Γιατί όμως δεν κάνουν το μεγάλο βήμα οι κατασκευαστές; Τι πιστεύετε ότι φταίει;
Οι κατασκευαστές δεν μας εμπιστεύονται;
5.075 Επισκέψεις στο άρθρο (19/10/2015)
Το τελευταίο καιρό παρατηρείται μια τάση των μεγάλων κατασκευαστών αυτοκινήτου να εγκαινιάζουν ολοένα και περισσότερα εργοστάσια κατασκευής αυτοκινήτων στα Βαλκάνια.
autotriti team
Πρόσφατο παράδειγμα αυτό της Kia, όπου η κορεάτικη εταιρεία έκανε επένδυση 1,6 δις ευρώ για την κατασκευή εργοστασίου στη Σλοβακία.
Και σαφώς δεν μιλάμε μόνο για την αρχική επένδυση που έκαναν οι Κορεάτες, αλλά και για αυτές που θα ακολουθήσουν μιας και σκέφτονται να επεκτείνουν ακόμα περισσότερο αυτές τις εγκαταστάσεις.
Επιπρόσθετα η συγκεκριμένη επένδυση δεν έχει δημιουργήσει μόνο τις άμεσες θέσεις εργασίας, αλλά και χιλιάδες έμμεσες οι οποίες έδωσαν πνοή στην οικονομία της χώρας.Οπότε εύλογα σκεπτόμενοι κι εμείς και ειδικά με την οικονομική κρίση και την ανεργία που μαστίζουν τη χώρα μας, δεν θα ήταν ευχής έργον να είχαμε την εμπιστοσύνη μιας μεγάλης κατασκευάστριας εταιρείας, η οποία θα προέβαινε σε αυτή την επένδυση και θα δημιουργούσε χιλιάδες θέσεις εργασίας, άμεσης και έμμεσης.Επιπρόσθετα (κι αυτό είναι άκρως σημαντικό όταν μιλάμε για εξαγωγική δραστηριότητα), η χώρα μας βρίσκεται σε ένα κομβικό εμπορικό σταυροδρόμι και αναμφίβολα θα εξυπηρετούσε τρομερά πολλές εταιρείες. Δηλαδή ένα ακόμα πλεονέκτημα για εμάς, αλλά παρόλα αυτά δεν βλέπουμε καμία κίνηση προς το επιθυμητό αποτέλεσμα.Γιατί όμως δεν κάνουν το μεγάλο βήμα οι κατασκευαστές; Τι πιστεύετε ότι φταίει; Το ασταθές οικονομικό και πολιτικό περιβάλλον; Ή κάτι άλλο;
Αν ανατρέξουμε στο παρελθόν και μελετήσουμε θα αντιληφθούμε πρακτικά γιατί φτάσαμε εως εδώ που φτάσαμε...Δεν είναι τα τελευταία χρόνια, αν πάμε πιο πίσω, θα δούμε ότι η Ελλάδα έχασε την αγροτική επανάσταση, την βιομηχανική, την τεχνολογική, κ.τ.λ. και συνεχίζει να ζει όμως...Το νεοελληνικό κράτος από το 1824 εως τις μέρες μας δεν υπήρξε ΠΟΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΚΡΑΤΟΣ, μια ζωή μας τοποθετούσαν βασιλιάδες, πρωθυπουργούς, προδότες, κ.τ.λ. με έναν λαό που τον χωρίζαν για να τον ελέγχουν, δήθεν ότι είχαν κάποια συμφέροντα και χανόντουσαν, ώστε να μαλώνει ο ένας με τον άλλον...ΔΙΑΙΡΕΙ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΕΥΕ λέγεται αυτό, έχει και ο Έλληνας τον εμφύλιο στο dna του, οπότε είναι δύσκολα τα πράγματα...Δεν γίνεται εν έτη 2015 να παράγεις οχήματα, υπολογιστές, κινητά, κ.τ.λ. ΞΕΧΑΣΤΕ ΤΟ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΓΙΝΑΝ ΤΑ ΠΡΑΓΑΜΤΑ, ΚΑΛΩΣ... από το 1960 και πιο πίσω έπρεπε να στήσουμε την βιομηχανία μας, αλλά εμείς πηγαίναμε γκασταρμπάϊτερ στην Γερμανία, κ.τ.λ. για να φτιάξουμε τις ξένες βιομηχανίες...και με τα πολλά προβλήματα που είχαμε και εμείς ως λαός, τα γνωρίζετε όλοι σας, ΛΙΓΗ ΔΟΥΛΕΙΑ, ΠΟΛΛΑ ΦΡΑΓΚΑ, ΑΡΑΛΙΚΙ, Κ@Ρ@ΠΟΥΤΣ@ΚΛΙΚΙ, ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ ΑΡΡΩΣΤΟΣ,ΕΜΦΥΛΙΟΙ, κ.τ.λ. και ψηφίζαμε αυτούς που ήταν σαν εμάς, όμοιοι μας δηλαδή, μην τους βρίζουμε τώρα όλους...Ο κάθε λαός έχει τους ηγέτες που του αναλογούν...οπότε δεν επρόκειτο με τίποτε να γίνουμε βιομηχανική χώρα, ξένοι με βιομηχανία και οι πολιτικοί μας που εμείς ψηφίζαμε ΔΕΝ ΑΦΗΝΑΝ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΤΑ ΓΙΝΕΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΧΩΡΑ, γι'αυτό δίναν επιδοτήσεις, ΞΕΡΑΝ ότι το αιγαίο πέλαγος δεν είνα χωράφια, αλλά θάλασσα, ξέραν πόσους πεινασμένους έχει η Ελλάδα που θέλαν ferrari, κ.τ.λ. και στήσαν τις μπίζνες τους... ένας λόγος που μπήκαμε στην τότε ε.ο.κ. το 1979 ήταν το ότι δεν παράγαμε πολλά βιομηχανικά προϊόντα και οι άλλοι δεν μας φοβόντουσαν...
Με τις 40 οικογένεις που έχουν ονοματεπώνυμο στην Ελλάδα, που πήραν τα κεφάλαια Μάρσαλ και τα βγάλαν στο εξωτερικό, γιατί εδώ έπρεπε να γίνουμε μία βιομηχανική κοινωνία, αλλά εμείς κάναμε εμφύλιο, τα υπόλοιπα κεφάλαια πέσαν στην Ιαπωνία και είδατε το τι έγινε...
Ελεύθερος επαγγελματίας είναι και ο ψιλικατζής της γειτονιάς μου, ελεύθερος επαγγελματίας είναι ο Mr Λάτσης που ζει στο εξωτερικό αλλά κάνει τις μπίζνες του εδώ, και πόσοι άλλοι...και ξέρετε δεν έχουν πρόβλημα μην δεν πληρώσουν τον οαεε, τις εισφορές τους, μην δεν έχουν φάρμακα, πετρέλαιο, κ.τ.λ.ΒΕΒΑΙΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΦΤΑΙΕΙ ΤΟ ΚΑΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΠΟΥ Ο ΛΑΤΣΗΣ ΚΟΝΟΜΑΕΙ ΚΑΙ Ο ΨΙΛΙΚΑΝΤΖΗΣ ΨΟΦΑΕΙ...
Ας γίνουμε πιο σοβαροί, ας αλλάξουμε τον εαυτό μας και μετά το κοινωνικό σύνολο...Θα μας βγει σε καλό που δεν βγάζουμε αμάξια, κ.τ.λ. μιας και θα πέσει πολύ πείνα και έχει αρχίσει να φαίνεται και παγκόσμια αυτό, οπότε καλές οι πατατούλες, τα αγγουράκια και οι ντοματούλες, κ.τ.λ. και ας τις περιφρονούν κάποιοι...Τα Γερμανά και τα όποια Γερμανά δεν θα κάνουν τις τουρμπίνες τους στο φούρνο με πατάτες, ούτε αγώνα drag στα κάρβουνα με λάστιχα michelin για σάλτσα, κ.τ.λ., κ.τ.λ., κ.τ.λ.
Πρέπει όταν αρχίσουν τα πράγματα από την αρχή να είμαστε και εμείς μέσα στα πράγματα και να μην έχουμε 50 χρόνια καθυστέρηση, επειδή κάποιοι φροντίζουν γι'αυτό, ΑΣ ΤΟΥΣ ΔΙΑΨΕΥΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΜΑΖΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΑΓΩΝΩ ΠΡΟΣ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ.
Τα είπε όλα η Λουκία!!!!!!!!!!!Μπράβο σου Λουκία και σου διαβιβάζω τα θερμά μου συγχαρητήρια για τον ορθό και καυστικό λόγο σου.......που δυστυχώς δεν τον ακούνε αυτοί που πρέπει.....και κλείνοντας αφιερώνω σε σένα προσωπικά, σε όλους τους αναγνώστες και τους Συνέλληνες ...τους παρακάτω στίχους από τα πέτρινα χρόνια που είναι οι πλέον επίκαιροι......... Ελλάδα στους ώμους την γη κουβαλάς εσύ που χάραξες τους δρόμους τη φωνή σου να βρεις, ζητάς. Σαν μια γιορτή απ’ τα παλιά χρυσή εποχή θα `ρθεί ξανά.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ασταθές οικονομικό περιβάλλον (φορολογικό σύστημα που αλλάζει κάθε 3 μήνες κ φυσικά όταν αλλάζει κυβέρνηση), συνδικαλιστικό σύστημα με αέρα δικτατορίας και τρομερή γραφειοκρατία. Ακόμα κ τώρα το κόστος ανά εργαζόμενο είναι μεγαλύτερο στην Ελλάδα απ' ότι είναι στα Βαλκάνια. Τέλος είμαστε πιο μακριά από τις μεγάλες Ευρωπαικές αγορές ενώ η Τουρκία που είναι από μόνη της μεγάλη αγορά διαθέτει ήδη αξιοσημείωτη αυτοκινητοβιομηχανία.
Δυστυχώς κυρίες κ κύριοι τρέχουμε όπως πάντα ΠΙΣΩ απ'τα γεγονότα κ τις εξελίξεις. Οικονομία με ντομάτες, ελαιόλαδο κ τουρισμό δε βγαίνει τη σήμερον ημέρα (αν θέλουμε στάνταρ ανεπτυγμένης οικονομίας).
Ακόμα και τμηματική παραγωγή αυτοκινήτων στην Ελλάδα με τα σημερινά δεδομένα φορολόγησης και ημερομισθίων ξεχάστε την......Τώρα,ορμώμενος από διάφορους άσχετους με τη βιομηχανία γενικά που λένε δε γίνεται να πάει μπροστά η χώρα με τουρισμό και παραγωγή τροφίμων....Εγώ λέω,μιας και συμπληρώνω 10έτία στη βιομηχανία τροφίμων ότι είναι ο μοναδικός κλάδος που μπορεί να είναι ανταγωνιστικός σε παγκόσμια κλίμακα....αλλά εδώ εμείς 8 στους 10 είμαστε επιστήμονες τρομάρα μας και το θεωρούμε κακό για το prestige μας να ασχοληθούμε με την παραγωγή...ανατρέξτε σας παρακαλώ να δείτε ποια είναι τα πιο premium τρόφιμα παγκοσμίως και πόσα ελληνικά είναι μέσα σε αυτά..... γνωρίζετε άραγε ότι το αυγοτάραχο Μεσολογγίου κάνει πάταγο στο εξωτερικό ..Το γνωστό σε όλους TOTAL γνωρίζετε ότι συντηρεί ολόκληρη πολυεθνική και ότι η μαμά εταιρεία έχει εργοστάσιο στη Νέα Υόρκη!!!!!!! Ξυπνάτε και μη γκρινιάζετε .....δουλέψτε και μη φοβάστε να λερώσετε τα χεράκια σας ...καλός ο μπαμπάκας αλλά πάρτε την ευθύνη της ζωής σας ...Σιγά να μη περιμένουμε τα λαμόγια τους ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΉΧΑΝΟΥΣ να μας δώσουν και δουλειά ......να έρχονται το καλοκαιράκι και μείς να τους ξεβρακώνουμε όπως γίνεται στη Μύκονο κ Σαντορίνη, τέτοια θέλουμε ναδίνουν οι Βορειοευρωπαίοι ένα σκασμό λεφτά για τον ήλιο μας και να λένε ευχαριστώ ....να πληρώνουν 20 ευρώ τα 100 ml Κρητικού ελαιόλαδου και εμείς να γελάμε που το πίνουμε για νερό....Ρωτήστε τους Χαλκιδικιώτες ...Πρώτο εξαγώγιμο προιόν η επιτραπέζια ελιά Χαλκιδικής Καλλιεργημένη διπλα σε κορυφαίες θάλασσες του κόσμου....Δε θέλω κανένα αυτοκινητοβιομήχανο, πελάτες να πουλήσω θέλω και κυρίως <<ζώα>> από την Ευρώπη ....
Αναζητήστε τα αίτια στο γιατί έφυγε η Nissan πριν 20 χρονια απο την Ελλάδα, γιατι έκλεισαν οι εταιρίες κατασκευής λευκών ειδών, γιατί έκλεισαν ή μετακινήθηκαν οι βαριές βιομηχανίες μας πριν το 2000 και θα έχετε την απάντηση που ψάχνετε..
Από τη στιγμή που αποδεχόμαστε τον καπιταλιστικό τρόπο οργάνωσης της οικονομίας (αλλιώς δεν θα γράφαμε σε "περιοδικά για αυτοκίνητα"), αποδεχόμαστε ότι οι χώρες που θέλουν να προσελκύουν επενδύσεις πρέπει να παίξουν το ρόλο του "χρήσιμου για τις αγορές". Αυτό σημαίνει ανταγωνιστική σε σχέση με τον γεωγραφικό περίγυρο πολιτική φόρων, κόστους εργασίας, περιορισμών πάσης φύσεως (περιβαλλοντικών κλπ.) και κάθε άλλη διευκόλυνση, ώστε το κελεπούρι να έρθει σε εμάς και όχι στον γείτονα. Από τη στιγμή που για άπειρους λόγους (χρειάζεται βιβλίο) η συλλογική μας συμπεριφορά ως χώρας δείχνει ότι δεν μας αρέσει αυτός ο ρόλος, τα κελεπούρια θα στρέφονται αλλού. "Δεν θα γίνουμε δα και Σλοβακία" λοιπόν (ούτε Τουρκία, Σερβία, Βουλγαρία κλπ.), αρκεί να γνωρίζουμε ότι έτσι κινδυνεύουμε να μη γίνουμε τίποτα και να πεθάνουμε απ' την πείνα. Όταν πεθάνουν οι συνταξιούχοι που μας συντηρούν. Έτσι απλά.
Πέρα από τα σχόλια των υπόλοιπων φίλων εδώ, που ισχύουν απόλυτα, θα ήθελα να προσθέσω ότι οι εκάστοτε κυβερνήσεις στην Ελλάδα, είχαν μια πολιτική εναντίον του αυτοκινήτου, είτε από ανικανότητα, είτε από άγνοια, είτε από πιέσεις των εδώ εισαγωγέων, για να τα οικονομάνε. Η ισχύουσα νομοθεσία είναι γεμάτη από άρθρα (γραφειοκρατία), που κάνουν τη ζωή των κατασκευαστών αυτοκινήτου, πολύ δύσκολη.
Πολλοί παραγωγοί του Χόλιγουντ και άλλων μεγάλων στούντιο έχουν επιχειρήσει να γυρίσουν ταινία στην Ελλάδα, αλλά όταν είδαν πως είναι πιο εύκολο να φτάσουν στον Άρη, επέλεξαν άλλη χώρα για το σκηνικό της ταινίας τους.
Τελευταία και τρανταχτή περίπτωση η νέα ταινία της σειράς Jason Bourne, με πρωταγωνιστή τον Ματ Ντέιμον. Συγκεκριμένα, το σκηνικό ταινίας είναι η Αθήνα κατά την περίοδο της κρίσης. Όμως, αντί για την Αθήνα, οι παραγωγοί επέλεξαν την ισπανική πόλη Τενερίφη και τη Σάντα Κρους, καθώς τα εμπόδια ήταν τόσα που οι παραγωγοί σήκωσαν τα χέρια ψηλά και να μαζέψουν τα μπογαλάκια τους για άλλη χώρα.
....μιλαμε για μεγαλη καταντια!!!
Ποιος σοβαρός επιχειρηματίας θα επένδυε σε μία χώρα που αντιμετωπίζει τους επενδυτές σαν ευκαιρίες υπερμετρης φορολόγησης όπως γίνεται στην Ελλάδα της κρίσης αντί να έχουν προνομιακές παροχές ώστε να δελεάζονταν; Στην Ελλάδα πρέπει πρώτα ν' αλλάξει αυτό, στη συνέχεια ο συνδικαλισμός να απεξαρτηθεί από το ΠΑΜΕ και μετά ίσως δούμε φως! Πλέον οι ευκαιρίες χάθηκαν! Διώξαμε την Νισσάν που παραδεχόταν ότι στο Βόλο τα αυτοκίνητα παραγωγής ήταν ισάξια των ιαπωνικών και η θάτσερ τους έδωσε στο Σάδερλαντ χιλιάδες στρέμματα για να επενδύσουν! Ξέρετε γιατί έφυγαν; Το κράτος και οι συνδικαλισταράδες των 80'ς ήθελαν 50% συμμετοχή του κράτους!!! Φυσικά τα τζαπώνια γελάσανε και έφυγαν! Θα έχετε ακούσει επίσης και για την υποτιθέμενη επένδυση στην Πύλο του μίστερ τογιοντα! Τα ίδια κάναμε και εκεί! Έτσι διώξαμε και την όπελ παλιότερα και την πιρέλι και όποιον άλλον ήθελε ή είχε πρόθεση να επενδύσει μέχρι το 1967! Από εκεί και μετά το χάος... Η χρυσή ευκαιρία μας ήταν το 1960-1967 και επίσης την περίοδο 1980-1985! Πλέον το πουλάκι πέταξε!
Δε μας επιλέγουν διότι όταν κάποτε μας επέλεξαν οι συνδικαλισταράδες εδώ τους τάραξαν στην απεργία. Σιγά μη μείνουν εδώ, για να χαλάει την παραγωγή το κάθε άπλυτο κομματόσκυλο.
Προ 50ετίας, πρώτη προσπάθεια της Fiat για επένδυση στην Ελλάδα σκόνταψε! Η εταιρεία βρισκόταν, ήδη, σε πολλές χώρες στα πέριξ! Δεύτερη, τελη '70, από την Nissan. Μέχρι κι ο πρόεδρος(!) της εταιρείας μας επισκέφτηκε, αλλά ματαίως! Η εταιρία, τελικά, πήγε στην Σκωτία κι εμάς μας έμεινε μόνο μια γραμμή συναρμολόγησης στον Βόλο(θυμάστε τα περιπολικά Sunny με τα 60 κάτι άλογα;) Κι όπως ανέφερε ο εμπορικός ακόλουθος της Ιαπωνικής Πρεσβείας το 1989 σε συνέντευξη του η χώρα μας δεν προσφέρει κανένα ευνοικό περιβάλλον για τεχνολογικές επενδύσεις!!! Θέλετε κι άλλα;
Αγγίξατε μεγάλο και ευαίσθητο θέμα, το οποίο σχολίασαν πολύ εύστοχα οι προηγούμενοι συμμετέχοντας στο non paper. Με απλά λόγια, όλα αυτά τα χρόνια το ελληνικό κράτος περισσότερο σαμποτάριζε (είτε από πρόθεση είτε από ανικανότητα) παρά επιδίωκε την ανάπτυξη βιομηχανίας αυτοκινήτου στην Ελλάδα, προς ώφελος μάλλον των εισαγωγέων.
Επίσης, η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων στην Ελλάδα ποτέ δεν απέκτησε ουσιαστικά βιομηχανική συνείδηση, καθώς αντιμετώπιζε τη βιομηχανία σαν μηχανισμό αποκλειστικά εκμετάλευσής τους.
H ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία και γενικά η βιομηχανία άρχισαν να εξοντώνονται το 1980.
Κι έχουν πείσει τον καημένο τον ραγιά ότι με λάδι και φέτα θα προκόψει λες και ζει στο 480 προ Χριστού. Η ''βαριά του βιομηχανία'' είναι... σερβιτόρος.
Να φτιάχνεις ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης της Nissan στον Βόλο και όλοι να αγοράζουν Toyota. Είναι να μην σου τύχει. Στην γειτονική Τουρκία η Renault πουλάει σαν φρέσκο ψωμί τα αυτοκίνητά της.
Οι επενδυτές στις άλλες χώρες παίρνουν και τα δωράκια τους για να πάνε. Για παράδειγμα 0 φορολογία για 10 έτη. Και αυτό γιατί οι ξένες κυβερνήσεις ξέρουν ότι θα βγάλουν από αλλού π.χ. εργοδοτικές εισφορές, φορολογία εισοδήματος τρίτων εταιρειών, εξαγωγική δραστηριότητα κτλ.
Εμείς εδώ όχι μόνο δε δίνουμε κίνητρα, αλλά τους "υποσχόμαστε" αλλαγές στο φορολογικό, ασταθές εργασιακό, πιθανές απεργίες... Εδώ άκουσα ότι ο Σύριζα λέει να επιβάλει νέο φόρο ακίνητης περιουσίας για να ενισχύσει το ασφαλιστικό. Πώς θα εξηγήσεις αυτό σε έναν επενδυτή, ο οποίο θα χρειαστεί μια πολύ μεγάλη έκταση για το εργοστάσιο.
Τυχόν εργοστάσιο που θα ερχόταν στην Ελλάδα, θα έκανε προσλήψεις, θα κυκλοφορούσε χρήμα σε τρίτους από παρεχόμενες υπηρεσίες, θα άφηνε πίσω του τεχνογνωσία, θα έδινε δουλειά στο λιμάνι, που έρχονται τα πλοία γεμάτα και φεύγουν άδεια (το οποίο πάλι εμάς επιβαρύνει καθώς τα κενά πλοία τα πληρώνουμε με ακριβές εισαγωγές.
Το προβλημα της Ελλαδας ειναι ο κομμουνισμος,ο μισος πληθυσμος δουλευει στο κρατος δικαιου η εχει παρτιδες μ'αυτο,και ο αλλος μισος ειναι στον καπιταλισμο για να τους ταιζει με τους φορους.Το παραμυθι που λεγεται ελλαδα ειναι στα τελευταια του....
Κάποτε φτιάξαμε μονάδα παραγωγής Nissan, την οποία δεν υποστηρίξαμε και έκλεισε
Κάποτε φτιάχναμε τα Pony και τώρα η Namco που προσπάθησε δεν φαίνεται να την υποστηρίζουμε
Αν σε αυτά προσθέσουμε τη μεγαλύτερη πληγή που είναι ο συνδικαλισμός, το οτι μας ενδιαφέρει να βρούμε δουλειά αλλά μόλις τη βρούμε και ΣΥΜΦΩΝΗΣΟΥΜΕ, μετά δεν μας αρέσει η συμφωνία κι αρχίζουμε τις απεργίες, η έλλειψη βούλησης απο τους κρατικούς φορείς, η ασταθής οικονομική κατάσταση με τις εκλογές κάθε τρεις και λίγο, η αλήθεια που λέει οτι <<ο δανειζόμενος είναι δούλος του δανειστή>> άρα κι εμείς του ΔΝΤ που θα αποφασίσει - ΔΥΣΤΥΧΩΣ - και για τις επενδύσεις, η μεταφορά υγιών επιχειρήσεων απο την Ελλάδα προε άλλες χώρες, ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ δεν δίνουν την δυνατότητα να πιστεύουμε οτι θα έρθουν μεγάλες εταιρείες στη χώρα μας και φυσικά ούτε στο χώρο του αυτοκινήτου.
Μη γράφεται ολόκληρα σεντόνια απο κατεβατα με τα σωψυχα σας και με ύφος παγκόσμιου ξερολα. Μια ταπεινή άποψη αρκει, σεβαστή , και ΔΕ χρειάζεται κανείς απο εμάς δάσκαλο ή δασκαλα. Πολλά λόγια και κορδομα για το τίποτα. Βαρέθηκα να διαβάζω τα ίδια απο τους ίδιους.
Αν ανατρέξουμε στο παρελθόν και μελετήσουμε θα αντιληφθούμε πρακτικά γιατί φτάσαμε εως εδώ που φτάσαμε...Δεν είναι τα τελευταία χρόνια, αν πάμε πιο πίσω, θα δούμε ότι η Ελλάδα έχασε την αγροτική επανάσταση, την βιομηχανική, την τεχνολογική, κ.τ.λ. και συνεχίζει να ζει όμως...Το νεοελληνικό κράτος από το 1824 εως τις μέρες μας δεν υπήρξε ΠΟΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΚΡΑΤΟΣ, μια ζωή μας τοποθετούσαν βασιλιάδες, πρωθυπουργούς, προδότες, κ.τ.λ. με έναν λαό που τον χωρίζαν για να τον ελέγχουν, δήθεν ότι είχαν κάποια συμφέροντα και χανόντουσαν, ώστε να μαλώνει ο ένας με τον άλλον...ΔΙΑΙΡΕΙ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΕΥΕ λέγεται αυτό, έχει και ο Έλληνας τον εμφύλιο στο dna του, οπότε είναι δύσκολα τα πράγματα...Δεν γίνεται εν έτη 2015 να παράγεις οχήματα, υπολογιστές, κινητά, κ.τ.λ. ΞΕΧΑΣΤΕ ΤΟ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΓΙΝΑΝ ΤΑ ΠΡΑΓΑΜΤΑ, ΚΑΛΩΣ... από το 1960 και πιο πίσω έπρεπε να στήσουμε την βιομηχανία μας, αλλά εμείς πηγαίναμε γκασταρμπάϊτερ στην Γερμανία, κ.τ.λ. για να φτιάξουμε τις ξένες βιομηχανίες...και με τα πολλά προβλήματα που είχαμε και εμείς ως λαός, τα γνωρίζετε όλοι σας, ΛΙΓΗ ΔΟΥΛΕΙΑ, ΠΟΛΛΑ ΦΡΑΓΚΑ, ΑΡΑΛΙΚΙ, Κ@Ρ@ΠΟΥΤΣ@ΚΛΙΚΙ, ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ ΑΡΡΩΣΤΟΣ,ΕΜΦΥΛΙΟΙ, κ.τ.λ. και ψηφίζαμε αυτούς που ήταν σαν εμάς, όμοιοι μας δηλαδή, μην τους βρίζουμε τώρα όλους...Ο κάθε λαός έχει τους ηγέτες που του αναλογούν...οπότε δεν επρόκειτο με τίποτε να γίνουμε βιομηχανική χώρα, ξένοι με βιομηχανία και οι πολιτικοί μας που εμείς ψηφίζαμε ΔΕΝ ΑΦΗΝΑΝ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΤΑ ΓΙΝΕΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΧΩΡΑ, γι'αυτό δίναν επιδοτήσεις, ΞΕΡΑΝ ότι το αιγαίο πέλαγος δεν είνα χωράφια, αλλά θάλασσα, ξέραν πόσους πεινασμένους έχει η Ελλάδα που θέλαν ferrari, κ.τ.λ. και στήσαν τις μπίζνες τους... ένας λόγος που μπήκαμε στην τότε ε.ο.κ. το 1979 ήταν το ότι δεν παράγαμε πολλά βιομηχανικά προϊόντα και οι άλλοι δεν μας φοβόντουσαν... Με τις 40 οικογένεις που έχουν ονοματεπώνυμο στην Ελλάδα, που πήραν τα κεφάλαια Μάρσαλ και τα βγάλαν στο εξωτερικό, γιατί εδώ έπρεπε να γίνουμε μία βιομηχανική κοινωνία, αλλά εμείς κάναμε εμφύλιο, τα υπόλοιπα κεφάλαια πέσαν στην Ιαπωνία και είδατε το τι έγινε... Ελεύθερος επαγγελματίας είναι και ο ψιλικατζής της γειτονιάς μου, ελεύθερος επαγγελματίας είναι ο Mr Λάτσης που ζει στο εξωτερικό αλλά κάνει τις μπίζνες του εδώ, και πόσοι άλλοι...και ξέρετε δεν έχουν πρόβλημα μην δεν πληρώσουν τον οαεε, τις εισφορές τους, μην δεν έχουν φάρμακα, πετρέλαιο, κ.τ.λ.ΒΕΒΑΙΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΦΤΑΙΕΙ ΤΟ ΚΑΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΠΟΥ Ο ΛΑΤΣΗΣ ΚΟΝΟΜΑΕΙ ΚΑΙ Ο ΨΙΛΙΚΑΝΤΖΗΣ ΨΟΦΑΕΙ... Ας γίνουμε πιο σοβαροί, ας αλλάξουμε τον εαυτό μας και μετά το κοινωνικό σύνολο...Θα μας βγει σε καλό που δεν βγάζουμε αμάξια, κ.τ.λ. μιας και θα πέσει πολύ πείνα και έχει αρχίσει να φαίνεται και παγκόσμια αυτό, οπότε καλές οι πατατούλες, τα αγγουράκια και οι ντοματούλες, κ.τ.λ. και ας τις περιφρονούν κάποιοι...Τα Γερμανά και τα όποια Γερμανά δεν θα κάνουν τις τουρμπίνες τους στο φούρνο με πατάτες, ούτε αγώνα drag στα κάρβουνα με λάστιχα michelin για σάλτσα, κ.τ.λ., κ.τ.λ., κ.τ.λ. Πρέπει όταν αρχίσουν τα πράγματα από την αρχή να είμαστε και εμείς μέσα στα πράγματα και να μην έχουμε 50 χρόνια καθυστέρηση, επειδή κάποιοι φροντίζουν γι'αυτό, ΑΣ ΤΟΥΣ ΔΙΑΨΕΥΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΜΑΖΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΑΓΩΝΩ ΠΡΟΣ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ.
Τα είπε όλα η Λουκία!!!!!!!!!!!Μπράβο σου Λουκία και σου διαβιβάζω τα θερμά μου συγχαρητήρια για τον ορθό και καυστικό λόγο σου.......που δυστυχώς δεν τον ακούνε αυτοί που πρέπει.....και κλείνοντας αφιερώνω σε σένα προσωπικά, σε όλους τους αναγνώστες και τους Συνέλληνες ...τους παρακάτω στίχους από τα πέτρινα χρόνια που είναι οι πλέον επίκαιροι......... Ελλάδα στους ώμους την γη κουβαλάς εσύ που χάραξες τους δρόμους τη φωνή σου να βρεις, ζητάς. Σαν μια γιορτή απ’ τα παλιά χρυσή εποχή θα `ρθεί ξανά.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ασταθές οικονομικό περιβάλλον (φορολογικό σύστημα που αλλάζει κάθε 3 μήνες κ φυσικά όταν αλλάζει κυβέρνηση), συνδικαλιστικό σύστημα με αέρα δικτατορίας και τρομερή γραφειοκρατία. Ακόμα κ τώρα το κόστος ανά εργαζόμενο είναι μεγαλύτερο στην Ελλάδα απ' ότι είναι στα Βαλκάνια. Τέλος είμαστε πιο μακριά από τις μεγάλες Ευρωπαικές αγορές ενώ η Τουρκία που είναι από μόνη της μεγάλη αγορά διαθέτει ήδη αξιοσημείωτη αυτοκινητοβιομηχανία. Δυστυχώς κυρίες κ κύριοι τρέχουμε όπως πάντα ΠΙΣΩ απ'τα γεγονότα κ τις εξελίξεις. Οικονομία με ντομάτες, ελαιόλαδο κ τουρισμό δε βγαίνει τη σήμερον ημέρα (αν θέλουμε στάνταρ ανεπτυγμένης οικονομίας).
Ακόμα και τμηματική παραγωγή αυτοκινήτων στην Ελλάδα με τα σημερινά δεδομένα φορολόγησης και ημερομισθίων ξεχάστε την......Τώρα,ορμώμενος από διάφορους άσχετους με τη βιομηχανία γενικά που λένε δε γίνεται να πάει μπροστά η χώρα με τουρισμό και παραγωγή τροφίμων....Εγώ λέω,μιας και συμπληρώνω 10έτία στη βιομηχανία τροφίμων ότι είναι ο μοναδικός κλάδος που μπορεί να είναι ανταγωνιστικός σε παγκόσμια κλίμακα....αλλά εδώ εμείς 8 στους 10 είμαστε επιστήμονες τρομάρα μας και το θεωρούμε κακό για το prestige μας να ασχοληθούμε με την παραγωγή...ανατρέξτε σας παρακαλώ να δείτε ποια είναι τα πιο premium τρόφιμα παγκοσμίως και πόσα ελληνικά είναι μέσα σε αυτά..... γνωρίζετε άραγε ότι το αυγοτάραχο Μεσολογγίου κάνει πάταγο στο εξωτερικό ..Το γνωστό σε όλους TOTAL γνωρίζετε ότι συντηρεί ολόκληρη πολυεθνική και ότι η μαμά εταιρεία έχει εργοστάσιο στη Νέα Υόρκη!!!!!!! Ξυπνάτε και μη γκρινιάζετε .....δουλέψτε και μη φοβάστε να λερώσετε τα χεράκια σας ...καλός ο μπαμπάκας αλλά πάρτε την ευθύνη της ζωής σας ...Σιγά να μη περιμένουμε τα λαμόγια τους ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΉΧΑΝΟΥΣ να μας δώσουν και δουλειά ......να έρχονται το καλοκαιράκι και μείς να τους ξεβρακώνουμε όπως γίνεται στη Μύκονο κ Σαντορίνη, τέτοια θέλουμε ναδίνουν οι Βορειοευρωπαίοι ένα σκασμό λεφτά για τον ήλιο μας και να λένε ευχαριστώ ....να πληρώνουν 20 ευρώ τα 100 ml Κρητικού ελαιόλαδου και εμείς να γελάμε που το πίνουμε για νερό....Ρωτήστε τους Χαλκιδικιώτες ...Πρώτο εξαγώγιμο προιόν η επιτραπέζια ελιά Χαλκιδικής Καλλιεργημένη διπλα σε κορυφαίες θάλασσες του κόσμου....Δε θέλω κανένα αυτοκινητοβιομήχανο, πελάτες να πουλήσω θέλω και κυρίως <<ζώα>> από την Ευρώπη ....
Αναζητήστε τα αίτια στο γιατί έφυγε η Nissan πριν 20 χρονια απο την Ελλάδα, γιατι έκλεισαν οι εταιρίες κατασκευής λευκών ειδών, γιατί έκλεισαν ή μετακινήθηκαν οι βαριές βιομηχανίες μας πριν το 2000 και θα έχετε την απάντηση που ψάχνετε..
Από τη στιγμή που αποδεχόμαστε τον καπιταλιστικό τρόπο οργάνωσης της οικονομίας (αλλιώς δεν θα γράφαμε σε "περιοδικά για αυτοκίνητα"), αποδεχόμαστε ότι οι χώρες που θέλουν να προσελκύουν επενδύσεις πρέπει να παίξουν το ρόλο του "χρήσιμου για τις αγορές". Αυτό σημαίνει ανταγωνιστική σε σχέση με τον γεωγραφικό περίγυρο πολιτική φόρων, κόστους εργασίας, περιορισμών πάσης φύσεως (περιβαλλοντικών κλπ.) και κάθε άλλη διευκόλυνση, ώστε το κελεπούρι να έρθει σε εμάς και όχι στον γείτονα. Από τη στιγμή που για άπειρους λόγους (χρειάζεται βιβλίο) η συλλογική μας συμπεριφορά ως χώρας δείχνει ότι δεν μας αρέσει αυτός ο ρόλος, τα κελεπούρια θα στρέφονται αλλού. "Δεν θα γίνουμε δα και Σλοβακία" λοιπόν (ούτε Τουρκία, Σερβία, Βουλγαρία κλπ.), αρκεί να γνωρίζουμε ότι έτσι κινδυνεύουμε να μη γίνουμε τίποτα και να πεθάνουμε απ' την πείνα. Όταν πεθάνουν οι συνταξιούχοι που μας συντηρούν. Έτσι απλά.
Πέρα από τα σχόλια των υπόλοιπων φίλων εδώ, που ισχύουν απόλυτα, θα ήθελα να προσθέσω ότι οι εκάστοτε κυβερνήσεις στην Ελλάδα, είχαν μια πολιτική εναντίον του αυτοκινήτου, είτε από ανικανότητα, είτε από άγνοια, είτε από πιέσεις των εδώ εισαγωγέων, για να τα οικονομάνε. Η ισχύουσα νομοθεσία είναι γεμάτη από άρθρα (γραφειοκρατία), που κάνουν τη ζωή των κατασκευαστών αυτοκινήτου, πολύ δύσκολη.
Πολλοί παραγωγοί του Χόλιγουντ και άλλων μεγάλων στούντιο έχουν επιχειρήσει να γυρίσουν ταινία στην Ελλάδα, αλλά όταν είδαν πως είναι πιο εύκολο να φτάσουν στον Άρη, επέλεξαν άλλη χώρα για το σκηνικό της ταινίας τους. Τελευταία και τρανταχτή περίπτωση η νέα ταινία της σειράς Jason Bourne, με πρωταγωνιστή τον Ματ Ντέιμον. Συγκεκριμένα, το σκηνικό ταινίας είναι η Αθήνα κατά την περίοδο της κρίσης. Όμως, αντί για την Αθήνα, οι παραγωγοί επέλεξαν την ισπανική πόλη Τενερίφη και τη Σάντα Κρους, καθώς τα εμπόδια ήταν τόσα που οι παραγωγοί σήκωσαν τα χέρια ψηλά και να μαζέψουν τα μπογαλάκια τους για άλλη χώρα. ....μιλαμε για μεγαλη καταντια!!!
Ποιος σοβαρός επιχειρηματίας θα επένδυε σε μία χώρα που αντιμετωπίζει τους επενδυτές σαν ευκαιρίες υπερμετρης φορολόγησης όπως γίνεται στην Ελλάδα της κρίσης αντί να έχουν προνομιακές παροχές ώστε να δελεάζονταν; Στην Ελλάδα πρέπει πρώτα ν' αλλάξει αυτό, στη συνέχεια ο συνδικαλισμός να απεξαρτηθεί από το ΠΑΜΕ και μετά ίσως δούμε φως! Πλέον οι ευκαιρίες χάθηκαν! Διώξαμε την Νισσάν που παραδεχόταν ότι στο Βόλο τα αυτοκίνητα παραγωγής ήταν ισάξια των ιαπωνικών και η θάτσερ τους έδωσε στο Σάδερλαντ χιλιάδες στρέμματα για να επενδύσουν! Ξέρετε γιατί έφυγαν; Το κράτος και οι συνδικαλισταράδες των 80'ς ήθελαν 50% συμμετοχή του κράτους!!! Φυσικά τα τζαπώνια γελάσανε και έφυγαν! Θα έχετε ακούσει επίσης και για την υποτιθέμενη επένδυση στην Πύλο του μίστερ τογιοντα! Τα ίδια κάναμε και εκεί! Έτσι διώξαμε και την όπελ παλιότερα και την πιρέλι και όποιον άλλον ήθελε ή είχε πρόθεση να επενδύσει μέχρι το 1967! Από εκεί και μετά το χάος... Η χρυσή ευκαιρία μας ήταν το 1960-1967 και επίσης την περίοδο 1980-1985! Πλέον το πουλάκι πέταξε!
Δε μας επιλέγουν διότι όταν κάποτε μας επέλεξαν οι συνδικαλισταράδες εδώ τους τάραξαν στην απεργία. Σιγά μη μείνουν εδώ, για να χαλάει την παραγωγή το κάθε άπλυτο κομματόσκυλο.
Προ 50ετίας, πρώτη προσπάθεια της Fiat για επένδυση στην Ελλάδα σκόνταψε! Η εταιρεία βρισκόταν, ήδη, σε πολλές χώρες στα πέριξ! Δεύτερη, τελη '70, από την Nissan. Μέχρι κι ο πρόεδρος(!) της εταιρείας μας επισκέφτηκε, αλλά ματαίως! Η εταιρία, τελικά, πήγε στην Σκωτία κι εμάς μας έμεινε μόνο μια γραμμή συναρμολόγησης στον Βόλο(θυμάστε τα περιπολικά Sunny με τα 60 κάτι άλογα;) Κι όπως ανέφερε ο εμπορικός ακόλουθος της Ιαπωνικής Πρεσβείας το 1989 σε συνέντευξη του η χώρα μας δεν προσφέρει κανένα ευνοικό περιβάλλον για τεχνολογικές επενδύσεις!!! Θέλετε κι άλλα;
Αγγίξατε μεγάλο και ευαίσθητο θέμα, το οποίο σχολίασαν πολύ εύστοχα οι προηγούμενοι συμμετέχοντας στο non paper. Με απλά λόγια, όλα αυτά τα χρόνια το ελληνικό κράτος περισσότερο σαμποτάριζε (είτε από πρόθεση είτε από ανικανότητα) παρά επιδίωκε την ανάπτυξη βιομηχανίας αυτοκινήτου στην Ελλάδα, προς ώφελος μάλλον των εισαγωγέων. Επίσης, η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων στην Ελλάδα ποτέ δεν απέκτησε ουσιαστικά βιομηχανική συνείδηση, καθώς αντιμετώπιζε τη βιομηχανία σαν μηχανισμό αποκλειστικά εκμετάλευσής τους.
H ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία και γενικά η βιομηχανία άρχισαν να εξοντώνονται το 1980. Κι έχουν πείσει τον καημένο τον ραγιά ότι με λάδι και φέτα θα προκόψει λες και ζει στο 480 προ Χριστού. Η ''βαριά του βιομηχανία'' είναι... σερβιτόρος.
Η Σλοβακία που αναφέρετε ως παράδειγμα στο άρθρο ΔΕΝ ανήκει στα Βαλκάνια!
Να φτιάχνεις ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης της Nissan στον Βόλο και όλοι να αγοράζουν Toyota. Είναι να μην σου τύχει. Στην γειτονική Τουρκία η Renault πουλάει σαν φρέσκο ψωμί τα αυτοκίνητά της.
Οι επενδυτές στις άλλες χώρες παίρνουν και τα δωράκια τους για να πάνε. Για παράδειγμα 0 φορολογία για 10 έτη. Και αυτό γιατί οι ξένες κυβερνήσεις ξέρουν ότι θα βγάλουν από αλλού π.χ. εργοδοτικές εισφορές, φορολογία εισοδήματος τρίτων εταιρειών, εξαγωγική δραστηριότητα κτλ. Εμείς εδώ όχι μόνο δε δίνουμε κίνητρα, αλλά τους "υποσχόμαστε" αλλαγές στο φορολογικό, ασταθές εργασιακό, πιθανές απεργίες... Εδώ άκουσα ότι ο Σύριζα λέει να επιβάλει νέο φόρο ακίνητης περιουσίας για να ενισχύσει το ασφαλιστικό. Πώς θα εξηγήσεις αυτό σε έναν επενδυτή, ο οποίο θα χρειαστεί μια πολύ μεγάλη έκταση για το εργοστάσιο. Τυχόν εργοστάσιο που θα ερχόταν στην Ελλάδα, θα έκανε προσλήψεις, θα κυκλοφορούσε χρήμα σε τρίτους από παρεχόμενες υπηρεσίες, θα άφηνε πίσω του τεχνογνωσία, θα έδινε δουλειά στο λιμάνι, που έρχονται τα πλοία γεμάτα και φεύγουν άδεια (το οποίο πάλι εμάς επιβαρύνει καθώς τα κενά πλοία τα πληρώνουμε με ακριβές εισαγωγές.
Το προβλημα της Ελλαδας ειναι ο κομμουνισμος,ο μισος πληθυσμος δουλευει στο κρατος δικαιου η εχει παρτιδες μ'αυτο,και ο αλλος μισος ειναι στον καπιταλισμο για να τους ταιζει με τους φορους.Το παραμυθι που λεγεται ελλαδα ειναι στα τελευταια του....
Κάποτε φτιάξαμε μονάδα παραγωγής Nissan, την οποία δεν υποστηρίξαμε και έκλεισε Κάποτε φτιάχναμε τα Pony και τώρα η Namco που προσπάθησε δεν φαίνεται να την υποστηρίζουμε Αν σε αυτά προσθέσουμε τη μεγαλύτερη πληγή που είναι ο συνδικαλισμός, το οτι μας ενδιαφέρει να βρούμε δουλειά αλλά μόλις τη βρούμε και ΣΥΜΦΩΝΗΣΟΥΜΕ, μετά δεν μας αρέσει η συμφωνία κι αρχίζουμε τις απεργίες, η έλλειψη βούλησης απο τους κρατικούς φορείς, η ασταθής οικονομική κατάσταση με τις εκλογές κάθε τρεις και λίγο, η αλήθεια που λέει οτι <<ο δανειζόμενος είναι δούλος του δανειστή>> άρα κι εμείς του ΔΝΤ που θα αποφασίσει - ΔΥΣΤΥΧΩΣ - και για τις επενδύσεις, η μεταφορά υγιών επιχειρήσεων απο την Ελλάδα προε άλλες χώρες, ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ δεν δίνουν την δυνατότητα να πιστεύουμε οτι θα έρθουν μεγάλες εταιρείες στη χώρα μας και φυσικά ούτε στο χώρο του αυτοκινήτου.
Μη γράφεται ολόκληρα σεντόνια απο κατεβατα με τα σωψυχα σας και με ύφος παγκόσμιου ξερολα. Μια ταπεινή άποψη αρκει, σεβαστή , και ΔΕ χρειάζεται κανείς απο εμάς δάσκαλο ή δασκαλα. Πολλά λόγια και κορδομα για το τίποτα. Βαρέθηκα να διαβάζω τα ίδια απο τους ίδιους.