• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Πόσες τεχνολογίες χαραμίζονται στην Ελλάδα επειδή ως χώρα είμαστε πάντα «ειδική περίπτωση»;

Ποιές τεχνολογίες χαραμίζονται στην Ελλάδα;

Διαβάστηκε από 5238 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 17/3/2017

Έχετε δει τι τεχνολογίες κουβαλάει πλέον πάνω του ένα απλό μικρομεσαίο αυτοκίνητο; Τις βλέπετε ως περιττές; Ως ακριβές και άχρηστες; Ή μήπως απλά θεωρείτε πως δεν λειτουργούν στην Ελλάδα, ή δεν θα εφαρμοστούν ποτέ, γιατί η χώρα μας είναι πάντοτε «ειδική περίπτωση»;

 
Ξέρετε πόσα μοντέλα στην Ευρώπη εφοδιάζονται με σύστημα ελέγχου αλλαγής λωρίδας; Περίπου το 34% όλων των αυτοκινήτων που θα πουληθούν το 2016. Ξέρετε ποιο είναι το ίδιο ποσοστό για την Ελλάδα; Αν και τα νούμερα δεν είναι γνωστά, το ποσοστό μετά βίας ξεπερνά το 2%. Γιατί;

Θα νόμιζε κανείς πως τέτοια συστήματα έχουν μόνο τα μεσαία και μεγάλα premium μοντέλα, και πως αφού στην Ελλάδα πουλάνε τα μικρά, μίνι και μικρομεσαία είναι μάλλον λογικό να μην κυκλοφορούν πολλά αυτοκίνητα με αυτή την τεχνολογία. Λάθος. Τα συστήματα αυτά υπάρχουν σε όλα τα μικρομεσαία και πλέον στα περισσότερα μικρά. Απλά στην Ελλάδα δεν πληρώνει κανείς να τα έχει γιατί απλά δεν λειτουργούν. Γιατί οι λωρίδες στην Ελλάδα είναι ανύπαρκτες.

Με εξαίρεση τους νέους δρόμους της τελευταίας 15ετίας, όλοι οι άλλοι δρόμοι είτε έχουν τις διαγραμμίσεις ξεβαμμένες, ή ξαναπερασμένες δέκα φορές χωρίς να ξέρει κανείς που πραγματικά είναι, ή απλά δεν έχουν καθόλου. Πως να δουλέψει το σύστημα;

Και δεν είναι μόνο αυτή η τεχνολογία που στην Ελλάδα δεν λειτουργεί. Η Audi δοκιμάζει ήδη σύστημα ειδοποίησης για τα φανάρια, πότε είναι κόκκινα και πότε πράσινα. Η επικοινωνία αυτοκινήτου-υποδομών (V2I, vehicle to infrastructure), όπως το σύστημα αλλαγής λωρίδας, γίνεται όλο και πιο προηγμένη, αρκεί και οι υποδομές να εξελίσσονται ταυτόχρονα με τα αυτοκίνητα. Αστεία πράγματα για την Ελλάδα.

Όπως στα αστεία φαίνεται να περνάει και το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το οποίο για να «περπατήσει» θέλει σημεία φόρτισης στους δρόμους, συστήματα πληρωμής, κλπ κλπ. Που φυσικά δεν υπάρχουν και δεν φαίνεται να γίνονται στο άμεσο μέλλον.

Και ένα σωρό άλλες τεχνολογίες, που είτε σκαλώνουν στις υποδομές, είτε στη γλώσσα, ενώ καμία ελληνική εταιρεία δεν ασχολείται να μεταφράσει και να εκπαιδεύσει τις «μηχανές» να μιλούν ελληνικά, είτε στην ύφεση που κρατάει τις δαπάνες των οδηγών χαμηλά.

Εσείς ποιες άλλες τεχνολογίες θεωρείτε ότι δεν είναι για την Ελλάδα επειδή είμαστε «ειδική περίπτωση»; Και τελικά πόσο μακριά θα πάμε έτσι όταν όλα γύρω μας αλλάζουν και μάλιστα με ραγδαίους ρυθμούς; Τι λέτε; 

 
  • gianniς

    Το δικο μου εχει αισθητηρα προειδοποιησης ακουσιας αλλαγης λωριδας. Το απενεργοποιησα. Τι να το κανω οταν οι λωριδες ειναι οπως να ναι "ζωγραφισμενες" και βαραει συνεχως;! Μονο για να μου σπαει τα νευρα σε ολες τις διαδρομες;! Στο εξωτερικο λειτουργει υποδειγματικα! Εδω ουτε γι αστειο!

      11
  • Tasos

    Πρώτη λειτουργία που έπρεπε να είναι optional στο Ελλαντα θα έπρεπε να είναι αυτή των φλας. Από εκεί και πέρα η αναγνώριση των σημάτων κυκλοφορίας το αυτόματο φρενάρισμα (και να σου έρχεται ο /η άλλος / η από πίσω σου διαβάζοντας τα μνμ στο κινητό του /της, ή να βάφεται )κι εσύ να προσπαθείς να το απενεργοποιησεις απαπαπα.

      7