
Μήπως όμως με τα νέα τέλη θα είναι χειρότερα για το περιβάλλον;
Καμία λογική
2.613 Επισκέψεις στο άρθρο (29/12/2015)
Μήπως όμως με τα νέα τέλη θα είναι χειρότερα για το περιβάλλον; Σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες του κόσμου τα τέλη κυκλοφορίας ξεκίνησαν να εφαρμόζονται με βάση τους ρύπους διοξειδίου του άνθρακα.
autotriti team
Σε όλες τις άλλες ανεπτυγμένες χώρες τα τέλη κυκλοφορίας αλλάζουν μόνο για τις νέες ταξινομήσεις. Και αυτό θεωρείται ουσιωδώς λογικό αφού δεν μπορεί κανείς να σου αλλάζει τις δαπάνες για μία απόφαση που πήρες με συγκεκριμένα δεδομένα.
Έτσι τα τέλη δεν μπορούν να γίνουν φοροεισπρακτικό μηχανάκι. Κάθε αυτοκίνητο αγοράζεται και αποσύρεται πληρώνοντας τα ίδια τέλη. Εκτός Ελλάδας αυτά.
Στην Ελλάδα αποφασίσαμε να πάμε μόνοι μας σε νέο όριο για μηδενικά τέλη τα 90 γρ./χλμ. και να αρχίσουμε αν φορολογούμε τα αυτοκίνητα από 90-100 γρ./χλμ που πριν δεν πλήρωναν τίποτα. Έτσι ένα αυτοκίνητο με 99 γρ./χλμ, από μηδέν τέλη τώρα θα πληρώνει με βάση τη νέα κλίμακα 89 ευρώ το χρόνο.
Ένα άλλο αυτοκίνητο, με ρύπους διοξειδίου του άνθρακα στα 120 γραμμάρια, πριν πλήρωνε 132 ευρώ και τώρα θα πληρώνει 144 ευρώ. Η απόσταση μεταξύ των δύο αυτών αυτοκινήτων είναι 20 γραμμάρια CO2 κάθε χιλιόμετρα, πριν απείχαν 132 ευρώ σε τέλη κυκλοφορίας, ενώ σήμερα μόλις 55.
Για ποιο λόγο να μπεις στον κόπο να πάρεις την «ειδική» έκδοση των 99 γρ./χλμ που είναι συνήθως ακριβότερη και έχει χαμηλότερη ισχύ και επιδόσεις για να γλιτώνεις 55 ευρώ το χρόνο; Οι εκδόσεις κάτω των 100 γρ./χλμ. έχουν πλεονέκτημα σε όλες τις άλλες αγορές (πλην Ελλάδας πλέον) και έτσι έχουν και ένα μικρό «καπέλο» στην τιμή.
Ακόμη χειρότερη γίνεται η κατάσταση στα μεταχειρισμένα αφού πλέον τα 100 γρ δεν απασχολούν κανένα, ανοίγοντας το πεδίο για αυτοκίνητα με 20-30% υψηλότερους ρύπους, αφού δεν υπάρχει κανένα όφελος οικονομικό πέραν των 55 ευρώ το πολύ το χρόνο.
Με αυτή την αλλαγή, λοιπόν, το περιβάλλον δεν κερδίζει, αλλά χάνει. Ο περιβαλλοντολογικός μανδύας των τελών κυκλοφορίας γίνεται καπνός (ή μάλλον διοξείδιο του άνθρακα) και ο φοροεισπρακτικός τους χαρακτήρας αποκαλύπτεται στο μέγιστο.
Εσείς τι λέτε; Με το πεδίο ελεύθερο θα κοιτάξετε να πάρετε αυτοκίνητο με κάτω από 100 γρ. ρύπους; Μήπως είναι πολύ μικρή η διαφορά για να ασχοληθείτε;
1ον, Ειναι εξαιρετικά αρνητικό το οτι για να μαζευτούν τα ασυμμάζευτα, θα φορολογηθούν πλεον και τα "καθαρα" αυτοκινητα. Σκεφτείτε οτι ορισμένοι πωλητές αυτοκινήτων, τα προωθούσαν ως απαλλαγμένα απο τα τελη μεχρι το 2020 καθώς υποτιθεται οτι προστατεύονταν απο ευρωπαϊκή νομοθεσία. Κατα 2ον ομως, περα απο τα 55 ευρω τελη κυκλοφοριας, ενα αυτοκινητο με μειωμενουα ρύπους, κατα κανόνα εχει και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Αρα το οτι η διαφορα σε ετήσια βαση ειναι μονο 55 ευρω ειναι ΑΠΟΛΥΤΩΣ εσφαλμένη! 3ον Ειναι αναμενόμενο οτι και οι υπόλοιπες κυβερνήσεις θα φορολογήσουν αργα η γρηγορα και αυτες τα "καθαρα" αυτοκινητα αφου πλεον, με την περαιτέρω εξελιξη των οχημάτων υπαρχουν και αλλα αρκετα "καθαρότερα" (<89γρμ/χλμ CO2). Συμπερασματικά! Ασχημο που γινεται, γιατι οποιαδηποτε αύξηση φόρων ειναι ανεπιθύμητη, αλλα αναμενόμενο να γινεται με την εξελιξη των αυτοκινήτων και την αναγκη για ρευστότητα. Ομως ακομα κ ετσι συμφέρουν περισσοτερο απο τα "μη καθαρα" αυτοκινητα