
Είναι δίκαια η σύνδεση των τελών κυκλοφορίας με την τιμή αγοράς του αυτοκινήτου; Ποιας τιμής;
Σύνδεση τελών-τιμής;
11.985 Επισκέψεις στο άρθρο (2/11/2015)
Με τα τέλη κυκλοφορίας πάλι στο προσκήνιο, το αίσθημα «δικαιοσύνης» αποτελεί το βασικό κριτήριο για τον τρόπο υπολογισμού. Είναι όμως λογικό; Είναι εφαρμόσιμο; Μπορεί κανείς να βάλει τέλη κυκλοφορίας με βάση την τιμή αγοράς του αυτοκινήτου;
autotriti team
Αναβρασμός επικρατεί τις τελευταίες μέρες σχετικά με τα τέλη κυκλοφορίας. Οι φήμες δίνουν και παίρνουν, με τα τελευταία δεδομένα να αναφέρουν ότι θα υπάρξουν πρόσθετες επιβαρύνσεις, ενώ και αυτοί οι οποίοι σήμερα κατέχουν αυτοκίνητα που απαλλάσσονται από τέλη θα πληρώνουν κι αυτοί.
Θυμηθείτε τι έγινε μετά το 2011. Τότε έβραζε το αίμα αρκετών που βρέθηκαν φθηνά αυτοκίνητα να πληρώνουν περισσότερα τέλη κυκλοφορίας από μεγάλα και ακριβά μοντέλα. Και λέγαμε και τότε πως εφόσον το κριτήριο είναι η ρύπανση, αυτός που μπορεί, αγοράζει ακριβότερο αυτοκίνητο, πληρώνει την τεχνολογία για να μην ρυπαίνει, και κάνει χάρη και σε όλους μας αφού δεν επιβαρύνει τον πλανήτη με την μετακίνησή του.
Oμως αυτό δεν ήταν πολύ εύκολο να το δεχθεί μεγάλο μέρος του κοινού που ήθελε πιο «δίκαιο» υπολογισμό, κι όταν λέμε δίκαιο, εννοούμε πως ήθελε οι «πλούσιοι» να πληρώνουν πολλά και οι «φτωχοί» λίγα. Λες και δεν είναι η χρήση των δρόμων η πιο δημοκρατική διαδικασία σήμερα στην Ελλάδα, αν όχι η μόνη. Τέλος πάντων.
Eρχεται τώρα η σειρά της αλλαγής του υπολογισμού και όλοι φαίνονται χαρούμενοι με την τιμή αγοράς να μπαίνει ως όρος. Για ποια τιμή αγοράς μιλάμε όμως; Αυτή που πλήρωσε ο πρώτος ιδιοκτήτης ή ο τελευταίος; Και σε ποια χώρα;
Ας πούμε λοιπόν πως έχεις ένα RAV4 του 2005 από καινούργιο. Το αυτοκίνητο σου κόστισε 30.000 ευρώ τότε. Με αυτή την τιμή θέλεις να πληρώνεις τέλη; Είσαι ικανοποιημένος αν πληρώνεις τα ίδια τέλη με αυτόν που έχει σήμερα 30.000 για αυτοκίνητο, και με τις παρούσες συνθήκες είναι «πλούσιος»; Είναι δίκαιο;
Κι αυτός που αγόρασε το δικό σου RAV4 σήμερα για 3.000 ευρώ, το ένα δέκατο της αρχικής τιμής, τι τέλη θα πληρώνει; Με βάση τα 3.000 που έδωσε, γιατί τόσα είχε να δώσει για αυτοκίνητο, ή τα 30.000 της αρχικής τιμής, που θα τον έκαναν «πλούσιο»;
Πως θα γίνει λοιπόν μία τιμή αγοράς 30.000 ευρώ να υπολογιστεί στα τέλη; Να μειώνεται η τιμή με μία κλίμακα που λαμβάνει υπόψη την παλαιότητα; Δηλαδή το RAV4 δεκαετίας να υπολογίζεται σήμερα πως έχει τιμή μείον 60% λόγω παλαιότητας και να υπολογίζονται έτσι τα τέλη κυκλοφορίας; Και ποιος καθορίζει αυτό το ποσοστό;
Σε μία αγορά που η απαξίωση είναι κατακόρυφη, εμείς θέλουμε «αντικειμενικές αξίες»; Μήπως απλά θα βρεθούμε όλοι να πληρώνουμε τέλη σε αξίες αυτοκινήτων που δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα;
Aρα λοιπόν εσείς πως θέλετε να γίνουν πιο «δίκαια» τα τέλη κυκλοφορίας; Βάζοντας κριτήρια και πληρώνοντας όλοι βάσει πλασματικών τιμών αγοράς; Μήπως αυτός ο τρόπος δεν λειτουργεί, ή δεν συμφέρει; Τι λέτε;
Καταρχάς να συμφωνήσω με τον αγαπητό κύριο Στάθη και με τον Γιώργο, άσχετα αν διαφωνώ με τα προβλήματα της όποιας συμπεριφοράς του...επίσης εν μέρει συμφωνώ με τον κύριο Μάρκο, που από τα λεγόμενα μου θα καταλάβει γιατί εν μέρει... Βαρέθηκα σε ίδια θέματα και παρεμφερή να λέω την γνώμη μου με ολόκληρα σεντόνια... ΜΕΧΡΙ 2000cc να μην υπάρχουν τέλη, όμως επειδή αυτό δεν γίνεται λόγω ότι το κράτος έχει ανάγκες, ή κρατάμε το ήδη οικονομικό σύστημα στα συμβατικά οχήματα εως 2000cc, δηλαδή οι ιδιοκτήτες τους να πληρώνουν τα ίδια ποσά ή τα μειώνουμε λίγο έστω 5 ευρώ, δηλαδή ένας που πλήρωνε 265 ευρώ το χρόνο τώρα ας πληρώσει 260 ευρώ το χρόνο, λόγω οικονομικών συνθηκών ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ... Τα υβριδικά, πετρελαιοκίνητα, κ.τ.λ. σώφρον είναι επειδή και αυτά πιάνουν χώρο, πατάν στην άσφαλτο, κ.τ.λ. να πληρώνουν και αυτά κάτι, δεν ξέρω το ακριβές ποσό όμως... Όσον αφορά το σύνδεση τελών με την τιμή του οχήματος και τα όσα σωστά λέει ο κύριος Μάρκος, να μας θυμήσω όλους, ΟΤΙ ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΑΔΑ, Η ΚΟΥΤΟΠΟΝΗΡΙΑ, Η ΤΖΑΜΠΑ ΜΑΓΚΙΑ, κ.τ.λ. πάει σύννεφο, οπότε ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΓΩ πάω να αγοράσω ένα όχημα του 2015 αξίας 150000 ευρώ, με διάφορες αλχημείες το φέρνω από το εξωτερικό, του ανεβάζω τα χιλιόμετρα, το δικαιολογώ ως όχημα δοκιμής, κ.τ.λ. και ρίχνω την αξία του στο μισό, ητοί 75000 ευρώ...ΠΕΙΤΕ ΜΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ;ΕΚΑΝΑ ΤΟ ΠΑΤΡΟΠΑΡΑΔΟΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΟΥΣΤΡΙΛΙΚΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΥΤΟΠΟΝΗΡΙΑ ΜΟΥ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΙΠΩΝ ΠΟΥ ΕΙΤΕ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ, ΕΙΤΕ Η ΙΔΙΟΣΥΓΚΡΑΣΙΑ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ!!! Οπότε και το νέο μέτρο δεν είναι δίκαιο και πάει στραβά...για να μην πω για τα οχήματα που μπορούμε να τα γράψουμε στην εταιρεία μας, Ελληνική ή ξένη, να έχουμε και άλλες υπηκοότητες οπότε μπορούμε να φέρουμε ξένες πινακίδες, κ.τ.λ. ΑΠΛΑ Η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΚΑΙ Η ΗΘΙΚΗ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ, ΚΑΙ ΦΤΑΙΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΚΥΡΙΕΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΟΙ, ΔΕΝ ΦΤΑΙΝΕ ΜΟΝΙΜΩΣ ΟΙ ΑΛΛΟΙ.ΠΑΝΤΑ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΠΑΛΗ ΤΩΝ ΤΑΞΕΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΠΛΗΣΤΟΙ, ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΠΑΝΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ... Η ΜΑΤΑΙΟΤΗΤΑ ΜΑΣ ΜΑΣ ΣΚΟΤΩΝΕΙ.-
Αν έχετε καταλάβει, τα τέλη κυκλοφορίας δεν έχουν σχέση με τα πραγματικά δεδομένα, αλλά με την ανάγκη του κράτους να μαζέψει τα χρήματα που του λείπουν. Έτσι πάνε να φτιάξουν ένα σύστημα ανάλογο με τον ΕΝΦΙΑ. Γιατί πληρώνουμε ΕΝΦΙΑ; μήπως επειδή τα σπίτια μας ρυπαίνουν, ανάλογα με την αξία τους; Απλά επειδή το κράτος χρειάζεται χρήματα για να λειτουργήσει. Δεν θα μου φανεί παράξενο αν βάλουν φόρο και στους ανθρώπους, που και αυτοί εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα κατά την αναπνοή τους και φθείρουν τα πεζοδρόμια με το βάδισμα τους. Ψάχνουν να βρουν να εισπράξουν λεφτά από όπου μπορούν και αυτό θα συνεχίσουν να κάνουν με διάφορες δικαιολογίες.
Θα ήθελα να επανέλθω και αφού δώσω τους χαιρετισμούς μου στην αγαπητή Λουκία, να επισημάνω μια αδικία του ισχύοντος συστήματος υπολογισμού των τελών. Δεν είναι λογικό και δίκαιο, αυτοκίνητα 1072-1357 κ.εκ. να πληρώνουν 135 ευρώ και στην επόμενη κλίμακα 1358-1548 κ.εκ. να διπλασιάζουν τα τέλη στα 240 ευρώ. Επίσης αυτοκίνητα 1739-1928 κ.εκ. να πληρώνουν 300 ευρώ και η επόμενη κλίμακα 1929-2357 κ.εκ. να εκτοξεύεται στα 660 ευρώ. Αν θέλουμε να διατηρήσουμε ένα σύστημα που να βασίζεται στα κυβικά εκατοστά του κινητήρα, θα πρέπει να είναι ένα σύστημα απολύτως αναλογικό, όπως ας πούμε κάθε 100 cc να έχουμε τέλη 10 ευρώ. Έτσι π.χ. τα 1000 cc θα πληρώνουν 100 ευρώ, τα 1100cc 110 ευρώ, τα 1600cc 160 ευρώ, τα 2000cc 200ευρώ κ.ο.κ. Δηλαδή να μην υπάρχουν σκαλοπάτια στην αύξηση των τελών από κυβικά σε κυβικά, αλλά να είναι ένα σύστημα απολύτως ομαλό και αναλογικό. Το ίδιο θα μπορούσε να ισχύει αν ως βάση υπολογισμού των τελών, εφαρμοστεί η πραγματική αξία του αυτοκινήτου, ασχέτως ηλικίας του. Ας πούμε για αξία 10.000 ευρώ, τέλη 100 ευρώ. Αξία 15000 ευρώ, τέλη 150 ευρώ κ.ο.κ. Δεν είναι λογικό τα παλιά αυτοκίνητα να πληρώνουν περισσότερα, με το αιτιολογικό ότι ρυπαίνουν περισσότερο. Μην ξεχνάμε ότι αυτά που ρυπαίνουν περισσότερο καίνε και περισσότερο και ήδη πληρώνουν (αυτόματα) περισσότερο, βάσει της αυξημένης τους κατανάλωσης. Ακόμη όταν κάποιος αγοράζει ένα αυτοκίνητο κανείς δεν του λέει ότι έχει ημερομηνία λήξης και κάποια στιγμή, το κράτος θα το αντιμετωπίσει διαφορετικά. Επίσης να είναι ένα σύστημα, που θα ισχύει για πάντα και να μην αλλάζει κάθε τόσο. Δίκαιο, άδικο, είναι καλύτερα να ισχύει σε μόνιμη βάση, παρά να αλλάζει κάθε τόσο, διότι οι πολίτες κανονίζουν τις αγορές των αυτοκινήτων τους, με βάση ένα ισχύον σύστημα και μετά αλλάζει και τους ανατρέπει τα δεδομένα και πολλές φορές τους αναγκάζει, ή να πουλούν τα αυτοκίνητα τους, με μεγάλη χασούρα, ή να καταθέτουν τις πινακίδες.
ΜΗΔΕΝΙΚΑ ΤΕΛΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ! Αρκετα μας παιρνουν απο τους φορους στα καυσιμα.Οσο περισσοτερο καυσιμο καιω,τοσο πιο πολυ ρυπαινω,ειναι απλο.Ο μαγκας με το LEXUS 3500cc υβριδυκο,που το παιζει οικολογος να πληρωνει εξτρα τελη.Εγω με π.χ ενα C63 AMG κανω 5χιλ χιλιομετρα με 15λ/100χλμ και εσυ με ενα AYGO κανεις 15χιλ χιλιομετρα με 5λ/100χλμ. ΡΥΠΑΙΝΟΥΜΕ το ιδιο και εγω δεν δημιουργω μποτιλιαρισμα!
Τελικά ως λαός δεν ξέρουμε τι θέλουμε, ή μάλλον ξέρουμε καλά: ότι είναι να βρει τους άλλους και όχι τη δική μας τσέπη. Να θυμίσω μόνο πόσο αυξήθηκαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων μόνο και μόνο με το φόβο του κουρέματος καταθέσεων, τέτοιος λαός είμαστε, τέτοια ψυχραιμία και καρτερικότητα έχουμε. Προτιμήσαμε λοιπόν ως λαός να αγοράσουμε ΙΧ από τους κατά τα άλλα τοκογλύφους (δες Γερμανούς, Γάλλους, Ιταλούς), αυτοκίνητα πους σε μεγάλο βαθμό δεν χρειαζόμαστε, μόνο και μόνο για να "σώσουμε" τα λεφτουδάκια μας. Και τώρα που πρέπει να συνεισφέρουμε κατ' ελάχιστο (διότι μην μου πει κάποιος ότι 90-100 ευρώ τέλη κυκλοφορίας για καινούργια οχήματα μέσης αξίας 20000-30000 ευρώ είναι σοβαρό ποσό) ποιούμε τη νήσσα ή μάλλον σκούζουμε σαν γατιά που ζευγαρώνουν. Προσωπικά πληρώνω 140 ευρώ τέλη για όχημα 1086cc του 2007, που έχω μετατρέψει σε υγραέριο - παρεμπιπτόντως, όταν η τιμή του λίτρου LPG το 2013 ακούμπησε το 1 ευρώ δεν άκουσα κανέναν να διαμαρτύρεται τόσο έντονα, ίσως είμαστε προνομιούχοι και δεν το ξέρω....). Συμπερασματικά είναι απόλυτα ΔΙΚΑΙΟ και ΣΩΣΤΟ τα τέλη κυκλοφορίας να υπολογίζοντι βάσει ενός συνδυασμού τιμής αγοράς, παλαιότητας και κυβισμού. Όλα τα άλλα είναι προφάσεις και απέλπιδες προσπάθειες να μετακυλιστεί το κόστος από αυτούς που έχουν και μπορούν να αναλάβουν το κόστος της κρίσης, στα συνήθη υποζύγια δηλαδή τους φτωχότερους. Απλά μαθήματα οικονομίας!
το θεμα ειναι εισπρακτικο...επειδη διαμαρτηρηθηκαν αυτη που στελνουνε τα παιδια τους σε ιδιωτικα σχολεια, θα τα πληρωσουν ολοι. εεεε.... οχι... αν εχει 5000 χιλιαρικα περισια το χρονο για να παει ιδιωτικο το παιδι σου ,δε νομιζω πως ειναι προβλημα τα 5200... συν 200 ευρω. ενω με τα τελη κυκλοφοριας που ειναι ηδη ακριβα... απο τα 200 στα 250 ειναι προβλημα. σε αυτη την χωρα, παλι αυτος που εχει... θα δωσει λιγοτερα... ρε αντε και γα...........τε φτανει
αφου λεγεται τελος κυκλοφοριας, ισως ηταν καλο να καταργηθει εντελως, και να βαλουν αλλα 2 λεπτα φορο στα καυσιμα, οποτε οσο παραπανω κυκλοφορεις, τοσο παραπανω πληρωνεις... απλα και δικαια, χωρις να σπας το κεφαλι σου
Ειναι θλιβερο να πληρωσει καποιος επειδη δεν εχει την δυνατοτητα να αγορασει καινουργιο οικολογικο αυτοκινητο και εξ αναγκης κραταει το παλιο του. Επισης θλιβερο ειναι να πληρωσει καποιος διοτι κανει πολλα χιλιομετρα για να παει στη δουλεια του.
Όλα αυτά που γίνονται είναι νοοτροπίες ψιλικατζίδικου και σκοπό είναι να μας γεμίζουν το κεφάλι με σκουπίδια να επικρατεί αβεβαιότητα. Το πιο δίκαιο σύστημα είναι να υπάρχει μια ενιαία χρέωση στα τέλη κυκλοφορίας ανεξαρτήτου αξίας, κυβισμού, χρονολογίας κτλ. Από εκεί και πέρα αν θέλουν ας ενσωματώσουν ένα πολύ μικρό φόρο επιπλέον στα ήδη αυξημένα καύσιμα και έτσι να πληρώνει κάποιος με βάση τα πόσα χιλιόμετρα κάνει. Για εμένα 150 ευρώ max είτε έχεις Ferrari είτε smart. Τους φόρους ο καθένας τους πλήρωσε κατά την αγορά του αυτοκινήτου, τους πληρώνει κατά την συντήρηση, στην ασφάλεια και στην βενζίνη, και τα καραγκιοζηλίκια πόσο χώρο έχει το πιστόνι να κινηθεί στον κινητήρα είναι απλά για γέλια όπως φυσικά όλες οι κατοχικές κυβερνήσεις.
Στα ιδιωτικά σχολεία γιατί δεν αυξησανε το φπα; δεν έχουν λεφτά οι πλούσιοι; η χώρα είναι σε αντιστροφή μετρηση. θα διαβαζουμε στη Google στο μέλλον ότι κάποτε υπήρχε ελλαδα.
Δεν χρωστάω σε κανέναν ΣΥΡΙΖΑΙΟ λεφτά για να πληρώνω τις μαλακίες του Ελληνικού Δημοσίου. Να κάνουν το σκατό τους παξιμάδι να τα βάλουνε από τις τσέπες τους τα λεφτά. Οι δημόσιες υπέρογκες δαπάνες μας φέρανε σε αυτό το χάλι και έχετε κατακρεουργήσει τον ιδιωτικό τομέα για να διορθώσετε τις μαλακίες σας. Και στην τελική χέστηκα για το αυτοκίνητο. Θα καταθέσω πινακίδες στο 3.2 TT που μου στοιχίζει τουλάχιστον 7-8000/χρόνο σε φόρους (τέλη, φόρο πολυτελείας φπα από την βενζίνη κλπ) και θα κυκλοφορώ με το ολοκαίνουργιο clio iv που είναι και diesel και θα πάρετε 800€ (μαζί με το τέλος ακινησίας)!! Και μειώστε κι άλλο τις συντάξεις (οι νεώτεροι δεν πρόκειται να δούμε συντάξη) και τους μισθούς των Δημοσίων υπαλλήλων για να κλείσετε τις τρύπες ζώα!!! Και προτρέπω όσους έχουν μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα να κάνουν το ίδιο για να καταλάβουν πλέον οτι δεν είμαστε τα θύματα που θα τους βγάλουμε από τα σκατά!!
Καλησπέρα και καλό μήνα. Σε όλουςε έχε περάσει το μήνυμα πωςτ Α τέλη κυκλοφορίας είναι για να βοηθήσουμετ ο κράτος. ΛΑΘΟΣ. Τα τέλη τα πληρώνουμε για να αξιοποιηθούν σε καινούργιους δρόμους και όπως βλέπουμε κάθε μέρα με πόσο ζήλο το Ελληνικό κράτος το τεκμηριώνε! Τώρα το τι είναι δίκαιο και τι άδικο αυτό το αφήνουμε γιατίτ ο κράτος δεν μπορεί να έχει κρίση για τέτοιου είδους θέματα.
ΘΕΩΡΩ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ ΝΑ ΣΥΝΔΕΘΟΥΝ ΤΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ. ΕΦΟΣΟΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΓΟΡΑΣΕΙ ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΑΚΡΙΒΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΑΛΟΓΑ ΥΨΗΛΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ. ΕΠΙΣΗΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΕΝΑ ΤΟΥΟΤΑ YARIS 1.33 ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΕΛΗ ΕΝΑ PLUG IN HYBRID BMW X5 ΤΩΝ 87.500 ΕΥΡΩ. ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΥΠΗΡΧΑΝ ΠΟΛΛΕΣ ΑΔΙΚΙΕΣ ΣΤΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ.
Κάποιος που διαθέτει ένα αυτοκίνητο 3000 κυβικά και το αγόρασε πριν ξεσπάσει η κρίση και σήμερα μπορεί να είναι φτωχός αλλά παρόλα αυτά θέλει να το μετακινεί 5 φορές το χρόνο γιατί θα πρέπει να του ρίξουν στο κεφάλι,η μόλυνση του περιβάλλοντος δεν είναι σύμφωνα και με τα χιλιόμετρα που διανύουμε,η λογική είναι να το πουλήσει θα πει κανείς πρώτον δεν θα βρεθεί αγοραστής και όταν βρεθεί αν το αγοράσει και δύο χιλιάρικα θα του κάνει χάρη ενώ θα είναι αυτοκίνητο μιας περιουσίας,είναι απλό η κυβέρνηση θα αναστήσει και νεκρούς να μαζέψει χρήματα και η ανασφάλεια θα κυριαρχεί σε κατόχους Ι.Χ αλλά και σε υποψήφιους αγοραστές,σε λίγο θα έχουμε τέλη κυκλοφορίας και σε ποδήλατα,δεν ντρεπόμαστε λέω εγώ.
Βάση δεδομένων για τις ισχύουσες τιμές των εν κυκλοφορία αυτοκινήτων υπάρχει ήδη. Χρησιμοποιείται από τις ασφαλιστικές εταιρείες και βασίζεται στις λίστες του περιοδικού Auto Τρίτη. Bέβαια τα τέλη που θα βασίζονται σε αυτές τις λίστες οδηγούν στην γήρανση του στόλου των αυτοκινήτων, γιατί όσο παλαιότερο τόσο χαμηλότερη τιμή. Γι αυτό πρέπει να θεσμοθετηθεί και άλλο ένα τέλος παράλληλα με τα τέλη κυκλοφορίας, το οποίο να αυξάνεται ανάλογα με την ηλικία του αυτοκινήτου π.χ. τέλη καυσαερίων, το οποίο μπορεί εύκολα να χρησιμοποιεί την κατηγορία euro 1,2,3,4,5,6... στην οποία ανήκει το αυτοκίνητο. Έτσι θα υπάρχει και αντικίνητρο για την γήρανση του πληθυσμού των αυτοκινήτων. Επίσης όσον αφορά την οικολογική πλευρά του θέματος, μπορεί να υπάρχει μία ποσοστιαία έκπτωση στα τέλη καυσαερίων για τα υβριδικά / ηλεκτρικά οχήματα.
Στατιστικά Στοιχεία Αυτοκινήτων: 1) 5.080.000 είναι ο στόλος επιβατικών (χωρίς ταξί) 2) 3.630.000 πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας 3) 560.000 είναι σε προσωρινή ακινησία 4) 50.000 έχουν μηδενικά τέλη 5) 840.000 δεν πληρώνουν τέλη Ας ξεκινήσουν οι ειδικοί από αυτούς που δε πληρώνουν ΤΕΛΗ, οι οποίοι αν πληρώσουν MO 100Ε θα μαζέψουν 85 εκατομμύρια. Μετά ας σκεφτούν αν είναι ΤΕΛΗ ή ΦΟΡΟΙ. Αν είναι ΦΟΡΟΙ ας το βάλουν πάνω σε όλα τα καύσιμα στα 5 εκ αυτοκινήτων που κυκλοφορούν. Αν είναι ΤΕΛΗ ας σχεδιάσουν για του χρόνου ένα αλγόριθμο με βάρη, ισχύ, ηλικία, ρύπους και τρέχουσα αξία να δούνε τι μαζεύουν & αν τους φτάνουν.
Η τιμη του μεταχειρισμενου αυτοκινητου ειναι συναρτηση των φορολογικων βαρων (τελη,τεκμηρια) και των υπολοιπων παραγωντων που διαμορφωνουν το κοστος χρησης (αξιοπιστια, ποιοτητα, εξοπλισμος, μαρκα κλπ.). Αυτοκινητα με μεγαλα φορολογικα βαρη χανουν ταχυτερα τιμη μεταπωλησης. Αρα με το που θα αλλαξεις τα τελη κυκλοφοριας θα αλλαξουν σχεδον αυτοματως ολες οι τιμες των μεταχειρισμενων.
Το σιγουρο κυριοι ειναι πως το ολο συστημα μπαζει απο παντου κ ποτε δεν ηταν δικαιο. Θα σας πω ενα παραδειγμα που το ζω ο κουμπαρος μου εχει ενα mazda6 1800cc αγορασμενο το 2011 καινουριο πληρωνει 270€ τελη, ο γαμπρος μου ενα Passat cc 1800cc του 2008 κ πληρωνει 300€ και εγω με ενα octavia5 1800cc του 2011 πληρωνω 365€ με τις περσινες τιμες οποτε που ειναι η δικαιοσυνη ακριβως οταν τρια αυτοκινητα 1800cc πληρωνουν 3 διαφορετικες τιμες ...
ΑΧΡΗΣΤΟΙ,ΑΝΙΚΑΝΟΙ,ΛΑΜΟΓΙΑ...ΑΥΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ,ΤΡΕΙΣ ΛΕΞΕΙΣ,ΠΟΥ ΑΦΙΕΡΩΝΩΝΤΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ.
To να χρεώνεις τα τέλη ανάλογα με την τιμή είναι τελείως παράλογο. Ο καθένας μπορεί να κόβει λεφτά από πολλά άλλα πράγματα για να πάρει ένα "ακριβό" αμάξι 25-30 χιλιάδων. Δηλαδή γιατί να πληρώσω αυξημένο φόρο για ένα αμάξι τέτοιας αξίας, απλά π.χ. επειδή δεν καπνίζω (1 πακέτο την ημέρα=14.600 ευρώ σε 10 χρόνια) και ένας που θα πάρει αυτοκίνητο 15 χιλιάδων να μην πληρώσει παρόλο που έχει δώσει αλλού τα ίδια λεφτά??? Το πιο δίκαιο πιστεύω είναι μια πάγια χρέωση ανάλογα με τους ρύπους και χρέωση στη βενζίνη σε κάθε λίτρο, αλλά με τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχει ελάφρυνση γι αυτούς που κάνουν κάτω από 10 χιλιάδες χιλιόμετρα και κλιμακωτή επιβάρυνση γι αυτόυς που κάνουν παραπάνω και έτσι "ταλαιπωρούν" το οδικό δίκτυο.
Θα το επαναλάβω, μια και το έγραψα και παλαιότερα, ότι τα τέλη (υποτίθεται ότι) είναι για την επιβάρυνση του περιβάλλοντος και τη δημιουργία και συντήρηση των υποδομών κυκλοφορίας και στάθμευσης. Συνεπώς, το σωστό είναι να λαμβάνονται υπόψη τα καυσαέρια, όπως και τώρα, αλλά και το μήκος και βάρος του αυτοκινήτου. Τα τελευταία, για να μη γίνει πολύπλοκο το σύστημα, κλιμακωτά. Πχ για πάνω από 4 μ, και με επιβάρυνση ανά 10 εκατοστά. Για το βάρος, για πάνω 1200 κιλά, και με επιβάρυνση ανά 100 κιλά.
Στη Γαλλία ΔΕΝ υπάρχουν τέλη κυκλοφορίας. Υπάρχει μόνο η ασφάλεια αυτοκινήτου η οποία περιέχει συντελεστές όπως φορολογήσιμους ίππους(με βάση τα άλογα και τους ρύπους), αντιρρυπαντική τεχνολογία(υβριδικό, ηλεκτρικό κλπ),χρήση(>5000χλμ/χρόνο ή <5000χλμ/χρόνο), παλαιότητα και bonus malus(ανάλογα τα χρόνια ασφάλισης κλπ). Τιμές στο περίπου μιας και υπάρχουν πολλά κριτήρια: Θες twingo,clio,polo,yaris; ~> 400-600 μικτά/χρόνο Θες focus ST, golf GTI κλπ; ~>800-1500 (μικτά/χρόνο). Θες porsche,ferrari κλπ; ~> 2000-4000+ ανάλογα...(μικτά/χρόνο). Ανάλογα την τσέπη λοιπόν και το αμάξι που μπορεί ο καθένας να συντηρεί!
ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΝΑΣ ΕΧΕΙ ΜΙΑ ΜΕΡΣΕΝΤΕΣ ΚΑΜΠΡΙΟ 1800 ΜΟΝΤΕΛΟ ΤΟΥ 2013 Η ΟΠΟΙΑ ΕΚΑΝΕ ΓΥΡΩ ΣΤΑ 90.000 ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΔΙΝΕΙ ΣΗΜΑ 300 ΕΥΡΩ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ . ΒΑΛΑΝΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΑΚΙ ΚΑΙ ΠΗΡΕ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΣΗΜΑ ...ΗΤΑΝ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΠΟΥΣΤΙΑ ΤΩΡΑ ΦΩΝΑΖΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΥΣ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΣΗΜΑΤΑΚΙ ΣΥΝ ΟΤΙ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ Η ΤΙΜΗ ΒΕΝΖΙΝΗΣ ΜΕ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΑΝΩ ΦΥΣΙΚΑ . ΑΣΕ ΠΟΥ ΑΜΑ ΧΤΥΠΗΣΕΙ ΖΗΜΙΑ ΚΑΜΟΙΑ ΑΝΤΛΙΑ ΣΤΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΘΕΣ ΚΑΝΑ 1200 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ . ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΟΠΩΣ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΣΗΜΑ ΜΕ ΤΟ ΜΗΝΑ ΝΑ ΤΟ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΟΠΟΤΕ ΘΕΛΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΗΝΕΣ . ΤΩΡΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΜΕ ΒΑΡΟΣ ΝΑ ΠΑΕΙ Η ΜΕ ΜΗΚΟΣ Η ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΠΩΣ ΑΛΛΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΗΜΙΜΕΤΡΑ Η ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΜΕ ΙΠΠΟΥΣ . ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΟ ΜΑΖΝΤΑ ΤΟ RX 8 ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΣΗΜΑ ΓΙΑ 1300 ΚΥΒΙΚΑ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΓΙΑ 2000 ΚΥΒΙΚΑ . ΣΕ ΛΙΓΟ ΘΑ ΠΟΥΝΕ ΕΧΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΕΠΠΑΓΚΕΛΜΑΤΙΚΟ 2 ΚΑΜΠΙΝΟ ΘΕΩΡΕΙΤΕ SUV ΟΠΟΤΕ ΑΠΟ 105 ΕΥΡΩ ΣΗΜΑ ΠΛΗΡΩΣΕ ΒΑΣΗ ΚΥΒΙΚΩΝ . ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑΒΡΕΙΣ ΑΚΡΗ ΠΑΙΡΝΕΙΣ ΜΕΓΑΛΑ ΚΥΒΙΚΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΙΧΑΝΕ ΠΡΗΞΕΙ ΤΟ 2007 ΤΗΝ ΤΡΩΣ ΠΕΡΝΕΙΣ ΠΕΤΡΕΛΕΑΙΟ ΤΑ ΙΔΙΑ ΠΕΡΝΕΙΣ ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΤΑ ΙΔΙΑ .ΚΑΤΑΘΕΤΕΙΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙΣ ΛΕΕΙ ΦΟΡΟ ΑΚΙΝΗΣΙΑΣ . ΑΛΛΟ ΚΑΙ ΤΟΥΤΟ ΠΑΛΙ . ΠΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΔΙΝΕΙΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΑΓΟΡΑΖΕΙΣ 2 ΓΑΙΔΑΡΟΥΣ ΤΟΥΣ ΒΑΖΕΙΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΤΖΙΠ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ΑΜΑΞΑ . ΕΚΕΙ ΘΑ ΠΑΕΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Η ΔΟΥΛΕΙΑ ......
ΟΛΑ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑ ΔΟΥΜΕ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΑ ΟΤΑΝ ΓΝΩΣΤΟΣ ΜΟΥ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΕΛΟΙ 70 ΔΟΛΑΡΙΑ ΤΑ 2 ΧΡΟΝΙΑ ΓΙΑ ΑΜΑΞΙ 4500 ΚΥΒΙΚΑ . ΤΕΛΟΣ ΠΑΝΤΟΝ ΕΔΩ ΣΤΟ ΕΛΛΑΝΤΑ ΤΟ ΑΜΑΞΙ ΑΚΟΜΑ ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΕΙΔΟΣ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ . ΟΤΑΝ ΑΓΟΡΑΣΑ ΕΓΩ ΕΝΑ AYTKINHTO KOREATIKO 35.000 ΤΟ 2008 ΜΕ ΤΟΤΕ ΣΗΜΑ 521 ΕΥΡΩ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ 2700 ΚΥΒΙΚΑ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΕΧΩ ΦΤΑΣΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΩ 1910 ΦΟΡΟ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ ΣΥΝ ΤΟ ΣΗΜΑ 880 ΟΤΑΝ ΤΟ ΑΥΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΑΥΤΟ ΕΧΕΙ ΜΟΛΟΙΣ 45000 ΧΛΜ ΓΙΑΤΙ ΜΕΝΩ ΣΕ ΕΠΑΡΧΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΑΝΩ ΠΟΛΛΑ ΧΛΜ . ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΒΛΕΠΩ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΟΤΙ Η ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ 5.000 ΕΩΣ ΤΟ ΠΟΛΥ 9.000 ΤΙ ΝΑ ΛΕΜΕ ΝΑ ΚΑΝΩ ΜΙΑ ΜΙΚΤΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΩ ΝΑ ΤΟ ΚΑΨΩ . ΔΗΛΑΔΗ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΑΠΑΞΙΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΜΑΣ ΜΕ ΤΟ ΕΤΣΙ ΘΕΛΩ. ΝΑ ΠΩ ΜΙΑ ΙΔΕΑ ΠΟΙΟ ΔΙΚΑΙΗ . ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΠΟΛΥ ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ 4 ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ . 1-1.000 ΚΥΒΙΚΑ=150 ΕΥΡΩ 1001 - 2000=300 2001 - 3000 = 600 3001 - 4000 = 900 4001 - 5000 = 1200 5001- 6000 = 1500 ...............ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΠΑΚΙΑ ΚΑΙ Ο ΒΕΣΠΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΙΚΡΑ ΜΟΝΟΓΚΑΖΑ ΚΑΙ ΛΥΘΙΚΕ ΤΟ ΘΕΜΑ .ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΠΕΡΝΑΝΕ ΑΠΟ ΚΤΕΟ ΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΟΠΟΤΕ ΜΗ ΣΑΣ ΠΩ ΘΑ ΧΕΙ ΚΑΙ ΠΛΕΩΝΑΣΜΑ .
Να ενσωματωθούν τα τέλη στη βενζίνη/πετρέλαιο/αέριο. Το κράτος εισπράττει περίπου 1 δις από τέλη, η κατανάλωση με στοιχεία που βρήκα στο Internet είναι 6,5-8 δισ λιτρα. Άρα με μια αύξηση από 12-15 λεπτά το λίτρο σε όλα τα καύσιμα τελειώνει το θέμα μια για πάντα...
Έχω κουραστεί να το λέω ότι από το μακρινό 1992 που ξεκίνησε η απόσυρση σε όλες τις άδειες κυκλοφορίας οχημάτων αναγράφονται οι ρύποι που εκπέμπουν, άρα εάν ήθελαν να πληρώνουμε βάσει ρύπων μπορούν κάλλιστα να το πράξουν.Θεωρώ αδικία δύο ίδια αυτοκίνητα 2000 cc του 2010 το ένα αγορασμένο Ιανουάριο να πληρώνει 660 ευρώ και το άλλο τον Νοέμβριο να πληρώνει 380 ευρώ.Που καταλήγουμε λοιπόν;Πρόκειται για άσχετους ή μάλλον για φοροεισπράκτορες που απλά μαζεύουν χρήματα και δεν ενδιαφέρονται να βάλουν μια τάξη στο θέμα των τελών κυκλοφορίας.
Βλέπω δυστυχώς οτι όλοι οι σχολιαστές είσαστε... για τα πανηγύρια.
Το σιγουρο κυριοι ειναι πως το ολο συστημα μπαζει απο παντου κ ποτε δεν ηταν δικαιο. Θα σας πω ενα παραδειγμα που το ζω ο κουμπαρος μου εχει ενα mazda6 1800cc αγορασμενο το 2011 καινουριο πληρωνει 270€ τελη, ο γαμπρος μου ενα Passat cc 1800cc του 2008 κ πληρωνει 300€ και εγω με ενα octavia5 1800cc του 2011 πληρωνω 365€ με τις περσινες τιμες οποτε που ειναι η δικαιοσυνη ακριβως οταν τρια αυτοκινητα 1800cc πληρωνουν 3 διαφορετικες τιμες ...
http://www.fpress.gr/aytokinhto/item/11835-pos-forologoyn-oi-ypoloipoi-eyropaioi-ta-ih-megaloy-kyvismoy-deite-kai-klapste
Ο ΠΗΤΕΡ ΠΑΝ θα δώσει τη λύση στο πρόβλημα κ.τ.λ.