
Πιάνουν τα χέρια σας, όμως τι εργασίες κάνετε μόνοι σας στο αυτοκίνητό σας;
Το φτιάχνεις μόνος σου;
6.728 Επισκέψεις στο άρθρο (30/10/2015)
Tελικά μέχρι που θα φτάσετε για να διατηρήσετε το αυτοκίνητό σας σε καλή κατάσταση και να γλιτώσετε λεφτά από εργασία σε συνεργεία;
autotriti team
Για μία τέτοια δουλειά το μόνο πρόβλημα θα ήταν η πρόσβαση στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου. Αν δεν το έχετε ξανακάνει ακούγεται πυρηνική φυσική, αν όμως το δείτε να γίνεται μπροστά σας, και με τη βοήθεια κάποιου που το έχει κάνει ήδη μία φορά, τότε γίνεται δυνατό. Και 80 ευρώ δεν είναι λίγα.Oμως ένα σέρβις σε συνεργείο συνήθως περιλαμβάνει και αυτό που λέμε «έλεγχο».
Αυτή η λυπητερή που σε περιμένει όταν πας να παραλάβεις και ενώ χαίρεσαι που έκανες της συντήρηση, σου λέει ο μηχανικός πως οι βάσεις των αμορτισέρ θέλουν αλλαγή την επόμενη φορά, ή πως καλό είναι να αλλαχτούν τα πίσω τακάκια, ή πως θέλεις αλλαγή υγρού στο σύστημα ψύξης. Αυτά μόνοι σας μπορείτε να τα κάνετε;
Είναι όλα δουλειές που γίνονται χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία. Αρκεί να ξέρετε τι κάνετε και να έχετε ένα σετ από τα σωστά εργαλεία. Κάποιες δουλειές για ένα «σπιτικό» συνεργείο είναι πιο μεγάλες από ότι σε ένα κανονικό. Δεν έχεις ράμπα να σηκώσεις το αυτοκίνητο, πρέπει να δουλεύεις με τον γρύλο και τάκους και έναν τροχό τη φορά.
Μία αλλαγή στα πίσω τακάκια στο συνεργείο θέλει το πολύ μία ώρα (σε ορισμένες περιπτώσεις απαιτείται και χρήση εγκεφάλου προκειμένου να ανοίξουν οι δαγκάνες). Στο σπίτι μπορεί να πάρει τρεις. Αν ξέρεις τι κάνεις.Το θέμα είναι πως ένα μεγάλο ποσοστό των εργασιών που απαιτούνται σε ένα μέσο αυτοκίνητο γίνονται σχετικά εύκολα στο σπίτι.
Με κόστος τον χρόνο που αφιερώνεις και μόνα έξοδα τα ανταλλακτικά και τα αναλώσιμα, άντε και κανένα καινούργιο εργαλείο, πολλές εργασίες γίνονται με μηδενικά εργατικά. Και μιλάμε για εργασίες που τα εργατικά μπορούν να μαζευτούν σε αρκετές εκατοντάδες ευρώ.
Oμως, ξανά, πρέπει να ξέρεις τι κάνεις. Δεν γίνονται αυτές οι δουλειές απλά βλέποντας ένα βίντεο στο YouΤube. Θέλουν εμπειρία και γνώση, αλλά, το σημαντικότερο, θέλουν γνώση των κινδύνων που υπάρχουν. Δεν θες να πας να κατεβάσεις ένα αμορτισέρ χωρίς να έχεις «μαζέψει» το ελατήριο, για παράδειγμα.
Εσείς λοιπόν μέχρι που φτάνετε; Τι δουλειές κάνετε στο αυτοκίνητό σας για να μειώσετε τα έξοδα συντήρησης; Μέχρι που ξέρετε και που πειραματίζεστε; Και με το θέμα της ασφάλειας τι κάνετε;
Εμένα το αυτοκίνητο είναι το χόμπυ μου και έτσι έχω φροντίσει να μπορώ να κάνω σχεδόν τα πάντα, σε ότι αφορά επισκευές κάθε είδους: λύσιμο μηχανής, σανζμάν διαφορικού κ.λ.π. Ακόμα κάνω βελτιώσεις στη λειτουργία κάθε είδους μηχανισμού, αλλά όλα αυτά στα δικά μου αυτοκίνητα, που είναι όλα παλιάς τεχνολογίας. Μόνο στα σύγχρονα ηλεκτρονικά δεν μπορώ να επέμβω, διότι δεν έχω τα μέσα και τις γνώσεις. Στο γκαράζ μου έχω πλήθος εργαλείων, όπως π.χ. γερανάκι για κατέβασμα μηχανής. Για να σας δώσω να καταλάβετε τι μπορώ να φτιάξω, εδώ και τρία χρόνια κατασκευάζω ένα δικό μου αυτοκίνητο, αξιοποιώντας τον ελεύθερο χρόνο μου, αλλά και κάποια εξαρτήματα από παλιά αυτοκίνητα, όπως κινητήρα από Ford Cortina 1600 GT του 1968 κ.λ.π. όμως το αμάξωμα είναι δική μου κατασκευή, με συνδυασμό φύλλων λαμαρίνας και αλουμινίου. Η μορφή του αυτοκινήτου που φτιάχνω είναι εμπνευσμένη από Caterham. Το αυτοκίνητο όπως είναι σήμερα, που δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα, μισό βαμμένο, μισό άβαφο, φαίνεται στη φωτογραφία που επισυνάπτω.
Όλα μόνος δυστυχώς δεν προλαβαίνω λόγω δουλειάς, αλλά ακόμα και διάγνωση βλαβών μόνος την κάνω με αντίστοιχο ηλεκτρονικό εγκέφαλο. Οσο καινούργιο και να είναι ένα αυτοκίνητο τα πάντα φτιάχνονται αρκεί να ξέρεις. Δεν υπάρχει αυτό που λένε είναι καινούργιο άρα δεν βάζεις χέρι. Χέρι δεν βάζεις μόνο αν δεν ξέρεις. Για το παλιό αυτοκίνητο που είχαμε ως αγροτικό και για το οποίο είχα άπλετο χρόνο σας παραθέτω το βίντεο. Ελπίζω να σας αρέσει. https://www.youtube.com/watch?v=LJUDPKGbBWI
Κάποιοι εραστές των DIY έχουν γνώσεις μηχανολογικές, ηλεκτρολογικές κι επιστημονικές γενικά, πολύ προχωρημένες. Είμαι εραστής του DIY (κάντο μόνος σου κατόπιν εκπαίδευσης, μελέτης, μάθησης, γνώσεων). Και στο σπίτι -χρειάζεται στην εποχή των μνημονίων- (βαψίματα, μερεμέτια, υδραυλικά, ηλεκτρολογικά) και στο αυτοκίνητο. Για ποιότητα, οικονομία, δημιουργικότητα και για την ηθική ικανοποίηση αξιοσύνης και ικανότητας. Στο αυτοκίνητο : Λάδια, φίλτρα λαδιού, αέρα, καμπίνας, μπουζί, λάμπες, μερεμέτισμα κάτω πλαστικών ποδιών που σπάνε, συντηρήσεις, αλλαγή μπαταρίας, αλλαγή υαλοκαθαριστήρων κ.λπ., τα κάνω μόνος μου εφόσον είμαι εκτός εγγύησης (και αλλαγή λαδιών στην αντιπροσωπεία με δικά μου ποιοτικότερα λάδια, όσο ήμουν στην εγγύηση). Σε παλιότερα αυτοκίνητα: πλατίνες, θερμοστάτη, αντλία καυσίμου, αλλαγή "κολλάρων", αλλαγή ντρισιμπιτέρ, αλλαγή παραφλού, ιμάντα, ψιλοσφυρηλατήσεις, στοκαρίσματα και βαψίματα. Τα αυτοκίνητα "πετάνε" καλοσυντηρημένα και δεν παρουσιάζουν βλάβες, για εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα. Τακάκια - σιαγόνες και δίσκους φρένων, λόγω του ότι άπτονται της ασφάλειας και δεν έχω την εμπειρία και τα εργαλεία προτιμώ σε συνεργείο και πάντα "γνήσια" ή ποιοτικής μάρκας. Δεν θα μπορούσα φυσικά να διανοηθώ να καλέσω την οδική βοήθεια για μια αλλαγή ρεζέρβας ή για τοποθέτηση χιονοαλυσίδων. Είπαμε... DIY ! Τα DIY γίνεται για ποιότητα, αξιοπιστία, χόμπυ και ενίοτε οικονομία. Κανένας δεν θα προσέξει το αυτοκίνητό μου όπως εγώ, σε όσα μπορώ. Φροντίζω το λάδι να είναι το ποιοτικότερο, έστω και ακριβότερο. Θα αλλάξω και τη φλάντζα στην τάπα και το o-ring στο φίλτρο λαδιού. Και θα ξέρω τι και πόσο λάδι έβαλα, και τι φίλτρο. Απαιτείται χώρος, εργαλεία, "ράμπα", εξοπλισμός, λήψη όλων των μέτρων ασφάλειας και προστασίας από ατυχήματα. Όποιος δεν ξέρει ή δεν "πιάνουν τα χέρια του" ή δεν έχει τα εργαλεία και τα μέσα προστασίας και ασφάλειας ας μην κάνει τίποτε μόνος του. Τα καμμένα λάδια, πρέπει να παραδοθούν για ανακύκλωση. Τα δέχονται αρκετά βενζινάδικα και συνεργεία που τα πουλάνε σε συλλέκτες καμμένων λαδιών ενώ και κάποιοι Δήμοι συλλέγουν για ανακύκλωση λάδια αυτοκινήτων.
Ναι είναι η απάντηση. Βασικά πρέπει να ξεκαθαριστούν κάποια πράγματα, όπως τα σημαντικότερα από όλα ο ελεύθερος χρόνος,ο χώρος και τα εργαλεία. Ένα συνεργείο με 2-3 βοηθούς και καλή φήμη είναι σαφώς ανταγωνιστικότερο και σε βάθος χρόνου οικονομικότερο σε σχέση με την όποια εμπειρία του σοβαρού ερασιτέχνη/χομπίστα. Το αυτοκίνητο απαιτεί χώρο αφιερωμένο για αυτό πχ ένα κλειστό γκαράζ, καλό φωτισμό, καλό εξαερισμό και να μπορείς να το σταθεροποιείς/σηκώνεις. Τα ηλεκτρικά εργαλεία είναι καλά, καλύτερα όμως τα αεροεργαλεία που σημαίνει την χρήση ενός καλού αεροσυμπιεστή που βεβαίως προστίθεται στα γενικά κόστη και η συντήρησή του. Στα "πρέπει" των επισκευών προστίθενται και τα εργαλεία χειρός που κάποια από τα οποία είναι σχεδιασμένα έτσι για μια μόνο συγκεκριμένη εργασία, οπότε μετά το πέρας της εργασίας δεν έχουν καμία άλλη χρησιμότητα. Εάν ασχοληθείς και με το βάψιμο, τότε το πορτοφόλι ανοίγει περισσότερο αφού η αγορά προστατευτικού για την ζωή εξοπλισμού είναι μονόδρομος, όπως και θα πρέπει να προβλέψεις τα ιδιαίτερα χημικά να μην διαρρέουν στην ατμόσφαιρα γιατί αργά ή γρήγορα θα έρθεις αντιμέτωπος με τον εξαγριωμένο γείτονα και με τον νόμο. Επίσης όσοι ήμαστε παντρεμένοι, θα πρέπει να εχουμε λύσει/συμφωνήσει με κάποιον τρόπο τον τρόπο που θα διαχειριστούμε τον ελεύθερό μας χρόνο με τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας μας, επειδή η οικογένεια και οι ανάγκες της έρχονται πρώτες. Όπως και να έχει, ότι δυσκολία και να έχει γενικά το πράγμα, είναι πάρα πολύ όμορφη η αίσθηση να ασχοληθείς σοβαρά με κάτι και ιδιαίτερα με το αυτοκίνητο. Αυτό το αίσθημα υπερηφάνειας που βιώνεις μετά από το εγώ το έφτιαξα μόνος μου, είναι αρκετό όπως αρκετό είναι να βλέπεις και την όποια ζήλεια από τους γύρω σου και μέσα να κρυφογελάς. Ναι λοιπόν, αξίζει τον κόπο αλλά με προυποθέσεις και με ασφάλεια.
Έχω αλλάξει καμένη ασφάλεια, καμένη λάμπα, έχω ξε-στραβώσει λαμαρίνα πίσω πόρτας (πατώντας εσωτερικά της) και τρίψιμο και βάψιμο μικροσκουριών, προσθήκη παραφλού και υγρών φρένων/τιμονιού και αλλαγή υαλοκαθαριστήρων. Αλλά για τα λάδια πρέπει να έχει κανείς και δοχείο να τα συλλέξει και τελικά να τα παραδώσει σε κάποιο συνεργείο, γιατί είναι αντι-οικολογικό το πέταγμα τους. Και με τι μούτρα θα πάει κάποιος στο συνεργείο να τα παραδώσει...; :) Είχα πάει να αλλάξω και μπουζί, αλλά το σχετικό εργαλείο έσπασε (γερμανική ποιότητα praktiker) :). Α! έχω βάλει και μπροστά χωρίς μπαταρία (με χρήση εξωτερικής) και το πήγα στο συνεργείο χωρίς μπαταρία (δεν χωρούσε η εξωτερική), προς έκπληξη του μηχανικού :). Δεν έχω κάνει λοιπόν και πολλά, αλλά συνήθως κάνω και επιτυχημένη διάγνωση βλαβών, πχ χαλασμένου εναλλάκτη μετρώντας με πολύμετρο την μπαταρία εν λειτουργία. Τα τακάκια θέλουν 1 ώρα; Απαγορευτικό μου φαίνεται. Θέλει επένδυση. Πολύ περιαυτολογώ τελικά…
ΕΙΝΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ,ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΑΜΠΑΣ! ΑΣΕ ΤΟΝ ΜΗΧΑΝΙΚΟ ΠΟΥ ΞΕΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΜΗ ΤΟ ΠΑΙΖΕΙΣ ΞΕΡΟΛΑΣ,ΑΓΑΠΗΤΕ ΦΤΗΝΙΑΡΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕ ΜΑΣΤΡΟΧΑΛΑΣΤΗ!
ο χρονος ειναι χρημα....αρα αντιπροσωπεια για τα βασικα!
Αυτο που πρεπει να κανουμε ειναι να οδηγουμε και να φερομαστε στο αυτοκινητο προσεκτικα. Αυτο θα εξοικονομισει χρηματα απο λιγοτερες επισκεψεις στο βενζιναδικο και το συνεργειο. Αρκει! Και σε συνδυασμο με επιβραβευση των εντιμων μηχανικων. Αν και γνωριζω πολλα για το αυτοκινητο προτιμω το συνεργειο. Μονο αν αποκλειστω καπου ή ξεμεινω απο χρηματα ίσως προσπαθησω. Ειναι επικινδυνο παντως και ολοι νομιζουν πως ξερουν αλλα εν οιδα οτι ουδεν οιδα...
Κανένας πειραματισμός για κανέναν λόγο.Φροντίδα και έλεγχοι μόνο όσοι προβλέπονται στο εγχειρείδιο του κατασκευαστή.Μια μπίπ να κάνεις και θα παρακαλάς να μην έβαζες χέρι. Άσε που τα γατόνια οι μηχανικοί θα σε καταλάβουν και θα φροντίσουν να κλείσουν τραπέζι στον Ρέμο κερασμένο από 'σένα.
Κάνα κερωμα και με πολύ πόνο και αυτό. Τα άλλα στην αντιπροσωπία, όχι ότι δεν θα τα καταφέρω αλλά προτιμώ να αφιερώσω χρόνο αλλού.