
Τελικά γιατί ακόμη στη χώρα μας έχουμε το πρόβλημα με τα νοθευμένα καύσιμα; Τι πρέπει να γίνει για να εκλείψει;
Νοθεία στα καύσιμα
2.623 Επισκέψεις στο άρθρο (10/8/2016)
Γιατί υπάρχει νοθεία στα καύσιμα σε μία χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όταν σε όλες τις άλλες το φαινόμενο αυτό έχει παταχθεί και εξαλειφθεί πλήρως; Πως θα γίνει να απαλλαγούμε με αυτό το πρόβλημα;
autotriti team
Μπορεί κανείς να αρχίσει να δείχνει με το δάχτυλο ποιος φταίει. Κάποιοι θα πουν για τους πρατηριούχους, άλλοι για τα διυλιστήρια, άλλοι για το κράτος που δεν ελέγχει και δεν τιμωρεί, άλλοι για τους φόρους, άλλοι για τα κυκλώματα που «κονομάνε» με τις πλάτες του δημοσίου, και γενικά μπορεί ο καθένας να έχει τη θεωρία του.
Το σίγουρο όμως είναι πως τα νοθευμένα καύσιμα είναι πληγή για την ελληνική κοινωνία. Από τη μία ζημιώνουν όλους μας από την αποφυγή φόρου, σε ένα προϊόν που είναι τόσο φορολογημένο, που για κάθε ευρώ που πληρώνουμε, σχεδόν τα 70 λεπτά πάνε σε φόρους. Σε μία εποχή που τα φορολογικά βάρη είναι τεράστια για όλους μας, μία τέτοια φοροκλοπή είναι ξεδιάντροπα άδικη.
Τεράστια είναι και η επιβάρυνση από τις ζημιές που προκαλούνται στα αυτοκίνητά μας. Γιατί τώρα πλέον η νοθεία δεν αφορά μόνο την 100άρα βενζίνη που την νόθευαν με 95άρα. Τουλάχιστον αυτό ήταν ακίνδυνο. Το πρόβλημα είναι τα ντίζελ αυτοκίνητα που ενώ θέλουν καύσιμο υψηλών προδιαγραφών, καίνε αυτό το πετρέλαιο που ακόμη και οι σύγχρονοι καυστήρες δυσκολεύονται να κάψουν. Με αποτέλεσμα φυσικά σπασμένες τρόμπες καυσίμου, χαλασμένους καταλύτες και παγίδες σωματιδίων, και βουλωμένα μπεκ ψεκασμού, με τεράστιο κόστος επισκευής.
Τι πρέπει όμως να γίνει; Στην υπόλοιπη Ευρώπη, η απελευθέρωση της αγοράς καυσίμων έβαλε τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ στην αγορά, μειώνοντας δραστικά τη νοθεία, αφού σε περίπτωση θετικού δείγματος, ολόκληρη η αλυσίδα έχανε την άδεια πώλησης. Φυσικά το αντίκτυπο ήταν να κλείσουν και τα περισσότερα ιδιωτικά πρατήρια.
Σε ότι αφορά τους ελέγχους, σε πολλές χώρες χρησιμοποιούνται ουσίες στα καύσιμα που αφήνουν ίχνος ώστε να φαίνεται από που προέρχονται, με αποτέλεσμα σε κάθε θετικό τεστ νοθείας να αποκαλύπτονται όλοι οι εμπλεκόμενοι και να τιμωρούνται σκληρά.
Στην Ελλάδα γιατί επιμένει το πρόβλημα; Εσείς πως το αντιμετωπίζετε; Και τελικά πόσο φοβάστε τα καύσιμα, ειδικά όταν είστε εκτός της περιοχής σας και γεμίζετε σε άγνωστα πρατήρια; Τι πιστεύετε πως πρέπει να γίνει για να λυθεί το θέμα;
Πρόστιμα αυστηρότατα και αυξανόμενα ανά κρούσμα νοθείας, κλείσιμο πρατηρίου και όλα αυτά επιτόπου και όχι αναβολές, ενστάσεις και άλλου είδους νομικές βλακείες για να καταλήξει κάποια στιγμή να μην πληρωθεί το όποιο πρόστιμο. Πρέπει η πολιτεία να καταλάβει ότι μιλάμε για ανθρώπινες ζωές και να τιμωρεί παραγειγματικά τους παρανομούντες.
Νομίζω ότι οι βασικοί παράγοντες είναι το υψηλό ποσοστό φόρου στο καύσιμο που δίνει μεγάλα περιθώρια κέρδους στο λαθρεμπόριο με αμφίβολα καύσιμα, και οι ανεπαρκείς έλεγχοι (και τιμωρίες). Ίσως και η αδιαφορία των οδηγών να "τιμωρούν" τα πρατήρια που αποδεδειγμένα έχουν παρανομήσει. Επειδή και το καλύτερο σύστημα θα χαλαρώσει αν δεν έλεγχεται συστηματικά και αποτελεσματικά, μία κάποια μέθοδος εξασφάλισης είναι να βάζεις καύσιμο από πρατήρια εταιρειών που τουλάχιστον κάνουν συστηματικά εσωτερικούς ελέγχους.
Δεν προκειται να απαλλαγουμε ποτε γιατι ετσι ειναι η νοοτροπια του Ελληνα. Προσπαθει διαρκως με καθε τροπο, να αρπαξει οσα περισσοτερα μπορει, αδιαφορωντας για τις συνεπειες που θα εχει ενα νοθευμενο καυσιμο και τη ζημια που θα προκαλεσει στο αυτοκινητο. Αν δεν εφαρμοστουν σκληρα μετρα μεχρι και φυλακιση για αυτα τα κρουσματα, μονο προς το χειροτερο θα απαμε με ακομη πιο ασχημες συνεπειες. Στη Γερμανια, ενα σκουπιδι ριχνεις στο δρομο και αν σε πιασουν επ' αυτοφορω, πληρρωνεις 20 ευρω. Φαντασου να γινοταν ενα τετοιο φαινομενο. Στη χωρα μας, και φονο να κανεις- που λεει ο λογος -, θα σε επιβραβευσουν κιολας παρα να σε τιμωρησουν κιολας! Τα συμπερασματα δικα σας.