
Πόσο Niva θα είναι το νέο Lada Niva; Διαβάστε το άρθρο και πείτε μας τη γνώμη σας.
Πόσο Lada θα είναι;
Η είδηση για παρουσίαση του νέου Niva το 2018 χαροποίησε τους φίλους του σκληροτράχηλου 4Χ4, που αναμένουν την αλλαγή εδώ και 40 σχεδόν χρόνια! Όμως, το νέο Niva, πόσο «Niva» θα είναι;
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Από το 1977 και συνεχίζει ακάθεκτο! Αυτό είναι το Lada Niva, που διαγράφει μια
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
πορεία 39 συναπτών ετών διατηρώντας στο ακέραιο τον σκληροτράχηλο χαρακτήρατου, που το έχει καταστήσει άκρως δημοφιλές σε όλους όσους αγαπούν την εκτόςδρόμου οδήγηση, στους κυνηγούς, αλλά και τους κατοίκους των ορεινών περιοχώντης χώρας.Παράλληλα, το Niva από την πρώτη στιγμή που βγήκε στηναγορά, κέρδισε τους φίλους του off roadγιατί, τις πολύ καλές του δυνατότητες, τις συνόδεψε με μια πολύ χαμηλή τιμήαγοράς, που του επέτρεπε να παίζει ουσιαστικά χωρίς αντίπαλο στα 4X4.
Και φυσικά, το όλο οικονομικό πακέτο του το Niva τοσυνέθετε και με στοιχεία όπως τα εύκολα διαθέσιμα και σε επίσης φθηνές τιμέςανταλλακτικά, που επέτρεπαν στον ιδιοκτήτη να βάλει άβολα… χέρι και να κάνειμόνος του και με πολύ χαμηλό κόστος τις όποιες επισκευές συχνά απαιτούνταν.
Όλα τα παραπάνω έχουν καταστήσει το Niva άκρωςδημοφιλές, παρότι τα πολλά κομφόρ ανέκαθεν του έλειπαν, ενώ έννοιες όπως ηάνεση στο ταξίδι, οι πολύ καλές επιδόσεις, η αποτελεσματική ηχομόνωση κ.ο.κ.,ουσιαστικά δεν υπήρξαν ποτέ στα προτερήματα του αειθαλούς Lada.
Μετά από όλα αυτά λοιπόν, η είδηση ότι η Lada με τηβοήθεια της Renaultετοιμάζει ένα νέο Niva για το 2018, ήρθε σαν χαρμόσυνο νέο στα αυτιά των φίλων του Niva. Πρόκειται για ένα σαφώςπιο σύγχρονο αυτοκίνητο, το οποίο θα βασιστεί πάνω στην πλατφόρμα του Dacia Duster, θα έχει και 5θυρηέκδοση, ενώ συνολικά θα είναι πιο ασφαλές, πιο άνετο, πιο αποδοτικό, πιο…αυτοκίνητο σε σχέση με το προηγούμενο Niva.
Όμως, εδώ έρχεται η ερώτηση, πόσο «Niva» θα είναι το επόμενο Niva;
Γιατί, σύμφωνα με τις πληροφορίες από τη Ρωσία, όλα ταπαραπάνω νέα κομφόρ, θα συνοδευτούν και από μια πιο αυξημένη τιμή. Πουενδέχεται να φέρει το νέο Nivaαντιμέτωπο με αυτοκίνητα που ναι μεν δεν θα έχουν το ίδιο όνομα με αυτό, αλλάσίγουρα θα κάνουν τον υποψήφιο αγοραστή να σκεφτεί δεύτερη φορά την επιλογήτου. Και εάν το νέο Nivaδεν είναι και τόσο σκληροτράχηλο όσο το παλιό, τότε αρχίζουν και εγείρονταιακόμη περισσότερα ερωτήματα για την επιλογή του.
Σε κάθε περίπτωση, πολλά από τα παραπάνω θα απαντηθούν το2018, όταν το νέο μοντέλο θα παρουσιαστεί και επίσημα, όμως μέχρι τότε, με αυτάτα δεδομένα υπόψιν, πως σας φαίνεται εσάς η επικείμενη άφιξη του νέου Niva; Εν έτη 2018, θα τοαγοράζατε; Ή θα στρεφόσασταν προς μια άλλη επιλογή;
Ότι θα είναι το νέο Defender vs παλαιό Defender, το ίδιο θα γίνει και εδώ.Η μόνιμη θα γίνει επιλεκτική, τα διαφορικά θα επικυρηχθούν και απλά θα λιγοστέψει ως off road... Που καταντήσαμε, να έχουν επικυρηχθεί τα πολύ καλά σε ένα και μόνο στοιχείο μοντέλα, και όλοι να προσπαθούν να δώσουν "πιτα γυρω απ' όλα" λύσεις μεγαλύτερου και περσσότερου αδαούς target...
To Niva έχει ορισμένα χαρακτηριστικά που πρέπει να διατηρηθούν, για να παραμείνει άξιο του ονόματός του. Κοντό αυτοφερόμενο αμάξωμα, ψηλό με μικρούς προβόλους, μόνιμη τετρακίνηση, κοντές σχέσεις, κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού (ηλεκτρονικός περιορισμός του πίσω διαφορικού ευπρόσδεκτος) και μεγάλους τροχούς. Αν παράλληλα με τα παραπάνω βελτιωθεί η ποιότητα των υλικών και διατηρηθεί χαμηλά η τιμή μη υποκύπτοντας σε ηλεκτρονικές και μη πολυτέλειες, τόσο το καλύτερο.
Συμφωνώ απολύτως με τον προηγούμενο σχολιαστή "Γιώργο Μ". Όντας πρώην ιδιοκτήτης ενός Lada Niva 1.7i, δικαιωματικά μπορώ να καταθέσω την άποψή μου για το τι χρειάζεται το ήδη υπάρχον μοντέλο: α. Καλύτερο κινητήρα. Ο κινητήρας του Niva είναι παντελώς απαρχαιωμένος, απαράδεκτα θορυβώδης και αδηφάγος στο καύσιμο. Ο 1500άρης diesel της Ρενώ - Ντάτσια θα είναι μια εξαιρετική λύση, όντας πολύ δυνατότερος, πιο πολιτισμένος και πολύ πιο οικονομικός από τον προερχόμενο από το Fiat 124 του 1966, υπάρχοντα, β. καθρέπτες, μεγάλοι μεν που να ρυθμίζονται (επιτέλους) από μέσα, γ. σύγχρονο ταμπλό με ικανοποιητικούς αεραγωγούς ώστε να μην υποχρεώνονται οι επιβάτες να ανοίγουν με το παραμικρό το παράθυρο και τουλάχιστον αερόσακους οδηγού - συνοδηγού, δ. καλύτερα καθίσματα: για τα μεν εμπρός να στηρίζουν καλύτερα το σώμα να έχουν πολλαπλές ρυθμίσεις και οπωσδήποτε υποβραχιόνια, για δε το πίσω να είναι οπωσδήποτε διαιρούμενο 60 - 40, με καλύτερη στήριξη και προσκέφαλα ασφαλείας (επιτέλους...), ε. καλύτερη ηχομόνωση: ο κινητήρας και το κεντρικό διαφορικό ακούγονται απελπιστικά, αν προσθέσει κανείς και τους αεροδυναμικούς θορύβους νομίζεις ότι βρίσκεσαι στο κέντρο... νηματουργείου. Στα 120 χλμ/ώρα ο οδηγός δεν μπορεί να μιλήσει με τον συνοδηγό, ούτε και να ακούσει ραδιόφωνο, στ. βελτιώσεις στην αεροδυναμική: μια πιο κεκλιμένη μάσκα συνδυαζόμενη με πλαστικούς προφυλακτήρες, πυραμυδοειδείς εξωτερικούς καθρέπτες και πλαστική ποδιά κάτωθεν του αμαξώματος θα βελτίωνε άρδην την αεροδυναμική και θα περιόριζε τους θορύβους από την... έλλειψή της, ζ. βελτίωση στα φρένα: αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και απλοί δίσκοι πίσω, μεγαλύτερο σέρβο και οπωσδήποτε ABS, η. βελτιώσεις στην αντισκωριακή προστασία: 100% γαλβανισμένο αμάξωμα. Τα Niva δυστυχώς οξειδώνονται γρήγορα, θ. βελτιώσεις στη ζώνη παραμόρφωσης του αμαξώματος: Το Niva πρέπει να ξεκολλήσει από την κατηγορία "μηδέν αστέρια" και ι. περισσότερα... χρώματα, τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό (εκείνο το... "σαπουνί" γιατί το σταματήσατε;). Υπάρχουν όμως και κάποια χαρακτηριστικά του υπάρχοντος μοντέλου τα οποία πρέπει να διατηρηθούν, όπως: α. χαμηλή τιμή αγοράς και συντήρησης (ήταν και είναι το κορυφαίο στον τομέα αυτό), β. απλότητα στην κατασκευή (να μπορούμε να το πλένουμε με το... λάστιχο μέσα - έξω)!, γ. τα τρία διαφορικά, το αργό -γρήγορο και το μπλοκάρισμα του ενδιάμεσου διαφορικού (πολύ αποτελεσματικά και σήμερα δεν τα βρίσκεις σε άλλο 4χ4), δ. οι ατσάλινοι τροχοί των 16 ιντσών (αλλά φαρδύτεροι, με λάστιχα τουλάχιστον 195/70/16 και ε. το κοντό αμάξωμα με τους ανύπαρκτους προβόλους και την μεγάλη απόσταση από το έδαφος (οι δυνατότητές του δεν έχουν όρια...). Ελπίζω ότι το σχόλιο θα το διαβάσει κάποιος στη Ρωσική Πρεσβεία και από εκεί ο... Βλαδίμηρος!