Οδηγούμε το νέο Opel Astra Electric με 156 PS & αυτονομία 321 χλμ.

48.059 Επισκέψεις στο άρθρο (3/10/2023)
Οδηγούμε το νέο Opel Astra Electric με 156 PS & αυτονομία 321 χλμ.
17 Φωτογραφίες »

- Το πρώτο ηλεκτρικό Opel Astra. Έχει ισχύ 156 άλογα
- Ήσυχο στο δρόμο, ακριβός ο προαιρετικός εξοπλισμός
- Μέτριο σε φρένα, δεν μπορεί να «σηκώσει» 5 ενήλικες
- 321 πραγματική αυτονομία και 28 λεπτά για το 10-80%
- Τιμές στην Ελλάδα από 45.800 ευρώ (Απρίλιος 2024)

Το πρώτο ηλεκτρικό Opel Astra στην ιστορία

Ολοκληρωμένο ως ιδέα και απλό σαν λειτουργία, το νέο Opel Astra Electric δίνει την απαραίτητη ευκολία στην τρέλα της καθημερινότητας της πόλης, χωρίς να είναι υπερβολικό σε κανένα σημείο του. Αυτό είναι που το κάνει και ελκυστικό. Το δοκιμάσαμε και σας το αποκαλύπτουμε.

Αναζωογονητικά απλό! Αυτές οι 2 λέξεις είναι ικανές να συνοψίσουν την αίσθηση που μας άφησε το αμιγώς ηλεκτρικό Opel Astra. Το γερμανικό μοντέλο είναι ευχάριστα λιτό, αρκετά αξιόπιστο (τουλάχιστον ως σύντροφος στην καθημερινότητα) και αποτελεσματικό στο δρόμο. Όλα τα παραπάνω οφείλονται κυρίως στο ότι έχει «απορρίψει» ιδιότροπες σχεδιαστικές μόδες (όπως την coupe οροφή που κλέβει χώρο), δεν χάνει τα θετικά στοιχεία χρηστικότητας ενός πεντάθυρου οχήματος παρά τις μπαταρίες στο πάτωμα και προσφέρει αξιοπρεπείς επιδόσεις χάρη στον μπροστά τοποθετημένο ηλεκτροκινητήρα των 156 ίππων και τη μπαταρία χωρητικότητας 54kWh. Με λίγα λόγια, αν οι εταιρίες υιοθετήσουν τέτοιες απλές φιλοσοφίες, ίσως η αλλαγή προς την ηλεκτροκινητικότητα να είναι πιο ομαλή.

Ήσυχο στο δρόμο, ακριβός ο προαιρετικός εξοπλισμός

Αυτή είναι η πρώτη, η επιφανειακή, εικόνα που λαμβάνεις από το αμιγώς ηλεκτρικό Opel Astra, αλλά εδώ είμαστε για να «ξετινάξουμε» το μοντέλο, με την ενδελεχή δοκιμή μας να αποκαλύπτει μια σειρά από καλά χαρακτηριστικά, αλλά και κάποιες «ιδιορρυθμίες». Θα ξεκινήσουμε από τα θετικά στοιχεία και συγκεκριμένα από την ησυχία που χαρίζει στους επιβάτες το γερμανικό μοντέλο. Ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο (η τελική του ορίζεται στα 170 χ.α.ω.) μόνο ελάχιστοι θόρυβοι από τα ελαστικά και τον αέρα γίνονται αισθητοί στο εσωτερικό, ενώ η ευθυβολία του, η υψηλή ποιότητα κύλισης και η πολύ καλή οδηγική του συμπεριφορά, ακόμα και σε πιο γρήγορες συνθήκες, ενισχύουν τη συνολικά καλή εικόνα του αυτοκινήτου. Επιπλέον, στην καμπίνα ξεχωρίζουν τα καλοραμμένα μπροστινά καθίσματα, τα οποία είναι εξαιρετικά άνετα και προσφέρουν πολύ καλή πλευρική στήριξη χάρη στα εργονομικά τοποθετημένα extra μαξιλάρια. Βέβαια, αυτά που φορούσε το αυτοκίνητο της δοκιμή μας, με ύφασμα alcantara, είναι στον προαιρετικό εξοπλισμό και στοιχίζουν λίγο πάνω από 1.100 ευρώ.

Γενικά η Opel βάζει «αυτογκόλ» με τις υψηλές τιμές που ζητάει για το προαιρετικό εξοπλισμό. Για παράδειγμα, το πλήρως ολοκληρωμένο πακέτο υποβοήθησης με κεντρική οθόνη 10 ιντσών, head-up display και προσαρμοστικούς προβολείς θα κοστίσει στον εν δυνάμει ιδιοκτήτη επιπλέον σχεδόν 4.000 ευρώ, εκτοξεύοντας την ήδη σχετικά υψηλή τιμή του ηλεκτρικού Astra που ξεκινάει από τις 46.100 ευρώ (στη Γερμανία).


Το Opel Astra Electric των 156 ίππων μπορεί σε πραγματικές συνθήκες να διανύσει 321 χιλιόμετρα.
17 Φωτογραφίες »

Το Opel Astra Electric των 156 ίππων μπορεί σε πραγματικές συνθήκες να διανύσει 321 χιλιόμετρα.

Μέτριο σε φρένα, δεν μπορεί να «σηκώσει» 5 ενήλικες

Δυστυχώς όμως, δεν είναι μόνο η τιμή που «αλλοιώνει» την καλή πρώτη εικόνα του μοντέλου. Πρώτα απ' όλα, περιμέναμε καλύτερες μετρήσεις στο φρενάρισμα. Η επίδοση των 36 μέτρων που χρειάζεται για να ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ./ώρα δεν είναι καταστροφική, αλλά στην καλύτερη περίπτωση χαρακτηρίζεται μέτρια για τα δεδομένα του  Test Center της Autobild. Επίσης οι 156 ίπποι του δεν φαίνονται σε «αίσθηση», αφού μπορεί ο ηλεκτροκινητήρας να ανεβάζει ταχύτητα γραμμικά και εμφατικά, αλλά σε καμία περίπτωση δεν προσφέρει την εντυπωσιακή εκτόνωση ροπής, που συναντάμε σε άλλα ηλεκτρικά. Επιπλέον, παρά το χαμηλό του βάρος για ηλεκτρικό (1.715 κιλά), το Astra Electric δεν «επιτρέπεται» να κουβαλάει φορτίο μεγαλύτερο των 385 κιλών (όσο 5 άτομα βάρους 77 κιλών), ενώ δεν μπορεί να συνδεθεί με ρυμουλκούμενο.

Από εκεί και πέρα, υπάρχουν ακόμα μερικά στοιχεία που μπορούν να χαρακτηριστούν σαν μικροπροβλήματα. Το βαρύ τιμόνι σε ταχύτητες άνω των 60 χλμ./ώρα, ο ενίοτε άχαρος φωνητικός έλεγχος, η τεχνητά καθυστερημένη αλλαγή ταχυτήτων κατά τους ελιγμούς, το βουητό από τα ελαστικά 18 ιντσών σε πιο σαθρά οδοστρώματα και η απόκριση της κεντρικής οθόνης δεν ενοχλούν έντονα στην καθημερινότητα, αλλά είναι υπαρκτά.

321 πραγματική αυτονομία και 28 λεπτά για το 10-80%

Από την άλλη, η μπαταρία κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας έδωσε πραγματική αυτονομία 321 χιλιομέτρων, η οποία είναι ικανοποιητική για την κατηγορία και ταυτόχρονα μαρτυρά τη χαμηλή κατανάλωση που «πιάνει» στις καθημερινές μετακινήσεις. Μάλιστα χάρη στη λειτουργία ταχείας φόρτισης (μόνο μέχρι 100 kW) μπορεί να φτάσει από το 10 στο 80% σε 28 λεπτά, μειώνοντας το άγχος της εμβέλειας, ενώ η ανάκτηση ενέργειας μπορεί εύκολα να ενισχυθεί, όταν ο οδηγός επιλέξει την ένδειξη «Β» στο σασμάν, αλλά δεν διαθέτει λειτουργία one-pedal, κάτι που ίσως λείψει σε συνθήκες συμφόρησης.

Συνέχεια του άρθρου >>>
EUROINS PASXA
KIA