Η έκδοση Trend με τον 1.600άρη diesel των 115 ίππων που αναμένεται και πιο σύντομα στην ελληνική αγορά (Δεκέμβριο), θα ξεκινάει από τα 23.635 ευρώ με απόσυρση, έχοντας υπερπλήρη εξοπλισμό.
9 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Η έκδοση Trend με τον 1.600άρη diesel των 115 ίππων που αναμένεται και πιο σύντομα στην ελληνική αγορά (Δεκέμβριο), θα ξεκινάει από τα 23.635 ευρώ με απόσυρση, έχοντας υπερπλήρη εξοπλισμό.

ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Νέο Mondeo

11.629 Επισκέψεις στο άρθρο (30/10/2014)

Η νέα γενιά του Ford Mondeo επανέρχεται δυναμικά στην κατηγορία των μεσαίων, προτάσσοντας την πλουσιότερη από ποτέ γκάμα κινητήρων, την προηγμένη τεχνολογία και την κορυφαία άνεση που βαδίζει σε premium μονοπάτια.

Μετά από δύο δεκαετίες (έκανε ντεμπούτο το 1993) και πάνω από 4,5 εκ. πωλήσεις παγκοσμίως, το Ford Mondeo μπαίνει στην τέταρτη γενιά του και όπως και στις προηγούμενες γενιές, λανσάρει προηγμένες τεχνολογίες τόσο για την Ford, όσο και για την κατηγορία των μεσαίων. Ενδεικτικά, διαθέτει πίσω ζώνες ασφαλείας με ενσωματωμένο αερόσακο, ενώ είναι το πρώτο αυτοκίνητο της κατηγορίας με τεχνολογία ανίχνευσης πεζού (Pre-Collision Assist με Pedestrian Detection), που βοηθά στη μείωση της σφοδρότητας των ατυχημάτων ή στην πλήρη αποφυγή τους. Επιπλέον, έρχεται με ένα εξελιγμένο σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος που μπορεί να παρκάρει το όχημα τόσο οριζόντια, όσο και κάθετα, ενώ διαθέτει (προαιρετικά) καθίσματα με λειτουργία μασάζ.Ωστόσο, πέραν των παραπάνω, ξεχωρίζει και με την υπερπλήρη γκάμα κινητήρων του, καθώς για πρώτη φορά θα το δούμε στην Ευρώπη και ως υβριδικό. Ακόμα, κάνει αίσθηση με την -πατροπαράδοτα για την Ford- οδηγοκεντρική οδική συμπεριφορά, ενώ το νέο στοιχείο ακούει στην προσφερόμενη άνεση και την αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης.Στο σημείο αυτό να σημειώσουμε πως το Mondeo κυκλοφορεί εδώ και δύο χρόνια στις Η.Π.Α. ως Fusion, ωστόσο στην Ευρώπη το βλέπουμε φέτος (στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο), γιατί όπως μας ανέφεραν και οι ίδιοι οι άνθρωποι της Ford, έπρεπε να γίνουν ορισμένες επιτακτικές τροποποιήσεις, προκειμένου να ανταποκριθεί στις υψηλές ευρωπαϊκές προδιαγραφές-απαιτήσεις του καταναλωτή. Για παράδειγμα έρχεται με πλουσιότερη γκάμα κινητήρων, 5θυρο και βάγκον αμάξωμα και πιο ραφιναρισμένη ανάρτηση. Αρα η αναμονή, τελικά, άξιζε να γίνει... Εμφάνιση: Με premium χαρακτηριστικάΌσον αφορά στην εξωτερική του εμφάνιση, το μοντέλο ακολουθεί την πιο σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα της Ford και πραγματικά είναι αρκετά όμορφο. Το μπροστινό μέρος είναι δυναμικό και παραπέμπει στα μοντέλα της Aston Martin, ένεκα του μυώδους καπό και της πολύγωνης χρωμιωμένης μάσκας. Από το πλάι έχει ρευστές, δυναμικές γραμμές και καταφέρνει να κρύψει έντεχνα τον όγκο του, ενώ αξιοσημείωτο είναι πως και στο στέισον αμάξωμα δείχνει κομψό και δυναμικό. Παρατηρώντας το από κοντά, ίσως να είναι και από τις ομορφότερες προτάσεις της κατηγορίας... Στην όλη θετική εικόνα, τέλος, συμβάλλουν και τα περίτεχνα LED φανάρια εμπρός και πίσω.Εσωτερικό: Ποιοτικό και εύχρηστοΡιζικά ανανεωμένο σε σχέση με πριν είναι και το εσωτερικό του μοντέλου. Πιο συγκεκριμένα, αισθητικά, στην καμπίνα κυριαρχεί η μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών στην κεντρική κονσόλα και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων. Λειτουργικά, τα κουμπιά στην κεντρική κονσόλα είναι όσα πρέπει και δεν μπερδεύουν, ενώ αισθητά πιο εύχρηστο σε σχέση με πριν είναι το σύστημα SYNC2 της Ford, καθώς αντιλαμβάνεται πιο γρήγορα και εύκολα τις φωνητικές εντολές του οδηγού. Από πλευράς χώρων για μικροαντικείμενα υπάρχουν άφθονοι, ενώ καλή είναι και η εργονομία. Το μόνο ίσως που θα θέλαμε είναι μεγαλύτερο το «Home button» στο μενού της κεντρικής οθόνης. Τέλος, καλή φαίνεται και η συναρμογή των υλικών τα οποία με τη σειρά τους είναι ποιοτικά. Μάλιστα, στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό χρησιμοποιείται μαλακό, αφρώδες υλικό.Χώροι-άνεση: Μέχρι και μασάζ...Ένα από τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του Mondeo ήταν οι προσφερόμενοι χώροι για τους επιβάτες και η άνεση. Αυτό παραμένει βασικός κανόνας, αφού στο εσωτερικό του θα χωρέσουν εύκολα ακόμη και οι μεγαλόσωμοι επιβάτες. Ειδικά στο στέισον, όπου ο χώρος για το κεφάλι είναι μεγάλος. Στο 5θυρο, από την άλλη, λόγω της κλίσης της κολόνας ο αέρας (προς τα πάνω και μέσα) είναι μικρότερος. Ωστόσο, εκεί που πρέπει να σταθούμε είναι στα καθίσματα, αφού αυτά (προαιρετικά) ρυθμίζονται προς 10 κατευθύνσεις, ενώ ενσωματώνουν λειτουργίες θέρμανσης και ψύξης και χρησιμοποιούν ένα σύστημα 11 μαξιλαριών για μασάζ σε μηρούς, γλουτιαίους και μέση. Δίνουν με λίγα λόγια μία νότα από premium...Τέλος, όσον αφορά στη χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ, αυτή είναι μεγάλη και στα 550 λίτρα του θα χωρέσουν με άνεση όλα τα υπάρχοντα μιας πολυμελούς οικογένειας. Για τους πιο απαιτητικούς, βέβαια, οικογενειάρχες να σημειώσουμε πως υπάρχει και το στέισον αμάξωμα, το πορτ-μπαγκάζ του οποίου μπορεί να φτάσει τα 1.630 λίτρα. Κινητήρες: Για όλα τα γούστα
Χαρακτηριστικό γνώρισμα του νέου Ford Mondeo είναι η πληρέστερη από ποτέ γκάμα κινητήρων. Πιο συγκεκριμένα, τώρα, η γκάμα των βενζινοκινητήρων περιλαμβάνει έναν νέο 1.500άρη Ecoboost 160 ίππων και 240 Nm ροπής, έναν 2,0 λτ. 203 και 240 ίππων καθώς και τον 3κύλινδρο 1.000άρη Ecoboost (125 PS, 170 Nm) ο οποίος καταναλώνει 5,1 λτ./ 100χλμ. και εκπέμπει 119 γρ. CO2/χλμ.
Όσον αφορά στους πετρελαιοκινητήρες, η γκάμα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τον 1,6 TDCi των 115 ίππων και έναν 2λιτρο 150 και 180 ίππων (350 και 400 Nm αντίστοιχα από τις 2.000 έως τις 2.500 σ.α.λ.), ενώ αργότερα θα έρθει ένας 1.500άρης diesel. 
Κατά τη δημοσιογραφική παρουσίαση του μοντέλου στην Γρανάδα της Ισπανίας, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε αρχικά τον 2λιτρο diesel των 180 ίππων ο οποίος αποδείχθηκε οικονομικός σε κατανάλωση ακόμη και ύστερα από πολύ πίεση (7,9 λτ./100 χλμ. έγραψε το trip computer), ενώ όσον αφορά στη λειτουργία του είχε πλούσια αποθέματα ροπής από τις 1.800 σ.α.λ. και δύναμη έως τις κόκκινες. Ηχητικά έκανε αισθητή την παρουσία του από τις 2.200 σ.α.λ. και πάνω.
Πολύ θετικές εντυπώσεις μας άφησε από την άλλη και ο 1,5 Ecoboost των 160 PS καθώς τα 240 Nm ροπής του ήταν διαθέσιμα από τις 1.500 σ.α.λ. και κινούσε σβέλτα και οικονομικά -ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης- το αμάξωμα των 1.500 περίπου κιλών του Mondeo.
Τέλος, για πρώτη φορά επί ευρωπαϊκού εδάφους θα υπάρξει και υβριδική έκδοση η οποία θα συνδυάζει τον 2,0 λτ. βενζινοκινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα, αποδίδοντας συνολικά 187 PS με μέση κατανάλωση 4,2λτ./100 χλμ. και 99 γρ./χλμ. εκπομπές CO2. Θα επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9,2 δλ., έχοντας ηλεκτρική αυτονομία 32 χλμ. και μέγιστη ταχύτητα αμιγώς ηλεκτρικά τα 135 χλμ./ώρα. Οι κινητήρες θα συνδυάζονται είτε με 6άρι χειροκίνητο, είτε με ένα 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Powershift. Τέλος σημειώστε πως το μοντέλο θα είναι διαθέσιμο για πρώτη φορά και τετρακίνητο.Οδική συμπεριφορά: Η άνεση και η ποιότητα κύλισης στο επίκεντροΤο τέταρτης γενιάς Mondeo, είναι το πρώτο μοντέλο που βασίζεται στη νέα, βελτιωμένη πλατφόρμα CD της Ford. Όσον αφορά στο τεχνικό μέρος και στα σημεία που πρέπει να σταθούμε, σημειώστε πως στο αμάξωμα οι εμπρός και μεσαίες κολόνες είναι από υδροδιαμορφωμένο χάλυβα υψηλής αντοχής (για πρώτη φορά στην αυτοκινητοβιομηχανία) και η πίσω ανάρτηση «control blade» έχει αντικατασταθεί από ένα νέο σύστημα «integral link» (ενσωματωμένων βραχιόνων), το οποίο, κυρίως λόγω της διαφορετικής στήριξής του στο υποπλαίσιο, έχει σημαντικά πλεονεκτήματα στον τομέα του θορύβου και των κραδασμών (επιτρέπει στον τροχό να κινηθεί προς τα πάνω και πίσω). Συγκεκριμένα, έως 3 decibel λιγότερα αναφέρουν οι άνθρωποι της Ford και αυτό το αισθάνεσαι αμέσως από τα πρώτα χιλιόμετρα... Η ηχομόνωση έχει βελτιωθεί αισθητά.Πιο συγκεκριμένα, κατά την οδηγική μας επαφή με το μοντέλο στους «φιδίσιους» και ελαφρώς ανώμαλους δρόμους της Γρανάδας στην Ισπανία, αμέσως έγινε αισθητή η προσπάθεια των τεχνικών της Ford να εστιάσουν στην άνεση και στη μείωση του θορύβου στην καμπίνα, χωρίς όμως να χάσουν από την οδηγική αίσθηση. . Έτσι, το μοντέλο στρίβει με θάρρος ανεξαρτήτως του set-up της ανάρτησης, περνά άφοβα πάνω από τις ανωμαλίες του δρόμου, κρύβει τον όγκο του και είναι σταθερό και ευθύβολο στον αυτοκινητόδρομο (οδηγήσαμε τόσο την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, όσο και τη συμβατική). Το μόνο που ίσως θα θέλαμε, ήταν λίγη καλύτερη αίσθηση από το -ηλεκτρικό πια ένεκα κατανάλωσης- τιμόνι, το οποίο όμως είναι ακριβές.
Τιμές-εξοπλισμός: Πλήρες από τη βασική έκδοσηΤο νέο Ford Mondeo θα διατίθεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού. Η έκδοση Trend με τον 1.600άρη diesel των 115 ίππων που αναμένεται και πιο σύντομα στην ελληνική αγορά, θα ξεκινάει από τα 23.635 ευρώ με απόσυρση. Ο βασικός εξοπλισμός αυτής της έκδοσης περιλαμβάνει 9 αερόσακους, ABS, ESP, Hill Launch Assist και TCS, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, διζωνικό κλιματισμό, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, αυτόματους προβολείς και αισθητήρες βροχής, ηχοσύστημα με οθόνη 4 ιντσών κτλ., είναι δηλαδή παραπάνω από πλήρης.Επιπλέον της έκδοσης Trend, η πλουσιότερη Titanium, προσθέτει κρυφό εσωτερικό φωτισμό, σύστημα Traffic Sign Recognition και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, LED φώτα εμπρός και πίσω (τα εμπρός adaptive), ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα αποσκευών, ηχοσύστημα Sony με οθόνη 8 ιντσών και ζάντες ελαφρού κράματος 18 ιντσών.Τεχνολογία: Γεμάτο καινοτομίεςΤο νέο Mondeo λανσάρει για πρώτη φορά στην Ευρώπη πίσω ζώνες ασφαλείας με ενσωματωμένο αερόσακο. Αυτές είναι σχεδιασμένες για να περιορίζουν τους τραυματισμούς στο κεφάλι, τον αυχένα και το θώρακα των πίσω επιβατών. Σε περίπτωση ατυχήματος, η ζώνη ανοίγει σε χιλιοστά του δευτερολέπτου για να μοιράσει τις δυνάμεις κρούσης σε μία επιφάνεια του σώματος πέντε φορές μεγαλύτερη σε σχέση με μία συμβατική ζώνη ασφαλείας.Επίσης, το Mondeo είναι το πρώτο όχημα στην κατηγορία που διαθέτει σύστημα ανίχνευσης πεζού που βοηθά στη μείωση της σφοδρότητας των ατυχημάτων ή στην πλήρη αποφυγή τους. Αυτό μπορεί να ανιχνεύει πεζούς στο δρόμο, ή που σκοπεύουν να περάσουν μπροστά από το όχημα και φρενάρει αυτόματα αν ο οδηγός δεν αντιδράσει στις προειδοποιήσεις. Το σύστημα επεξεργάζεται πληροφορίες τις οποίες συλλέγει από κάμερα τοποθετημένη στο παρμπρίζ, και ένα ραντάρ στον προφυλακτήρα και τις διασταυρώνει με τα στοιχεία μιας βάσης δεδομένων με «ανθρώπινες φιγούρες» για να ξεχωρίζει τους πεζούς από άλλα αντικείμενα του δρόμου. Το σύστημα αποτελεί μέρος του πακέτου Pre-Collision Assist το οποίο λανσάρει επίσης τη λειτουργία Active Braking: αυτή ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα για να μειώσει τις επιπτώσεις μιας εμπρόσθιας σύγκρουσης ακόμα και με τη μέγιστη ταχύτητα του οχήματος.Λίγη ιστορία... Για την ιστορία αναφέρουμε ότι το Ford Mondeo που αναδείχτηκε Αυτοκίνητο της Χρονιάς το 1994 είναι διεθνώς καταξιωμένο έχοντας κατακτήσει πάνω από 20 βραβεία μέσα σε 20 χρόνια. Το μεσαίο οικογενειακό μοντέλο της Ford έκανε προσιτά στους ευρωπαίους οδηγούς κάποια προηγμένα τεχνολογικά χαρακτηριστικά. Η πρώτη γενιά προσέφερε αερόσακο οδηγού στάνταρ, προαιρετικό αερόσακο συνοδηγού και νέες για την εποχή τεχνολογίες όπως έλεγχο πρόσφυσης, προσαρμοζόμενη απόσβεση, Anti-lock Braking System (ABS) και σύστημα διεύθυνσης με υδραυλική υποβοήθηση. Το ανανωμένο Mondeo το 1996 προσέφερε προαιρετικούς πλευρικούς αερόσακους, που έγιναν στάνταρ μετά από δύο χρόνια, τετρακάναλο ABS και μειώσεις βάρους.Η Ford λανσάρισε τη δεύτερη γενιά Mondeo το 2000 με Intelligent Protection System. Επιπλέον, το μοντέλο έκανε προσιτά για πρώτη φορά στους οδηγούς Ford θερμαινόμενα πίσω καθίσματα, αυτόματους προβολείς και καθαριστήρες με αισθητήρα βροχής.Η τρίτη γενιά Mondeo το 2007 διέθετε πρωτοποριακές τεχνολογίες όπως Adaptive Cruise Control, Interactive Vehicle Dynamic Control και το Ford Easy Fuel system για αποφυγή ανεφοδιασμού με λάθος καύσιμο. Το Mondeo ανανεώθηκε και πάλι το 2010 με την τελευταία τεχνολογία βενζινοκινητήρων EcoBoost της Ford και την προσθήκη λειτουργιών όπως Lane Departure Warning, Driver Alert και Auto High Beam.

Το μπροστινό μέρος είναι δυναμικό και παραπέμπει στα μοντέλα της Aston Martin, ένεκα του μυώδους καπό και της πολύγωνης χρωμιωμένης μάσκας.

Το μπροστινό μέρος είναι δυναμικό και παραπέμπει στα μοντέλα της Aston Martin, ένεκα του μυώδους καπό και της πολύγωνης χρωμιωμένης μάσκας.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
test center