Τα νέα C-HR, RAV4 & Corolla «μιλούν» τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Toyota.

Νέα σχεδίαση Toyota: Σέξι γεννιέσαι ή γίνεσαι;

3.093 Επισκέψεις στο άρθρο (1/7/2019)

Η Toyota αλλάζει σταδιακά την αισθητική της, βάζει περισσότερη τόλμη και λανσάρει μοντέλα που εκπέμπουν πιο πολύ συναίσθημα.

Η στροφή της Toyota προς πιο δυναμικά σχήματα δεν άρχισε φέτος με την Corolla. Είχε αρχίσει με το C-HR στις αρχές του 2017 και περνάει πλέον σε όποιο νέο μοντέλο λανσάρεται, όπως το RAV4 το οποίο κι αυτό με τη σειρά του έχει υιοθετήσει ένα look τόσο δυναμικό, όσο ποτέ άλλοτε στη μακρά καριέρα του.
 
Η Toyota είχε «κατηγορηθεί» κατά καιρούς ότι τα αυτοκίνητά της είναι αυτά που παραδέχονται όλοι σε θέματα αξιοπιστίας, τεχνολογίας κλπ. αλλά ίσως δεν σε εξιτάρουν στον τομέα της εμφάνισης. Για να γίνει μια τέτοια αλλαγή και μάλιστα σε σχετικά σύντομο διάστημα χρειάζεται να κινητοποιηθεί η εταιρεία από την κεφαλή της: στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο Aκιο Τογιόντα, όχι μόνο αφεντικό της φίρμας αλλά και παραδοσιακή μορφή, αφού αποτελεί δισέγγονο του ιδρυτή του σημερινού κολοσσού. Επίσης, ο Τογιόντα είναι στέλεχος που δε διστάζει να αφήσει το κοστούμι του στην άκρη και να φορέσει μια αγωνιστική φόρμα για να δοκιμάσει ο ίδιος τα οχήματα της Toyota, ακόμα και τα πιο ισχυρά και φυσικά σε συνθήκες πίστας.
 
Κάπου το 2016 λοιπόν βγήκε η εσωτερική οδηγία του Τογιόντα-σαν, η οποία με απλά λόγια έλεγε «Τέλος στα βαρετά αυτοκίνητα». Αυτό έδωσε την ευκαιρία στους σχεδιαστές να κινηθούν πιο ελεύθερα, αλλά υπάρχει και ρίσκο. Κάθε κομμάτι μετάλλου, το οποίο θες η πρέσα να το πατάει πιο περίτεχνα, ανεβάζει το κόστος της παραγωγής. Βέβαια, για μια εταιρεία η οποία διέπεται από το σλόγκαν «Yπάρχει πάντα ένας καλύτερος τρόπος» (There is always a better way) αυτό αποτελεί μικρής έκτασης πρόβλημα.
 
Επίσης, οι σχεδιαστές δεν έπεσαν στην παγίδα του εύκολου εντυπωσιασμού.
Το ντιζάιν πρέπει να αντέχει στο χρόνο, άρα δεν πρέπει να είναι πολύ ακραίο, διότι το ακραίο γερνάει γρήγορα. Επιπλέον, πρέπει να ξεχωρίζουν άμεσα οι ιαπωνικές αξίες της Toyota. Αυτό είναι το περίφημο «J Factor» της φιλοσοφίας της Toyota και κάθε αυτοκίνητο πρέπει να μεταφέρει με τη σχεδίασή του την αρμονία της ιαπωνικής κουλτούρας και τις αρχές αυτές.
 
Και ταυτόχρονα να δείχνει και επιθετικό; «Γίνεται», λέει η Toyota διότι και το ντιζάιν το χτίζει όπως και το μηχανολογικό της προφίλ. Όπως παίρνει τα καλύτερα από ένα ηλεκτρικό κι ένα θερμικό μοτέρ και τα βάζει σε μία «στέγη», έτσι και στο ντιζάιν συνδυάζει φαινομενικά αντιφατικές έννοιες. Έτσι το C-HR είναι δυναμικό αλλά δεν μπαίνει σε φτηνό εντυπωσιασμό και η νέα Corolla έχει κάνει την καρδιά σου να χτυπάει πιο γρήγορα, πριν ακόμη μπεις μέσα χωρίς όμως να κραυγάζει εξωτερικά. 
 
Εσείς τι λέτε; Πώς βρίσκετε τη σχεδιαστική στροφή και το νέο στιλ της Toyota; Ή –για να το πούμε πιο απλά- σέξι γεννιέσαι ή γίνεσαι;

Mercedes
moto