• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Στη Φρανκφούρτη θα δούμε το πρωτότυπο Evos,το οποίο αποτελεί τον προπομπό της σχεδιαστικής φιλοσοφίας που θα διέπει στο εγγύς μέλλον τη γκάμα της Ford.

Εντυπωσιακό το Evos, το οποίο κάποιοι έσπευσαν ήδη να το ονομάσουν το «σύγχρονο Capri». Οι άνθρωποι της Ford, πάντως, παραμένουν συγκρατημένοι για το μέλλον του και –προφανώς- περιμένουν να δουν τις αντιδράσεις του κοινού στις εκθέσεις όπου θα παρουσιαστεί.

Σε 4 περίπου μήνες θα δούμε το πρώτο μοντέλο παραγωγής, το οποίο θα έχει φτιαχτεί με βάση τη νέα σχεδιαστική γραμμή της Ford.

Μέχρι τώρα ξέραμε τις δύο ανοιγόμενες προς τα πάνω πόρτες, όμως στο Evos είδαμε και τις 4 θύρες να ανοίγουν σαν τα φτερά (δύο) γλάρων (gull wing ή φτερά γλάρου έχει επικρατήσει να αποκαλούνται αυτές οι πόρτες).

Εντυπωσιάζουν με το άνοιγμά τους οι πλαϊνές πόρτες του Evos, προσφέροντας μάλιστα εύκολη πρόσβαση στο χώρο των επιβατών.

Το εσωτερικό του Evos μας δίνει μια πρώτη γεύση για την «ψηφιακή εποχή» που έρχεται για τη Ford, ενώ στόχος είναι η απαγκίστρωση από το πλήθος διακοπτών, προς όφελος της εργονομίας.

Όπως αρμόζει σε ένα κουπέ όχημα, η διάταξη στο εσωτερικό του Evos είναι 2+2 θέσεων, με λεπτά και σπορ σχεδιαστικά καθίσματα για όλους τους επιβάτες.

Ford Evos Concept

Ημερομηνία δημοσίευσης: 1/9/2011

Το πρωτότυπο Evos αποτελεί το πρώτο δείγμα της νέας παγκόσμιας σχεδιαστικής κατεύθυνσης της Ford, τα πρώτα αποτελέσματα της οποίας θα δούμε το 2012.

 
Η Ford είχε προκαλέσει παγκόσμια αίσθηση το 2005, όταν παρουσίασε το πρωτότυπο Iosis, ένα μοντέλο που μας εισήγαγε στη σχεδιαστική ταυτότητα «Kinetic Design», η οποία από τότε έχει καθορίσει όλα τα μοντέλα της εταιρείας. Επειδή, όμως, «ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο», στη Ford προχωρούν στην εξέλιξη της σχεδιαστικής φιλοσοφίας τους, διατηρώντας όλες τις αρετές του Kinetic Design και προσθέτοντας μια ακόμη πιο ποιοτική και τεχνικά εξελιγμένη αίσθηση. Το πρώτο δείγμα γραφής αυτής της νέας εποχής για τη Ford αποτελεί το Evos Concept, το οποίο οι επισκέπτες της Έκθεσης της Φρανκφούρτης θα έχουν τη χαρά να το δουν από κοντά.

Το αμάξωμα
Tο πρωτότυπο Evos διαθέτει κουπέ αμάξωμα, 4 πλαϊνές πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω, αλλά και ένα «fastback» πίσω τμήμα, όπου η οροφή πέφτει ουσιαστικά πάνω στον προφυλακτήρα, έχοντας ως συνδετικό κρίκο τα πολυγωνικά φωτιστικά. Το μήκος του concept είναι 4,50 μ., το πλάτος 1,97 μ. και το ύψος 1,36 μ., ενώ το μεταξόνιό του εκτείνεται μέχρι τα 2,74 μ.. Προεξάρχον χαρακτηριστικό της μορφής του Evos αποτελεί και το «επιθετικό» εμπρόσθιο τμήμα, με τη νέα τραπεζοειδή γρίλια της μάσκας και τα αιχμηρά φωτιστικά. Εντύπωση προκαλούν η έντονη καμπύλη του παρμπρίζ και οι τραβηγμένες προς τα πίσω εμπρόσθιες κολόνες, μια πρακτική που θυμίζει τα προ 40ετίας GT. Βέβαια, άγνωστο παραμένει τι από όλα αυτά θα περάσει τελικά και στην παραγωγή, καθώς οι ιθύνοντες της Ford τηρούν σιγήν ιχθύος, τονίζοντας ότι -λίγο έως πολύ- όλα τα νέα μοντέλα θα επηρεαστούν από τις κύριες γραμμές του πρωτότυπου.

Τα φτερά των δύο γλάρων
Ένα από τα πλέον εντυπωσιακά στοιχεία του πρωτότυπου, που σίγουρα δε θα περάσει στην παραγωγή, είναι το άνοιγμα προς τα πάνω των πλαϊνών του θυρών. Σε αντίθεση, μάλιστα, με ό,τι έχουμε δει μέχρι σήμερα σε όσα μοντέλα έχουν τολμήσει να εφαρμόσουν τα λεγόμενα «φτερά του γλάρου», στο Ford Evos ανοίγουν προς τα πάνω και οι τέσσερις πλαϊνές του πόρτες. Οπότε μιλάμε όχι για έναν, αλλά για δύο γλάρους... Το άνοιγμα μάλιστα που αποκαλύπτεται είναι εντελώς ανεμπόδιστο, αφού η μεσαία κολόνα απουσιάζει. Αυτό, πάντως, δεν είναι νέο για τη Ford, αφού χωρίς πλαϊνή κολόνα ήταν και το πρωτότυπο B-MAX της φετινής Γενεύης, μια πρακτική που θα ακολουθηθεί και στο μοντέλο παραγωγής.

Το φουτουριστικό εσωτερικό
Με διάταξη 2+2 θέσεων και αρκετά φουτουριστική αισθητική έρχεται το εσωτερικό του Ford Evos. Ξεχωρίζει η ψηφιακή απεικόνιση όλων των οργάνων, αλλά και των χειριστηρίων στις πόρτες και την κεντρική κονσόλα. Κάποια από τα ψηφιακά όργανα αναμένεται, μάλιστα, να παραμείνουν και στην έκδοση παραγωγής. Τονίζοντας το σπορ χαρακτήρα του πρωτότυπου, η Ford επέλεξε την εκτεινόμενη κεντρική κονσόλα έως τα δύο πίσω καθίσματα. Εντυπωσιακό είναι και το γεγονός πως ο συμβατικός επιλογέας απουσιάζει και οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται μέσω περιστροφικού χειριστηρίου στην κονσόλα. Στόχος των ανθρώπων της Ford είναι να μειωθούν εφεξής οι διακόπτες και τα χειριστήρια, προς όφελος της εργονομίας.

Υβριδική τεχνολογία
Το Evos εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα και έναν βενζινοκινητήρα, που λειτουργούν συνδυαστικά ή και ανεξάρτητα. Η φόρτιση των μπαταριών (ιόντων λιθίου) γίνεται και μέσω εξωτερικής πηγής, χωρίς πάντως η Ford να ανακοινώνει περαιτέρω στοιχεία για απόδοση και καταναλώσεις. Τονίζεται, πάντως, ότι οι ψηφιακές εφαρμογές που ετοιμάζει η εταιρεία, θα επιτρέψουν στο σύστημα να γνωρίζει αυτόματα πότε να εξοικονομεί ενέργεια και να προσαρμόζει τα προγράμματα οδήγησης ανάλογα με τη διαδρομή και τις καιρικές συνθήκες.

Tags: FORD