Πόσο μικρή μπορεί να είναι μία πραγματική Mercedes;

5.655 Επισκέψεις στο άρθρο (25/4/2021)

To Α1 θα μείνει χωρίς αντικαταστάτη, την ίδια ώρα που η Mercedes δείχνει ενδιαφέρον για μοντέλα μικρότερα της A-Class. Τι σκέφτονται οι Γερμανοί με το «αστέρι»;


Η Mercedes-Benz ίσως περίμενε να αδειάσει το τοπίο για να κάνει την κίνησή της. Η Audi φεύγει από τα μικρά μετά από το υπάρχον A1, και η Mercedes αφήνει «σπόντες» ότι μπορεί να κατέβει η ίδια στα μικρά. Πόσο μικρή όμως μπορεί να είναι μια πραγματική Mercedes;

Η Mercedes με τη A-Class έφτιαξε μια ολόκληρη γκάμα μοντέλων στο κάτω άκρο της, από πλευράς μεγέθους. Είναι τόσο μεγάλη η σημασία των αυτοκινήτων αυτών, που οι Γερμανοί δεν ρίσκαραν τίποτα, και δεν άφησα τίποτα στην τύχη, ώστε κανείς να μην μπορεί να κρίνει τα μοντέλα αυτά. Ειδικά με δεδομένο ότι σε αντίθεση με όλες τις άλλες Mercedes, αυτά έχουν την κίνηση βασικά εμπρός.

Και η πλατφόρμα της Α-Class έχει ακόμη έναν άσσο στο μανίκι της. Μπορεί να συρρικνωθεί και να δώσει μικρότερα μοντέλα. Τεχνικά είναι δυνατό, κάτι που οι ιθύνοντες της μάρκας φαίνεται να «διαφημίζουν» λίγο περισσότερο από ότι θα περίμενε κανείς.

Όμως οι συγκυρίες δεν είναι εύκολες. Και αυτό φαίνεται και από την αποχώρηση της Audi, που είπε πως το Α1 θα μείνει χωρίς αντικαταστάτη. Και για την Audi, το Α1 δεν ήταν και μεγάλη δυσκολία, αφού και αυτό προέρχεται από μία ευέλικτη πλατφόρμα πάνω στην οποία παράγονται δεκάδες μικρά, μικρομεσαία, SUV και μεσαία μοντέλα. Και όμως, φεύγει.

Φυσικά το ζήτημα είναι πως το Α1 είναι ακόμη καινούργιο, και το τέλος ζωής του θα συμπέσει με το σημείο που οι κατασκευαστές θα κόβουν συνολικά τις συμβατικές τους γκάμες, γύρω στο 2025. Οπότε η Mercedes φαίνεται πως σκοπεύει να μπει στην λίγκα των μικρών premium παίζοντας στην ουσία χωρίς ανταγωνισμό. Και επειδή έχει ήδη φροντίσει να έχει αρκετά ηλεκτρικά, Plug-in υβριδικά και ήπια υβριδικά σύνολα, μπορεί να εφοδιάσει τα μικρά της με σύνολα που να βολεύουν και τους υποψήφιους κατόχους και την ίδια τη μάρκα από άποψη ρύπων, αλλά να κρατηθεί το κόστος αγοράς σε νορμάλ επίπεδα.

Από την άλλη, υπάρχουν κάποιοι που λένε πως η Mercedes θα έχει πρόβλημα. Αντίθετα με την Audi, που χάρη στη συγγένειά της με μάρκες που παράγουν μικρά μοντέλα, δείχνει στα μάτια της αγοράς πιο «ευέλικτη», η Mercedes είναι μια μάρκα μεγάλων, ακριβών και πολύ πολυτελών αυτοκινήτων. Ένα μικρό θα γινόταν αντικείμενο εξονυχιστικού ελέγχου, ως προς το πόσο είναι και αυτό μια «πραγματική» Mercedes.

Το πιο λογικό, και με βάση τα λόγια που ακούγονται από τη μάρκα, είναι να δούμε μια μικρή Mercedes, με έναν όμως άσσο στο μανίκι. Μιας και θα είναι τελείως καινούργιο αυτοκίνητο για τη φίρμα, θα είναι πιθανότατα και ηλεκτρικό. Δεν τίθεται έτσι κανένα θέμα αμφισβήτησης. Αν η Mercedes θέλει και το πιο παραδοσιακό κοινό, μια υβριδική έκδοση με κινητήρα εσωτερικής καύσης δεν θα χαλούσε την ισορροπία. 

Εσείς όμως τι λέτε; Τι πρέπει να έχει μια μικρή Mercedes για να είναι «πραγματική» Mercedes; Μπορεί να πάρει την αγορά από εκεί που θα την αφήσει η Audi με το Α1; Πως βλέπετε μια μικρή Mercedes;

PEIRAIOS LEASING
NISSAN