Ο αεροδυναμικός πονοκέφαλος 
που δημιουργούν οι εξωτερικοί καθρέπτες είναι τεράστιος. Αυτό αποτυπώνεται και στην φωτογραφία.

Ο αεροδυναμικός πονοκέφαλος που δημιουργούν οι εξωτερικοί καθρέπτες είναι τεράστιος. Αυτό αποτυπώνεται και στην φωτογραφία.

Tech: Η εξέλιξη των καθρεπτών

13.556 Επισκέψεις στο άρθρο

Γιατί σκουραίνει ο καθρέπτης τη νύχτα; Πώς επηρεάζει την αεροδυναμική αντίσταση του οχήματος; Αναλύουμε τις τεχνολογίες των καθρεπτών, που μπορεί να φαίνονται απλά εξαρτήματα, όμως απασχολούν αρκετά τους μηχανικούς και «απειλούνται» από κάμερες και οθόνες.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Για τους περισσότερους είναι ένα από τα πιο απλά εξαρτήματα πάνω σε ένα αυτοκίνητο, αλλά η εξέλιξη από την πρώτη εμφάνισή τους μέχρι σήμερα είναι τρομακτική. Ο λόγος για τους καθρέπτες του αυτοκίνητου, ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία για την ασφάλεια μας που τείνει να αντικατασταθεί από τις σύγχρονες κάμερες, με τα παραδείγματα σε νέα μοντέλα να είναι ήδη αρκετά. Αποτελούν «πονοκέφαλο» για τους σχεδιαστές στον τομέα της αεροδυναμικής, μιας και αυξάνουν τον συντελεστή οπισθέλκουσας και σχεδιάζονται με βάση συγκεκριμένες προδιαγραφές.

Πώς εξελίχθηκαν, όμως, στο βάθος των τελευταίων δεκαετιών και από ποια στάδια πέρασαν; Ηλεκτρικοί, αντιθαμβωτικοί, θερμαινόμενοι, έχουν δαπανηθεί ατελείωτες ώρες έρευνας για να τελειοποιηθεί η ορατότητα ανεξάρτητα από τις συνθήκες και σε αυτό το τεχνικό κείμενο θα αναλύσουμε τις συγκεκριμένες τεχνολογίες. Ίσως στο μέλλον να εκλείψουν, όπως συμβαίνει σε κάθε μηχανικό εξάρτημα που αντικαθίσταται από αντίστοιχο ηλεκτρικό (βλέπε χειρόφρενο και ηλεκτρικά παράθυρα), μέχρι τότε όμως ας τους γνωρίσουμε λίγο καλύτερα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Hyundai
OPEL