Τα προβλήματα που έφερε στη Citroen και στο 2CV ο πόλεμος

Τα προβλήματα που έφερε στη Citroen και στο 2CV ο πόλεμος

7.273 Επισκέψεις στο άρθρο

Ο BΆ παγκόσμιος πόλεμος παραλίγο να θάψει κάτω από τα ερείπια του ένα αυτοκίνητο που έμελλε να γράψει την δική του ιστορία στον χώρο. Ήταν 3 Σεπτεμβρίου του 1939, όταν η Γαλλία κήρυξε τον πόλεμο κατά της Γερμανίας. Μία μέρα πριν οι άνθρωποι της Citroen είχαν έτοιμο το πρωτότυπο TPV και ετοιμάζονταν να το παρουσιάσουν στην έκθεση του Παρισιού που θα γινόταν τον επόμενο μήνα. Ωστόσο, το σαλόνι της γαλλικής πρωτεύουσας δεν άνοιξε έπειτα από 15 χρόνια συνεχούς παρουσίας, αφού το πρώτο μέλημα ήταν η ασφάλεια της χώρας. Έτσι το μοντέλο 2CV έμεινε στα εργοστάσιο της γαλλικής εταιρείας και παρουσιάστηκε 9 χρόνια αργότερα. Το 1948, μετά το πέρας του πολέμου, και αφού πλέον είχε περάσει ανεπιστρεπτί ο κίνδυνός κλοπής του από τους Ναζί!


Οι Γερμανοί πριν μπούνε στην Γαλλία είχαν πληροφορηθεί ότι η Citroen είχε έτοιμο ένα μικρό αυτοκίνητο με πολλές καινοτομίες για την εποχή του. Έτσι το 1940 «επισκέφτηκαν» τον Pierre-Jules Boulanger, τότε πρόεδρος της Citroen, ζητώντας του επιτακτικά να τους δώσει τα σχέδια από το νέο μοντέλο, καθώς γνώριζαν ότι η εταιρεία στο μεσοδιάστημα είχε καταφέρει να κατασκευάσει δεκάδες μονάδες από το TPV. Η αρνητική απάντηση του Boulanger τον «έγραψε» μέσα στην λίστα των 67 προσωπικοτήτων της χώρας, που θα συλλαμβάνονταν αμέσως, αν ο πόλεμος δεν πήγαινε καλά.

Βέβαια, πριν δώσει την απάντησή του ο Boulanger είχε φροντίσει να κρυφτούν καλά τα περίπου 250 TPV. που είχαν χρησιμοποιηθεί στις δοκιμές. Τα περισσότερα από αυτά αποσυναρμολογήθηκαν  και τα εξαρτήματά τους θάφτηκαν κάτω από την γη στο πάρκο Φορτ Βιντάμ. Τα 4 πιο ολοκληρωμένα κρύφτηκαν σε απρόσιτα υπόγεια στις εγκαταστάσεις της Citroen στην Ζαβέλ και σε χώρους, όπου απαγορεύονταν με αυστηρές ποινές η είσοδος στους εργάτες. Τα 4 αυτοκίνητα καλύφθηκαν με πολλούς τόνους τσιμέντου για να προφυλαχτούν από τους κατακτητές και βρέθηκαν το 1998 σε τυχαίες εργασίες από τους τότε ιδιοκτήτες που ήθελαν να κατασκευάσουν ένα άλλο κτίριο…

Σελίδα 175 χρόνια Citroen 2CV: H γέννηση και η αποθέωση του «ασχημόπαπου»
Σελίδα 2Η... Michelin βοήθησε να αναπτυχθεί το Citroen 2CV
Σελίδα 3Τα προβλήματα που έφερε στη Citroen και στο 2CV ο πόλεμος
Σελίδα 4Το ντεμπούτο του το 1949 και η έκρηξη σε παραγγελίες
Σελίδα 5Είχε δεκάδες εκδόσεις και προσωνύμιο «ασχημόπαπο»
home pro
VW CRAFTER LEASEPRO