• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Τι κάνει ένα αυτοκίνητο να παλιώσει; Μήπως η απόσταση που το χωρίζει από τα  καινούργια;

Τα παλιά αμάξια είναι πιο επικίνδυνα σήμερα

20.881 Επισκέψεις στο άρθρο (28/7/2021)

Γιατί είναι τα παλιά αυτοκίνητα πιο επικίνδυνα σήμερα απ`ότι ήταν καινούργια;

Τι κάνει ένα αυτοκίνητο να παλιώσει; Μήπως η απόσταση που το χωρίζει από τα  καινούργια; Και αν αυτό δεν έχει τόση σημασία στη σχεδίαση, ή ακόμη και στην κατανάλωση, μήπως είναι ώρα να δούμε γιατί τα παλιά αυτοκίνητα είναι σήμερα πιο επικίνδυνα από ποτέ;

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »


Το βρήκες 20ετίας, το θυμάσαι καινούργιο, στα μάτια σου δεν είναι και τόσο παλιό, και στην τιμή που το δίνουν πως θα πεις όχι. Η παγίδα αυτή είναι συνηθισμένη, ειδικά όταν ένα αυτοκίνητο το ξέρεις από παλιά, είτε το ζαχάρωνες 20 χρόνια πριν, είτε επειδή το βλέπεις συνέχεια μπροστά σου, καμαρώνεις την αξιοπιστία του και λες, μπορεί να είναι 20 χρονών, κρατιέται όμως μια χαρά. Αμ δε.

Βλέπεις στην Ελλάδα της κρίσης που το αυτοκίνητο έγινε δύσκολο στην απόκτηση, ο στόλος ξεπέρασε τα 14 χρόνια μέσης ηλικίας. Που σημαίνει πως τα μισά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους είναι παλιότερα από το 2004. Και αν ρωτήσεις, θα δεις πως το 2004 δεν ακούγεται καν παλιό για αυτοκίνητο. Όμως τα πράγματα έχουν αλλάξει.

Κι αν δεν μας συγκλονίζει η τεράστια διαφορά στην κατανάλωση, γιατί στο κάτω κάτω, «κάνω λίγα χιλιόμετρα, δεν πειράζει» ή ακόμη και «εγώ 20 ευρώ έβαζα, 20 ευρώ βάζω», ακούγονται τυπικές δικαιολογίες. Τώρα με τη σχεδίαση ποιος ασχολείται, τα ανταλλακτικά είναι φθηνά και «δεν σπάει δεν χαλάει». Τυπικό παράδειγμα Toyota Corolla του 1998. Στην ίδια ηλικία κυκλοφορούν και άλλα πολλά, γιαπωνέζικα και μη.

Μπορεί το 1998 να ξέραμε το EuroNCAP και να βλέπαμε ήδη τα πρώτα αποτελέσματα, και τα μοντέλα της εποχής να μην ήταν και τόσο κακά στις δοκιμές. Όμως αυτά τα μοντέλα έχουν να τα βάλουν με τρεις σημαντικές αλλαγές σήμερα.

Πρώτον, την ηλικία τους. Λίγο η συντήρηση, λίγο η χρήση, δεν περιμένεις 20 χρόνια μετά όλα να δουλεύουν ρολόι. Χωρίς αερόσακο, το μόνο που σε κρατάει είναι η ζώνη. Δουλεύει καλά; Ο προεντατήρας; Τραβάει πίσω; Το κάθισμα; Κουνάει; Μήπως σε κάποια προηγούμενη «επαφή» κάτι έφτασε ήδη στα όριά του και με το πρώτο, μικρό «μπαμ» δεν θα κάνει αυτό που πρέπει;

Δεύτερον σήμερα τα αυτοκίνητα γύρω έχουν αλλάξει. Ακόμη και τα μίνι μοντέλα που κυκλοφορούν είναι μεγαλύτερα και βαρύτερα από ποτέ. Βάλε τώρα τον χαμό από SUV. Αν με την Corolla το πολύ να «έπεφτες» σε κανένα Nissan Sunny, τώρα θα πέσεις σε Qashqai που σου ρίχνει ένα μέτρο ύψος και θα «μπει» όλο μέσα στην καμπίνα.

Και τρίτον, τα καινούργια αυτοκίνητα είναι «τανκς». Τσαλακώνονται, καταστρέφονται ολοσχερώς, αλλά προστατεύουν τους επιβάτες τους. Και στην δική τους καταστροφή παίρνουν και ότι πέσουν πάνω τους. Και αν αυτό είναι η Corolla 20ετίας που έχεις, δε σε γλιτώνει τίποτε. Το σχετικό βίντεο τα λέει όλα.
 


Εσείς πόσο μετράτε την ασφάλεια όταν αγοράζετε μεταχειρισμένο; Πάτε στο φθηνότερο παλιό-καλό μοντέλο; Ή κοιτάτε να πάρετε το πιο καινούργιο, και ας μην είναι το μοντέλο που σας αρέσει, ώστε να είναι πιο σύγχρονο σε θέματα ασφάλειας; Τι λέτε;

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »