Η πίστα της Monza είναι από τις πιο κλασσικές πίστες της F1 μαζί με την Σίλβερστοουν, την Μονακό και τη Σπα.
Grand Prix Ιταλίας αύριο στο autotriti.gr
(9/9/2011)
Ο 13ος αγώνας της Formula 1 θα διεξαχθεί αυτό το Σαββατοκύριακο στην Monza της Ιταλίας, που θα είναι και ο τελευταίος αγώνας επί ευρωπαϊκού εδάφους για φέτος.
Ο 13ος από τους συνολικά 19 αγώνες του φετινού Grand Prix, θα πραγματοποιηθεί στην Monza της Ιταλίας αυτό το Σαββατοκύριακο. Οι κατατακτήριες δοκιμές θα ξεκινήσουν το Σάββατο στις 15:00, ενώ ο αγώνας θα διεξαχθεί την ίδια ώρα, την Κυριακή. Αυτός θα είναι και ο τελευταίος αγώνας που θα γίνει στην Ευρώπη, αφού τη συνέχεια της σεζόν θα φιλοξενήσουν χώρες όπως είναι η Ινδία, η νότια Κορέα, η Βραζιλία και άλλες. Η Monza είναι ένα δύσκολο circuit για την πρώτη ομάδα, Red Bull. Η σχεδόν σίγουρη πρωταθλήτρια δεν έχει πετύχει ποτέ νίκη στην πίστα της Ιταλίας. Βέβαια, πολλές ανατροπές μπορούν να γίνουν, όπως συνέβη και με τη νίκη του Vettel(Red Bull) στον τελευταίο αγώνα στο Spa, ο οποίος επέστρεψε στην κορυφή μετά από τρεις αγώνες. Ο Γερμανός πιλότος είχε την πρώτη νίκη της καριέρας του στην F1, το 2008, στη συγκεκριμένη πίστα και από τότε μετράει μια όγδοη και τέταρτη θέση με τη Red Bull. Από την άλλη, ο Mark Webber(Red Bull) βρίσκεται 92 βαθμούς πίσω και είναι ο μόνος κοντινός του αντίπαλος για τον τίτλο. Ο Αυστραλός δεν έχει πετύχει νίκη μέσα στη φετινή σεζόν, παρόλο που έχει ξεκινήσει τρείς φορές από την pole position. Κοντά στη βαθμολογία με τον Webber είναι και ο F.Alonso(Ferrari). Η διαφορά του με τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος έως τώρα, είναι 102 βαθμοί. Ο Ισπανός έχει υψηλή δόση αυτοπεποίθησης, αφού πέρυσι κέρδισε στην Monza την πρώτη θέση, κάτι που φιλοδοξεί να πετύχει και φέτος. Επίσης, στο βάθρο πέρυσι ανέβηκε και ο F.Massa της Ferrari, κάτι που έως τώρα δεν το έχει καταφέρει. Η Renault θα εμφανιστεί με τέσσερεις νέους χορηγούς στον αγώνα, ως αποτέλεσμα της παρουσίας του ανηψιού του Ayrton Senna. Ο Bruno Senna (Lotus-Renault) είχε μια εξαιρετική εμφάνιση στις κατατακτήριες δοκιμές στο Βέλγιο, αλλά μετά από λάθος εκτίμησης σε μια στροφή, έχασε την έβδομη θέση, πέφτοντας πάνω στον J.Alguersuari (Scuderia). Όσον αφορά τα ελαστικά, η Pirelli προμηθεύει πάλι τη μέση και μαλακή γόμα. Η ιταλική εταιρεία πρότεινε, οι ομάδες να έχουν πιο συντηρητικές γωνίες camber στην εμπρός ανάρτηση, για να αποφύγουν τις «φουσκάλες» ή όπως ονομάζεται «bilstering» στα ελαστικά. Έτσι το προτεινόμενο όριο τέθηκε στις 3,75 μοίρες. Το πρόβλημα της μεγαλύτερης γωνίας camper παρατηρήθηκε και στο Βέλγιο με αποτέλεσμα να πραγματοποιηθούν pit-stops πολύ πιο σύντομα από τα αναμενόμενα. Για πρώτη φορά η FIA όρισε δύο ανεξάρτητες ζώνες DRS. Το σημείο εντοπισμού για την πρώτη ζώνη θα είναι στην έξοδο της Parabolica και για την δεύτερη, ανάμεσα στις δύο στροφές Lesmo. Με αυτόν τον τρόπο, κάθε οδηγός που θα δέχεται προσπέραση στη μία ζώνη, θα έχει την ευκαιρία να κερδίσει τη θέση του ξανά, στην δεύτερη ζώνη, εφόσον έχει την ταχύτητα για να βρίσκεται κοντά στο προπορευόμενο μονοθέσιο στο μεσοδιάστημα αυτό. Ο καιρός μπορεί να χαλάσει, ειδικά τη μέρα του αγώνα με αποτέλεσμα να δυσκολέψει τους οδηγούς. Η μέγιστη τιμή της θερμοκρασίας δε θα ξεπεράσει τους 24 βαθμούς Κελσίου, ενώ το Σάββατο υπάρχει πρόβλεψη για βροχή. Την Κυριακή είναι πιθανό για καταιγίδες. Η πίστα της Monza είναι από τις πιο κλασσικές πίστες της F1 μαζί με την Σίλβερστοουν, την Μονακό και τη Σπα. Επίσης, είναι από τις πιο γρήγορες παγκοσμίως, αφού οι οδηγοί μπορούν να αναπτύσσουν υψηλές ταχύτητες (έως 330 χλμ./ώρα) στο 80% της πίστας. Η πίστα αποτελείται από πολύ μεγάλες ευθείες και λίγες κλειστές στροφές, ενώ η χάραξή της δεν κάνει εύκολη την προσπέραση, λόγω της απρόβλεπτης συμπεριφοράς των μονοθέσιων κατά το απότομο φρενάρισμα. Τέλος, το autotriti.gr θα ανακοινώσει online τα αποτελέσματα των κατατακτήριων δοκιμών που θα γίνουν το Σάββατο, καθώς και την τελική κατάταξη του αγώνα της Κυριακής.
Ο Alonso (Ferrari) έχει υψηλή δόση αυτοπεποίθησης, αφού πέρυσι κέρδισε στην Monza την πρώτη θέση.