ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Σπορ και ηλεκτρικό γίνεται; Μάλλον όχι, αλλά ίσως υπάρχουν εξαιρέσεις!

3.463 Επισκέψεις στο άρθρο (12/10/2024)
Σπορ και ηλεκτρικό γίνεται; Μάλλον όχι, αλλά ίσως υπάρχουν εξαιρέσεις!

Σπορ και ηλεκτρικό γίνεται; Μάλλον όχι, αλλά ίσως υπάρχουν εξαιρέσεις!

- Τα ηλεκτρικά έχουν εκρηκτικές επιδόσεις, αλλά αυτό δεν αρκεί για να τα πεις σπορ
- Πισωκίνητα, τετρακίνητα, με όση ροπή σε όποιον τροχό θέλουν, μπορούν να κάνουν τα πάντα
- Όμως «πατάνε» σε βαριές πλατφόρμες, με στόχο την άνεση & τη διαχείριση του βάρους
- Η Porsche πιστεύει πως γίνεται, ενώ η Hyundai έχει ήδη το πρώτο πραγματικό ηλεκτρικό «GTi»

Τα ηλεκτρικά έχουν εκρηκτικές επιδόσεις, αλλά αυτό δεν αρκεί για να τα πεις σπορ

Σκέψου ένα αυτοκίνητο με 1000 άλογα. Ένα αυτοκίνητο που έχει 0-100 σε 2 δευτερόλεπτα. Ένα αυτοκίνητο που με την αεροδυναμική του φτάνει άνετα τα 300 χλμ/ώρα. Και όμως αυτό το αυτοκίνητο δεν είναι σπορ. Το ερώτημα είναι, μπορεί να γίνει;
 
Αυτή είναι η βασική παρανόηση. Αν έχεις περισσότερη ιπποδύναμη από μία  Bugatti, 0-100 λιγότερο από μία Lamborghini και τελική υψηλότερη από Ferrari, κάποιοι ίσως πιστέψουν πως μιλάμε για σπορ αυτοκίνητο. Και οι πρώτοι που κάνουν αυτή την παρανόηση, ίσως και λίγο εσκεμμένα, είναι οι ίδιοι οι κατασκευαστές. Δες για παράδειγμα την Polestar, που παρά το προφανές του πράγματος, πλασάρεται ως σπορ μάρκα. Εντάξει, όχι σούπερ σπορ, αλλά σίγουρα σπορ. Κάτι σαν την BMW όπως τουλάχιστον την ξέραμε κάποτε.

Πισωκίνητα, τετρακίνητα, με όση ροπή σε όποιον τροχό θέλουν, μπορούν να κάνουν τα πάντα

Αλήθεια είναι πως τα ηλεκτρικά έχουν τη δυνατότητα να βάλουν, στα χαρτιά, ό,τι τεχνικό χαρακτηριστικό θέλουν και που ταιριάζει σε σπορ αυτοκίνητο. Κίνηση πίσω; Έγινε. Κίνηση στους τέσσερις τροχούς; Εύκολα. Μπλοκέ διαφορικά εμπρός, πίσω, στο κέντρο; Με τους ηλεκτροκινητήρες ό,τι θέλουν κάνουν. Ακόμη περισσότερο, με τόσα λίγα κινούμενα μέρη, μπορούν να έχουν ότι ανάρτηση θέλουν. Διπλά ψαλίδια εμπρός-πίσω; Πανεύκολο.

Βασίζονται σε πλατφόρμες βαριές, που έχουν προορισμό την άνεση & τη διαχείριση του βάρους

Όμως πέρα από τι μπορούν να κάνουν στο μοτέρ, τη μετάδοση και την ανάρτηση, υπάρχει ένα βασικό εμπόδιο. Έχεις δει πλατφόρμα ηλεκτρικού; Αυτό που λένε skateboard, δηλαδή ένα επίπεδο σάντουιτς, που το «ψωμί» είναι μεταλλικό και η γέμιση οι μπαταρίες. Δεν φτιάχτηκε για σπορ χρήση. Φτιάχτηκε για να χωρέσει τις μπαταρίες και να διαχειριστεί το βάρος τους, τοποθετώντας τις όσο πιο χαμηλά γίνεται. Ότι και να κάνεις, παραμένει ένα βαρύ «ταψί» με μπαταρίες.

Η Porsche πιστεύει πως γίνεται, ενώ η Hyundai έχει ήδη το πρώτο «GTi»

Εντάξει, κάποιες μάρκες έχουν κάνει προσπάθεια, και με το αζημίωτο μπορείς να πάρεις ένα σπορ ηλεκτρικό. Ή καλύτερα ένα «πιο» σπορ ηλεκτρικό. Ακόμη κι έτσι όμως η Taycan δεν είναι σαν τις άλλες Porsche. Στην καλύτερη πλασάρεται ως gran-turismo, μέχρι στιγμής όσο πιο σπορ γίνεται για ηλεκτρικό. Και μετά είναι η Hyundai. ΟΚ, το βάρος του Ioniq 5 N δεν κρύβεται, έχει γίνει όμως τόση δουλειά ώστε να μιλάμε για ένα εκρηκτικό GTi. Και καλό είναι να θυμόμαστε πως τα GTi δεν είναι σπορ αυτοκίνητα, αλλά σπορ εκδόσεις «κανονικών» αυτοκινήτων. Και σε αυτό, το 5 Ν σε σχέση με οτιδήποτε άλλο, τραβάει μια γραμμή και δέρνει.
 
Μήπως όμως απλά αντί να γίνουν σπορ τα ηλεκτρικά, απλά θα αλλάξουμε εμείς αυτό που περιμένουμε από ένα σπορ αυτοκίνητο, και απλά θα γίνουν το νέο στάνταρ; Πολύ γρήγορο, αλλά βαρύ. Δύσκολο στις στροφές αλλά με έναν τόνο βοηθήματα και έξυπνες αναρτήσεις για να στρίβει. Και φυσικά πολύ ακριβό. Τι λες όμως, γίνεται;

HUYNDAI
Skoda