Τα νέα αυτοκίνητα της μάρκας TOGG, ή αλλιώς τα «αυτοκίνητα του Ερντογάν» που θα παράγονται στην Τουρκία και υπόσχονται αυτονομία ακόμα και πάνω από 500 χλμ., θα βρεθούν στην έκθεση CES 2022 στο Las Vegas.
Την ίδια στιγμή που η τουρκική οικονομία κλυδωνίζεται συθέμελα και οι οικονομικοί αναλυτές σε παγκόσμιο επίπεδο κατακρίνουν τις πολιτικές του Τούρκου Προέδρου, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, η τουρκική μάρκα Turkey΄s Automobile Initiative Group (TOGG) θα δώσει το παρών στην Έκθεση CES 2022 που θα πραγματοποιηθεί στο Las Vegas στις 5 έως 8 Ιανουαρίου.
Ο εταιρεία TOGG αποτελεί μία σύμπραξη πέντε τουρκικών εταιρειών (τον όμιλο Anadolu, τον BMC, τον όμιλο Kok, τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας Turkcell και τη Zorlu Holding, μητρική της εταιρίας κατασκευής τηλεοράσεων Vestel) οι οποίες έχουν ως απώτερο σκοπό την επέκτασή της πρώτης στην παγκόσμια αγορά ηλεκτροκίνητων. Το οπλοστάσιο της TOGG αποτελείται αυτή τη στιγμή από τα πρωτότυπα ηλεκτρικά SUV και sedan, τα οποία σύμφωνα με δημοσιεύματα του τουρκικού Τύπου θα είναι έτοιμα για παραγωγή μέσα στο 2022.
Use-Case Mobility: Τεχνολογίες κινητικότητας ανάλογα με το σκοπό
Μέσω μιας λιτής ανακοίνωσης η τουρκική φίρμα επιβεβαίωσε το λανσάρισμα των τεχνολογιών Use-Case Mobility, αναφέροντας πως πρόκειται για συνύπαρξη εξελιγμένων τεχνολογιών ηλεκτροκίνησης, αυτόνομης οδήγησης και διασυνδεδεμένων τεχνολογιών που ενσωματώνονται σε μία ενιαία σχεδιαστική σφαίρα. Σύμφωνα με πληροφορίες, η TOGG δεν αποκλείεται να παρουσιάσει νέα μοντέλα ή πρωτότυπα στο Las Vegas παράλληλα με την ανάδειξη των προαναφερθέντων τεχνολογιών, κάτι που μένει να δούμε σε λίγες μέρες στην πράξη.Όσον αφορά στο τεχνικό σκέλος των μοντέλων, προς το παρόν έχουμε τις πληροφορίες που δόθηκαν αρχικά στη δημοσιότητα και αναφέρουν την ύπαρξη δύο ηλεκτροκινητήρων, ένα σε κάθε άξονα, με την κίνηση να περνά ουσιαστικά και στους τέσσερις τροχούς. Η συνολική ισχύς ορίζεται στους 400 ίππους ενώ αργότερα μέσα στο 2022, όταν θα πλησιάζει και το εμπορικό ντεμπούτο των TOGG, θα προστεθεί και μια πιο προσιτή για αγορά έκδοση με έναν ηλεκτροκινητήρα 200 ίππων στον πίσω άξονα. Σε επίπεδο επιδόσεων το τετρακίνητο χρειάζεται 4,8 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα ενώ το πισωκίνητο επιταχύνει σε 7,8 δλ..
Έπειτα, υπάρχουν δύο εκδόσεις ανάλογα με την χωρητικότητα της μπαταρίας με το τουρκικό στρατόπεδο να υπόσχεται αυτονομία 300 και 500 χιλιομέτρων, αντίστοιχα. Η πλήρης φόρτιση των μπαταριών θα επιτυγχάνεται σε 10 ώρες μέσω οικιακού δικτύου ή εντός 30 λεπτών με ταχυφορτιστή. Επιπρόσθετα, σύμφωνα με τον επικεφαλής του group, Gurcan Karakas, το μοντέλο θα ενσωματώσει μια νέα, προηγμένη τεχνολογία πλοήγησης με επαυξημένη πραγματικότητα, που έχει εξελιχθεί από μια τοπική startup εταιρεία.