" />
  • Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Αισθητές είναι οι σχεδιαστικές αλλαγές στο αμάξωμα του ανανεωμένου Avensis.

Δείχνοντας πιο ώριμο από ποτέ, το ανανεωμένο Avensis προσφέρει υψηλή ποιότητα κύλισης.

Στο εσωτερικό, το Avensis διακρίνεται για την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και την κορυφαία άνεση. Στην ανανεωμένη έκδοσή του υπάρχει νέο σύστημα infotainment.

Δοκιμή: Toyota Avensis 1,6

Διαβάστηκε από 19103 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 29/1/2013

Μετά από τέσσερα χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά, το Toyota Avensis επανέρχεται δριμύτερο, βελτιωμένο στα σημεία και έτοιμο να αντιμετωπίσει με αξιώσεις τον πιο σύγχρονο ανταγωνισμό στην αγορά.

 
+ Αξιοπιστία - Ποιότητα, Χώροι - Αποσκευές, Value for money
- Επιδόσεις (ρεπρίζ), Αισθητική εσωτερικού

Πάνε τέσσερα χρόνια από τότε που η Toyota έκανε το επόμενο βήμα στην κατηγορία των μεσαίων, παρουσιάζοντας τη νέα γενιά Avensis. Από τότε μέχρι σήμερα, πολλά έχουν αλλάξει στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου, μεταξύ των οποίων και οι προτεραιότητες των αγοραστών, οιοποίοι βάζουν πάνω απ’όλα την κατανάλωση και τοποθετούν πολύ ψηλά το value for money. Το Avensis “έπαιζε” ανέκαθεν πολύ δυνατά σε αυτούς τους τομείς, ενώ τώρα, ανανεωμένο και εμφανισιακά, αποκτάει ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον ως επιλογή στη μεσαία κατηγορία.

Εμφάνιση: Πιο όμορφο και εντυπωσιακό
Η Toyota φημίζεται για τη συντηρητική της αισθητική που χαρακτηρίζει τα original μοντέλα, αλλά και τα facelift τους. Ωστόσο, εδώ και κάμποσο καιρό, αυτό έχει αλλάξει. Το GT86 μοιάζει να παρέσυρε όλη τη γκάμα, δίνοντάς της έναν αέρα σχεδιαστικής φρεσκάδας και δυναμισμού. Το Avensis επωφελείται από αυτό. Το ανανεωμένο μοντέλο μπορεί να μην έχει φοβερές αλλαγές με το παλιό, αλλά αυτές είναι ικανές να το κάνουν να ξεχωρίζει. Εμπρός διακρίνονται τα νέα φωτιστικά σώματα που είναι κομψά με τα LED ημέρας να τους χαρίζουν ένα διακριτικό «φρύδι». Αλλαγμένη είναι και η γρίλια της μάσκας, ενώ ο νέος προφυλακτήρας σέβεται αυτό που η Toyota ονομάζει «under priority». 

Δηλαδή έχει μια μεγάλη εισαγωγή αέρα που δίνει έμφαση στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου. Από το πλάι διακρίνονται οι πιο αεροδυναμικοί καθρέπτες, ενώ στο πίσω μέρος φρέσκια σχεδίαση έχουν τα φώτα και ο προφυλακτήρας. 

Εσωτερικό: Ακόμα πιο αναβαθμισμένη ποιότητα
Στο εσωτερικό του Avensis, οι αλλαγές είναι πιο αδιόρατες. Η Toyota ανακοινώνει ότι έχει βάλει περισσότερα μονωτικά υλικά στο πάτωμα της καμπίνας, αλλά και πίσω από το ταμπλό, αναβαθμίζοντας ακόμα περισσότερο την αίσθηση ποιότητας που εισπράττεις μέσα. Στο εσωτερικό, ξεχωρίζει το ενιαίο ταμπλό, που είναι φτιαγμένο από soft touch πλαστικό με εξαιρετικό φινίρισμα, αλλά και οι άψογη συναρμογή όλων των επιμέρους πλαστικών επιφανειών. 

Συνολικά, πρόκειται για ένα σκουρόχρωμο αλλά πολύ άνετο εσωτερικό, με άπλετους χώρους, προσεγμένη εργονομία και μεγάλη χρηστικότητα. Η θέση οδήγησης είναι ξεκούραστη, με μέτρια πλευρική στήριξη, ενώ η περιφερειακή ορατότητα είναι απρόσκοπτη. Ακόμα ένα νέα στοιχείο εξοπλισμού που απαντά στην έκδοση Elegant, είναι το σύστημα infotainment, Toyota Touch, που περιλαμβάνει μια μεγάλη οθόνη αφής και σύνδεση με όλες τις εξωτερικές πηγές ήχου και επικοινωνίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι, το σύστημα είναι εύχρηστο και λειτουργεί γρήγορα. 

Κινητήρας: Ελαφρώς οικονομικότερος
Από την αρχή της καριέρας του, το Avensis είχε… οικολογικές ανησυχίες. Άλλωστε, ήταν αυτό που εγκαινίασε την εφαρμογή της δέσμης οικολογικών μέτρων για τον περιορισμό της κατανάλωσης κάτω από τον τίτλο Optimal Drive. Στην καρδιά του βρίσκεται το 1.600άρι μοτέρ τεχνολογίας Valvematic, σύμφωνα με το οποίο, επιπλέον της γνωστής τεχνολογίας του διπλού μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής, έχει προστεθεί και σύστημα που μεταβάλλει συνεχώς τη βύθιση των βαλβίδων εισαγωγής, για καλύτερο έλεγχο της παροχής και της ταχύτητας του αέρα. Το αποτέλεσμα είναι αποδοτικότερη λειτουργία με χαμηλότερη κατανάλωση. Στην περίπτωση του 1,6 οι εκπομπές ρύπων έχουν περιοριστεί κατά 2 γρ./χλμ. (σε σχέση με το προ ανανέωσης μοντέλο), με την κατανάλωση να περιορίζεται κατά 0,1 λ./100 χλμ. Το μοτέρ λειτουργεί πολιτισμένα και οικονομικά, ενώ χαρίζει ένα καλό 0-100 στο αυτοκίνητο, αλλά μέτριες τιμές για τις ρεπρίζ, λόγω του αραιά κλιμακωμένου 6τάχυτου κιβωτίου. 

Οδική συμπεριφορά: Βασικά άνετο
Το Avensis, με τις αναβαθμίσεις στην ηχομόνωση και (σύμφωνα με την Toyota) στη στιβαρότητα του πλαισίου, έχει προσπαθήσει να θέσει σε νέες βάσεις το θέμα της άνεσης, που ήταν ανέκαθεν το δυνατό του σημείο. Πραγματικά και μετά την ανανέωση, το μεσαίο Toyota αποτελεί τον ιδανικό σύμμαχο για πολύωρα άνετα ταξίδια, ενώ, παρά τις μεγάλες του διαστάσεις, αποδεικνύεται (αναλογικά) ευέλικτο και άνετο και μέσα στην πόλη. Το τιμόνι του έχει ρυθμιστεί εκ νέου για να προσφέρει αμεσότερη πληροφόρηση στον οδηγό, κάτι που το εισπράττεις, ενώ τα φρένα του έχουν μέτρια αίσθηση, αλλά πολύ καλή απόδοση. Από εκεί και πέρα, το Avensis ξεδιπλώνει έναν ώριμο χαρακτήρα, όποτε ο οδηγός θελήσει να κινηθεί σβέλτα. Οι κλίσεις στις στροφές είναι παρούσες, αλλά όχι ενοχλητικές, ενώ το αυτοκίνητο στη γρήγορη οδήγηση αποδεικνύεται ασφαλές, αλλά όχι συμβατό με τις όποιες σπορ διαθέσεις του οδηγού. Άλλωστε, έκαστος στο είδος του. 

Συμπέρασμα
Η Toyota είναι αγαπητή στο ευρύ κοινό γιατί παραμένει πιστή σε συγκεκριμένες αξίες. Αγοράζοντας ένα Avensis, επί του παρόντος το ανανεωμένο, ξέρεις ότι παίρνεις (και πραγματικά παίρνεις) ένα αξιόπιστο αυτοκίνητο (σύμφωνα και με τα πορίσματα του TÜV Γερμανίας), που «θωρακίζεται» και από την 6ετή «υπερεγγύηση» της Toyota (όπως την αναφέρει χαρακτηριστικά η εταιρεία). 

Με κάτι λιγότερο από 20.000, αγοράζεις επίσης ποιότητα κατασκευής, κορυφαία άνεση, προσεγμένη ασφάλεια, αφού οι 7 αερόσακοι ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου, και πολύ καλό value for money, αφού και τα πάγια έξοδα του μοντέλου είναι «κρατημένα». Τo bonus της αναβάθμισης θα το εξαργυρώσεις στην εμφάνιση, που είναι πιο ξεχωριστή, αλλά και στη δυνατότητα επιλογής up to date εξοπλισμού άνεσης. Έτσι το Avensis μπαίνει ξανά το παιχνίδι με αξιώσεις.