Τελικά τι συνέβη και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG από απόλυτο φαβορί δεν επικράτησε στην αυτοκινητοβιομηχανία;
Τι έγιναν τα DSG
Που είναι τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη; Μήπως πέσαμε έξω στις προβλέψεις μας για το μέλλον;
Κάποτε όλα τα αυτοκίνητα
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
θα έχουν ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, λέγαμε παλιά. Πού είναι; Τι έγινεκαι παρέμειναν αυτά τα κιβώτια το ίδιο σπάνια με τα αυτόματα; Δεν θα τααντικαθιστούσαν, δεν θα γινόντουσαν το νέο δεδομένο; Πέσαμε έξω;Όταν μια καινοτομία στοχώρο του αυτοκινήτου είναι καλή, φαίνεται από χιλιόμετρα. Και τα κιβώτια διπλούσυμπλέκτη, από το πρώτο εμπορικά διαθέσιμο, το DSG του ομίλου VW, μέχρι αυτά της Ferrari ήταν ότι καλύτερο είδε το αυτοκίνητο τα περασμένα δέκα χρόνια.
Όχι μόνο αποδεσμεύουν τονοδηγό από μία αδιάφορη και σχετικά πολύπλοκη διαδικασία, αλλά, κυρίωςβελτιώνουν την συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο, επιτρέπουν στον κινητήρανα λειτουργεί στο βέλτιστο φάσμα στροφών, μειώνουν την κατανάλωση και τουςρύπους, και προσφέρονται για κάθε είδους χρήσης, από σούπερ σπορ σε πίστα,μέχρι ταξίδι ή ακόμη και σταμάτα-ξεκίνα στην πόλη.
Η καλύτερη εφεύρεση εδώκαι πολλά χρόνια. Θα περίμενε κανείς να γίνει ευρέως αποδεκτή, και να υπάρχεισε κάθε αυτοκίνητο μέσα στα δέκα αυτά χρόνια που την είδαμε να γεννιέται. Πούείναι την; Πως πέσαμε τόσο έξω;
Μήπως όλο αυτό με τακιβώτια διπλού συμπλέκτη ήταν μια φούσκα; Ένας νεωτερισμός της πλάκας πουπέρασε και δεν ακούμπησε; Μήπως τελικά ήταν ακόμη ένας τρόπος να πουλήσουν οιαυτοκινητοβιομηχανίες αυτοκίνητα και εμείς ήμασταν τα παπαγαλάκια τους; Πουείναι τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη αφού είναι τόσο καλά;
Το πρόβλημα είναι λίγοπολύπλοκο. Από τη μία η μεγαλύτερη καθυστέρηση οφείλεται στο μονοπώλιο. Βλέπειςόταν η Getrag κατασκεύασε με λεφτά του ομίλου VW το πρώτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, τα δικαιώματαχρήσης έμειναν στην VW. Και μπορεί να είδαμε DSG σε μοντέλα από το κορυφαία Audi RS μέχρι τα πιο φθηνά Fabia, όμως έξω από τον όμιλο τέτοιο κιβώτιο μέχρι και το 2010 δεν είχε σχεδόνκανείς.
Η Getrag δενμπορούσε να το προσφέρει σε τρίτους κατασκευαστές και οι άλλοι κατασκευαστέςκιβωτίων δεν θα ξεκινούσαν να εξελίσσουν δικές τους εκδόσεις χωρίς το χρήμα απόκάποιον πελάτη. Και από ποιόν. Βλέπεις η VW φτιάχνει εκατομμύρια αυτοκίνηταπου χρησιμοποιούν τα ίδια μέρη με τέσσερις τουλάχιστον μάρκες να επωφελούνταιάμεσα από τέτοιες τεχνολογίες. Οι άλλες μάρκες θα έπρεπε να πληρώσουν μόνεςτους το «καπέλο» χωρίς το ίδιο όφελος.
Έτσι το κιβώτιο διπλούσυμπλέκτη με το μονοπώλιο της VW έμεινε πίσω. Ακόμη πιο πίσω όμως έμεινε γιατί τηνίδια στιγμή που οι αυτοκινητοβιομηχανίες κοιτούσαν να αποκτήσουν ένα δικό τους,το ενδιαφέρον τους, και οι επενδύσεις εξέλιξης νέας τεχνολογίας έγιναν προς μίακατεύθυνση που δέκα χρόνια πριν δεν είχαμε πάρει χαμπάρι: τη μείωση των ρύπωνδιοξειδίου του άνθρακα. Ποιος είχε χρήμα για κιβώτια διπλού συμπλέκτη, ότανέπρεπε να σωθεί μέχρι το 2013 παράγοντας μοντέλα με χαμηλούς ρύπους. Τα κιβώτιααυτά λοιπόν, έμειναν κι άλλο πίσω.
Και τώρα; Τώρα έχουμεπάλι ένα σωρό άλλες προτεραιότητες. Νέους κανονισμούς και μετρήσεις ρύπωνοξειδίων του αζώτου, την γενικότερη κρίση του ντίζελ και των κινητήρωνεσωτερικής καύσης στο σύνολό τους, τις υβριδικές τεχνολογίες που δεν έχουνανάγκη από κιβώτια διπλού συμπλέκτη και γενικά μια στροφή τηςαυτοκινητοβιομηχανίας προς κάτι τελείως διαφορετικό. Κάνει αυτό τα κιβώτιαδιπλού συμπλέκτη κακά; Όχι, ίσα ίσα, παραμένουν ότι καλύτερο μπορεί να έχειένας οδηγός στη διάθεσή του. Απλά δεν το βρίσκει.
Εσείς το ψάχνετε; Τοκυνηγάτε το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη; Το θέλετε στο αυτοκίνητό σας; Ή σαςπέρασε όπως πέρασε της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας; Τι λέτε;
Ποιος λογικός άνθρωπος θα αγοράσει αμάξι με τέτοιο αυτόματο κιβώτιο όταν και κοστίζει πολύ παραπάνω στην αγορά από το συμβατικό, και αυξάνει το κόστος σέρβις, και άμα χαλάσει καλύτερα να πετάξεις όλο το αμάξι παρά να το φτιάξεις; Εξάλλου οι ευχαριστημένοι είναι πολύ λιγότεροι από τους δυσαρεστημένους. Χαλάνε συχνά αυτά τα κιβώτια και περιορίζουν και την διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου καθώς και τη μεταπώλησή του και δύσκολα και το πουλάς...
Το dsg ειναι μακραν το καλυτερο αυτοματο κιβωτιο...Οταν λοιπον θελεις να το εχεις κ να απολαμβανεις ανετη οδηγηση,οπως ολα τα πολυπλοκα τεχνολογικα επιτευγματα πρεπει να δεχτεις κ τη βλαβη που θα παρουσιασει..Δε μπορει οι αμερικανοι κ οι αλλοι ευρωπαιοι να ειναι βλακες κ οι ελληναρες παντα οι εξυπνοι..
Με 2 εως 3 χιλιάδες ευρώ που τα χρεώνουν όλες οι εταιρείες τόσα χρόνια τι προκοπή να δει το dsg ? Αν το χρεώνανε 1000-1500 ευρώ θα γε γεμίσει ο τόπος από δαύτα παρά τα φημολογούμενα θέματα που έχουν
Tα κιβώτια διπλού συμπλέκτη είναι πολύ καλά,αλλά τα κοστολογούν και ακριβά οι κατασκευαστές,τώρα το συγκεκριμένο κιβώτιο του γκρούπο είναι και αναξιόπιστο γιατί βγάζει πολλές βλάβες και όταν περάσει η εγγύηση κλάφτα Χαράλαμπε και φυσικά άν ψάξετε στο διαδίκτυο αναφέρονται και ατυχήματα από αυτό το κιβώτιο συγκεκριμένα,ύστερα εδώ στο εγχώριο καφριστάν επειδή είμαστε όλοι <<χεράδες>>θέλουμε το κλασσικό κιβώτιο να ανακατεύουμε την σκορδαλιά με το γουδοχέρι.
Γιατί αναρωτιέστε που είναι?! Στο εξωτερικό το μερίδιο σε πωλήσεις σε σχέση με χειροκίνητες επιλογή για συγκεκριμένα μοντέλα (π.χ. golf) δεν είναι συνεχώς αυξανόμενο? Στην Ελλάδα δεν έχουν βοηθήσει να αυξηθεί το ποσοστό πωλήσεων των αυτόματων αυτοκινήτων? Και κυριως, όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστές έχουν στραφει σε κιβώτια τυπου dsg πλέον! Θυμίζω: Bmw, Mercedes, Ford, Fiat ,Renault, Smart, μέχρι και στο Suzuki Vitara δίνεται σαν επιλογή!
Τα κιβωτια dsg που εχουν εφαρμογη σχεδον σε ολα τα μοντελα του group vw επρεπε να ειναι πιο φτηνα.Δεν μπορει σε seat,vw και sκoda σε αυτοκινητα 13.000€ η 15.000€ η 18.000€ να ζηταει εξτρα 2 χιλιαρικα για το κιβωτιο.Μιλαμε για 10 με 15% εξτρα χρηματα απο την τιμη αγορας.Αρα ειναι ακριβο.Επισης στα μηχανικα κιβωτια θα αλλαξεις μετα απο χρονια μια βαλβολινη αντε και κανα συγχρονιζε,ειναι αξιοπιστα.Τα dsg δεν ειναι.Οποιος εχει φιλο μηχανικο σε καποια απο τις μαρκες του group μπορει να επιβεβαιωσει ποσο παθιαρικα ειναι.Και μια πληροφορια για τα dsg.Καθε αυτοκινητο που φοραει αυτο το κιβωτιο αναλογα στον κινητηρα που προσαρμοζονται ειναι σχεδιασμενα να δεχονται συγκεκριμενη ροπη.Το dsg7 που φορεθηκε στα 1,4 tsi απο125hp εως 180hp ειναι να αντεχει 25,5 κιλα ροπης.Γι'αυτο οσοι βελτιωναν ibiza cupra 1.4,polo gti 1.4,golf,fabia κ.α. πολυ συντομα ετρεχαν στα συνεργεια.Δεν ειναι τυχαιο πως τα νεα cupra και gti με 32 κιλα πλεον ροπης (1,8 κυβικα) βγαινουν με μηχανικα κιβωτια.
εχω ενα octavia 1.tdi dsg7 του 2014 και ειμαι παρα πολυ ευχαριστημενος.Παρα πολυ καλες αλλαγες ειτε υπο πιεση ειτε χαμηλα.Το service καθε 60.οοο 1.9λιτρα λαδι και τιποτα αλλο.Τα 1800 Ευρω που κοστιζε.αν δε παθει κατι,νομιζω αξιζουν.
Εδώ είναι τα DSG.. https://www.youtube.com/watch?v=8-vdWJod0vg
Έχω ένα Octavia5, 1.5 FSI- 2005 με DSG. 170.000 χλμ με μηδέν βλάβες και άψογη λειτουργία.
Sorry για το λάθος. FSI 1,6 !!! Μην νομίζετε ότι έμπασε ο κινητήρας...
Παιδιά γιατί δεν λέτε το κοινό μυστικό όλων των μηχανικών αυτοκινήτου; Δεν είναι αξιόπιστα,χαλάνε. Αυτοί που τα αγοράζουν είναι αυτοί που δεν έχουν ψαχτεί. ( αν και είμαι υπέρ των αυτόματων κιβωτίων πιο αξιόπιστων όπως εξατάχητων, CVT ).