότατο μικρομεσαίο (ελαφρώς μεταχειρισμένο βέβαια και όχι καινούριο) που ειναι και η πρώτη κατηγορία αυτοκινήτου κατα την άποψη μου (στα mini και super mini παίρνεις κάτι σαν αυτοκίνητο). Μάλιστα, επειδή η κατηγορία αυτή διεθνώς ειναι πρώτη σε πωλήσεις (αφού εκπροσωπείται απο αυτοκίνητα όπως το golf και το corolla) και συνεπώς ο ανταγωνισμός μεγάλος, δεδομένου και οτι πολλοί καταναλωτές αγοράζουν μικρομεσαίο ως πρώτο και αποκλειστικό αυτοκίνητο, έχω την εντύπωση πως πιο τίμια κατηγορία, απο την άποψη τι δίνεις-τι παίρνεις, δεν υπάρχει..

      4
  • nikolas

    Ασυζητητι και θα διαλεγα το μικρομεσαιο, εστω και με λιγο περισσοτερα χρηματα. Πρωτα απ'ολα, ειναι πιο ομορφα και καλογουστα, ενω στις περισσοτερες περιπτωσεις εχουν πλουσιοτερο εξοπλισμο και ανωτερες τεχνολογιες απο τα μικρα. Επιπλεον, ειναι και αυτη η αισθηση οτι παιρνεις ''περισσοτερο αυτοκινητο. Το σημαντικοτερο ατου των μικρομεσαιων ομως, περα απο το προφανες πλεονεκτημα των μεγαλυτερων χωρων, ειναι η ασφαλεστερη σπορ και πιο ανετη οδικη συμπεριφορα του. Επειδη ειναι βαρυτερα και πιο γεροδεμενα εναντι των αντιστοιχων μικρων, εφοδιαζονται με ανθεκτικοτερες και πιο απορροφητικες και καταλληλοτερα ρυθμιζομενες αναρτησεις.

      3
  • Vaggelis

    Το 2011 με 11 χιλιάρικα είχα αγοράσει καινούργιο ένα hyundai I20 1.4 βενζίνη με 100 άλογα. Μετά απο 3 χρόνια του έβαλα και υγραέριο με 900€ (καλή μάρκα και ποιότητα). Με σύνολο λοιπόν 11.900€ έχω ένα αυτοκίνητο 4 μέτρων, με πολύ καλούς χώρους για μια τετραμελή οικογένεια στη καμπίνα και ένα πορτ-παγκάζ 300 λίτρα που χωράει ότι χρειάζεται για καθημερινή χρήση (super market κλπ). Όταν θελω να πάμε ταξίδι πολυήμερο έχω καβάντζα μια μπαγκαζιέρα την οποία βάζω σε 10 λεπτά και προσθέτω άλλα 400 λίτρα στον διαθέσιμο χώρο αποσκευών μου. Με λίγα λόγια με το υγραέριο καίω 7-7,5€/100km μέσα στη πόλη και 6€/100km εκτός. Έχω όσους χώρους χρειάζομαι για να νιώθουμε άνετα, το αμάξι είναι πεντάστερο στα Crash tests και έχει όλα τα συτήματα ασφαλείας και επιπλέον είναι σε μέγεθος τέτοιο που το παρκάρισμα του είναι εύκολο και λόγω Hyundai είναι αξιοπιστο και με φτηνά ανταλλακτικά. Αν έπρεπε να πάρω και σήμερα αμάξι μάλλον το ίδιο θα έπαιρνα. Εναλλακτικά θα πήγαινα σε μικρομεσαίο ή θα πάω στο μέλλον αν μεγαλώσουν τα παιδιά μου και ψηλώσουν πολύ και πλέον ίσως φαίνεται λίγο πιο στενάχωρο το αυτοκίνητο πίσω για πιο ψηλούς ανθρώπους. Και να έχω και ένα πιο μεγάλο πορτ παγκάζ ίσως. Αλλά πλέον στη μικρή κατηγορία έχεις ικανότατα οικογενειακά αυτοκίνητα, αυτό είναι αλήθεια.

      2
  • Τασος Ορφανος

    Επειδη τα σημερινα μικρα ειναι...μικρομεσαια και λογω της οικονομικης καταστασης βολευομαι αναγκαστικα πλεον και με μικρο!

      2
  • ΣΤΡΑΤΟΣ

    Εξαρτάται από τις ανάγκες σου. Αν έχεις οικογένεια με παιδιά και μπορείς να πληρώσεις την χρηματική διαφορά τότε χωρίς δεύτερη σκέψη μικρομεσαίο. Αν πάλι δεν έχεις παιδιά και δεν είσαι ψώνιο παίρνεις ένα μικρό.

     
  • Nick

    Suzuki Baleno με το χώρο αποσκευών 350λ, μήκος 4μ και χαμηλό κόστος συνδυάζει τις μικρές διαστάσεις με τους χώρους μικρομεσαίου. Γενικά θα πρότεινα για ζευγάρι χωρίς παιδιά μικρό, με παιδιά μικρομεσαίο.