«Τη συγκεκριμένη υποκατηγορία δεν την έχει εξερευνήσει κανείς μέχρι τώρα: ένα σκληροτράχηλο ηλεκτρικό, το οποίο δε φοβάται τις «γρατζουνιές» αλλά τις φέρει σαν παράσημο.» Μίκαελ Γιοστ, επικεφαλής στρατηγικής VW

Όχι πολύ σκληροτράχηλο ακόμη: ο Μίκαελ Γιοστ θεωρεί τα πρώτα σχέδια πολύ κοντά στα συμβατικά μοντέλα.

T-Rug: Το ηλεκτρικό «Defender» της VW

20.378 Επισκέψεις στο άρθρο (22/7/2019)

Τώρα το παιχνίδι σκληραίνει: Η VW θα γίνει ηλεκτρική. Δίπλα όμως στα I.D. μοντέλα θα υπάρξει κι ένα χωμάτινο εκτός δρόμου όχημα με το όνομα T-Rug. Bασικό πρότυπο: το Land Rover Defender.

Ακόμα και έμπειρος να είσαι στο χώρο της δημοσιογραφίας, ορισμένα πράγματα τα συναντάς για πρώτη φορά. Όπως την ιστορία πίσω από τη συγκεκριμένη «κατασκοπεία» που βλέπετε εδώ. Υπό κανονικές συνθήκες τις πληροφορίες μας τις παίρνουμε από συγκεκριμένο δίκτυο από «κατασκόπους», insiders και κυνηγούς πρωτότυπων και υπό εξέλιξη οχημάτων. Συμπληρώντας το παζλ των data και μαζί με εμπειρία και ένστικτο μπορούμε να σας δείχνουμε κάθε εβδομάδα τα πιο συναρπαστικά νέα μοντέλα, χρόνια ολόκληρα πριν την πρεμιέρα τους. 

Αυτό φυσικά δεν είναι κάτι που λατρεύουν οι εταιρείες. Η αποκάλυψη των πληροφοριών αυτών δεν ευνοεί την πορεία του τρέχοντος μοντέλου, το οποίο είναι ακόμη στους εμπόρους. Επιπλέον δίνεις πληροφόρηση και στον ανταγωνισμό, ο οποίος έχει την ευκαιρία να αντιδράσει. 

Αυτήν την φορά όμως ήταν η ίδια η VW αυτή που κάλεσε τους συνεργάτες μας και τους έβαλε μέσα στο άδυτο ενός μυστικού σχεδίου. Επίσημα, από τον ίδιο τον Μίκαελ Γιοστ, τον επικεφαλής στρατηγικής της εταιρείας και δεξί χέρι του Χέρμπερτ Ντις, προέδρου του ομίλου. 

Ο ίδιος δεν άργησε να πει ότι η VW θέλει να περάσει σε μια εποχή αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης. Και από το 2050 ο στόλος της θα είναι εξ`ολοκλήρου χωρίς εκπομπές ρύπων. Η λέξη-κλειδί είναι η συμφωνία του Παρισιού από το 2015. Μπορεί το Ά50 να ακούγεται μακρινό αλλά για το Βόλφσμπουργκ σημαίνει ότι οι μηχανικοί εξελίσσουν σήμερα τις τελευταίες πλατφόρμες με μοτέρ εσωτερικής καύσης. 

Και τα ηλεκτρικά όμως, κατά την παραγωγή των μπαταριών τους προκαλούν σημαντική επιβάρυνση με CO2 κι αυτό είναι κάτι γνωστό και η VW έχει ήδη κάνει την προετοιμασία της. Ήδη το πρώτο I.D. μοντέλο, το Neo, θα βρεθεί στους εμπόρους με την παραγωγή να είναι ουδέτερη σε ό,τι αφορά το CO2, αν και εν μέρει αυτό θα προέρχεται από συμψηφισμό διαφόρων πιστοποιητικών εκπομπών ρύπων. Αμιγώς ουδέτερα σε ό,τι αφορά το CO2 θα είναι τα ηλεκτρικά της VW από το 2022, μαζί με τα αντίστοιχα μοντέλα από Audi, SEAT, Skoda και Porsche. 

Περίπου την ίδια περίοδο η VW θα ετοιμαστεί για την είσοδό της σε ένα κομμάτι της αγοράς, σχετικά άγνωστο για τον όμιλο: αυτό των «Rugged-SUV», όπου rugged σημαίνει σκληροτράχηλα και στιβαρά, με πρότυπο μοντέλα όπως το Land Rover Defender, το Jeep Wrangler ή τη Mercedes G-Class. Mε την αποφασιστικής σημασίας διαφορά βέβαια ότι, η VW θα το κάνει αυτό το όχημα ως αμιγώς ηλεκτρικό. 

Κι εδώ είναι που μπαίνει στο παιχνίδι ο Μίκαελ Γιοστ, επικεφαλής στρατηγικής της VW. Αντιμετωπίζει ήδη τις πρώτες αντιδράσεις στο εσωτερικό της φίρμας και η επαφή που είχε με τους δικούς μας συνεργάτες στο εξωτερικό, είχε ακριβώς στόχο να ζητήσει βοήθεια. Το δε σχέδιο είναι τόσο μυστικό ακόμη, ώστε δεν έχει καν όνομα. Το στέλεχος πάντως έδειξε τα πρώτα σκίτσα πάνω στο θέμα. 

Αυτό που απασχολεί τους αμφισβητίες εντός εταιρείας είναι αν θα ταιριάζει αυτό το όχημα στο προφίλ της μάρκας. Και πόσο σκληροτράχηλο θα πρέπει να είναι ένα όχημα του είδους τελικά; Και θα πουλήσει; Ο Γιοστ πιστεύει «ναι». Και μόνο για την Ευρώπη, ο στρατηγικός σχεδιαστής βλέπει τουλάχιστον 50.000 πωλήσεις σε ετήσια βάση. 

Η βάση για το T-Rug (ανεπίσημη ονομασία) θα είναι φυσικά η ηλεκτρική πλατφόρμα MEB της VW, πάνω στην οποία θα χτιστούν όλα τα ηλεκτρικά της φίρμας μαζί και με το I.D. Lounge, τον άτυπο διάδοχο του Phaeton ο οποίος θα παράγεται από το 2022 στη μονάδα του Έμντεν. Όπως και το παλιό Land rover Defender, έτσι και το T-Rug θα έχει δύο μήκη μεταξονίου με τη μικρή, τρίθυρη έκδοση να παίζει στα 4,50 μέτρα και τη μεγάλη πεντάθυρη να ανεβαίνει στα 4,85 μέτρα και να μπαίνει ανάμεσα στο μεγάλο Tiguan Allspace και το Touareg. 

Όπως όλα τα I.D. μοντέλα έτσι κι ετούτο εδώ θα παρέχει καλύτερους χώρους από αντίστοιχα συμβατικά. Κι αυτό γιατί οι μπαταρίες οι οποίες θα δίνουν αυτονομία έως και 600 χλμ., θα είναι απλωμένες στο δάπεδο του μοντέλου, ο κινητήρας θα είναι εμπρός ενώ ο πίσω κινητήριος άξονας δε θα πιάνει σχεδόν καθόλου χώρο. Έτσι θα μένει ελεύθερο το περιθώριο για έως και επτά άτομα στο εσωτερικό. 

Αυτό που είναι πιο συναρπαστικό είναι το πόσο απλά θα είναι δομημένο το T-Rug. Ο Γιοστ οραματίζεται ένα όχημα το οποίο θα μπορείς να το πλύνεις άνετα με ένα λάστιχο πιεστικό, μέσα-έξω! Στιβαρά πλαστικά ακόμα και στο δάπεδο αλλά και οθόνες ανθεκτικές στα γδαρσίματα. Η δε πρόταση για το εσωτερικό όπως το βλέπετε εδώ είναι για τον Γιοστ πολύ κοντά στα νορμάλ μοντέλα και πρέπει να γίνει ακόμα πιο… rugged. 

Η έγκριση ακόμη δεν έχει δοθεί βέβαια και στελέχη όπως ο Γιοστ θα περιμένουν το feedback από τον κόσμο. Προφανώς και όσους διαβάσουν αυτήν την παρουσίαση. 
Εσείς τι λέτε λοιπόν;

Η άποψή μας
Αυτό το σκληροτράχηλο όχημα της σχολής του Land Rover Defender θα ταίριαζε τέλεια με τον κόσμο σήμερα. Εκτός δρόμου χωρίς ρύπους (και στην παραγωγή) σίγουρα θα βρει πολύ πρόσφορο έδαφος. 

ELASTIKA 2024
NISSAN