Τιμές Αυτοκινήτων ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Stellantis IBIS: Επαναστατική μπαταρία EV αυτοκινήτων – Περισσότερη ισχύς, ταχύτερη φόρτιση και λιγότερο βάρος

2.172 Επισκέψεις στο άρθρο (19/9/2025)
Stellantis IBIS: Επαναστατική μπαταρία EV αυτοκινήτων – Περισσότερη ισχύς, ταχύτερη φόρτιση και λιγότερο βάρος

Η Stellantis παρουσιάζει νεα τεχνολογία μπαταριών Intelligent Battery Integrated System.
H τεχνολογία IBIS ενσωματώνει το inverter και το φορτιστή μέσα στην μπαταρία.
Οφέλη σε ισχύ, βάρος, όγκο, χρόνο φόρτισης και κατανάλωση.
Σε περίπτωση βλάβης δεν χρειάζεται η αντικατάσταση ολόκληρης της μπαταρίας.
Βρίσκεται στο 2ο στάδιο δοκιμών - Στην αγορά μέχρι το 2029.

autotriti team

Η Stellantis παρουσιάζει νεα τεχνολογία μπαταριών Intelligent Battery Integrated System

Η Stellantis παρουσιάζει την καινοτόμο τεχνολογία μπαταριών IBIS, ένα σύστημα "όλα-σε-ένα" που ενσωματώνει μετατροπέα και φορτιστή, μειώνοντας το βάρος, αυξάνοντας την απόδοση και κάνοντας τη φόρτιση έως και μία ώρα ταχύτερη. Η νέα εποχή για τα ηλεκτρικά οχήματα είναι εδώ.
Η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξελίσσεται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς, με τις μπαταρίες να βρίσκονται στο επίκεντρο του ανταγωνισμού. Η αυτονομία, το βάρος, η ταχύτητα φόρτισης και το κόστος αποτελούν τις κρισιμότερες παραμέτρους. Σε αυτό το πεδίο, η Stellantis έρχεται να ταράξει τα νερά με το επαναστατικό σύστημα IBIS (Intelligent Battery Integrated System), μια τεχνολογία που υπόσχεται να αλλάξει τα δεδομένα.
Το πρότζεκτ IBIS, αποτέλεσμα εξαετούς έρευνας σε συνεργασία με τη Saft (θυγατρική της TotalEnergies) και κορυφαία ερευνητικά ιδρύματα της Γαλλίας, δεν είναι απλά μια θεωρητική ιδέα. Έχει ήδη δοκιμαστεί με επιτυχία στο νέο Peugeot E-3008, που βασίζεται στην πλατφόρμα STLA Medium.  

H τεχνολογία IBIS ενσωματώνει το inverter και το φορτιστή μέσα στην μπαταρία

Η θεμελιώδης καινοτομία του συστήματος IBIS είναι η ενσωμάτωση του μετατροπέα (inverter) και του φορτιστή απευθείας μέσα στη συστοιχία της μπαταρίας. Στα συμβατικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αυτά τα εξαρτήματα είναι ξεχωριστές, ογκώδεις και βαριές μονάδες.
Ενοποιώντας αυτές τις λειτουργίες, η μπαταρία IBIS μπορεί να παρέχει απευθείας εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) στον ηλεκτροκινητήρα, απλοποιώντας δραστικά ολόκληρη την αρχιτεκτονική του συστήματος κίνησης. Αυτή η "έξυπνη" μπαταρία καταργεί την ανάγκη για πολύπλοκες μετατροπές ενέργειας, καθιστώντας το όχημα πιο αποδοτικό και ελαφρύ.

Οφέλη σε ισχύ, βάρος, όγκο, χρόνο φόρτισης και κατανάλωση

Τα οφέλη της νέας αρχιτεκτονικής της Stellantis είναι άμεσα και μετρήσιμα, επηρεάζοντας κάθε πτυχή της εμπειρίας ενός ηλεκτρικού οχήματος:

  • Αύξηση ισχύος έως και 15%: Με το ίδιο μέγεθος μπαταρίας, η απόδοση αυξάνεται από 150 kW σε 172 kW, προσφέροντας καλύτερες επιδόσεις.
  • Μείωση βάρους και όγκου: Το όχημα γίνεται ελαφρύτερο κατά περίπου 40 κιλά, ενώ απελευθερώνονται έως και 17 λίτρα πολύτιμου χώρου. Αυτό επιτρέπει καλύτερη αεροδυναμική και μεγαλύτερη ευελιξία στον σχεδιασμό.
  • Ταχύτερη φόρτιση: Ο χρόνος φόρτισης μειώνεται σημαντικά. Για παράδειγμα, σε έναν τυπικό οικιακό φορτιστή AC 7 kW, η φόρτιση ολοκληρώνεται μία ώρα γρηγορότερα (π.χ., από 7 σε 6 ώρες).
  • Μεγαλύτερη αποδοτικότητα: Τα πρώτα αποτελέσματα δείχνουν βελτίωση έως και 10% στον κύκλο WLTC και εξοικονόμηση ενέργειας της τάξης του 10%, που μεταφράζεται σε καλύτερη αυτονομία.

Σε περίπτωση βλάβης δεν χρειάζεται η αντικατάσταση ολόκληρης της μπαταρίας

σως η πιο σημαντική επανάσταση που φέρνει το IBIS αφορά τη συντήρηση και την ασφάλεια. Σε αντίθεση με τις μονολιθικές μπαταρίες του σήμερα, το σύστημα της Stellantis είναι αρθρωτό (modular).
Αυτό σημαίνει ότι σε περίπτωση βλάβης, δεν χρειάζεται να αντικατασταθεί ολόκληρη η μπαταρία. Ο τεχνικός μπορεί να αλλάξει μόνο το ελαττωματικό module, μειώνοντας δραματικά το κόστος επισκευής. Επιπλέον, το σύστημα μπορεί να παρακάμψει ένα προβληματικό module κατά τη λειτουργία, επιτρέποντας στο όχημα να συνεχίσει να κινείται με ασφάλεια.
Αυτή η απλοποίηση καθιστά τις επισκευές εφικτές ακόμη και σε μη εξειδικευμένα συνεργεία, εκδημοκρατίζοντας τη συντήρηση των ηλεκτρικών οχημάτων. Παρόλα αυτά, η εταιρεία τονίζει ότι οι βασικοί κίνδυνοι, όπως η υπερθέρμανση ή ο κίνδυνος πυρκαγιάς από βραχυκύκλωμα, παραμένουν οι ίδιοι με τις συμβατικές μπαταρίες.
 

Συνέχεια του άρθρου >>>