" />
  • Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Για ποιο λόγο παραδοσιακά κάστρα των ατμοσφαιρικών κινητήρων, όπως η Ferrari και οι Ιάπωνες κατασκευαστές, αναπτύσσουν πλέον turbo κινητήρες;

Turbo ή Ατμόσφαιρα;

Ημερομηνία δημοσίευσης: 8/11/2016

Γιατί η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία έχει στραφεί στους turbo κινητήρες; Για ποιο λόγο κυριαρχούν πλέον turbo κινητήρες; Είναι για λόγους marketing, κατανάλωσης ή απόδοσης; Γιατί παραδοσιακά «ατμοσφαιρικά» κάστρα, όπως η Ferrari και οι Ιάπωνες κατασκευαστές, πλέον έχουν turbo;

 
Κατανάλωση-Ρύποι
Ο νούμερο ένα λόγος για τον οποίο οι εταιρείες έχουν μπει στον κόπο να φτιάξουν turbo μοτέρ, είναι η μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων. Γιατί συμβαίνει όμως αυτό; Γιατί οι turbo κινητήρες καίνε λιγότερο και εκπέμπουν λιγότερους ρύπους σε σχέση με αντίστοιχης ισχύος ατμοσφαιρικούς κινητήρες; Οι λόγοι είναι δύο. Ο πρώτος είναι μηχανολογικός και έχει να κάνει με την συμπίεση του αέρα. Όσο πιο πολύ συμπιέζεται ο αέρας τόσο περισσότερο βελτιώνεται ο βαθμός απόδοσης του κινητήρα. 

Οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες συμπιέζουν τον αέρα μόνο από το πιστόνι, ενώ οι turbo και μέσω του συμπιεστή του turbo.Έφόσον λοιπόν οι turbo κινητήρες είναι αποτελεσματικότεροι στην συμπίεση του αέρα, έχουν καλύτερο βαθμό απόδοσης και ως εκ τούτου μειωμένη κατανάλωση και ρύπους.

Ο δεύτερος λόγος είναι ότι η χρήση turbo επιτρέπει στους κατασκευαστές να παράξουν επαρκή ισχύ χρησιμοποιώντας μικρότερες χωρητικότητες είτε μειώνοντας τους κυλίνδρους είτε την χωρητικότητα ή και τα δύο. Κλασικό παράδειγμα η τελευταία γενιά της BMW M3 που σε σχέση με την προηγούμενη έχασε δύο κυλίνδρους και περίπου 1000 κυβικά, αυξάνοντας παράλληλα ισχύ, ροπή και μειώνοντας ρύπους. Ένα άλλο παράδειγμα είναι το καινούργιο Honda Civic Type-R, το οποίο στην καινούργια γενιά εφοδιάζεται με έναν turbo κινητήρα ο οποίος από τα ίδια κυβικά (2 λτ.) παράγει 110 ίππους περισσότερους και την διπλάσια ροπή σε πολύ χαμηλότερες στροφές σε σχέση με το προηγούμενο. 
 
Ένα άλλο πιο καθημερινό παράδειγμα, είναι οι 1000ρηδες Ecoboost της Ford, οι οποίοι καθιστούν ουσιαστικά αχρείαστους τους ατμοσφαιρικούς 1,6 λτ. της εταιρείας, όντας ταυτόχρονα ισχυρότεροι, πιο ροπάτοι και οικονομικότεροι. Το ίδιο όμως ισχύει λίγο-πολύ σε όλα τα οχήματα που έχουν αντικαταστήσει τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες με turbo.

Ο τρίτος λόγος είναι έμμεσος και έχει να κάνει με το γεγονός της ανάπτυξης ροπής. Λόγω της ιδιότητας των turbo να διαθέτουν άφθονη ροπή από χαμηλά, ο οδηγός δεν νιώθει την ανάγκη να πιέσει το όχημά του για να επιταχύνει το όχημα επαρκώς, είτε πατώντας «τέρμα» το γκάζι είτε κατεβάζοντας ταχύτητες, που και τα δύο αυξάνουν κατανάλωση και ρύπους.

Best Car 2017: Ψήφισε & Κέρδισε 1 Audi Q2, 1 Citroen C3, 1 Nissan Micra και δεκάδες άλλα δώρα!

Επιδόσεις-Ρεπρίζ
Εδώ η διαφορά υπέρ των turbo είναι μεγάλη. Ο λόγος είναι η ροπή. Η ροπή στρέψης στους κινητήρες turbo είναι πολύ ανώτερη σε σχέση με εκείνη των ατμοσφαιρικών τόσο σε ότι αφορά το μέγεθός της, όσο και στις στροφές που αυτή αποδίδεται, που στους turbo αποδίδεται πολύ χαμηλά και είναι σημαντικά περισσότερη. 

Όμως μεγάλη ροπή, σημαίνει και μεγάλη ισχύ σε συγκεκριμένες στροφές. Για παράδειγμα το turbo Honda Civic Type-R αποδίδει ήδη από τις 2500 στροφές περίπου 145 ίππους, όταν το προηγούμενο ατμοσφαιρικό στις ίδιες στροφές απέδιδε περίπου 45.

Μουγκάθηκε ακόμα και η F1
Είναι ο μοναδικός τομέας που οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες υπερτερούν και θα υπερτερούν πάντα έναντι των turbo. Σε ότι αφορά τον ήχο, αυτό έχει να κάνει με την φύση των turbo που τείνουν να «καταπίνουν» τον θόρυβο του μοτέρ κάνοντάς το flat ακουστικά. Αυτός είναι και ο λόγος που οι κατασκευαστές σπορ αυτοκινήτων με turbo κινητήρες ενισχύουν τον ήχο με συνθετικό τρόπο προκειμένου να μην απογοητεύονται οι οδηγοί που συνδέουν τον ήχο με την απόδοση. Κλασικό παράδειγμα η BMW M3/M4 της οποίας ο ήχος λόγω δύο turbo είναι ανύπαρκτος και η BMW αναγκάστηκε να προσθέσει έναν ενισχυτή ήχου προκειμένου, οι κάτοχοι να μην απογοητεύονται σε σχέση με τον ήχο του προηγούμενου ατμοσφαιρικού V8.

Κλασικό παράδειγμα απουσίας ήχου είναι πλέον και η F1, όπου από τότε που μπήκαν τα turbo, ο ήχος τους πλέον είναι σχεδόν αδιάφορος και πολλοί fan του motorsport έχουν απομακρυνθεί από αυτήν μόνο και μόνο για αυτόν τον λόγο.


Με τον κόφτη στις 9.000 στροφές ή μήπως στις 6.000;
Σε ότι αφορά το στροφάρισμα, σε κινητήρες turbo μαζικής παραγωγής είναι πολύ δύσκολη τεχνικά η ανάπτυξη στροφών (λόγω κυρίως υποτετράγωνης αρχιτεκτονικής όπου η διάμετρος του εμβόλου είναι μικρότερη της διαδρομής, υψηλών πιέσεων κτλ) και είναι κάτι που άλλωστε δεν απαιτείται, αφού αφενός οι ανάγκες για ισχύ και ροπή ικανοποιείται σε αυτούς σε χαμηλότερες στροφές, αφετέρου αποφεύγεται, για να μειώνεται η ανάπτυξη τριβών που αυξάνονται όσο αυξάνονται οι στροφές, μειώνοντας τον βαθμό απόδοσης και αυξάνοντας την καταπόνηση του κινητήρα. 

Αυτή η μείωση του στροφαρίσματος είναι φανερή στο Civic Type-R για παράδειγμα όπου το προηγούμενο έφτανε σχεδόν τις 9.000 στροφές και το καινούργιο βγάζει όλη την ισχύ στις 6.500. Συνεπώς το βασικό «ελάττωμα» των turbo είναι ότι βγάζουν όλη την ισχύ και ροπή χαμηλά και ψηλά ξεφουσκώνουν.

Είναι αυτοκίνητο να πορωθείς τώρα αυτό; Εσεις τι λέτε;


 

 
  • Ιμάγκο

    Οι τούρμπο καθιερώνονται από όλες τις εταιρίες σχεδόν για λόγους νομοθεσίας ρύπων βασικά αλλά αποτελούν και "μόδα". Μία μόδα που θα αποδειχθεί εν καιρώ, τραγικό λάθος ειδικά για χώρες με μικρές οικονομικές δυνατότητες.... Μέχρι και σήμερα βλέπουμε πχ στην Ελλάδα να κυκλοφορούν πολλά αυτοκίνητα από τη δεκαετία του 90 τότε που τα τούρμπο δεν κυκλοφορούσαν δηλαδή.. Θέλω να πω πως ο ατμοσφαιρικός κρατάει στο χρόνο και σαφώς είναι πολύ πιο αξιόπιστος και οικονομικός τελικά. Πόσα σύγχρονα τούρμπο θα κυκλοφορούν μετά από 20 χρόνια στη χώρα μας που ακόμα θα βρίσκεται στα μνημόνια; Κανένα. Όλα αυτά θα έχουν πάει για ανακύκλωση. Πρόκειται για αμάξια μίας χρήσης στην ουσία και το πολύ για κάνα 10άρι χρόνια. Και ας μην αναφέρω το κόστος συντήρησης και επισκευής. Τέλος το ότι οι τούρμπο καίνε λιγότερο, αυτό αποτελεί μύθο στη πράξη. Αν πηγαίνεις σαν χελώνα όντως δεν καίει, εάν το πατήσεις καίει και πολύ περισσότερο από το ατμοσφαιρικό. Ειδικά τα καλοκαίρια με τις ψηλές θερμοκρασίες στην Ελλάδα, οι τούρμπο ψοφάνε αφού δεν μπορούν να αναπνεύσουν και καίνε ακόμα περισσότερο για να αποδώσουν σωστά. ¨Έχουμε λεφτά και λεφτά για πέταμα ή αλλάζουμε αυτοκίνητο κάθε 3 με 5 χρόνια; Εάν ναι, τότε εντάξει το τούρμπο καλό είναι. Εγώ δεν έχω λεφτά για πέταμα και είναι ο κύριος λόγος που επιμένω ατμοσφαιρικά και ας έχω χαμηλότερες ρεπρίζ και επιταχύνσεις.

      64
  • paschalis

    Τα μοτερ turbo υπερτερουν σχεδον παντου για ολα αυτα που αναφερει το αρθρο αλλα ειναι και ενας τομεας που υπερτερουν τα ατμοσφαιρικα και δυστηχως ειναι σημαντικος αυτες τις εποχες....οταν ερχεται η λυπητερη στα συνεργεια(πιο ακριβα λαδια τα turbo-φουλ συνθετικα-πιο ακριβα μπουζι και γενικα τα turbo εαν δεν οδηγουνται και πολυ σωστα θα σε στειλουν πολλες φορες στο συνεργειο).Με λιγα λογια τα turbo ειναι πολυ αποδοτικα σε οτι αφορα επιδοσεις-ρυπους-καταναλωση τα ατμοσφαιρικα με την σειρα τους ειναι πιο αξιοπιστα...

      55
  • loukia

    Λάβετε υπόψιν σας εκτός τα πολύ σωστά που αναφέρει ο κύριος πασχάλης, ότι οι κατασκευαστές πλέον δεν πουλάνε πολλά οχήματα όπως παλιότερα, οπότε στα μικρά turbo οχήματα, στις επισκευές τους, οι οποίες είναι επιβεβλημένες, έχουμε περισσότερους αιμοδότες λόγω ανταλλακτικών, οπότε μετριάζεται κάπως από τους κατασκευαστές οι μειωμένες τους πωλήσεις. Όταν θέλεις μειωμένα κόστη συντήρησης, κάνεις κάθε μέρα 200+χιλιόμετρα το να έχεις ένα μικρό ατμοσφαιρικό επιβάλλεται.Αν κάνεις λιγότερα χιλιόμετρα μπορείς να στραφείς σε ένα μικρό turbo.Στο ταξίδι όπως ευαρέσκεται κανείς.Όταν το όχημα είναι κάτι παραπάνω από μεταφορά, επιβάλλονται περισσότερες από μία τουρμπίνες. Προσωπικά είμαι υπέρ των τουρμπινών ΑΛΛΑ ΜΕ ΚΥΒΙΚΑ, άλλο 3000 κυβικά με 3 τουρμπίνες και άλλο 6500 κυβικά με 3 τουρμπίνες.Βέβαια για κάποιους αυτά είναι αδιάφορα και μαζί τους, όμως κάτι άλλο θα έχουν και αυτοί που για μας θα είναι αδιάφορο.

      48
  • g.pet

    Οι turbo βενζίνης είναι συνολικά καλύτεροι κινητήρες αλλά για ανθρώπους που νοιάζονται για τη σωστή και κυρίως συχνή συντήρησή τους. ΟΤΑΝ ΔΕ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ αυτό μακροπρόθεσμα αποδεικνύονται πληγή αφού οι ζημιές ΔΕ είναι αμελητεου κόστους. Επίσης αν δεν ξέρεις να οδηγείς ΕΞΥΠΝΑ κακά τα ψέματα ΠΙΝΟΥΝ ΠΟΛΥ

      36
  • alexandros

    Είμαι υπέρ του turbo στους πετρελαιοκινητήρες που έχουν μέταλλα πιο δυνατά και αντέχουν στις καταπονήσεις των πιέσεων του turbo. Σε βενζίνη ατμόσφαιρα.

      23
  • χρηστος

    Ολα καλα καο χρυσα με το τουρμπο αλλα εχουν ενα μεγαλο μειον, η αποκριση σρο γκαζι.ενας τουρμπο κινητηρας δεν μπορει να βγαλει την δυναμη του 'αναλογικα' δηλαδη οσο πατας τοσο να επιταχύνει. Στο τουρμπο πατας το γκαζι περιμενεις λιγο και αου έρχεται μια ποσοτητα δυναμης δυσαναλογα μεγαλυτερη απο αυτο που ζητησες συν οτι στο αφημα τι μηχανοφρενο αργη .ολα αυτα εχουν βεβαια να κανουν με το στυλ οδηγήσεις του καθενος.αμα εισαι ευθειακιας κανενα προβλημα αμα εισαι στριφτερος τοτε ξερεις οτι κανενα τουρμπο δεν μπορει να φτασει σε αίσθηση γραμμικοτητα ενα καλο ατμοσφαιρικα.το προβλημα ειναι οτι η ατμόσφαιρα θελει κυβικα και επειδή ζουμε στην ελλαδα δδύστυχος θα κλεισω λεγοντας ζητω τα τουρμπο καιδωστε γκαζι στο λαο!!!!!!!

      16
  • Γιαννης

    Πριν 10 χρονια η VW εβαλε τουρμπο στους κινητηρες της και το DSG κιβωτιο σιπλου συμπλεκτη. τοτε καποιοι που ηταν αρρωστοι με τα toyotaκια ελεγαν πως θα σπανε οι κινητηρες και αλλα χαζα. τελικα μετα απο 10 χρονια ολοι θαυμαζουν τα Golf και ολοι προσπαθουν να αντιγραψουν τις τουρμπινες. ακομα και η toyota καταφερε μετα απο δεκα χρονια και εβγαλε τουρμπο κινητηρες. τωρα να δω τι θα λενε οσοι ηταν κατα των τουρμπο. βεβαια ολοι γνωριζουμε πως ηταν και καλα κατα καθως ναι μεν ηθελαν τουρμπο αλλα επειδη δεν ειχαν, ελεγαν πως δεν αξιζει. οτι δεν φτανει η αλεπου.... ΤΟΥΡΜΠΟ και παλι τουρμπο! ποια ατμοσφαιρα μωρε στην εποχη μας! ελεος. μετα απο δεκα χρονια παρεα με ενα Golf GTI V με 200χιλ χλμ απροβληματιστα και ηδονικα, το μονο που εχω να πω ειναι πως τουρμπο και DSG ειναι αυτα που δινουν αξιζα σε ενα αμαξι.

      13
  • GeorgeA

    Τα υπερτροφοδοτούμενα μοτέρ χαμηλού,συνήθως, κυβισμού αφενός αναδεικνύουν σε συνδυασμό με τα gadget ενός μοντέλου το τεχνολογικό υπόβαθρο της συγκεκριμένης εταιρίας (όπως π.χ. η Ford που αναφέρατε κι εσείς με τον 1.000άρη Ecoboost και το SYNC ή το MyKey) και αφετέρου οι ιδιοκτήτες τους επιβαρύνονται με σαφώς μικρότερη φορολογία απ'ότι με ένα αυτοκίνητο της τάξης των 2.000 κυβικών λόγου χάριν, χάνοντας ελάχιστα ή και καθόλου στον τομέα της απόδοσης,ανάλογα ποιο μοτέρ αντικαθίσταται από ένα μικρότερο με turbo.Τρανό παράδειγμα η αντικατ/ση του 1.6 FSI του VAG Group από τον 1.4 TSI

      11
  • Γιώργος Μ

    Ο βασικός λόγος που οι τούρμπο κινητήρες είναι αποδοτικότεροι και ελαφρότεροι είναι η εκμετάλλευση μέρους της ενέργειας των καυσαερίων, που αλλιώς πηγαίνει χαμένη. Τα 2/3 της θερμικής ενέργειας του καυσίμου πάνε χαμένα στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, άρα υπάρχει μεγάλο περιθώριο ανάκτησης ενέργειας. Εκτιμώ όμως ότι στο κοντινό μέλλον τα τούρμο θα γίνουν ηλεκτρκά, ενώ μικρές τουρμπογεννήτριες καυσαερίων θα παράγουν ηλεκτρική ενέργεια για τις (μεγαλύτερες) μπαταρίες του αυτοκίνητο.

      10
  • denon

    Ποιός άρρωστος ανέφερε για ελλατωματικές καδένες χρονισμού? Ποιός άρρωστος ανέφερε για κατανάλωση λαδιού? Ποιός άρρωστος ανέφερε για προβλήματα dsg? Γνωστός 1: 1.2 tsi 35000km τσιμπάει λάδι Γνωστός 2: golf 1.4. tsi απεγνωσμένος Γνωστός 3: mazda 3. Μόνο βενζίνα θέλει.. Ξέρουμε πολύ καλά ότι τα Vag ήταν πολύ μπροστά για την εποχή τους. Βγάζαν tsi με 140ps τη στιγμή που η αντιπαλη opel έβαζε πεταλούδες στην εισαγωγή(1.4 twinport 90ps). Πολύ τεχνολογία, καμία σύγκριση με Ασία. Αλλά όλα έχουν ένα τίμημα. Δεν μπορείς να τα έχεις όλα. Και στο κάτω κάτω, η αξιοπιστία των μοντέλων φαίνεται και απο επίσημες πηγές, πχ dekra. πάντα φιλικά!

      9
  • Thanasis

    Βασικά, όλοι οι ως άνω λόγοι είναι σωστοί. Ακόμη και αυτή του ήχου, είναι η μεγαλύτερη αλήθεια. Οι σημερινοί υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες δεν έχουν καμία σχέση με τους κινητήρες turbo των 90s. Είναι πολύ ποιο αξιόπιστοι, καίνε λιγότερο και δεν τραβάνε τα ζόρια που είχαν παλιά με το αυξημένο lag. Το κόστος συντήρησης δεν είναι ιδιέτερα μεγαλύτερο από έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα ίδιας ιπποδύναμης, γιατί πάντα αυτό πρέπει να κοιτάμε και να συγκρίνουμε. Τα άλογα είτε είναι 40 είτε 440 για να βγουν να τρέξουν, θέλουν και φαΐ αλλά και συντήρηση. Αν κοιτάμε μόνο τα κυβικά, όπως συχνά γίνετε αυτό το λάθος από αρκετούς, τότε και μόνο τότε υπερτετούν οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες, ιδίως σε ότι αφορά το "τάισμα" των όποιων ίππων έχει το εκάστοτε όχημα. Προσωπικά είχα ατμοσφαιρικό 1.2 με 85 ίππους και ένα turbo 1.8 των 180 ίππων. Στο ταξίδι λοιπόν το 1.8 ήταν ποιο οικονομικό, ποιο ξεκούραστο και φυσικά λόγο δύναμης, η ενεργητική του ασφάλεια δεν συγκρίνετε. Στο αντίποδα, τό κόστος για μέσα στην πόλη σε βενζίνη πολύ υψηλότερο, αλλά δεν μπορούμε να το συγκρίνουμε φυσικά με το προηγούμενο μου όχημα καθώς λείπουν 600 κυβικά και 100 ίπποι. Ωστόσο, το ατμοσφαιρικό μετά τις 100.000χλμ άρχισε να ζητάει πολλά, βλέπεις το ζόρισμα για πάει ποιο γρήγορα, έφερε πολύ νωρίς τα "γηρατειά" στα 6 χρόνια άρχισε να "σκορπάει". Το turbo με τα πολλά και σε πολλές περιπτώσεις "άχρηστα" άλογα έχει ξεπεράσει κατά πολύ τα 100.000χλμ. είναι στα 13 χρόνια πλέον και ο κινητήρας είναι σαν καινούριος. Φυσικά, δεν χρειάστηκε ποτέ να δουλεύει υπερορίες για να μου κάνει τα χατίρια. Το θέμα είναι πως οδηγούμε το κάθε όχημα και πόσο καλά το συντηρούμε για το θέμα της μακροζωίας του.

      8
  • ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΝΑΣΤΟΣ

    TO ΤURBO ΕΙΝΑΙ ΛΑΧΕΙΟ, ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΓΑΛΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΟΧΙ. ΠΑΝΤΩΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΕΙΣ ΚΑΛΟ ΥΠΕΡΤΡΟΦΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΩΣΕΙΣ ΠΟΛΛΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ. ΚΑΙ ΟΙ ΙΑΠΩΝΕΣ ΕΒΓΑΖΑΝ ΚΑΙ ΒΓΑΖΟΥΝ TURBO ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΑΠΛΑ ΗΞΕΡΑΝ ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΓΙ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΤΑ ΕΒΓΑΛΑΝ ΣΕ ΜΑΖΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ. ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΕ Η ΤΟΥΟΤΑ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΟΛΟΣΣΟΣ ΝΑ ΒΑΛΕΙ TURBO ΣΤΑ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΑ ΚΑΙ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΑΠΟΔΙΔΕΙ 100 ΑΛΟΓΑ ΝΑ ΒΓΑΖΕΙ 130, Ή ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΑΠΟΔΙΔΕΙ 132 ΝΑ ΒΓΑΖΕΙ 180; ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΚΑΙ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΑΛΛΑ ΤΟ TURBO ΕΧΕΙ ΦΘΟΡΕΣ ΚΑΙ ΑΝ ΧΑΛΑΣΕΙ ΕΚΤΟΣ ΕΓΓΥΗΣΗΣ ΚΑΗΚΕΣ ΚΑΙ ΤΣΟΥΡΟΥΦΛΙΣΤΗΚΕΣ.

      7
  • ΚΩΣΤΑΣ

    Συμφωνω με ολα οσα γραφτηκαν αλλα δεν πρεπει να ξεχναμε οτι οι κατασκευαστες ειναι υποχρεωμενοι να τηρουν ορια ρυπων.και επειδη τα ορια αυτα πλεον ειναι πολυ αυστηρα μεχρι και η ferrari αναγκαστηκε να αντικαταστησει τους κινητηρες της με κινητηρες κυβισμου κατω των 4000κ.ε. τουρμπο.ας ελπισουμε οτι οι v12 θα μεινουν ατμοσφαιρικοι.ας χρησιμοποιειται το τουρμπο σε μικρα αυτοκινητα αλλα σε αυτοκινητα επιδοσεων νομιζω καταστρεφει ολη τη μαγεια του ηχου και υψηλων στροφων.

      7
  • Κωνσταντινοσ Κ

    Αυτο το αστειο με τους και-καλα οικονομικους τουρμπο κινητηρες δεν το βαρεθηκατε ? εχουν ολα τα θετικα του θεου και πραγματικα ειναι εκπληκτικο πως αποδιδει ενα αυτοκινητο με τουρμπο(πχ το δικο μου με 1800ΤSI ) αλλα ειναι αστειο το θεμα με την καταναλωση. Αν εχεις πιο πολλους ιππους εχει και πιο πολλη καταναλωση. πχ LEON 1.8TSI δεν γινεται να εχεις κατω απο 10λ/100 στην πολη και κατω απο 7 στην εθνικη. Το type-r φιλου μου καιει λιγοτερο... αυτα...

      6
  • talaiporos

    Turbo αποκλειστικά είναι το παρόν. Τα ατμοσφαιρικά είναι παρελθόν. Πάρτε το απόφαση. Σε λίγο και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης στα αυτοκίνητα θα είναι παρελθόν. Το μέλλον έρχεται γρηγορότερα από όσο υπολογίζουμε...

      5
  • Giannhs8

    Προσωπικά είμαι οπαδός της ατμόσφαιρας. Δεν αμφισβητώ την τεχνολογία των καινούργιων Turbo κινητήρων, αλλά θεωρώ μεγάλη απάτη το γεγονός ότι τοποθετούν μικρούς κινητήρες με Turbo σε αυτοκίνητα που ζυγίζουν τουλάχιστον 1.5 τόνο και προσπαθούν να μας πείσουν ότι είναι οικονομικοί... Πώς είναι δυνατόν ένας μικρός κινητήρας να κινεί ένα βαρύ αμαξωμα οικονομικά;; τα πράγματα είναι απλά πιστεύω.. Έχουμε κρίση και πρέπει να βγάλουμε τα σπασμένα..

      5
  • Νίκος

    ΜΟΝΟ ΣΑΝ ΜΟΤΕΡ Προτιμώ Τον ατμοσφαιρικό του TypeR (και ας είναι 15 χρόνων μοτέρ) από το δίλιτρο του Golf GTI της αντίστοιχης γενιάς. Το εξακύλινδρο της E89 (επίσης 15χρονών μοτέρ) απο το 4κύλινδρο ecoboost του νέου Focus RS (θα έλεγα το TTRS αλλά το 5κύλινδρο είναι πολύ ιδιαίτερο) Τον V8 του X5 από τα νέα εξακύλινδρα της γκάμας (παίρνει κανείς τέτοιο κτήνος χωρίς V8;;!! Το κτηνώδες V10 των M5-M6 (επίσης 15 χρονών μοτέρ) από τον V6 του GTR ή τον boxer της Carrera. Μιλάμε πάντα για παλιά ατμοσφαιρικά μοτέρ. Αν η bmw είχε εξελίξει τα μοτέρ της το εξακύλινδρο θα έβγαζε 400 άλογα και το V10 πάνω απο 600, δυστυχώς όμως δεν θα περνούσαν τους ρύπους. Όσο για κατανάλωση, ποιός νοιάζεται σε αυτά τα αυτοκίνητα αλήθεια;;; Όσον αφορά τα μικρά αυτοκίνητα πόλης προτιμώ τα τούρμπο σε κάθε περίπτωση για τους γνωστούς σε όλους μας λόγους...

      5
  • Στάθης

    Θα συμφωνήσω με το φίλο πιο πάνω που λέει ότι να δούμε πόσα τούρμπο θα κυκλοφορούνε στους ελληνικούς δρόμους, είδομεν λοιπόν! Σίγουρα η τεχνολογία είναι τεχνολογία και πρέπει να ακολουθείται αλλά πολλές φορές δε σημαίνει ότι είναι και καλύτερη από την προηγούμενη! πάντως εγώ είμαι νοσταλγός της ατμόσφαιρας χωρίς όμως να παραγνωρίζω τα οφέλη του τούρμπο, αυτά!

      4
  • anonymos

    Πιστεύω πως και οι δύο τύποι κινητήρων έχουν πλεονεκτήματα. Οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες έχουν το πλεονέκτημα του καλύτερου ήχου και της "ωμής" αγριάδας. Οι τούρμπο κινητήρες από την άλλη έχουν το πλεονέκτημα της μεγαλύτερης ιπποδύναμης, και επομένως, και της μεγαλύτερης φιλικότητας προς το περιβάλλον.

      3
  • dgis

    εδώ μπορούμε να δούμε αρκετά στοιχεία περί αξιοπιστίας .. ( ατμόσφαιρα για τους μη έχοντες και τούρμπο για τους έχοντες ) https://www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CB8QFjAAahUKEwiPv_mCr63HAhXGWBoKHQ_FCVo&url=http%3A%2F%2Fwww.used-car-report.com%2F&ei=VGLQVY9FxrFpj4qn0AU&usg=AFQjCNGNh66xzsc-2kGxBkvheQeZnPOfKQ

      2
  • nikolas

    Προτιμω ατμοσφαιρα παρα turbo γιατι οπως εχω ξαναγραψει, τα turbo λαχανιαζουν ψηλα, ενω το καλυτερο τους ευρος στροφων ειναι χαμηλα και μεσαια, ενω και το καλοκαιρι ζοριζονται πολυ με τις ακραιες θερμοκρασιες. Τα ατμοσφαιρικα ειναι πολυ πιο αξιοπιστα ενω ειναι και τιμιοτερα,α φου βαγαζουν τα αλογα τους μονα τους χωρις τη βοηθεια υπερσυμπιεστη. Παντως σιγουρα θα αγοραζα και ενα turbo. Oι επιλογες μου θα ηταν τα Toyota Auris 1.2T, το εξαιρετικο σε ολα του Opel Astra 1.0 Ecotec, η πανεμορφη και συγκλονιστκη BMW 320i με τον σουπερ σπορ 1.5 turbo, το Ford Focus με τον τελειο 1.5 Ecoboost στα 182 αλογα, το VW Golf 1.0 TSI αλλα και τα Honda Civic 1.0 tec που αναμενεται συντομα μαζι φυσικα με το Nissan Pulsar 1.2 TURBO

      1

Νέο Opel Corsa: Όλα όσα ξέρουμε πριν την αποκάλυψη

Nέα Toyota Corolla VS Hyundai i30 VS Opel Astra

Δοκιμή: Hyundai i30 Fastback N

Νέο Micra με 117 άλογα vs ανταγωνισμός

Η κίνηση στους δρόμους

Παλικάρι τα βάζει με δύο κλέφτες!

Δοκιμή: Νέα Toyota Corolla Hybrid

Οδηγήσαμε το Dacia Duster Pick-Up

Video: Nέο Opel Corsa GSi

Η Ford ο μεγάλος χορηγός της TRIMORE-XTERRA Greece

Μάρκες που δεν φτιάχνουν αυτοκίνητα: Γίνεται;

Τα 5 μικρομεσαία με τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών

6 σημεία ελέγχου του πέλματος

Βάλε αγωνιστικό κάθισμα!

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

MITSUBISHI: Ατοκο χρηματοδοτικό: 0% επιτόκιο,100 ευρώ/μήνα

NISSAN: Qashqai το απόλυτο SUV από 20.490€

CITROEN: Νέο C5 Aircross με 130PS από 22.550€

PEUGEOT: Nέο Peugeot 508 από 29.900€

RENAULT: Ανακάλυψε το CAPTUR με το νέο turbo κινητήρα βενζίνης 1.3 TCe

MICHELIN: Επιδόσεις που φτιάχτηκαν για να διαρκούν

SEAT: Eπίλεξε το δικό σου Αrona από 15.245€

Ψηφίστε και κερδίστε 4 μοτοσυκλέτες

περισσότερα »