• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

To Honda Civic Sedan είναι από τα λίγα sedan μοντέλα, διαθέσιμα στην ελληνική αγορά.

Ποιος σκοτώνει τα sedan;

Διαβάστηκε από 25747 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 12/10/2018
 

Ο θάνατος της «κούρσας». Το κλασσικότερο σχήμα αυτοκινήτου περνάει κρίση και ετοιμάζεται να περάσει στην ιστορία. Ποιά νέα κατηγορία σκοτώνει τα σεντάν μοντέλα;

Σεντάν, λιμουζίνες, μπερλίνες, κούρσες, τριών όγκων, όπως και να τα πεις φαίνεται πως μας αφήνουν για ένα καλύτερο μέρος. Το κλασσικότερο σχήμα αυτοκινήτου περνάει κρίση και ετοιμάζεται να περάσει στην ιστορία. Ποιά νέα κατηγορία όμως το αντικαθιστά;
 
Σεντάν ονομάζουμε γενικά τα αυτοκίνητα τριών όγκων όταν η πόρτα του χώρου αποσκευών δεν έχει μαζί της το πίσω παράθυρο. Δεν είναι δηλαδή χάτσμπακ. Αυτά τα αυτοκίνητα είναι τα πιο γνώριμα στους περισσότερους, αφού έχουν το χαρακτηριστικό σχήμα των τριών όγκων, έναν για κάθε μέρος. Όμως αυτά τα αυτοκίνητα είναι όλο και λιγότερα.
 
Στις αρχές της δεκαετίας φάνηκε πως το σεντάν επανερχόταν δυναμικά, με τους κατασκευαστές να λανσάρουν τα μικρομεσαία τους χάτσμπακ και με τρίτο όγκο. Με την δυναμική είσοδο της Κίνας στις παγκόσμιες αγορές, ο τρίτος όγκος φάνηκε να γίνεται ξανά περιζήτητος και έτσι αρκετά μοντέλα εμφανίστηκαν να καλύψουν τη ζήτηση.
 
Η μόδα όμως αλλάζει. Βλέπεις οι κλασσικές μπερλίνες τριών όγκων, όπως τα μεσαία Audi A4 και η BMW Σειρά 3 στις τελευταίες γενιές τους έχουν προσθέσει έναν στενό συγγενή, που με ένα νούμερο παραπάνω, κάνει το καπό του χώρου αποσκευών κανονική πόρτα. Έτσι οι 5θυρες εκδόσεις των Α5 και Σειράς 4, ουσιαστικά μετατρέπουν τα σεντάν σε χάτσμπακ που φέρνουν σε κουπέ, ή liftback όπως τα λέγαμε κάποτε.
 
Και φυσικά αυτό δεν είναι καινούργια μόδα. Μάρκες όπως η Opel και η Ford λάνσαραν για σειρά ετών τα μεσαία τους μοντέλα, Vectra και Mondeo σε τρία αμαξώματα: 4θυρα σεντάν, 5θυρα χάτσμπακ και στέισον βάγκον.
 
Ο σχεδιαστικός γάμος όμως μεταξύ μεγάλου χάτσμπακ και κουπέ που έχει επιτευχθεί τα τελευταία χρόνια, έχει κάνει τη νέα αυτή υποκατηγορία ιδιαίτερα δημοφιλή. Τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Κίνα, ενώ φαίνεται και η Αμερική να θέλει πολύ τα νέα αυτά μεσαία και μεγάλα αυτοκίνητα.
 
Η Kia λανσάρει ήδη το νέο της πισωκίνητο μεσαίο της μοντέλο, το Stinger σε αυτό το νέο σχήμα, λίγο κουπέ, λίγο χάτσμπακ, ενώ πλέον στο χορό της αλλαγής αυτής μπαίνει και η Toyota με τo νέo Camry, το μοντέλο “ψωμοτύρι” της μάρκας σε Κίνα και Αμερική, που αλλάζει ριζικά και από σεντάν τριών όγκων γίνεται ένα πολύ κομψό κουπέ/χάτσμπακ.
 
Στην μόδα αυτή πρώτη μπήκε η Jaguar με όλα της τα μοντέλα, ΧΕ, ΧF και XJ να αποστασιοποιούνται από το κλασσικό σχήμα τριών όγκων που τόσα χρόνια η μάρκα είχε καθιερώσει. Και μάλιστα με τεράστια επιτυχία, αφού τα μοντέλα της μάρκας είναι ανάρπαστα εκτός Ελλάδας, κυρίως χάρη στο πολύ δυναμικό τους σχήμα.
 
Και στην Ελλάδα όμως το σχήμα αυτό δεν είναι τελείως άγνωστο. Αν και δεν είναι το ίδιο με τους δυόμισι όγκους που μας έμαθαν οι Alfa 33 και η Skoda Octavia, φαίνεται πως μία μεγάλη πίσω πόρτα αναμένεται να κερδίσει πολύ κόσμο.
 
Εσάς; Πως σας φαίνονται αυτά τα νέα μεσαία μοντέλα; Προτιμάτε το παραδοσιακό 4θυρο ή το αντίστοιχο 5θυρο; Σας αρέσει αυτή η αλλαγή; Ή επιμένετε σεντάν τριών όγκων και ξερό ψωμί;

 

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

  • Αναστάσιος

    Λιμουζίνα το κλασσικό, αεροδυναμικό σχήμα για αυξημένη ευστάθεια, ιδανική κατανομή βάρους στους 2 άξονες κι οικονομία καυσίμου. Λιμουζίνα και ξηρός άρτος αγαπητοί μου!

      4
  • Πάνος

    Το κλασσικό είναι η λιμουζίνα! Λόγω αύξησης του κόστους κατασκευής, μόνιμο πρόβλημα των αυτοκινητοβιομηχανιών, και προπορείας στην εξέλιξη των σχετικών μοντέλων, τα γερμανικά ΙΧ κερδίζουν τον ανταγωνισμό στην κατηγορία. Είναι κρίμα, αλλά η ώθηση των τιμών σε επίπεδα συχνά πάνω από 30000 € δεν ευνοούν την δημοφιλία των sedan

      4
  • vg

    Ότι και να λέμε, το 5θυρο είναι μακράν πρακτικότερο και ομορφότερο στο μάτι από έναν τρίτο όγκο που "πετάγεται" από την καμπίνα. Παραδείγματα πάμπολλα. Μη πιάσουμε τα καινούργια, αρκεί να φέρει κάποιος στο νου του το focus σε sedan και 5θυρο, το escort παλιότερα σε σύγκριση με εκείνο το orion, τα opel astra-vectra, τα clio sedan με 5θυρο κλπ. Οπότε τι να λέμε για κλασικό sedan κλπ; Κι από πότε θεωρείται κλασικό το sedan; Ανέκαθεν υπήρχαν 5θυρα μοντέλα.

      1
  • loukia

    ...καταρχάς ας μην μπερδεύουμε τις κατηγορίες των sedan οχημάτων... επειδή ο οποιοσδήποτε κατασκευαστής για παράδειγμα βγάζει sedan το twingo, το clio, το megane, το laguna, κ.τ.λ. ή σε όποιες χώρες τα βγάζει, δεν σημαίνει και τίποτα για εμένα τα sedan είναι σώφρων, κ.τ.λ. τουλάχιστον για την Ευρώπη μιλάω, να βγαίνουν από μικρομεσαία κατηγορία και πάνω... δηλαδή megane και άνω... δεν τα σκοτώνει κανείς απλά ο σχεδιαστικός κανιβαλισμός τον οποίο αβαντάρουν, αρέσει, κ.τ.λ. στους ΠΕΛΑΤΕΣ... ανοίγει την όρεξη των κατασκευαστών... το sedan είναι κλασσικό... κάποια μοντέλα είναι πιο πρακτικά από τα 5θυρα, liftback, κ.τ.λ. ανάλογα το πως και τον μηχανισμό του πίσω μέρους... συν αρκετά πλεονεκτήματα, υπάρχουν και μειονεκτήματα σε σχέση με coupe, κ.τ.λ. οχήματα...