Τέλος τα σβηστά φώτα τη νύχτα στα καινούργια αμάξια!

Τέλος τα σβηστά φώτα τη νύχτα στα καινούργια αμάξια!

20.177 Επισκέψεις στο άρθρο (31/12/2022)

Φώτα τη μέρα, σκοτάδια τη νύχτα. Παρά την τεχνολογία, πολλά νέα αυτοκίνητα κυκλοφορούν με σβηστά φώτα το βράδυ, και μόλις τώρα γίνεται κάτι για να σταματήσει.

Γιατί πήρε 20 χρόνια για να ασχοληθεί κανείς με αυτή τη μάστιγα;

Μπορεί τα φώτα ημέρας να είναι πλέον υποχρεωτικά και να προβλέπονται να λειτουργούν αυτόματα σε κάθε καινούργιο αυτοκίνητο, τα φώτα νύχτας όμως, που είναι «μάλλον» πιο σημαντικά, παραμένουν χειροκίνητα, και έτσι σε πολλά αμάξια σβηστά. Αυτό τώρα αλλάζει. Πως;
 
Πόσα χρόνια μιλάμε για τη μάστιγα των αυτοκινήτων που κινούνται το βράδυ με σβηστά φώτα. Όχι γιατί είναι χαλασμένα. Ούτε γιατί είναι παλιά και δε φέγγουν. Ίσα ίσα, μιλάμε για αυτοκίνητα ολοκαίνουργια. Αυτοκίνητα που έχουν φώτα για τη μέρα, αλλά όχι φώτα για τη νύχτα.
 
Βλέπεις τα φώτα την ημέρα υποχρεωτικά ανάβουν μόνα τους. Και σωστά. Έτσι ξεχωρίζουν τα αυτοκίνητα που συμμετέχουν στην κυκλοφορία από τα ακινητοποιημένα ή σταθμευμένα. Ειδικά στην Ελλάδα που το διπλοπαρκάρισμα είναι επάγγελμα, τα φώτα ημέρας σου δείχνουν ποιο αμάξι, παρότι είναι στη μέση του δρόμου, αφού τα έχει σβηστά, είναι «απλά» παρκαρισμένο.
 
Τα φώτα νύχτας όμως είναι αυτόματα και ανάβουν μόνα τους μόνο ως έξτρα εξοπλισμός. Εντάξει, δεν κουλαθήκαμε. Έχουμε χέρια να ανάβουμε τα φώτα. Νύχτα είναι, το καταλαβαίνουμε. Έλα όμως που δεν το καταλαβαίνουμε. Γιατί όταν τα φώτα του ταμπλό είναι αναμμένα συνέχεια, δεν ξέρεις ότι τα φώτα για το δρόμο είναι σβηστά.
 
Επιτέλους τη λύση δίνει ο Καναδάς. Την πιο απλή λύση που προβλέπει τα αυτονόητα, που όμως εδώ και 20 χρόνια κανείς άλλος δεν ασχολήθηκε να επιβάλει. Έτσι λοιπόν στον Καναδά (και άρα και αλλού), τα νέα αυτοκίνητα πρέπει να έχουν ένα από τα παρακάτω συστήματα:
 
1.Αυτόματα εμπρός και πίσω φώτα (και πλευρικά στην Αμερικανική ήπειρο).
2.Ταμπλό που δεν φωτίζεται συνέχεια, ή τουλάχιστον τη νύχτα ώστε να ξέρει ο οδηγός πως πρέπει να ανάψει τα φώτα. Όπως παλιά δηλαδή.
3.Πίσω φώτα που ανάβουν μαζί με τα εμπρός φώτα ημέρας οπότε τουλάχιστον να υπάρχει ο ελάχιστος εμπρός-πίσω φωτισμός.
 
Ένα από τα τρία συστήματα είναι αρκετό. Τα μεν φθηνά αυτοκίνητα θα χάσουν το φωτιζόμενο ταμπλό, τα ακριβά θα έχουν από τη βασική αυτόματα φώτα, και τα ενδιάμεσα απλά θα έχουν και τα πίσω φώτα αναμμένα μαζί με τα ημέρας.
 
Και για όποιον παραπονεθεί πως αυτό θα στοιχίσει τα φωτιζόμενα ταμπλό στις φθηνές εκδόσεις, χέρι έχει, ας το κουνήσει να ανάψει τα φώτα, και μαζί με αυτά και του ταμπλό.
 
Δεν ήταν καιρός να τελειώνουμε με αυτό το πρόβλημα; Τι λέτε;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

NEO TRAFIC
skoda