Fiesta, Rio, Fabia τελειώνουν... Αν η μικρή κατηγορία ερημώσει από μοντέλα, τι θα υπάρχει σε αυτά τα μέτρα και αυτές τις τιμές; Κάποιες μάρκες τα κάνουν στην άκρη για να ρίξουν την προσοχή τους αλλού.
Τι συμβαίνει με τα μικρά; Κινδυνεύει το φθηνό αυτοκίνητο που στήριξε την ελληνική αγορά όλα αυτά τα χρόνια; Η απόφαση της Ford και της Kia, για τα Fiestaκαι Rio, δείχνει πως τα μικρά κινδυνεύουν. Και στα καπάκια έρχεται και η Skoda και λέει πως δεν υπάρχει Fabia στα μελλοντικά της σχέδια. Πιθανό δηλαδή όλος ο όμιλος να σταματήσει την εξέλιξη των μικρών. Αν την ακολουθήσουν κι άλλοι κατασκευαστές, τι μένει στη μικρή κατηγορία;
Η μικρή κατηγορία ήταν πάντοτε η κατηγορία με τις καλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη και στην Ελλάδα. Και όχι άδικα, αφού με σχετικά λίγα λεφτά αγόραζες ένα αυτοκίνητο που χωρούσε αρκετά, χωρούσε παντού και έκανες τη δουλειά σου.
Ακόμη περισσότερο, τα μικρά έδωσαν και κάποια από τα σημαντικότερα μοντέλα για όσους ήθελαν να απολαύσουν την οδήγηση, σε λογικές τιμές. Και το Fiesta στις γρήγορες εκδόσεις του, ήταν ένα από αυτά. Χωρίς μικρά, τι θα γίνουμε;
Βλέπεις η Ford εξήγησε ξεκάθαρα πως μικρό και ηλεκτρικό δεν γίνεται, τουλάχιστον όχι ακόμη. Η τεχνολογία δεν βοηθάει, αφού θα είναι βαρύ, με μικρή αυτονομία και υψηλή τιμή. Και η Ford δεν είναι η μόνη που έχει αυτό το πρόβλημα. Όλα τα μικρά θα μπουν με τη σειρά τους κάτω από το ίδιο μικροσκόπιο, και θα βρεθούν ασύμφορα για το μέλλον.
Η VW ήδη, μιλώντας για το μέλλον του Golf, αναφέρθηκε και στο Polo, αφήνοντας να εννοηθεί πως το μοντέλο δεν έχει προοπτικές με την υπάρχουσα τεχνολογία. Και δεν είναι μόνο η τεχνολογία, είναι και το μάρκετινγκ.
Ήδη η VW θεωρεί πως παρά το βαρύ του όνομα, ακόμη και το Golf, όταν η ηλεκτροκίνηση επικρατήσει, ίσως να ακούγεται λίγο «αρχαίο» και παρωχημένο, σε σχέση με τη γκάμα ΙD, ώστε να το κρατήσει. Είναι τόσο σημαντικό αυτό, που ακόμη και το όνομα του Golf, αν θέλει να συνεχίσει στην ηλεκτρική εποχή, θα πρέπει ίσως να δανειστεί τα αρχικά ID, και όπως το ID.Buzz, να χρειαστεί να ονομαστεί ID.Golf.
Όμως και ένα ΙD.Polo είναι καλύτερα από καθόλου Polo. Γιατί αν ένα ένα τα μικρά εξαφανιστούν, τότε τι θα αγοράζουμε; Τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα είναι ήδη ακριβά. Εκτός και αν η τεχνολογία αλλάξει τόσο πριν το 2030, και οι οικονομίες κλίμακας γίνουν τέτοιες που να μπορούν να φέρουν ένα μικρό ηλεκτρικό στην αγορά με τιμή υποφερτή. Αν και τα μικρά κάτω από 20.000 ευρώ μάλλον πρέπει να ετοιμαστούμε να τα ξεχάσουμε.
Οπότε τι λες; Ανησυχείς για τα μικρά; Κι αν ναι, μήπως να κοιτάξεις για μια στρατηγική αγορά, πριν εξαφανιστούν;