7 φωτογραφίες »

Η μάχη της βασικής: VW Polo Vs Hyundai i20

103.103 Επισκέψεις στο άρθρο (14/2/2020)

Το 2019 τερμάτισαν στην 3η και 4η θέση των πωλήσεων της ελληνικής αγοράς αντίστοιχα. Τα φέρνουμε αντιμέτωπα στις βενζινοκίνητες και αρχικές εκδόσεις τους.

Και τα δύο είναι μοντέλα που τα εμπιστεύεται ο Έλληνας για προσωπικό του αυτοκίνητο και δεν υπάρχει καλύτερη αναγνώριση. Συγκρίνουμε τις δύο πιο κοντινές  εκδόσεις τους με ατμοσφαιρικούς κινητήρες βενζίνης. Ξεκινώντας από την τιμή τους, το Hyundai i20 με αυτό τον κινητήρα  και τους 84 ίππους κοστίζει από 12.540 ευρώ στο επίπεδο εξοπλισμού Fresh, ενώ το VW Polo από τα 14.400 ευρώ αλλά με πλουσιότερο εξοπλισμό στη βασική έκδοση Trendline.  

Εμφάνιση: Κομψά με κάποιες δυναμικές λεπτομέρειες
Σχεδιαστικά τόσο το Hyundai i20 όσο και το VW Polo χαρακτηρίζονται κομψά με κάποια στοιχεία που εκφράζουν το νεανικό τους προφίλ. Το i20 αν και πιο συμβατικής λογικής είναι δυναμικό αισθητικά, με τις πίσω μαύρες κολώνες να τονίζουν αυτό τον χαρακτήρα του, ενώ το Polo βασίζεται σε πιο δυναμικές και έντονες γραμμές.

Kινητήρες-Επιδόσεις: i20 σε επιδόσεις, Polo σε κατανάλωση
Με 80 και 84 άλογα, όπως καταλαβαίνετε, οι κινητήρες είναι φτιαγμένοι περισσότερο για αστικές μετακινήσεις και όχι κάτι παραπάνω. Ωστόσο, το i20 φαίνεται να έχει προβάδισμα στις επιδόσεις και αυτό κυρίως λόγω ροπής (122 Nm). Το Polo με 93 Nm μας βάζει σε σκέψεις, όταν το ελαφρύτερο up! που έχουμε μετρήσει με τον ίδιο κινητήρα (1,0 λτ., 75 PS, 95 Nm) θέλει 15,1 και 26,2 δλ. για το 60-100 και 80-120 με 4η/5η αντίστοιχα. Καλύτερο επίσης είναι το Hyundai i20 και στο 0-100 χλμ./ώρα με 12,8 έναντι 15,4 δλ.. Από την άλλη το Volkswagen Polo, ανακοινώνεται ως πιο οικονομικό, αφού η επίσημη μέση κατανάλωση είναι 4,8 λτ./100 χλμ..

Eσωτερικό-Χώροι: Kαλύτερος ο εσωτερικός κόσμος του Polo
Το εσωτερικό των δύο μοντέλων είναι σύγχρονο αισθητικά με νεανικό χαρακτήρα και αν και από αυτές τις εκδόσεις τιμών απουσιάζουν κάποια high-tech στοιχεία, παραμένουν ευχάριστα γενικότερα. Το Hyundai i20 εκφράζει ένα πιο συμβατικό και εδώ προφίλ με πιο λιτό συνολικά διάκοσμο, ενώ το Polo αν και πιο «σοβαρό» αισθητικά παραπέμποντας στο Golf, κερδίζει τις εντυπώσεις και σε αυτό το επίπεδο με πιο high tech αέρα. Ποιοτικά, το επίπεδο είναι πολύ καλό και στα δύο, με το Polo να έχει προβάδισμα στα σημεία για το φινίρισμα και την συναρμολόγηση. Ένα χαρακτηριστικό ακόμα που συναντάμε στα δύο μοντέλα, είναι τα αυξημένα επίπεδα χώρων που προσφέρουν. Το Polo έχει ένα προβάδισμα στο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών αλλά και το μεγάλο όγκο του χώρου αποσκευών του που ανέρχεται στα 355 λίτρα, ενώ το Hyundai i20 υπερέχει όσον αφορά στο διαθέσιμο χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών. 

Oδική συμπεριφορά: Πιο ικανό το i20 εντός και εκτός πόλης 
Με ξεκάθαρα αστικό προσανατολισμό σε αυτές τις εκδόσεις κινητήρων τους, τα Hyundai i20 και VW Polo τα καταφέρνουν εξαιρετικά καλά σε αυτό το πεδίο. Το πρώτο πράγμα που εκτιμά κανείς στο i20 είναι η ευκολία χρήσης του, η ευελιξία (10,2 μ. κύκλος στροφής) και η σωστή λειτουργία της ανάρτησης, που απορροφά τις περισσότερες ανωμαλίες του δρόμου. Όλα αυτά συν την προθυμία του κινητήρα από χαμηλά είναι στοιχεία, που θα εκτιμηθούν δεόντως σε συνθήκες κίνησης στην πόλη. Το Polo από την άλλη χωρίς να έχει πιο μαλακή ανάρτηση, εξασφαλίζει αντίστοιχα υψηλά επίπεδα άνεσης στους επιβάτες του αλλά και καλύτερα επίπεδα ποιότητας κύλισης, ενώ διακρίνεται για τον ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα και την πλούσια οδηγική αίσθηση που προσφέρει παρά τον αναιμικό του κινητήρα.

Η άποψή μας
Στις προσιτές εκδόσεις των μοντέλων που συγκρίνουμε, το Hyundai i20 υπερτερεί έναντι του Polo κυρίως λόγω της χαμηλότερης τιμής του, αλλά και του πιο ικανού του κινητήρα, ενώ χαρακτηρίζεται πιο πλήρες. Το Polo προσφέρει μεγαλύτερους χώρους και είναι καλύτερο ποιοτικά και εξοπλιστικά, ωστόσο σε αυτή την έκδοση του «λείπει» η ικανότητα να κινηθεί με άνεση και σε εκτός πόλης διαδρομές.

OPEL NEA MONTELA
test center