
Η Alfa Romeo το... γυρνάει σιγά-σιγά στην πίσω κίνηση. Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο επόμενος στη λίστα;
Πισωκίνητη «φρενίτιδα»
(16/10/2016)
Όταν όλες οι μάρκες το γυρίζουν σε κίνηση εμπρός, η Alfa κάνει το αντίθετο και γίνεται όλη, σιγά σιγά, πισωκίνητη. Μήπως θα έπρεπε να την μιμηθούν κι άλλοι κατασκευαστές κι αν ναι, ποιοι;
Τη θυμάστε την εποχή που η πίσω κίνηση δεν ήταν αποκλειστικότητα των premium μαρκών; Που σε κάθε σχεδόν κατασκευαστή υπήρχε και ένα πισωκίνητο μοντέλο; Μήπως είναι καιρός κάποιες μάρκες να επιστρέψουν στη φιλοσοφία αυτή;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Εντάξει, δεν περιμένει κανείς ένα νέο μεσαίο ή μεγάλο Peugeot, με την κίνηση πίσω, όπως το 504 40 χρόνια πριν. Ούτε ελπίζει κανείς να δει ξανά πισωκίνητα μικρά μοντέλα όπως το θρυλικό Starlet της Toyota, που εξαιτίας της πίσω κίνησής του κυκλοφορεί ακόμη.
Όμως σίγουρα θα θυμάστε την χρυσή δεκαετία του 90 όπου οι Ιάπωνες κατασκευαστές είχαν μοντέλα με κίνηση σε όλους τους άξονες. Η Nissan είχε τα προσθιοκίνητα μικρά, μικρομεσαία, και μεγάλα μοντέλα με κίνηση πίσω. Είχε επίσης και σπορ πισωκίνητα μοντέλα, όχι τα πολύ ακριβά της, μεσαίας τιμής, όπως το 200SX.
Το ίδιο έκανε και η Mazda μέχρι να γυρίσει στην κίνηση εμπρός (με εξαίρεση τα αυτοκίνητα με μοτέρ Wankel), ενώ πρώτη η Toyota επέστρεψε σε αυτή τη φιλοσοφία, με ένα πισωκίνητο μοντέλο εδώ και πολλά χρόνια για την Ευρώπη, το GT86. Αν και σε συνδυασμό με την Lexus, η Toyota ποτέ δεν εγκατέλειψε την πισωκίνηση.
Ποιος άλλος; Ποιος κατασκευαστής μπορεί να θέλει να γυρίσει πισωκίνητος; Η Hyundai έχει πλέον ξεχωριστή πισωκίνητη μάρκα, την Genesis, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως θα δούμε κάτι με την κίνηση πίσω από τους Κορεάτες σύντομα.
Από Γαλλία μεριά, το μόνο πισωκίνητο μοντέλο που περιμένουμε θα είναι το νέο Alpine από τη Renault που δεν μπορεί να είναι και αλλιώς, λόγω αρχιτεκτονικής. `Αρα ποιος;
Το πιθανότερο είναι κανείς. Αφού οι πισωκίνητες πλατφόρμες είναι πανάκριβες, η οικονομία κλίμακας μικρή, το κόστος εξέλιξης τεράστιο, και η απαίτηση για πίσω κίνηση ελάχιστη. Η μόνη σωτηρία θα είναι η ηλεκτροκίνηση, που θα απελευθερώσει τους κατασκευαστές να τοποθετούν τον άξονα κίνησης όπου θέλουν, και στην ίδια πλατφόρμα θα έχουμε εμπρός, πίσω ή κίνηση παντού. Εύκολα.
Μέχρι τότε, η συζήτηση είναι φιλοσοφική. Και έτσι όμως. Ποιες μάρκες, ή ποια μοντέλα θα θέλατε να δείτε πισωκίνητα, και γιατί; Τι λέτε;


Αν ΜΙΑ εταιρεία θα έπρεπε να έχει πισωκίνητο μοντέλο, αυτή είναι η A.R.
Αν λυθεί το πρόβλημα της θερμοηχομόνωσης, ένα αυτοκίνητο με πίσω κινητήρα και κίνηση με 1200-1800 κυβικά και τιμή 10000-20000 € είναι ιδανικό για την Ελλάδα... Δεν είναι μόνο για τη διασκέδαση, απελευθερώνει το τιμόνι και έχεις καλύτερη πρόσφυση στον ανήφορο... Αν θέλεις αυτοκίνητο που να το (παρα)φορτώνεις και να μη σταματάει πουθενά, πάρε 4x4... Το μπροστοκίνητο είναι απλά συμβιβασμός.
Το ιδανικό θα ήταν κάθε μοντέλο να βγαίνει και σε εμπρός και σε πίσω κίνηση και όποιος θέλει να έχει την επιλογή της εμπρός, ή της πίσω κίνησης. Λέτε όμως ότι η πίσω κίνηση είναι ακριβή, αλλά δεν το εξηγείτε γιατί συμβαίνει αυτό. Πως παλιότερα τα περισσότερα μοντέλα είχαν πίσω κίνηση, ακόμα και τα πιό φθηνά και γιατί σήμερα είναι ακριβά; Πως το Fiat 124 είχε πίσω κίνηση και ήταν ένα φθηνό αυτοκίνητο; Επίσης όσα είχαν τη μηχανή και την κίνηση πίσω, όπως το κλασσικό σκαθάρι της VW, το NSU TT κ.λ.π. ήσαν πολύ φθηνά.
Σιγουρα, θα ηθελα να δω την Audi να γινεται ξανα πισωκινητη, μετα απο πολλα χρονια αφου εχει κολλημα εδω και πολλα χρονια με την προσθιοκινηση. Μιλαμε για μια τελεια εταιρεια, με αυτοκινητα προσανατολισμενα στην σπορ οδικη συμπεριφορα, ενω ειναι και full κυριλλε, εχοντας φυσικα και την εκπληκτικη τετρακινηση quattro, η οποια εχει σαρωσει νικες και πρωταθληματα στο WRC, και συγκεκριμενα στο θρυλικο Group B. Mε το Quattro, το 1982, η Michele Mouton κερδισε το Ραλι Ακροπολις, κατατροπωνοντας πολλους ανδρικους συνδυασμους. Επισης, η Opel, μια θρυλικη εταιρεια, δεν εχει αυτη τη στιγμη ενα πισωκινητο, με τελευταιο το GT. Αδημονω επισης, για την παρουσιαση της καινουριας R50 της Mercedes-AMG, που θα εφοδιαζεται με τον σουπερ κινητηρα της πρωταθλητριας WO7, της Mercedes-AMG Petronas, στη F1, και θα αποδιδει συνδυαστικα ισχυ 1.300 ιππων. Ακομη ενα υπερλαμπρο δειγμα, ειναι η παρουσιαση της νεας εξαιρετικης Supra, που αποτελει προιον συνεργασιας της Toyota με τη Θρυλικη BMW, η οποια θα παρουσιασει τη νεα Z5, τον αντικαταστατη της Z4, και θα επιστρεψει ξανα στη μαλακη οροφη, θα ειναι δηλαδη roadster. Θα ηθελα να δω τον αντικαταστατη του τελειου Honda S2000, παλι με 2λιτρο ατμοσφαιρικο, αλλα αυτη τη φορα να φτανε τα 300 αλογα απο 241 που ηταν πριν. Κλεινοντας, θα ηθελα να δω τη Subaru, να παρουσιαζει ενα ακομη πισωκινητο και να το τοποθετησει πανω απο το BRZ. Εν αναμονει τελος, ειμαστε γκαι για το νεο Nissan GT-R, που θα ειναι για πρωτη φορα στην ιστορια του ηλεκτρικο και το οποιο θα παρουσιαστει το 2020.
"...η απαίτηση για πίσω κίνηση ελάχιστη"...Ανοησιες. Αν εβγαινε ενα κουπε απο 1300cc εως 1800cc & τιμη εως 20.000ευρω θα ειχε τρομερες πωλησεις.Για αλλον προφανη λογο δεν κατασκευαζονται πλεον τετοια αυτοκινητα...
Τα πάντα όλα πισωκίνητα.-