
Τι κρύβεται πίσω από την εξαγορά της Daihatsu από την Toyota;
Toyota - Daihatsu
Τι θέλει η Toyota από την Daihatsu και την εξαγοράζει; Γιατί βρυχάται ο «γίγαντας»;
autotriti team
Θα περίμενε κανείς πως η
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, με την άνεση που έκλεισε φέτος τηνπρωτιά της, να αναπαύεται άνετα στις δάφνες της και να απολαμβάνει τον κόποδεκαετιών σκληρής δουλειάς και επιτυχίας. Όμως η Toyota «βρυχάται» εξαγοράζοντας πλήρωςτην Daihatsu και κλείνοντας την θυγατρική της Scion. Γιατί;Τι μπορεί να θέλει η Toyota από τηνDaihatsu; Ή μάλλον τι παραπάνω να θέλει, από τη στιγμή πουη Daihatsu ανήκε ήδη σε μεγάλο ποσοστό στην Toyota; Θα έλεγε κανείς πως η Toyota βρίσκεταισε μία φάση ανασύστασης, όμως αυτό που συμβαίνει είναι ότι απλά ετοιμάζεται γιατην επόμενη φάση.
Η Toyota απέσυρετην Daihatsu από την Ευρώπη πριν μερικά χρόνια παρότι εμπορικά η μικρή εταιρεία ταπήγαινε θαυμάσια και τα αυτοκίνητά της, όσο ιδιαίτερα κι αν ήταν, σίγουραέλειψαν από την αγορά. Τώρα την απορροφά τελείως, θα έλεγε κανείς σαν να θέλεινα την εξαφανίσει, όμως μάλλον ισχύει ακριβώς το αντίθετο.
Η Toyota ξέρειπως μέχρι το 2050 δύο δισεκατομμύρια άνθρωποι θα μπουν στην αγορά αυτοκινήτου.Και σε αντίθεση με την αγορά μέχρι σήμερα, αυτοί οι άνθρωποι θα προέρχονται απόχαμηλότερα εισοδήματα, και άρα θα θέλουν φθηνότερα αυτοκίνητα. Συγχρόνως οπληθυσμός της Γης συγκεντρώνεται στα αστικά κέντρα και με ορόσημο την χρονιάπου στοχεύει η Toyota η ζήτηση θα βρίσκεται στα μίνι και μικρά αυτοκίνητα πόλης.
Εν τω μεταξύ, μέχρι τότε,ανοίγονται αγορές όπως αυτή της Ινδίας, της Κεντρικής Αφρικής αλλά και του Ιράνπου πλέον «αναπνέει» χωρίς εμπάργκο κι απαγορεύσεις. Πολύ πριν το 2050 αυτές οιχώρες θα θέλουν αυτοκίνητα μικρά για τις σφιχτές τους πόλεις και φθηνά για τουςόχι και τόσο πλούσιους κατοίκους τους. Εδώ κολλάει η Daihatsu.
Την ίδια στιγμή η Toyota βλέπει πως στις παραδοσιακές αγορές των ΗΠΑ και της Ευρώπης, το κέρδοςέχει συμπιεστεί και βρίσκεται ουσιαστικά μόνο στις premium κατηγορίες.Θα ήταν λοιπόν καλύτερη κίνηση να σπρώξει την εικόνα της προς αυτή τηνκατεύθυνση. Στις ΗΠΑ το κλείσιμο της Scion σημαίνει πως τα μοντέλα που η Toyota διέθετε μέσω της πιο δημιουργικής και ευφάνταστης θυγατρικής της, τώρα θαδιατίθενται με τα δικά της σήματα, φέρνοντας αυτά τα χαρακτηριστικά στην ίδιακαι μεταγγίζοντάς τα και στα άλλα της μοντέλα.
Την ίδια στιγμή η Toyota έχειβγει στο κυνήγι της Suzuki, πιο κοντά στη λογική της Daihatsu, αν και η εξαγορά δεν θα είναι εύκολη αφού η Suzuki ξεπέρασεήδη την Ford κι ανέβηκε στο 7ο σκαλί της παγκόσμιας κατάταξης. Ο γίγαντας τηςToyota όμως δεν θα το βάλει κάτω.
Εσείς όμως πως βλέπετετις προθέσεις και διαθέσεις της Toyota; Γίνεται στα μάτια σαςακόμη πιο μεγάλη και άρα πιο αξιόπιστη και προσιτή; Και τι από το DNA της Daihatsu θαθέλατε να δείτε στα μοντέλα της Toyota;
Το DNA της Daihatsu ήδη υπάρχει στα αυτοκίνητα της Toyota. Από την εποχή του πρώτου Yaris ήταν κοινό μυστικό, ότι οι κινητήρες vvti ήταν εξελιγμένοι από την Daihatsu - γνωστή άλλωστε από παλιά για τις λιλιπούτειες τρικύλινδρες "ραπτομηχανές" της, που δεν είχαν αντίρρηση να στροφάρουν μέχρι τις 7000 σ.α.λ. χωρίς διαμαρτυρίες και ... απώλειες. Εκτός αυτού, η εταιρεία ήταν ανέκαθεν από τις πιο καινοτόμες ιαπωνικές. Την εποχή που η Toyota προσέφερε το απολιθωμένο πισωκίνητο Starlet, η D. είχε ήδη περάσει στην μπροστινή κίνηση με το Charade. Να θυμιθούμε και το "αδικοχαμένο" Applause, το πρώτο αυτοκίνητο τριών όγκων με πέμπτη πόρτα, λίγο πριν από το πρώτο Toledo. Να μην ξεχάσομε και το "roadster του λαού", το χειροποίητο Copen, που κανείς άλλος δεν ήταν αρκετά "τρελός" για να βγάλει στην παραγωγή (και όταν τρελαίνεται ο κατασκευαστής, χαμογελάει ο αγοραστής). Γενικά, η D. μέχρι σήμερα ήταν το καινοτόμο άλλοθι της υπερσυντηρητικής Toyota. Έτσι όμως όπως τα θέτει το άρθρο, σημαίνει ότι η "πλήρως θυγατρική" Daihatsu του μέλλοντος θα είναι κάτι τελείως διαφορετικό και πολύ λιγότερο γοητευτικό (κάτι σαν τη σημερινή Datsun, ίσως;), αλλά σίγουρα πολύ χρήσιμο για τους ισολογισμούς της Toyota...
Το μονο που θελω απο την Toyota ειναι να κρατήσει το μονταρισμα των αυτοκινητων στην Ιαπωνία. Η Mazda τα φτιάχνει εκει κ δεν υπαρχουν προβλήματα στα μοντέλα της... Ας σταματήσει αυτο το παζλ που ο κάθε ευρωπαίος μηχανικός δεν μπορει να το φτιάξει με αποτέλεσμα τα μοντέλα να παρουσιάζουν προβλήματα. Ο σχιστοματης κατι παραπάνω ξέρει...
Καταει χρονια η μεταξυ τους συνεργασια και πολλα toyota εχουν δεχθει τεχνολογια της μικρης αλλα δυναμικης daihatsu με πλεον γνωστο το συνολο του yaris που φορουσε και το sirion. Θα παιξει τον ρολο της datsun απο την πλευρα της toyota,χωρις αυτο να σημαινει οτι ειναι φτηνα η υποδεεστερα ποιοτικα απο την στιγμη που ειναι ολα τα daihatsu made in japan και αυτο ειναι μεγαλο πλεονεκτημα.Σιγα και σταθερα βλεπω να εξαγοραζει πλειοψηφικο πακετο και στην subaru ισως ακομα και στην mazda με την οποια συνεργαζεται και θελει διπλα της ενα μεγαθηριο για καθε ενδεχομενο. Λιγο πριν αποχωρηση απο την ευρωπαικη αγορα θυμαμαι την απιστευτη επιτυχια που ειχε στην χωρα μας με το terios,οπου ειχε αλωση κυριολεκτικα την αγορα αν και σχετικα ακριβο για τα κυβικα του αλλα αξιοπιστο ποιοτικο και γιαπωνεζικο με απιστευτες εκτος δρομου δυνατοτητες κατι που εκτιμησε ο ελληνας δικαιολογημενα.
Germanotsolias σοβαρά τα γράφεις αυτα? ποια καινοτομία έχει αναπτύξει η skoda, ποιο μοντέλο της skoda έχει αφήσει εποχή? η Mazda πρώτο και καλύτερο το mx5 που κατέχω. Σορού φιλαρακο αλλά έχεις μπερδέψει την....π με τη. Βούρτσα
με τα μοτερ της Toyota η κανω λαθος;
Για ποσοτητα (περιπου 1.000.000 οχηματα) μιλαω ρε εξυπνοπουλι (ή εξυπνοβουρτσι,μπερδευτηκα παλι...)
Μεγαθηριο η Mazda;;Τα ιδια αυτοκινητα πουλαει η Skoda να ξερεις...