Λογικό είναι στον κατήφορο να θέλετε να ελέγξετε την ταχύτητα και φυσικό είναι να πατάτε το φρένο σε όλη τη διάρκεια της κατάβασης, δεν είναι όμως και ότι καλύτερο για το αυτοκίνητο. Τα φρένα υπερθερμαίνονται και οι δίσκοι σκεβρώνουν, ενώ αν βράσουν και τα υγρά δεν θα έχετε φρένα αμέσως μετά. Απλά κατέβασε μία ταχύτητα και αφήστε την συμπίεση του κινητήρα να φρενάρει φυσικά το αυτοκίνητο, σώζοντας τα φρένα.
Βάζεις περισσότερο βάρος στο αυτοκίνητο
Είναι ακόμη η ομπρέλα θαλάσσης στο πόρτ μπαγκάζ μαζί με εκείνη τη τσάντα του Ικέα γεμάτη βιβλία για δώρο ή παπούτσια για πέταμα; Όχι μόνο προσθέτετε βάρος στο αυτοκίνητο, αλλά επιβαρύνετε και όλα τα συστήματα, μετάδοση, ανάρτηση, φρένα. Φυσικά καίτε περισσότερο καύσιμο αλλά και γεμίζετε με σκόνη τους αεραγωγούς αποδυναμώνοντας την λειτουργία του κλιματισμού που έτσι χρησιμοποιείτε περισσότερο. Αδειάστε το αυτοκίνητο και αφήστε μόνο τα απαραίτητα.
Πατάς πολύ συμπλέκτη
Που να αλλάζεις τώρα πρώτη-νεκρά και ξανά πρώτη. Βάζεις την πρώτη και περιμένεις με τον συμπλέκτη πατημένο να τσουλήσεις λίγο, όσο σου επιτρέπει η κυκλοφορία. Το πατινάρισμα πάει σύννεφο κάνοντας τη ζωή του δίσκου και του πλατό δύσκολη, φέρνοντας την αντικατάστασή τους, κοντά 400 ευρώ πιο σύντομα. Βάλτε νεκρά, και μην κουράζετε τον συμπλέκτη, κουράστε το πόδι σας.
Γκαζώνεις στο φανάρι;
Εντάξει, έχει την πλάκα του, όμως η εκκίνηση αγωνιστικού τύπου, εκτός ότι καίει απίστευτο καύσιμο, φέρνει όλα τα συστήματα στο όριό τους, απότομα, συγχρόνως και άσκοπα. Αν βάλεις και το φρενάρισμα στο τέλος, τότε έχεις ζορίσει κάθε μηχανικό μέρος του αυτοκινήτου. Αν θέλεις επιτάχυνση, άνοιξε το γκάζι εν κινήσει, όχι από στάση.
Αφήνεις το αυτοκίνητο παρκαρισμένο με ταχύτητα;
Πολλοί τραβούν και χειρόφρενο, αφού όμως όλο το βάρος έχει πέσει στο κιβώτιο. Γιατί; Γιατί ενώ μπορείς να αφήσεις τα 1500 κιλά του αυτοκινήτου να τα ελέγξουν τα φρένα, όπως κάνουν πάντα, τα αφήνεις να στέκονται στο δόντι ενός γραναζιού μικρότερου από το μικρό σου νύχι. Έτσι μάθαμε στη σχολή οδηγών, είναι όμως πολύ κακή συνήθεια. Αν χιονίζει και θες διπλή εξασφάλιση, άσε το αυτοκίνητο στο χειρόφρενο και μετά βάλε ταχύτητα. Ακόμη καλύτερα, αν δεν υπάρχει άλλος λόγος, άστο στη νεκρά.
12 χρόνια μηχανικός σε ΚΤΕΟ δεν άκουσα να έχει σπάσει δόντι σε κιβώτιο ταχυτήτων από παρκάρισμα. Μόνο στα βαρέα οχήματα δεν βάζεις ταχύτητα γιατί όταν αδειάσουν τα καζανάκια από αέρα δεν πρόκειται να την βγάλεις.
Πάνος
Αν τραβήξουμε χειρόφρενο, μόλις παρκάρουμε, και μετά βάλουμε ταχύτητα, αυτή θα κουμπώσει; Αν ο δρόμος έχει κλίση, ποιός μας διαβεβαιώνει, πως το κιβώτιο θα κρατήσει την ταχύτητα, έτσι όπως κούμπωσε; Το κιβώτιο, τότε, θα κρατήσει το αυτοκίνητο ακινητοποιημένο;
Μ
Πολυ χρησιμο αρθρο, μολις το εκτυπωσα για τη συζυγό μου...
Χμμ
Με όλο το σεβασμο πολύ κακή και ΕΠΙΚΥΝΔΥΝΗ συμβουλή για να αφηνεις το αυτοκινητο μονο με χειροφρενο και χωρις ταχυτητα.
Και εξηγουμε:
- Το χειροφρενο ποτε δεν ξερεις αν εχει πραγματικα πιασει, εκτος αν το τραβηξεις με κινδυνο να το σπασεις. Επισης με τα χρονια το χειροφρενο δεν πιανει το ιδιο, αρα αυτο που επιανε περσι δεν πιανει φετος.
- Θα μου πειτε για ηλεκτρικα χειροφρενα; Ως κατοχος ενος T-ROC με ενα υποδειγματικο ηλεκτρονικο χειροφρενο μολις μου ηρθε email για να περασω για firmware update γιατι κατω απο τους 5 βαθμους κελσίου μπορει να λυθει. Αρα ουτε στα ηλεκτρικα ειναι η λύση.
- Ποτε δεν ανταλασουμε φθορα με την ασφαλεια: δηλαδη ακομα και αν η πρωτη για να κραταει το βαρος παρουσιασει φθορα αυτη ειναι σταδιακη. Το αυτοκινητο εχει φθορες στη ζωη του, αυτο που δεν μπορουμε να ανταλαξουμε ειναι μειωμενη ασφαλεια με αντάλαγμα μειωμενη φθορα.
Σαν καλη πρακτικη - βαλτε παντα ταχυτητα - αν ειανι ισωμα το κιβωτιο δεν καταπονειται. Αν δεν ειναι ισωμα βαλτε και χειροφρενο - σε αυτη τη περιπτωση και να καταπονειται το κιβωτιο (και εμενα 20 χρονια δεν μου εχει τυχει καμια βλαβη σε κιβωτιο εχοντας περασει απο bwm, hyundai και yugo - υπόψη ότι και στα 3 ποτε δεν ησουν 1000% οτι το χειροφρενο εχει οντως πιασει) εχεις την προσθετη ασφαλεια.
Tasosvf
Πολύ ωραίο το άρθρο, αλλά θα διαφωνήσω στο τελευταίο.οταν δεν βάζεις ταχύτητα τραβάς πολύ το χειρόφρενο με αποτέλεσμα να χαλαρώνει .ενώ όταν βάζεις και ταχύτητα δεν νομίζω ότι δεν τρώει και πολύ το γρανάζι.γνωμη μου... Άσε που όσα αυτοκίνητα έπεσαν στη θάλασσα έπεσαν γιατί δεν πιασαν τα χειροφρενα.αρα καλά κάνουνε οι σχολές οδηγών και λένε βάλε και ταχύτητα και χειρόφρενο
Χμμμ
Επισης για τον ανθρωπο που ρωταει για δρομο σε κατηφορα και αν θα πιασει η ταχυτητα, αν η ανηφορα/κατηφορα ειναι μεγαλη και δεν εμπιστευεστε τιποτα απο τα δυο, στριψτε και τους τροχους ώστε η πισω μερια τους να βλεπει πεζοδρομιο. Υποψη αυτο μπορει να προκαλέσει και φθορα στη κρεμαγιερα αλλα ειναι μονο για πολύ οριακες περιπτωσεις.
Manolis
Ποτέ μα ποτέ δεν αφήνουμε το αυτοκίνητο με νεκρό ,σε καμία περίπτωση είτε εν κινήση είτε εν στάση είτε στο παρκάρισμα. Ακόμη και στα φανάρια ειδικά αν είναι παλιό το αυτόκινητο δεν βάζουμε νεκρό γιατί μπορεί να σβίσει η να χρειαστεί να ξεκινήσουμε γρήγορα για αποφυγή ατυχήματος. Πόσο μάλλον στο παρκινγ που μπορεί να λυθεί το χειρόφρενο ή να σπάσει ή να μην πιάνει καλά. Είναι θέμα ασφαλείας και με αυτά τα πράγματα δεν παίζουμε μέχρι και η κουτσή Μαρία το ξέρει και απορω με τον συντάκτη αυτού του άρθρου που υποτίθεται ότι είναι και γνώστης. Όχι μόνο δεν βάζουμε νεκρό αλλά στρίβουμε και τιμόνι προς την μεριά του πεζοδρομίου και βάζουμε και κανένα τάκο ή καμία πέτρα αν φοβόμαστε πάντα στους πίσω τροχούς γιατί στον μπροστά μπορεί να στρίψει ο τροχός και να φύγει ο τάκος. Αυτά είναι βασικοί κανόνες που τους ξέρουν και οι προπαππούδες μας Απο τους οποίους και τα δειδαχτίκαμε. Έλεος με αυτά που γράφετε. Ας έχει φθορές το αυτοκίνητο δεν πειράζει. Με την ασφάλεια δεν παίζουμε ποτέ. Πότε δεν χάλασε γρανάζι από την ταχύτητα γιατί το χειρόφρενο δεν αφήνει να περιστραφεί το σασμάν.
12 χρόνια μηχανικός σε ΚΤΕΟ δεν άκουσα να έχει σπάσει δόντι σε κιβώτιο ταχυτήτων από παρκάρισμα. Μόνο στα βαρέα οχήματα δεν βάζεις ταχύτητα γιατί όταν αδειάσουν τα καζανάκια από αέρα δεν πρόκειται να την βγάλεις.
Αν τραβήξουμε χειρόφρενο, μόλις παρκάρουμε, και μετά βάλουμε ταχύτητα, αυτή θα κουμπώσει; Αν ο δρόμος έχει κλίση, ποιός μας διαβεβαιώνει, πως το κιβώτιο θα κρατήσει την ταχύτητα, έτσι όπως κούμπωσε; Το κιβώτιο, τότε, θα κρατήσει το αυτοκίνητο ακινητοποιημένο;
Πολυ χρησιμο αρθρο, μολις το εκτυπωσα για τη συζυγό μου...
Με όλο το σεβασμο πολύ κακή και ΕΠΙΚΥΝΔΥΝΗ συμβουλή για να αφηνεις το αυτοκινητο μονο με χειροφρενο και χωρις ταχυτητα. Και εξηγουμε: - Το χειροφρενο ποτε δεν ξερεις αν εχει πραγματικα πιασει, εκτος αν το τραβηξεις με κινδυνο να το σπασεις. Επισης με τα χρονια το χειροφρενο δεν πιανει το ιδιο, αρα αυτο που επιανε περσι δεν πιανει φετος. - Θα μου πειτε για ηλεκτρικα χειροφρενα; Ως κατοχος ενος T-ROC με ενα υποδειγματικο ηλεκτρονικο χειροφρενο μολις μου ηρθε email για να περασω για firmware update γιατι κατω απο τους 5 βαθμους κελσίου μπορει να λυθει. Αρα ουτε στα ηλεκτρικα ειναι η λύση. - Ποτε δεν ανταλασουμε φθορα με την ασφαλεια: δηλαδη ακομα και αν η πρωτη για να κραταει το βαρος παρουσιασει φθορα αυτη ειναι σταδιακη. Το αυτοκινητο εχει φθορες στη ζωη του, αυτο που δεν μπορουμε να ανταλαξουμε ειναι μειωμενη ασφαλεια με αντάλαγμα μειωμενη φθορα. Σαν καλη πρακτικη - βαλτε παντα ταχυτητα - αν ειανι ισωμα το κιβωτιο δεν καταπονειται. Αν δεν ειναι ισωμα βαλτε και χειροφρενο - σε αυτη τη περιπτωση και να καταπονειται το κιβωτιο (και εμενα 20 χρονια δεν μου εχει τυχει καμια βλαβη σε κιβωτιο εχοντας περασει απο bwm, hyundai και yugo - υπόψη ότι και στα 3 ποτε δεν ησουν 1000% οτι το χειροφρενο εχει οντως πιασει) εχεις την προσθετη ασφαλεια.
Πολύ ωραίο το άρθρο, αλλά θα διαφωνήσω στο τελευταίο.οταν δεν βάζεις ταχύτητα τραβάς πολύ το χειρόφρενο με αποτέλεσμα να χαλαρώνει .ενώ όταν βάζεις και ταχύτητα δεν νομίζω ότι δεν τρώει και πολύ το γρανάζι.γνωμη μου... Άσε που όσα αυτοκίνητα έπεσαν στη θάλασσα έπεσαν γιατί δεν πιασαν τα χειροφρενα.αρα καλά κάνουνε οι σχολές οδηγών και λένε βάλε και ταχύτητα και χειρόφρενο
Επισης για τον ανθρωπο που ρωταει για δρομο σε κατηφορα και αν θα πιασει η ταχυτητα, αν η ανηφορα/κατηφορα ειναι μεγαλη και δεν εμπιστευεστε τιποτα απο τα δυο, στριψτε και τους τροχους ώστε η πισω μερια τους να βλεπει πεζοδρομιο. Υποψη αυτο μπορει να προκαλέσει και φθορα στη κρεμαγιερα αλλα ειναι μονο για πολύ οριακες περιπτωσεις.
Ποτέ μα ποτέ δεν αφήνουμε το αυτοκίνητο με νεκρό ,σε καμία περίπτωση είτε εν κινήση είτε εν στάση είτε στο παρκάρισμα. Ακόμη και στα φανάρια ειδικά αν είναι παλιό το αυτόκινητο δεν βάζουμε νεκρό γιατί μπορεί να σβίσει η να χρειαστεί να ξεκινήσουμε γρήγορα για αποφυγή ατυχήματος. Πόσο μάλλον στο παρκινγ που μπορεί να λυθεί το χειρόφρενο ή να σπάσει ή να μην πιάνει καλά. Είναι θέμα ασφαλείας και με αυτά τα πράγματα δεν παίζουμε μέχρι και η κουτσή Μαρία το ξέρει και απορω με τον συντάκτη αυτού του άρθρου που υποτίθεται ότι είναι και γνώστης. Όχι μόνο δεν βάζουμε νεκρό αλλά στρίβουμε και τιμόνι προς την μεριά του πεζοδρομίου και βάζουμε και κανένα τάκο ή καμία πέτρα αν φοβόμαστε πάντα στους πίσω τροχούς γιατί στον μπροστά μπορεί να στρίψει ο τροχός και να φύγει ο τάκος. Αυτά είναι βασικοί κανόνες που τους ξέρουν και οι προπαππούδες μας Απο τους οποίους και τα δειδαχτίκαμε. Έλεος με αυτά που γράφετε. Ας έχει φθορές το αυτοκίνητο δεν πειράζει. Με την ασφάλεια δεν παίζουμε ποτέ. Πότε δεν χάλασε γρανάζι από την ταχύτητα γιατί το χειρόφρενο δεν αφήνει να περιστραφεί το σασμάν.