ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Είναι δίκαια η σύνδεση των τελών κυκλοφορίας με την τιμή αγοράς του αυτοκινήτου; Ποιας τιμής;

Είναι δίκαια η σύνδεση των τελών κυκλοφορίας με την τιμή αγοράς του αυτοκινήτου; Ποιας τιμής;

Σύνδεση τελών-τιμής;

11.985 Επισκέψεις στο άρθρο (2/11/2015)

Με τα τέλη κυκλοφορίας πάλι στο προσκήνιο, το αίσθημα «δικαιοσύνης» αποτελεί το βασικό κριτήριο για τον τρόπο υπολογισμού. Είναι όμως λογικό; Είναι εφαρμόσιμο; Μπορεί κανείς να βάλει τέλη κυκλοφορίας με βάση την τιμή αγοράς του αυτοκινήτου;

autotriti team

Αναβρασμός επικρατεί τις τελευταίες μέρες σχετικά με τα τέλη κυκλοφορίας. Οι φήμες δίνουν και παίρνουν, με τα τελευταία δεδομένα να αναφέρουν ότι θα υπάρξουν πρόσθετες επιβαρύνσεις, ενώ και αυτοί οι οποίοι σήμερα κατέχουν αυτοκίνητα που απαλλάσσονται από τέλη θα πληρώνουν κι αυτοί. 
Θυμηθείτε τι έγινε μετά το 2011. Τότε έβραζε το αίμα αρκετών που βρέθηκαν φθηνά αυτοκίνητα να πληρώνουν περισσότερα τέλη κυκλοφορίας από μεγάλα και ακριβά μοντέλα. Και λέγαμε και τότε πως εφόσον το κριτήριο είναι η ρύπανση, αυτός που μπορεί, αγοράζει ακριβότερο αυτοκίνητο, πληρώνει την τεχνολογία για να μην ρυπαίνει, και κάνει χάρη και σε όλους μας αφού δεν επιβαρύνει τον πλανήτη με την μετακίνησή του. 
Oμως αυτό δεν ήταν πολύ εύκολο να το δεχθεί μεγάλο μέρος του κοινού που ήθελε πιο «δίκαιο» υπολογισμό, κι όταν λέμε δίκαιο, εννοούμε πως ήθελε οι «πλούσιοι» να πληρώνουν πολλά και οι «φτωχοί» λίγα. Λες και δεν είναι η χρήση των δρόμων η πιο δημοκρατική διαδικασία σήμερα στην Ελλάδα, αν όχι η μόνη. Τέλος πάντων.
Eρχεται τώρα η σειρά της αλλαγής του υπολογισμού και όλοι φαίνονται χαρούμενοι με την τιμή αγοράς να μπαίνει ως όρος. Για ποια τιμή αγοράς μιλάμε όμως; Αυτή που πλήρωσε ο πρώτος ιδιοκτήτης ή ο τελευταίος; Και σε ποια χώρα;
Ας πούμε λοιπόν πως έχεις ένα RAV4 του 2005 από καινούργιο. Το αυτοκίνητο σου κόστισε 30.000 ευρώ τότε. Με αυτή την τιμή θέλεις να πληρώνεις τέλη; Είσαι ικανοποιημένος αν πληρώνεις τα ίδια τέλη με αυτόν που έχει σήμερα 30.000 για αυτοκίνητο, και με τις παρούσες συνθήκες είναι «πλούσιος»; Είναι δίκαιο; 
Κι αυτός που αγόρασε το δικό σου RAV4 σήμερα για 3.000 ευρώ, το ένα δέκατο της αρχικής τιμής, τι τέλη θα πληρώνει; Με βάση τα 3.000 που έδωσε, γιατί τόσα είχε να δώσει για αυτοκίνητο, ή τα 30.000 της αρχικής τιμής, που θα τον έκαναν «πλούσιο»; 
Πως θα γίνει λοιπόν μία τιμή αγοράς 30.000 ευρώ να υπολογιστεί στα τέλη; Να μειώνεται η τιμή με μία κλίμακα που λαμβάνει υπόψη την παλαιότητα; Δηλαδή το RAV4 δεκαετίας να υπολογίζεται σήμερα πως έχει τιμή μείον 60% λόγω παλαιότητας και να υπολογίζονται έτσι τα τέλη κυκλοφορίας; Και ποιος καθορίζει αυτό το ποσοστό; 
Σε μία αγορά που η απαξίωση είναι κατακόρυφη, εμείς θέλουμε «αντικειμενικές αξίες»; Μήπως απλά θα βρεθούμε όλοι να πληρώνουμε τέλη σε αξίες αυτοκινήτων που δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα;
Aρα λοιπόν εσείς πως θέλετε να γίνουν πιο «δίκαια» τα τέλη κυκλοφορίας; Βάζοντας κριτήρια και πληρώνοντας όλοι βάσει πλασματικών τιμών αγοράς; Μήπως αυτός ο τρόπος δεν λειτουργεί, ή δεν συμφέρει; Τι λέτε;  
4green
NISSAN