• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Ξέρεις να οδηγείς αυτόματο;
6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Ξέρεις να οδηγείς αυτόματο;

832.983 Επισκέψεις στο άρθρο (14/10/2021)

Το ότι πήρες αυτόματο, δε σημαίνει ότι πατάς απλά γκάζι και φρένο και το οδηγείς σωστά. Δες τώρα 5 must κανόνες στην οδήγηση αυτόματου που λίγοι ξέρουν. Πόσους γνώριζες;

Πήρες αυτόματο, ξέρεις να το οδηγείς ή το «σπας»;


    Στα αυτόματα οχήματα είναι δυνατές και οι χειροκίνητες αλλαγές, οι οποίες γίνονται είτε από τον ίδιο λεβιέ, είτε από μοχλούς στο τιμόνι.

    Στα αυτόματα οχήματα είναι δυνατές και οι χειροκίνητες αλλαγές, οι οποίες γίνονται είτε από τον ίδιο λεβιέ, είτε από μοχλούς στο τιμόνι.

    Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
    Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

  1. Πριν βάλεις όπισθεν σταμάτα τελείως!
  2. Στο φανάρι αφήνεις λίγο-λίγο το φρένο
  3. Μην κατεβάζεις χειροκίνητα σχέση - απλά πάτα τέρμα το γκάζι
  4. Βασικοί τύποι: Κλασικό αυτόματο, CVT (με θεωρητικά άπειρες σχέσεις) & διπλού συμπλέκτη

Θα συνεχίσεις να κάνεις τα δικά σου ή φοβάσαι την πανάκριβη ζημιά;
Εσύ ξέρεις τι τύπο αυτόματου έχει το δικό σου;

Το αυτόματο κιβώτιο έχει αποκτήσει αρκετούς υπέρμαχους  τα τελευταία χρόνια, καθώς προσφέρει άνεση και ευκολία στην οδήγηση, ενώ στα αυτόματα οχήματα είναι δυνατές και οι χειροκίνητες αλλαγές, οι οποίες γίνονται είτε από τον ίδιο λεβιέ, είτε από μοχλούς στο τιμόνι. Βέβαια αυτό δε σημαίνει πως όσοι επιλέξουμε αυτόματο μοντέλο δε θα πρέπει να διαφοροποιήσουμε κάποιες συνήθειες που πιθανόν να έχουμε και να τις προσαρμόσουμε στις ανάγκες του αυτόματου κιβωτίου, ώστε να ελαχιστοποιήσουμε την πιθανότητα βλάβης, κάτι που σημαίνει έξοδα και αντίστοιχα να μεγιστοποιήσουμε τη διάρκεια ζωής του κιβωτίου.

Ποτέ «νεκρά» σε φανάρι ή εν κινήσει

Εν αντιθέσει με τα χειροκίνητα κιβώτια, όπου επιβάλλεται να «νεκρώνουμε» σε κάθε στάση, στα αυτόματα οχήματα δεν πρέπει να επιλέγετε τη θέση Ν (Νeutral-Nεκρά) όταν σταματάτε σε φανάρι. Μπορεί να δημιουργείται η εντύπωση πως το κιβώτιο «ζορίζεται» όταν βρισκόμαστε σε στάση, ωστόσο τα σύγχρονα κιβώτια είναι αρκετά «έξυπνα» και καταλαβαίνουν πως το αυτοκίνητο βρίσκεται σταματημένο και έτσι κάνουν αποσυμπλοκή στο δίσκο, συνεπώς εξαλείφονται οι τριβές και η φθορά. Επιπλέον όταν ο επιλογέας βρίσκεται στη θέση Ν, ο κινητήρας ανεβάζει περισσότερες στροφές συγκριτικά με τη θέση D (Drive), κάτι που σημαίνει αυξημένη κατανάλωση. Αντίστοιχα αυτό συμβαίνει και όταν αφήνετε ένα όχημα να ρολάρει χωρίς ταχύτητα στο κιβώτιο και σε περιπτώσεις μάλιστα που βρίσκεστε σε κατηφόρα, θα καταπονήσετε και τα φρένα σας.

Ποτέ από D σε R αν δεν ακινητοποιηθεί πλήρως το όχημα

Είναι αυτονόητο πως δεν αλλάζουμε από πρώτη σε όπισθεν και αντίστροφα για κανένα λόγο. Ο λόγος είναι προφανής και έχει να κάνει με τη ζημιά που θα προκαλέσετε στο κιβώτιο του αυτοκινήτου σας. Φυσικά το κιβώτιο δεν επιτρέπει από μόνο του κάτι τέτοιο, ωστόσο δεν παύει να ζορίζεται ο μηχανισμός λειτουργίας του και μια πιθανή ζημιά θα είναι καταστροφική για το κιβώτιο.

Προσοχή με τις εκκινήσεις & την όπισθεν

Ποιοι είναι οι βασικοί τύποι των αυτόματων κιβωτίων

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »