
Η συρρίκνωση του κέρδους, οι επενδύσεις χωρίς απόκριση και ο νέος ανταγωνισμός αναγκάζει τη μείωση κόστους.
Η τεχνολογία στην καμπίνα αφήνει λίγα περιθώρια για οικονομία στο εσωτερικό.
Οργανική σχεδίαση αντί για έντονες ακμές, για πιο απλά σχήματα στις μεγάλες επιφάνειες.
Μάσκα που κόβει το καπό και νέες λαβές στις πόρτες που δείχνουν πιο προηγμένες αλλά κοστίζουν ελάχιστα.
Η συρρίκνωση του κέρδους, οι επενδύσεις χωρίς απόκριση και ο νέος ανταγωνισμός αναγκάζει τη μείωση κόστους
Πώς αντέχει μια βιομηχανία κάτω από το βάρος της μεταμόρφωσης ενώ την ίδια στιγμή ο ανταγωνισμός διπλασιάζεται; Με μείωση του κόστους που άλλες φορές φαίνεται και άλλες όχι. Ειδικά σε ό,τι έχει να κάνει στο εξωτερικό του αυτοκινήτου, υπάρχουν τρία σημεία που άλλαξαν. Εσύ, τα πρόσεξες;
Σκέψου σε μία δεκαετία μέσα να πρέπει μια εταιρεία να αλλάξει όχι μόνο την γκάμα της, αλλά όλη την τεχνολογία, τεχνογνωσία και μηχανολογία που κινούσε μέχρι σήμερα τα αυτοκίνητά της. Και όλα αυτά μέσα σε συνθήκες πρωτόγνωρου, νέου, διαφορετικού ανταγωνισμού. Ενώ κάποιες μάρκες έπρεπε να επιβιώσουν και τεράστια πρόστιμα για σφάλματα του παρελθόντος, όπως αυτό του ομίλου VW με το dieselgate που έφερε όχι μόνο τη VW αλλά και την Audi σε δεινή θέση. Η μείωση του κόστους, όπου η κάθε μάρκα μπορεί να το πετύχει χωρίς να χάσει το κοινό της, είναι η μόνη λύση.
Η τεχνολογία στην καμπίνα αφήνει λίγα περιθώρια για οικονομία στο εσωτερικό
Η μείωση του κόστους μπορεί να γίνει σε πολλά σημεία. Από την αντικατάσταση μιας βίδας με ένα πλαστικό κλιπάκι, ως την αλλαγή της μεταλλική αντλίας νερού με πλαστική, υπάρχουν περιθώρια, όμως καλό είναι οι περικοπές να μη φαίνονται. Και μπορεί η μόδα του μινιμάλ που έφερε η Tesla στην καμπίνα να αγαπήθηκε από πολλές μάρκες αφού βασικά υπάρχει για να ρίξει το κόστος, όμως ό,τι κάνεις στην καμπίνα φαίνεται. Η ποιότητα, οι εμφανείς βίδες, οι αρμοί, γίνονται τριγμοί, γρατζουνιές, γίνονται γκρίνια και χαμένοι πελάτες. Δεν είναι τυχαίο που το εσωτερικό μόνο βελτιώνεται, και με αυξημένο μάλιστα κόστος. Άρα οι περικοπές γίνονται αλλού.
Οργανική σχεδίαση αντί για έντονες ακμές, για πιο απλά σχήματα στις μεγάλες επιφάνειες
Ο όρος οργανική σχεδίαση περιγράφει τα σχήματα των αυτοκινήτων που έχουν περισσότερες καμπύλες, μοιάζουν πιο πολύ με ζωντανοί οργανισμοί, και αποφεύγουν τις ακμές, τις απότομες αλλαγές στις κλίσεις. Παράδειγμα οργανικής σχεδίασης είναι το Ford Puma. Αντίθετα η Peugeot, για παράδειγμα, σχεδιάζει με ακμές αλλά και πολλές κάθετες επιφάνειες. Το κόστος παραγωγής μιας επιφάνειας με λεπτομέρειες όπως ένα βαθύ νεύρο είναι μεγάλο. Φεύγει το νεύρο και το κόστος πέφτει. Δες το προηγούμενο Audi A6, δες και το καινούργιο. Το νεύρο που έτρεχε από εμπρός-πίσω σε όλο το μήκος έδωσε τη θέση του σε ένα χυτό σχήμα. Και το κόστος πέφτει.
Μάσκα που κόβει το καπό και νέες λαβές στις πόρτες που δείχνουν πιο προηγμένες αλλά κοστίζουν ελάχιστα
Μια ματιά στο εμπρός μέρος των περισσότερων μοντέλων αρκεί για να δεις πως το καπό πλέον σπάνια συναντά τη γρίλια. Αντίθετα, όλο το καλουπωτό πλαστικό που είναι το κομμάτι μάσκα-προφυλακτήρα τώρα σκαρφαλώνει πιο ψηλά, αφήνοντας μια οριζόντια γραμμή από το ένα φτερό στο άλλο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η νέα ΒΜW Σειρά 1, που έχει ανεβάσει τη γραμμή αυτή σχεδόν στη μέση του ρύγχους, αλλά και ένα σωρό άλλα μοντέλα που ωφελούνται από το σημαντικά χαμηλότερο κόστος στην παραγωγή του πιο επίπεδου καπό και της μεγαλύτερης πλαστικής μάσκας/προφυλακτήρα. Και μετά είναι οι λαβές στις πόρτες. Το βαθούλωμα που κοστίζει πολύ (σε υλικό και σε σφυρηλάτηση) έδωσε τη θέση του σε μια τρύπα με έναν «χωστό», λεβιέ. Δε μοιάζει φθηνότερος, αλλά είναι και δεν το δείχνει.
Εσύ έχεις προσέξει τι τεχνάσματα βρίσκουν οι κατασκευαστές για να ρίξουν το κόστος; Και είχες προσέξει τις διαφορές αυτές μέχρι τώρα; Και σε ενοχλούν; Ούτε καν η γραμμή στη μέση του καπό της Σειράς 1;